Jaký na nás udělala první dojem tahle Merida? Před velkým testem tohoto kola tu máme pár postřehů z úvodní testovací jízdy...
Teorii a představení kola si nechám až do velkého testu. Tenhle nový typ článku by měl ve stručnosti ukázat čistě subjektivní první pocit z kola, který vznikne při první testovací vyjížďce. Pojďme na to.
One Sixty se od první chvíle tváří jako enduro kolo, nikoliv jako XC/trail/enduro univerzál. Posed je jasně daný, kratší s možností pracovat s těžištem kola díky hodně nízko položené a dolů prohnuté horní rámové trubce. Není vůbec žádný problém dostat se i hodně daleko za sedlo, když je to ve sjezdu potřeba a právě při prudších sjezdech je pocitově jisté a stabilní.
O dost horší je to ve výjezdech. Pokud si necháte tlumiče otevřené, tak je to pro slabší povahy na kinedryl. Kolo se pod vámi bude houpat při každém šlápnutí. Pokud si tlumiče utlumíte na maximum, tak se tenhle jev sice zmírní, ale nezmizí úplně. Navíc superkrátký představec a těžiště více vzadu rychle donutí v prudších výjezdech posunout se na samou špičku sedla, nebo vstát, protože přední kolo má velkou tendenci se při každém šlápnutí zvedat.
Na první jízdu jsem si naladil odpružení spíše tvrdší, aby kolo trochu jelo a měl jsem možnost vyzkoušet i rychlejší přesun po rovné lesní cestě. Je evidentní, že tahle disciplína není stěžejním důvodem vzniku tohoto kola už i proto, že na tlumiči chybí páčka pro rychlou regulaci komprese. Jediné, čím si můžete tlumič "zavřít", je horní kroužek, který reguluje odskok. Na vidlici jde komprese zpomalit bez problémů pravou páčkou, ale to je opravdu krok, který uděláte snad jen na silnici, nebo zpevněné asfaltové lesňačce.
Z osazených komponentů celkem mile překvapila Merida Expert teleskopická sedlovka, které nelze co do první funkce příliš co vytknout. Hodně se mi líbí originální tvar ovládací páčky, která je ale pouze jednoúčelová pro spodní montáž na levou ruku. Ergonomicky na ovládání pecka, snad nebude moc omezovat koleno v určitých situacích.
Sjezdové ambice pak jednoznačně potvrzuje traktorový vzorek Maxxis Minion DHR II TR EXO s 2,4" šířkou, které se nekompromisně zakusují do zimně jarního lesního podhoubí. Na rovině pak sice dost hučí a brzdí v rozletu, ale tam, kam bike míří, sednou na 100 %.
Jediné, co mi nejde do hlavy je, co měl designér řídítek na mysli, když navrhoval tuhle grafiku?
Myslím, že Merida nechtěla udělat žádný hybrid, ale opravdový enduro bike. První dojem z něj je "syrové enduro". Úplně se těším, až upustím tlumiče a půjdu ho vyzkoušet někam do kamení a rozbitého úvozu, kde se gumičky na pístnicích budou moci ocitnout ještě dál, než jsem je dostal během první jízdy.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…