Jaké jsou novinky brněnského Pellsu, který jako jeden z mála českých výrobců kol vyrábí některé své rámy ručně v Česku ? Na tuto otázku vám odpovíme v následujícím přehledovém článku ...
Brněnský Pells patří v posledních letech k černým koním na našem trhu. Jeho nabídka se rok od roku rozrůstá a začíná dělat vrásky nejednomu zástupci z řad konkurence. Modelová řada 2009 čítá sedm desítek modelů a my vám teď v krátkosti představíme alespoň ty s přídomkem MTB.
Jednou z "nej" novinek v nabídce firmy je bezesporu celokarbonový model SE7EN-X. Na tomto rámu máte možnost spatřit přehlídku těch nejnovějších technologií od Pellsu, které má v tuto chvíli k dispozici. Full Carbon Medium Tail a Carbon Ultra S Technology je možné dodat celkem v 5ti velikostech.
Rám je postaven pro 80mm vidlice a osazen Mixem Sramu X-O a X-9 doplněným o špičková kola Mavic Crossmax SLR a brzdy Magura Marta. Kvalitu, exkluzivitu a adekvátní vlastnosti si ovšem Pells nechá také patřičně zaplatit. Za tento bike budete muset vyskládat celkem 168 000,- Kč. Za ně pak dostanete vrcholný top model s integrovanou sedlovou trubkou ověnčený titulem nejlepší český výrobek roku v rámci soutěže Bike Brno Prestige na loňském Sport Life v Brně.
Druhou zásadnější novinku najdeme mezi celoodpruženými Enduro koly. Tady neměl Pells svým zákazníkům ještě loni co nabídnout, ale letos je situace jiná. Zkušenosti s celoodpruženými XC rámy Ridelight v loňském roce Pells zúročil a na stejné jednočepové konstrukci, jen s jinou geometrií a zvýšeným zdvihem na 150 mm postavil dva nové enduro modely Thor FS 150.
Ty mají společný rám, ale jiné osazení. Ekonomický model Limit spoléhá na Sram X-7 resp. X-9 a pořídíte ho za 39 670,-. Dražší varianta, kterou jsme vám na podzim představili v preview se jmenuje Limit a ta je pro změnu osázena Shimanem XT resp. XTR a dáte za ní 79 tisíc. Enduro modely pak doplňuje ještě dvojice pevňáků Thor které nabídnou pevný, vyztužený rám s vidlicemi se zdvihem 120 mm za cenu 14 resp. 25,5 tisíc Kč.
A u celopér ještě zůstaneme. Ta pro X-Country zůstala až na několik malých změn prakticky totožná s těmi loňskými. Jednočepová konstrukce a poměrně široká nabídka osazení jsou hlavními charakteristikami této řady. V nabídce naleznete celkem čtyři modely. Základní Pro osadili brňáci poněkud brutálním mixem Alivio - Deore - XT a koupíte ho i po nedávném zdražení za velmi slušných 31 990,- Naopak nejvýše postavený model Ridelight Team na kompletním Shimanu XTR a s Mavic Crossmax SLR vychází na celkem dost - 119 890,- Kč.
Loňský top model mezi hardtail XC biky označený jako X6 a využívající speciálních karbonových planžet Medium Tail pro absorbování nerovností během jízdy, zůstává i nadále v nabídce. Oproti SE7EN-X je o něco levnější (cca 150 tis. Kč) a je také osazen nikoliv SRAM komponenty, ale mixem Shimana XT a XTR.
Zkušenosti s vývojem karbonových planžet Medium Tail u vyšších modelů Pellsu využili konstruktéři při tvorbě závodní řady Razzer Carbon, která v sobě kombinuje některé prvky z výše uvedených modelů v zadních karbonových stavbách s předním rámovým trojůhelníkem z materiálu P6 Ultralite z trojitě zeslabovaných trubek se spodní biaxiálně tvarovanou rámovou trubkou. Celkem šest modelů na tomto rámu nabízí svým uživatelům možnost osadit jak kotoučové, tak V-brzdy v cenách od 29ti do 45ti tisíc korun.
