Dneska se podíváme na zástupce nové generace hliníkového biku Auron, který představila slovenská Dema jako jednu z novinek letošního roku...
Většina výrobců se doslova předhání v tom, aby představila co nejzajímavější a neokoukaný design svých rámů a přiměla tak zákazníky, aby uvažovali o jeho koupi. Někdo to dělá okatě, svítivými barvami, které jsou ale mnohdy aplikovány na mnoho let staré rámy bez větší invence. Někdo to naopak dělá střízlivým faceliftem tvarů rámu, výběrem lehkého materiálu nebo třeba aplikací moderních prvků, jako jsou specifické zadní patky nebo vnitřní vedení bovdenů.
Dema u nejnovější generace svého 29" sportovního rámu Auron použila od všeho trochu. Přišla s novým designem rámu, který oblékla do moderní kombinace oranžové a modré barvy a přidala v této cenové kategorii i poměrně neobvyklé vnitřní vedení.
Hliníkový rám je svařen z dvojitě zeslabovaných trubek slitiny 6061-T6. Spodní masivní trubka je u hlavovky tvarována hydroformingem. Oproti tomu horní rámová trubka má výrazně subtilnější průřez.
Sedlová trubka je v tomto případě téměř rovná bez tvarových anomálií, takže může bez problémů pojmout klasický objímkový přesmykač. Tvar zadní stavby jako by z oka vypadl některým karbonovým sourozencům. Povedené jsou především jednoduše prohnuté zadní patky, do kterých se tak vejde i postmount úchyt kotoučového třmenu na levé straně. Nenechte se ale mýlit, v tomto případě nejde o žádného závoďáka, takže jak přední, tak zadní kolo je opatřeno klasickým rychloupínákem.
Geometrie kola je střižená do sportovna, ale stále je dostatečně pohodlná. 440 mm dlouhá zadní stavba rovněž nepatří v této kategorii mezi nejdelší, spíše naopak, takže manévrování s devětadvacetipalcovými koly by nemělo činit výrazné problémy ani technicky méně zdatným bikerům.
Ani mechanici zde nebudou vystaveni žádným složitým zkouškám, snad jen při výměně vnitřkem vedených bovdenů. Středové složení je zde totiž klasické závitové, takže jeho výměna se obejde bez specifických lisovacích přípravků.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Avid brzdy ... :(
odpověz na tento komentář