Giro XAR TEST

Nový model Giro Xar se objevil v nabídce této značky poprvé letos a hned vzbudil nemalou pozornost...

Autor: Petr Bureš
Giro XAR TEST

Jestliže u kol je obvyklé obměňovat modelové řady minimálně jednou za tři roky a to nemluvíme o změnách designu a komponentového osazení, firmy produkující helmy to mají o poznání jednodušší, protože jejich modely mají pomyslnou životnost podstatně delší. Ano, také se občas meziročně část nabídky přebarví nebo se upraví upínací mechanizmus zcela ve znamení posledních trendů, ale když už se helmaři rozhodnou představit nový model, většinou jde o opravdu kompletně novou záležitost, která přináší buď v highend provení to nejlepší z momentálně dostupných technologií nebo umožní díky technickým kompromisům dostat mezi veřejnost helmu s dobrým poměrem cena/výkon.

Giro Xar patří v tomto ohledu spíš do té první skupiny. Jedná se ryze o mountainbikovou helmu, která má navíc ve svém rodném listu zaškrtnutou kolonku All-mountain a jelikož jde také o momentálně nejdražší MTB model, lze jej řadit rozhodně mezi hightech.

Výrobce nijak nezastírá, že se při jejím návrhu inspiroval osvědčeným modelem Xen, který příští rok oslaví desetileté jubileum. Předpoklady pro to, aby se podobný typ helmy rychle etabloval na trhu, se Giro snažilo naplnit beze zbytku. Ostře řezané tvary, výborné odvětrání, ochrana zátylku, výborná tuhost a nižší hmotnost, to všechno jsou odfajfkované řádky v popisu téhle letošní novinky.

Za zmínku stojí ale také několik dalších vychytávek, které na XARu najdete. Tou hlavní, které si všimnete až při důkladném ohledání helmy, je konstrukce tripple inmold. Vrchní (bílou) část helmy tvoří hned tři polykarbonátové skořepiny. Vrchní a spodní jsou doplněny navíc ještě zadní, která dává helmě charakteristický tvar písmene X. Do nich je pak vstříknuta EPS pěna, která obaluje další bezpečnostní prvek, kterým je z DuPont nylonu vyrobená kostra skořepiny Roll Cage. Tu sice na první pohled nevidíte ale můžete si být jisti, že díky ní vydrží XAR brutálnější nárazy než helmy postavené pouze na "polystyrénové" bázi.

Novinkou u XARu je také upínací mechanismus RocLoc páté generace, který snadno ovládnete jednou rukou a rovněž jeho rychlé a jednoduché polohování na temeni hlavy.

Nepsaným pravidlem u All-mountain přileb je, že musí být minimálně ve verzi bílé camo. Giro samozřejmě neponechalo nic náhodě a kromě této barvy nabízí XAR v dalších pěti barevných verzích včetně husté pomerančové.

Zvolit správnou velikost je u helem otázkou zkoušení. K dispozici máte tři velikosti (S, M a L) určené pro obvody hlav od 51 do 63 cm. Upravovat tak, aby vám helma přesně sedla, můžete prostřednictvím výměnných vycpávek.

Přečteno - 43191x Tagy: testy giro
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  5. Testy - RecenzeTEST: Merida Big.Nine TR 5000
    TEST: Merida Big.Nine TR 5000
  6. TechnikaFotogalerie: Whyte eLyte 150 Works
    Fotogalerie: Whyte eLyte 150 Works

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 Indy - vloženo: 18.06.2011 v 18:47:14

    Proč srovnáváte když zásadní hodnotu, hmotnost, nemáte u dvou značek zjištěnou?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744