Americká značka Ibis tento týden představila nejnovější přírůstek ve svých trailbikových řadách s trojkou v názvu...
Ibis v posledním roce inovoval zásadnéjším způsobem jak svůj enduro model HD3, který finálně "přepnul" z původně šestadvacítkováho na sedmadvacítkový rám, tak svou celoodpruženou devětadvacítku Ripley. Na řadu tak logicky přišel také nejstarší model Mojo SL, který nově mění nejenom svou vizáž, ale tak trochu i cílovou skupinu, kterou má oslovovat.
Novinka sice dostala název Mojo 3, ale s jejím předchůdcem ji toho příliš nespojuje. Nový rám je svým tvarem velice podobný modelu HD 3, včetně uchycení tlumiče k zadní stavbě. Původní zdvih 140 mm byl však zredukovám na pouhých 130 mm, ovšem nikoliv bezdůvodně. Nové Mojo 3 je totiž uzpůsobeno pro tak zvané 650B+ pláště, které samy o sobě díky své větší šířce a tím pádem i výšce nabídnou větší "deformační zónu", která hravě nahradí oněch deset milimetrů chybějícího zdvihu.
Ibis říká, že nové Mojo je plně kompatibilní jak s běžnými 27,5" gumami šíře 2,3", tak širokými pluskovými rozměry optimální šíře 2,8". Aby toho mohlo být dosaženo, je rám vybavený jak vpředu, tak vzadu tak zvanými Boost osami, QR15 110 mm vpředu, resp. 148x12 mm vzadu. Pluskovým plášťům pak byla uzpůsobena rovněž geometrie biku, která disponuje opravdu hodně krátkou zadní stavbou 425 mm jejíž nevýhodou je snad pouze skutečnost, že do ní nedostanete 29" kola.
Celkový posun charakteru kola od trailovo-XC charakteru předchozí generace k trailovo-enduro pojetí je znát nejenom díky plášťům, ale také geometrii. Především se výrazně snížil hlavový úhel z původních 69° na 66,8°, zkrátila se zadní stavba z 429 na 425 mm a o 20 mm se prodloužila horní rámová trubka.
Co naopak zůstalo, je karbonový monokokový rám a virtuální odpružení DW-Link a spolu s nimi také velká škála možností volit konkrétní osazení kola. K dispozici jsou jak sady 1x11, tak 2x11 od Shimana i Sramu. Ibis rovněž zapracoval na univerzálních ráfcích o vnitřní šíři 35 mm. Ty dokáží pojmout jak běžné pláště 2,25", tak pluskové 2,8" gumy.
Optimální kombinace odpružení je v tomto případě nastavena tak, že vzadu najdete nový Fox EVOL tlumič se 130 mm zdvihu a vpředu pak Boost vidlici se zdvihem 140 mm. Bike osazený pluskovými plášti tak nabídne komfort enduro kola, naopak pokud zvolíte běžné pláště, blíží se charakter kola více trailbiku. Vtip je v tom, že kromě jiných plášťů nemusíte měnit vůbec nic a to byl evidentně také účel při tvorbě této novinky.
Rám se bude vyrábět ve čtyřech velikostech S, M, L a XL, s tlumičem váží 2,49 kg a v USA vychází na 2 999 USD což v přepočtu na naše peníze vychází na 87 999,- Kč. Kompletní info najdete na webu výrobce www.ibiscycles.com, informace o dostupnosti pak můžete poptávat u českého zastoupení www.9395bikes.com.
Foto: Ibis
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…