O něco níže si stojí taktéž šestice prémiových hardtailů, jimž ovšem chybí zadní karbonová stavba, nicméně jejich rám je svařen ze stejného materiálu, to jest P6 Ultralite. Tyto stroje jsou řekněme ekonomičtějšími variantami k výše uvedeným modelům, určené pro sportovní ježdění. Osazeny nejsou vůbec špatně. Základem je mix Shimana SLX s XT za 21 650,- na V-brzdách, vrcholem naopak Sram X-9 za 38 650,- Kč.
Na tomto místě se musím ještě zmínit o další novince v nabídce firmy Pells a tou je nová dvojice 29" kol. Dva modely Razzer 629 a 29 jsou postaveny právě na duralovém rámu z P6 Ultralite z trojitě zeslabovaného materiálu. Dražší model se blýskne například zapletenými koly Fulcrum, vidlicí Rock Shox Reba SL a mixem Shimano SLX / XT. Levnější model pak nabídne pouze vidlici Dart a horší kola i osazení. Cenovky obou modelů jsou momentálně 25 resp 42 tisíc Kč.
Základní řada duralových biků postavených z materiálu Pells 7005 je celkem široká a nabídne za velmi zajímavé ceny kola poměrně jemně cenově odstupňovaná a to včetně dámských specifikací. Osazení jednoznačně dominuje Shimano, vidlicím pak Suntour. Cenovky 10-19 tisíc korun pak jasně předurčují tato kola mezi prodejní bestsellery alespoň co do množství prodaných kusů. Zejména růžový Comp Lady za 11,5 tisíce vysloveně svítí a vyloženě vyzývavě čeká na své nové majitelky.
Základní řadu v nabídce Pellsu tvoří duralové 7005ky označené jako Phantom. Materiálově jsou sice stejné s vyšším Razzerem ale liší se v pohodlnější geometrii. Kratší posez a více All mountain pojetí charakterizují tyto biky, které tvoří pomyslné dno nabídky. Jejich design však nikterak nezaostává za jejich dražšími kolegy, jen to osazení je poněkud nižší. Cenové rozpětí šestice modelů začíná na 9999,- a končí na 22 690,- za model Elite D, který je osazem oblíbeným "ultra" mixem Shimano Alivio/Deore/XT.
Abychom nezapomněli na příznivce freestyle, tak pro ty má Pells v nabídce modely Root a Dizzi. Prvně jmenovaný vyniká zejména skvěle graficky ztvárněnou marihuanou v přední části duralového rámu, druhý jmenovaný pak pro změnu cromol. rámem s 26, resp. 24 palcovými koly a specifickým osazením. Cenovky nejsou nikterak přemrštěné 10-20 tisíc Kč.
Závěrem se ještě zmíním o poslední novince a tou jsou BMX 20" kola. Jelikož firma Pells sponzoruje jednu z našich nejúspěšnějších bikrosařek a fourcrossařek, Romanu Labounkovou, není asi příliš nelogické, že se pro rok 2009 tato kola v nabídce nově objevují. Jaký bude jejich prodejní výsledek, na již tak plném trhu, netuší asi nikdo, nicméně body za snahu si Pells rozhodně připisuje.
Mimochodem, kompletní nabídku a informace i o výrobním komponentovém programu Pells najdete na stránkách výrobce www.pells.cz, sortoment kol pak i v našem Bikekatalogu.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
české kolo - skutečně se nedomnívám, že značka, která neprodukuje kompletně své rámy v ČR, by se měla označovat za českou značku. Vzhledem ke stejnému původu rámů s ostatními značkami bude i kvalita stejná a volit tak lze pouze podle vzhledu/geometrie..
odpověz na tento komentářbebe - Už pracuji v Brně. :)
odpověz na tento komentář@Petr Červený - Vím o několika Rebelech, který nepraskli.
odpověz na tento komentářP.S.: nepracuješ náhodou v Kuřimi, Tvoje jméno je mi nějaké povědomé...
prasklý rám Pells - Prasklý rám Pells jsi možná neviděl proto, že jich jezdí tak málo. Naproti tomu GT je spousta. GT praskly loni skoro všechny, chyby dělá asi každý ne?
odpověz na tento komentářPells ani tak nepraskal, jako se "pokazil u lepeného spoje" to ti potvrdí podle mě i v centrále Pells. Rám, který nepraskne neexistuje. Pokud si to myslíš, tak jsi blázen. Já měl za svůj život tuším tak 15 rámů a praskl mi jen jeden - ocelový Favorit. Takže je to hlavně o lidech a až pak o rámech, pokud na nich není něco zásadního, jako třeba sedlová rámová trubka na magnéziových Meridách, zadní stavba na loňském top carbon GT, nebo zadní spojka na Storck Rebel Carbon, ty snad praskly všechny. A moli bychom pokračovat...
