Santa Cruz Nomad Carbon představen

První aprílový den byl plný fejků a nachytávaček, ale minimálně jedna zpráva, která tento den spatřila světlo světa, byla pravdivá a to ta, hovořící o karbonovém Nomadu...

Autor: Petr Bureš

"To není apríl, to je opravdu oficiální tisková zpráva" takhle nějak předevčírem na první dubnový den začínala tisková zpráva představující novinku firmy Santa Cruz, celokarbonový model Nomad.

V posledních letech se stalo nepsaným pravidlem, že tato kalifornská firma představuje své novinky během jara. Jelikož loni touto dobou spatřil světlo světa druhý karbonový model Blur LT, bylo jen otázkou času, kdy a jaký model bude následovat. Rok 2010 je tedy ve znamení karbonizace modelu Nomad, který se ocitá na pomezí endura a lehkého freeride a je již třetí generací tohoto populárního modelu nyní označeného Nomad-c.

Nový Nomad je v pořadí již čtvrtým modelem značky a jestliže v předchozích případech platilo, že hlavním bonusem příchodu nového materiálu je výrazně nižší hmotnost, pak v případě Nomada to platí dvojnásob. Jelikož jde o model určený pro drsnější zacházení, byla na nejnamáhanějších místech rámu na spodní rámové trubce a zadní stavbě u řetězu zesílena vrstva karbonu. Přesto se podařilo ušetřit na hmotnosti rámu oproti předchozí duralové verzi bezmála 570 gramů. Nejlehčí kombinace rámu Nomad s tlumičem Rock Shox Monarch 3.3 nyní váží 2,77kg a to je na model se 160 mm zdvihu velmi solidní hodnota.

Kromě materiálu rámu je konstrukce zadního odpružení shodná se stávající druhou generací Nomadu. Jde o poslední verzi virtuálního systému VPP (Virtual Pivot Point) vyvinutou a patentovanou inženýry Santa Cruz, která výrazně eliminuje ztráty při šlapání a díky ní se i s výše zdvihovým bikem vyšplháte na kopec stejně ladně jako s konkurenčními koly disponujícími zdvihem o několik desítek milimetrů nižším. Uložení systému komplet na průmyslových ložiscích je samozřejmostí, stejně tak jako snadná servisovatelnost systému a maznice pro zajištění hladkého chodu spodního vahadla.

Rám je vybavený ISCG05 úchytem pro napínáky řetězu resp. uchycení Hammerschmidt klik, který je přímo integrovaný do karbonového monokoku předního trojúhelníku. Obdobně je integrován i úchyt kotoučové brzdy na zadní stavbě. Rozměr hlavového složení je nekompromisně ponechám stejný jako u duralového předchůdce, to jest 1,5" v celé délce. Momentálně jsou v nabídce dvě barvy, bílá a černá, ale Santa Cruz avizuje, že pouze u nich nezůstane.

Rám by se měl vyrábět celkem ve čtyřech velikostech S,M,L a XL. První dodávky budou v Americe realizovány v polovině června, v Evropě ho tedy můžeme očekávat někdy během prázdnin. Cenovka je přibližně stejná jako u ostatních karbonových rámů a měla by se pohybovat někde kolem šedesátitisícové hranice.

Kompletní info o novince checkujte na stránkách výrobce www.santacruzbicycles.com.

Přečteno - 16742x Tagy: tech2010 santacruz
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Gravel 3x jinak - Stigmata, Grade, Silex
    TEST: Gravel 3x jinak - Stigmata, Grade, Silex
  2. Tech newsSanta Cruz Stigmata - next generation
    Santa Cruz Stigmata - next generation
  3. Tech newsSanta Cruz odhalil Megatower!
    Santa Cruz odhalil Megatower!
  4. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz - factory tour
    Fotogalerie: Santa Cruz - factory tour
  5. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Blur
    Fotogalerie: Santa Cruz Blur
  6. Tech newsČtyřikrát stejně, přesto jinak
    Čtyřikrát stejně, přesto jinak

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 R.B. - vloženo: 05.04.2010 v 20:01:15

    niiice - klenot

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 Petr Bureš - vloženo: 03.04.2010 v 12:17:16

    óóó - Překrásné !!!!!

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744