Ghost Miss AMR 5900 TEST

Aby jsme nebyli nařčeni s toho, že opomíjíme bikerky, máme tu jeden test dámského kola od německého Ghostu...

Autor: Jana Görlingová
Ghost Miss AMR 5900 TEST

Německý Ghost si získává oblibu nejen mezi bikery, ale také mezi bikerkami. Proto jsem byla ráda, že mohu vyzkoušet čistokrevný trail bike, na nějž jsem slyšela pět chválu již v minulé sezoně – jedno že se jednalo o mužskou variantu... Řada AMR s vyššími zdvihy tu není proto, aby se na ní soutěžilo, kdo nejrychleji vydupe prudký krpál. Spíš by měla svým majitelkám nabídnout pohodlí a požitek z bezpečného přesunu terénem všeho druhu z bodu A do bodu B.

Němečtí konstruktéři se vyřádili
Do testu jsem převzala zářivě bílé kolečko s výraznými barevnými prvky a chvíli jsem si připadala o pár let mladší, asi jako Hannah Montana na blyštivém létajícím stroji před velkou party. Brzy mě to ale přešlo a při studování rámu jsem začínala přicházet na chuť jak jeho designovému provedení (s tímto strojem se spolehlivě odlišíte v každé skupince a na každé trati!), tak zajímavým křivkám rámu.

Němečtí konstruktéři se zkrátka vyřádili, a to nejméně dvakrát - nejprve nad výkresem kola, podruhé v nástrojárně (pokud tedy platí Ghostem deklarovaný vysoký podíl ruční práce a motto „vše pod jednou střechou“ v továrně ve Waldsassenu). Ke stavbě rámu rozhodně není použit nějaký standardizovaný set trubek – celé kolo je prostě a jednoduše originál.

Masivní hlavová partie s tapered krkem vidlice přechází do hlavního rámového trojúhelníku. Spodní roura je jemně prohnutá (jakoby prověšená), má lichoběžníkový průřez a směrem ke středu se ještě rozšiřuje. Sedlová trubka je zase elegantně rovná a je na ní umístěno vahadlo tlumiče, ve spodní části také čep spodní zadní vidlice. Dolní vzpěry vzadu jsou spojeny šikmým můstkem a pro maximální snížení středu jsou navíc v horizontálně asymetrické poloze jedna ke druhé.

Na levé vzpěře je umístěn i postmount bezšroubový úchyt na třmen zadní brzdy, jenž působí velmi ladně a čistě. Další čepy najdeme logicky před špicí zadního trojúhelníku a v místě spojení vahadla s horními zadními vzpěrami. Zde se sluší poznamenat, že zadní stavba má délku vždy přizpůsobenou velikosti rámu a poměr délky zadní stavby k celkovému rozvoru je stále stejný – tím je zaručena neměnnost jízdních vlastností.

Přečteno - 53865x Tagy: testy ghost tech2012
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
    TEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  4. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  5. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  6. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #7 ZR8000 - vloženo: 08.08.2012 v 14:46:52

    To, jak je pojat tento test, je jedna věc, druhá věc je samotné kolo, na jaře, po dlouhém rozhodování, jsem ho pořídil přítelkyni a váhali jsme mezi Trekem a Ghostem, Ghost nás ale zcela přesvědčil v terénu, kde hrál úplně jinou ligu než konkurence i než Trek, který se zdál být o něco málo rychlejší na asfaltu, kde jezdíme jen pro nejnutnější přiblížení do terénu. Nyní je na kole najeto cca 1500km a maximální spokojenost, příští rok jdu do pánského modelu od této značky.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #6 Joe - vloženo: 06.08.2012 v 10:00:43

    Jo, sedí na tom, jak na dětském kole, to muselo byt ježdění za trest.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #5 Lupin - vloženo: 06.08.2012 v 09:04:07

    Hlavně jí je to kolo malé:) Já to pořád říkám že tady ty testy jsou nějaké divné.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #4 nechapunic - vloženo: 05.08.2012 v 20:50:14

    clanek se dobre cte a obsas jsem se zasmal, akorat nechapu, proc na tom jede ebrtova - to je ta silnicarka, ne?

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #3 madcat - vloženo: 02.08.2012 v 10:46:38

    Mně text přijde taky v pohodě, rozhodně lepší než leckterý jiný zde, plný chyb a překlepů. A i kolo se mi líbí, teď už si jenom přát abysme v lesích potkávali víc bikerek na podobných strojích, když už mají tu možnost mít hezký kolo...

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #2 bmarcel - vloženo: 01.08.2012 v 20:45:01

    Nesťažuj sa. Článok fajn. Ja nemám nič proti a chválim.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #1 aston - vloženo: 01.08.2012 v 19:52:44

    Něžný a romantický test zřejmě nějaké diletantky. Po přečtení jsem měl pod sebou loužičku. Máme takové testy zapotřebí?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744