Prasklý? - Jak jsem se již ymiňoval, Pells jezdím a problém není. Ale ktomu rámu - nikde ve svém okolí jsem neviděl prasklý rám od pellsu.
odpověz na tento komentářZato jsem viděl až moc prasklých rámů GT - které mají mimochodem specíální dizain pro větší pevnost a trvanlivost rámu. Týmovému kolegovi na něm praskla téměř celý profil "trubky" na zadní vidlici.
A ještě jednou podotýká stejně jako Dejv jsem nikdy neviděl prasklý rám Pellsu. Tak ať my ho někdo ukáže.
PS: při extrémním zatížení a 30 000 kilometrech může prasknout každý rám.
pro bad robot/radek machat - na to tvoje "LOL" jedině "OMG"
odpověz na tento komentářpraskající Pells - O praskání karbonu u Pellsu je snad konkrétních důkazů dost. To, že je nikdo neprezentuje na netu a nedají se fyzicky předvést, neznamená, že to není pravda. Viděl jsem několik prasklých, několik přetažených sedlovek Pells. Dvě jsem měl osobně v rukou. Tušit, že pro potvrzení budu muset každému ukázat fotku, tak jsem to samosebou nafotil :)Pells to nebyl (byl to Taiwan, i když se Pells v tu dobu hrdě bil do prsou).
odpověz na tento komentářS patriotizmem to nemá nic společného, jsem rád, když jsou u nás české úspěšné firmy. Ale ať netvrdí že jsou jejich výrobky české, když je tady akorát přebalí. (To není myšleno paušálně)Samozřejmě, praská všechno i Pells. A třeba jejich vidlice, kdopak má dnes nějakou funkční? :)Nebo ultralehká středová osa ISIS... :)
Hlavně to chce klid a nohy v teple, co člověk, to názor.
Já na pevném kole nejezdím (nejsem blázen ani hazardér), takže se ke kvalitě Pellsích rámů můžu vyjádřit jen okrajově, no a jejich fully? To je fakt tragédie. Ale kdo ví, třeba taky jednou přestanou vozit šunt z číny a začnou dělat v čr něco funkčního a k tomu i pěkného na pohled. Protože jenom lak rám nedělá.
tak to prostě máme... - v některých příspěvcích dole je to přesné. Jsme prostě takový národ. Nejsme ti, co chodí hrdě s trikolórou na hrudi. Možná je to ještě stále dozvuk dob minulýcj, ale spíš to máme v genech. Vždy se za něco a někoho skrýt.Já osobně jezdím značku Marin, a to amíky nemám rád. Nyní právě pokukuji po kole Pells, i proto, že je tuzemské výroby, ale hlevně proto, že jsem ho měl týden půjčené. Najel jsem cca 600km. Nepozná se kvalita komponentů, ale jídní vlastnosti ano. Byl jsem nadšený! Znám pár lidí, co jej jezdí už roky a v poho. Takže zatím moje osobní zkušenost ta nej. Tu druhou zkušenost mi zatím nikdo nikdy nedokázal. Prasklý rám??? Neviděl jsem, ač jsem se několikrát dotazova na BF, ať mi chytráci ukážou ty prasklé komponenty, nebo dají odkaz na předchozí thready...nic,nic,nic...takže jedna paní povídala.Budu zde rád za jakýkoli odkaz na prasklé rámy, sedlovky, atd. od Pellse...třeba si ho pak nekoupím...tak šup sem s tím :-)))).Takových odkazů je přece plný net, nebo ne...když to každý tak jasně ví...
odpověz na tento komentář@razzer - na vetsinu prispevku zde se da reagovat...jinymi slovy jde o do jiste miry inteligentni vyjadreni a clovek ma pocit, ze na druhe strane proto sedi inteligentni clovek...na tvuj ne prilis duchaplny a pubescentni plk se da reagovat akorat stylem tobe hodnym: "LOL"
odpověz na tento komentářto Petr Červený - Tune komponenty jezdím a nemám s nimi sebemenší problém.
