GT Zaskar Carbon Expert preview

Pro rok 2011 připravilo americké GT druhou generaci závodního karbonového hardtailu Zaskar. Jak vypadá a kolik stojí základní model?

Autor: Petr Bureš
GT Zaskar Carbon Expert preview

Není mnoho značek na světě, u kterých když vyslovíte název nějakého modelu okamžitě se vám vybaví konkrétní rysy, které se navíc v průběhu let výrazně nemění. GT Zaskar, troufám říct, k takovýmto kolům patří a my si dnes představíme jeden z jeho současných karbonových modelů a to konkrétně GT Zaskar Carbon Expert.

Značka GT
Model Zaskar Carbon Expert
Typ XC
Rám FOC Ultra Carbon
Vidlice Rock Shox Recon Solo Air
Zdvih 100mm
www gtbicycles.cz
Cena kola 56 999,- Kč

GT pro rok 2011 představilo druhou generaci karbonového provedení tohoto legendárního rámu, který jsme vám poprvé ukázali již letos v létě v článku GT 2011. Jde o zcela nový monokokový karbonový rám, který je vyroben díky několika patentům GT technologií F.O.C. (Force Optimized Construction) Ultra. Ta zaručuje jak výrobce uvádí nejlepší poměr hmotnosti a tuhosti.

Oproti předchozí generaci bylo změněno opravdu mnoho. Hlavová sekce disponuje Tapered hlavovkou a je předěláno také napojení zadních vzpěr k sedlové resp. horní rámové trubce tak zvaný triple triangle. Nově jsou také vnitřkem rámu vedené řadící bovdeny a GT se s novými designy vrátilo zpět k jednobarevným lakům doplněným pouze o loga a drobné detaily na komponentech v barvě druhé. V našem případě Carbon Expertu tvoří základ lesklý černý lak doplněný o rudá loga a bovdeny.

Co se týká osazení, tak tam GT u základního karbonu zvolilo osvědčenou kombinaci Sramu X-9 a X-7, která přichází letos s novými duralovými dvoupřevodníkovými klikami (26/39z.) systému 2x10.

Poněkud zvláštní je, že GT ke klikám a řetězu amerického Sramu dodává japonskou kazetu Shimano SLX, ale co na tom, tu si stejně drtiči tisíců kilometrů budou nuceni časem vyměnit za novou.

100 mm předního zdvihu dodává vidlice Rock Shox Recon, Solo Air s lockoutem a o brzdění kola se starají hydraulické kotoučovky Formula Rx se 160mm kotouči vpředu i vzadu.

Oproti dražším modelům, které jsou v hojnější míře osazeny komponenty amerického Crank Brothers, dostal Expert do vínku pouze sedlovku a řídítka z jejich produkce doplněné o představec Syncros, sedlo WTB Silverado Race SL a do All Terra Lightweight nábojů zapletené ráfky Dt Swiss X430 obuté do plášťů Maxxis Aspen, 26x2,1".

Jak již bylo řečeno, Expert je "nejnižším" karbonovým modelem v nabídce GT pro rok 2011 a jako takový vás vyjde na 56 999,- Kč. Jeho dva dražší bratři jsou co do osazení vyšlechtěni poněkud více, ale logicky za ně také i o dost více zaplatíte. V případě modelu Pro to bude 79 999,- Kč a za top model Team dokonce až 139 999,- Kč.

Kompletní informace o všech modelech GT 2011 hledejte na stránkách výrobce www.gtbicycles.com a na stránkách českého zastoupení www.gtbicycles.cz.

Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. GT Zaskar Carbon Expert preview
  2. Fotogalerie
Přečteno - 34506x Tagy: gt tech2011
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: GT 2025
    Fotogalerie: GT 2025
  2. Tech newsGT 2025
    GT 2025
  3. OstatníVideo: GT Grade X & Kristýna Havlická na Rychlebkách
    Video: GT Grade X & Kristýna Havlická na Rychlebkách
  4. TechnikaFotogalerie: GT Force Carbon Elite
    Fotogalerie: GT Force Carbon Elite
  5. PreviewGT Force Carbon Elite - základní endurko
    GT Force Carbon Elite - základní endurko
  6. TechnikaFotogalerie: GT Fury 2024
    Fotogalerie: GT Fury 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #9 Toolak - vloženo: 17.01.2011 v 17:38:42

    Hodně barevně přeflákaný, vypadá jako noname "kolo" ze supermarketu....

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #8 Zbyněk - vloženo: 14.01.2011 v 16:50:57

    Celek pecka, ale proč ne s černými lesklými ráfky???!!! Pak by to byl hotovej démon, takhle to vypadá trochu jalově...

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #7 Kuba - vloženo: 14.01.2011 v 13:41:50

    T-Mac: Tak to bych řekl naprosto obráceně. XT přehazku jsem oddělal za 2 měsíce, a Sram X-9 vydrží i dva roky ( závodní, žádný šudlání).

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #6 T-Mac - vloženo: 14.01.2011 v 12:28:09

    BTW mel jsem moznost si novou X9 pomerne dobre osahat na kole jine znacky a byl jsem docela zklamany. Radi to jako blato a ty radici packy maji straslivej vakl. Opticky se mi tahle sada hodne libi, ale za svoje penize beru jednoznacne XT.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #5 T-Mac - vloženo: 14.01.2011 v 12:14:23

    odpověď na Josef65 — #3 Podle ceho soudis, ze to s nimi jde z kopce? GT dela kazdorocne velky pokrok, modely 2011 jsou jedny z nejlepsich za celou historii firmy. Mongoose se taky pekne klube a Cannondale je porad na spici, jako drive.. Jestli mas nejake argumenty, proc si je nechavas pro sebe a misto toho jenom kopes kolem sebe jako primitiv?

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #4 Jirinak - vloženo: 13.01.2011 v 23:27:44

    Fakt pekna cernocervena kombinace, ale pak nechapu kterej designer tomu dal bile rafky, ty sou jak pest na oko.. kdyby tam dali ty same ale cerne s cervenyma polepama, je to maximalni.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #3 Josef65 - vloženo: 13.01.2011 v 14:37:44

    GT, CANNONDALE, MONGOOSE, SCHWINN ... dávám jim rok, maximálně dva. Od té doby co je vzal pod svá "ochranná křídla" Dorel, tak to s nimi jde dost z kopce .. a z kopce se nabírá rychlost, že ?

    1. na tento komentář reaguje T-Mac — #
    2. na tento komentář reaguje T-Mac — #5
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #2 Radek Hulán - vloženo: 13.01.2011 v 14:08:06

    Moc pěkné, to minimalistické barevné provedení tomu sluší.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #1 Viťa - vloženo: 13.01.2011 v 13:34:27

    Ačkoliv GT není zrovna mému srdci nejbližší, toto kolo se povedlo...

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744