Vývoj elektrokol letí stále vpřed doslova mílovými kroky. Co je nyní v elekrokurzu jsme zjišťovali ve Friedrichshafenu...
Skutečnost, že se elektromotory postupně usazují v rámech všech typů jízdních kol je neoddiskutovatelná. Vlastně se dá říci, že jestliže ještě před třemi lety byly elektrobiky doménou pouze hrstky firem, dnes je firem imunních vůči tomuto trendu jako šafránu.
Na vlnu elektra se totiž naladila velká většina globálních, ale už i menších lokálních výrobců. Celoodpružené elektrobiky už nenajdete zdaleka pouze u KTM a Haibiku, ale rozesety po veletrhu jich byly určitě stovky.
V podstatě se dá říci, že již neexistuje kategorie horských kol, ve které byste nenašli alespoň jednoho zástupce s elektromotorem. Hardtaily všech konstrukcí a průměrů kol jsou samozřejmostí, odpružená kola od 100 mm až po sjezdových 200 mm již také najdete, ale spatřit jste mohli dokonce ve více variantách i dětský elektrobike, nebo fatbike tandem, což byste možná zas tak úplně neočekávali.
Pokud bychom měli vystihnout hlavní trend mezi elektrobiky, tak jsou to bezesporu středové pohony. Jejich optimální rozložení váhy vzhledem k těžišti kola se zdá jako optimální, takže velká většina výrobců nabízí biky právě na jejich bázi.
Značek pohonů, které byly k vidění na e-bicích, neustále příbývá, nicméně co do plošného zastoupení jim vévodí Bosch a Yamaha. Za nimi pak z řad velkých výrobců následuje Shimano a okrajově Bionix a zbytek pak patří menším specializovaným firmám jako např. Brose, nebo vlastním vývojovým produktům některých značek jako je např Focus, či Spitzing. V levnějším sortimentu elektrokol pak dominují velké čínské korporace v čele s Bafangem, který nabízí jak středové pohony, tak motory v nábojích kol.
Zajímavý je na problematice nabízených elektrobiků fakt, že ačkoliv se evropská legislativa stále centrálně nevypořádala s problémem "motokol" (kola jejichž motor může pohánět kolo nad rámec maximální povolené rychlosti 25 km/hod, mnohdy navíc zcela bez šlapání) jejich nabídka prudce roste. K vidění tak byly nejenom sériové silničky, které umí jezdit pětačtyřicítkou, ale svou oficiální premiéru si odbyl také Enduro bike Spitzing s maximálkou 75 km/hod, výkonem 850 W a obrovskou baterií s kapacitou 877 Wh.
Pojďme se nyní podívat na pár elektrozajímavostí, které jsme na Eurobiku pochytili a zaznamenali. Diskutovat se minimálně o některých z nich bude ještě dlouho, protože e-kola jsou dnes již prostě neoddělitelnou součástí nejenom městské, ale i terénní cyklistiky...
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…