odpověz na tento komentářTune Strock - Mám pokaždé nějakou osobní zkušenost se vším co píšu, s čím konkrétně nesouhlasíte? :)
odpověz na tento komentářjá vás nechápu!! - nechápu proč tady někteří chytráci řvou jak je Pells špatný a přitom se na něm ani nesvezli!! A nejezdili ani Specialized, Ellswort, Merlin, Litespeed a podobné. Jezdíte na něčem ještě horším, tak to jste určitě odbornící a já před váma smekám. Nebo jste kokůtci kteří na to nemají a bulej jak to je drahý a tím pádem to budu hanět? Můžem být rádi, že tu v republice máme několik českých značek a já dám radši přednost české značce.
odpověz na tento komentář@ Petr Červený - většinou s Vašimi komentáři absolutně nesouhlasím (Tune, Storck)ale tentokrát jste to vystihnul uplně perfektně.
odpověz na tento komentářcena - trochu mi to připomíná fylozofii, že se pak dá sleva 50 procent a on se někdo chytí
odpověz na tento komentář:-) - ...je mi jedno kdo co tu jezdí, ale jen dotaz...kdo z těch, co tu mají jasno o kolech Pells na nich jezdil a kdo na tom top modelu? Kolik testů a porovnání jste viděli...takže porovnávat něco podle fotky, no nevím :-))). To mi připadá jako klasická česká nátura, vědět vše nejlíp :-). Pak jsou tu ti druzí, kteří nekecají a něco dělají, třeba kola Pells.
odpověz na tento komentářpánové, pánové, pánové - Nevím, co máte všichni proti Pellsu. Já jezdím Razzera pro D a nemůžu si stěžovat. Není to sice kolo z nejdražších, ale v životě bych si nesedl na Meridu, Authora, GT, nedej bože Olpran ve stejné cenové kategorii (jsou to prostě šmejdy).
odpověz na tento komentářNevím jak moc aktivně jezdíte, ale Pells mě nikdy nenechal ve štychu. Je to prostě mazel a krásnej( závodů má taky pár zasebou).
Takže asi tak.
Pells pod čarou - Pár pravdivých iformací o Pellsu.
odpověz na tento komentářPells si sice vybudoval jméno mezi karbonovými mágy a jejich uctívači. Pravdou však je, že jejich česká výroba byla velmi dlouho omezená, spíše to bylo mnoho let takové experimentování s lepením do hliníku - což je samozřejmě z technologického a praktického hlediska nakonec pokaždé úplně k hov... K tomu přidejme hromady šuntu i průměrného materiálu vozeného z taiwanu a číny, na který se natisklo Pells a pak se s tím dělala ostuda s tvrzením, že je to všechno vyrobeno v ČR.
Dnes už je to asi trochu jinde, ovšem tvrzení o kultovce a hi-techu je asi trochu přehnané.
A tu historku o skvělé dvoubrýlové XC pevné vidlici znáte? :D JAk ji jednomu zákazníkovi namontovali na kolo, on ji vyzkoušel na jednom kolečku po asfaltu kolem centrály Pells a on se rozsypala? No každý kult se nějak prodíral k vrcholu pyramidy.
chytrej?? - Nechapu....kdo myslis ze si to kolo koupi?
odpověz na tento komentářnormalni lidi ktery o tom premejslej!-normalni clovek-zakaznik!
a ty tady meles jak je tu kazdej chytrej?
podle me je spis ten kdo si to koupi blbej!
to ze ma vetsina lidi nazor ze to kolo je za ty penize blbost o necem svedci...
co myslis ze je jinyho na Audi kdyz srovnas se Skodou?komponenty maji stejne.....je to znacka,ktera ma reklamu,motorsport,audi ma styl,a design.
To je super ze Trek i Spesl jsou masovky a Pells je original,ale kdo o ten original bude stat kdyz vypada jak vypada?
Nic extra novyho na tom neni co by nemela konkurence.
