Lapierre XR 729 nový karbonový větřík

Že se francouzský Lapierre nebojí experimentovat s tvary i materiály, je již poměrně známá věc. Dokazuje to mimo jiné také jeho nejnovější X-Country celoodpružený model XR...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Lapierre XR 729 nový karbonový větřík

Prestižní kategorie horáků, kterou beze sporu XC fully jsou, bývá často označována za jednu z prémiových kategorií, v rámci které výrobci předvádějí to nej, co momentálně umí. Na první pohled v tomto konkrétním případě nejde o žádnou evoluci předchozího modelu či nějaký decentní facelift, ale o zcela nové kolo s naprosto novým rámem i celým odpružením.

Jakkoliv se to nemusí na první pohled zdát, Lapierre se po letech vrací ke stejnému systému zadního odpružení, který používá u svých dalších celopér Zesty a Spicy. Zeropivot, používaný doposud tak nahrazuje klasický čtyřčep s hlavním čepem umístěným nad středovým složením a tlumičem pod horní rámovou trubkou.

Poměrně velkých změn se dočkala také geometrie kola. Rám se celkově prodloužil o 20 mm, zadní stavba se zkrátila o 5 mm a kratší jsou nyní také použité představce. Hlavová trubka disponuje 69°, sedlová 74,5° a délku zadní stavby nyní charakterizuje údaj 441 mm.

Zatímco předchozí karbonový model XRka vynikal specificky tvarovanou sedlovou trubkou, uvnitř které byl umístěný tlumič, novinka pro změnu fascinuje specifickou klecí, která v podstatě spočívá ve specificky tvarovaných sedlových vzpěrách horní rámové trubky, které mají jedinou funkci - zpevnit celou rámovou konstrukci a zabránit kroucení horní části rámu.

Že jde o novinku, dokazuje také skutečnost, že Lapierre vyspecifikoval boost osy pro tento model. Nechybí ani kompletní vnitřní vedení s přípravou pro Di2 a existují rovněž verze tohoto kola s elektronickou kontrolou odpružení označené jako E:I. Za zmínku pak stojí ještě skutečnost, že Lapierre umožňuje na tento rám montovat přesmykač, konkrétně jeho nový typ sideswing.

Pokračovat na: Na vlně Shimana XT

Seznam stránek článku:

  1. Lapierre XR 729 nový karbonový větřík
  2. Na vlně Shimana XT
Přečteno - 18630x Tagy: lapierre
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    Fotogalerie: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  2. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  3. TechnikaFotogalerie: Lapierre Zesty AM CF 8.9
    Fotogalerie: Lapierre Zesty AM CF 8.9
  4. PreviewLapierre Zesty AM CF 8.9
    Lapierre Zesty AM CF 8.9
  5. Týmy a klubyFrancouzský Lapierre má po 11 letech tovární tým - Lapierre Mavic Unity
    Francouzský Lapierre má po 11 letech tovární tým - Lapierre Mavic Unity
  6. TechnikaFotogalerie: Lapierre XRM 8.9
    Fotogalerie: Lapierre XRM 8.9

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 okam - vloženo: 07.06.2017 v 18:52:40

    odpověď na okam — #1 Omlouvám se, slovo se objevilo ještě v další kapitole a mé specifické počítadlo se zastavilo na čísle 5.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 okam - vloženo: 07.06.2017 v 18:49:27

    Čte si autor po sobě článek nebo to rovnou hodí na net? Protože během dvou odstavců použít čtyřikrát slovo "specifický" je dost hrozný.

    1. na tento komentář reaguje okam — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744