Podle me si muzou dovolit takovy ceny pokud budou opravdu vyjimecni(Morati)nebo bude sponzoring xc teamu kde by to bylo videt....
všichni sou strašně chytrý:D - Nevím jak někdo může do toho motat Meridu nebo Author. Ty dvě značky jedou na kvantitu a né na kvalitu. Ještě, když tady proběhlo, že sedlovky praskaj, tak to bude asi tím, že jsou skoro jediný, kteří dělaj 400mm, průměr 27,2 v karbonu a trochu se jim to vymstilo, protože takovou páku sedlovka nemůže vydržet. Každá značka má svý mouchy i tahle. Ale rozhodně bych nešel nikdy do Tajwanskýho Spešlu, GT atd...radši si budu připadat méněcennej než podporovat odpornou tajwanskou výrobu
odpověz na tento komentářted jste me to dali - se rozbrecim...
odpověz na tento komentářSE7EN-X - Zásadní problém této diskuse je ten, že se v ní srovnávají dvě naprosto odlišné věci. A to kusová výroba dle individuálních požadavků a sériová produkce. Nepopírám, že jsou zde jmenovány špičkové stroje, ale v těchto případech jde pořád o sériovku. Cílem lidí v PELL'Su je poskytnout rám přesně podle přání zákazníka, a to jednak co se týká individuální geometrie, tak i případného designu a dalších detailů. Základním kritériem pro diskusi by tedy měla být cena samostatného rámu, ostatní lze volně kombinovat a osadit si kolo dle vlastní volby. Od toho se bude odvíjet i výsledná částka. Na kompletní kolo je potřeba se dívat především jako na prezentaci samostatného rámu a jeho cenu brát jako orientační.
odpověz na tento komentářodborník DD - Na něčem jedeš myslím tak akorát ty :-P
odpověz na tento komentář@DD - jaj, teď jsi nám to objasnil, odborníku:-)
odpověz na tento komentářodbornici - se sesla spousta odborniku, kolik z vas na tom jelo? :-)
odpověz na tento komentářJe ta zadni stavba u fullu nejak ucelne tak tvarovana?? Bo jinak je to pekne hnusne na pohled. Hardtraily maj takovy standartni vzhled jak od jinych vyrobcu ale ty celopera jsou hnusne:-(
odpověz na tento komentářSumt ? - No taky se docela divim jak tu lidi pisou, ze ty kola jsou sumt! Vzdyt prece u kol vicemene zalezi na ramu a zbytek je stejne Shimano, Mavic, atd.
odpověz na tento komentářNechapu jak to muzete rikat o kole. At koupite Author, Pells, Duratec, Spesl, Merida, Giant, Scott... stejne se to lisi ramem, zbytek vyrobce vetsinou na ten ram akorat namontuje. Tak jak muzete rikat ze kola Pells jsou slupky.
A pochybuju ze Pells ram je nejak horsi nez konkurence. Nebo jo ?, tak v cem ?
cena - přesně jak se tu píše. Disajn se někomu líbí někomu ne - mě se líbí . O funkčnosti už bych pochyboval, zvlášť v porovnání se SCOTT Scale ap., ale budiž. Cenu rámu at si hodí jakou chtějí, když si myslí, že je to zázrak, ale cena celého kola ????? To si počítají za smontování alespoň 30 táců
odpověz na tento komentářnaprosto scestny je rict ze pells kultovka... - ze obhajci pellsu budou do krve pells branit to jsem tusil, ale takovou blbost o kultovce jsem necekal...musim rict ze bych nikdy neodsoudil nikoho podle toho na cem jezdi...jen rikam ze ta cena je vysmech a rozhodne nesrovnavam HT s fullem, jen pisu co lepsiho misto toho clovek muze mit...zvlast kdyz to ma dizajn jak kolo s tesca...vlastne to neni smesny, je to k placi...
odpověz na tento komentářVtip - Tak tady se velmi ostře střetli zastánci značky Pell´s a potom lidé, kteří mají trochu rozhled... Možná se jedná o topmodel značky Pell´s, ale tento "topmodel" se dá srovnat s většinou karbonových rámů a cena 67970,-??? Velice směšná... A k ceně celého kola??? To už není směšné, ale do nebe volající. Když tady někdo psal cena vidlice 25tisíc?? Před dvěma lety ano, teď 15tisíc. A komponenty Sram X.0, Magura Marta a Mavic SLR je standart závodních kol okolo 100tisíc...
odpověz na tento komentářdoplnenie predošlého príspevku - Presne o toto podľa mňa ide tiež, ako napísal nara: "Na scottu, nebo spešlu jezdi každej druhej."
odpověz na tento komentář