Dnes vám představíme do jisté míry neuvěřitelné kolo, které má přitom opravdu velkou šanci na úspěch. Je to sportovní celoodpružená devětadvacítka, která v dané cenové kategorii stěží najde konkurenci...
Značka Mongoose patří k hodně starým značkám, které mají opravdu bohatou historii. Od chvíle, kdy se dostala pod koncern Dorel spolu s dalšími značkami jako Schwinn, GT, nebo Cannondale sice uplynulo již poměrně dost času, nicméně reorganizace a celkem zásadní překopání kompletní produktové řady bylo připravováno postupně. My vám dnes ukážeme stroj, nad kterým sice možná někteří z vás pohrdavě mávnou rukou, nicméně při hlubším zamyšlení zjistíte, že tohle Salvo má spoustu věcí, které nemají mnozí dvojnásobně dražší konkurenti.
Mongoose dnes v Americe plní roli masového producenta kol pro hypermarkety. Srovnávat ale jeho produkty s u nás v tomto segmentu nejznámějším Olpranem by byla velká urážka Američanů. Jejich kola sice jsou levná a nehrají si ani v nejdražších specifikacích na závodní ambice, nicméně jejich osazení nejde pod určitou mez především kvalitativní, která by hraničila s funkčností a alespoň základní spolehlivostí a servisovatelností.
Salvo je koncipováno jako sportovní hliníkový full nabízený s dvěma průměry kol. V tomto případě tedy jde o devětadvacítku postavenou na 100mm zdvizích v neuvěřitelné cenové relaci hodně pod 30 tisíc Kč.
Další těžce uvěřitelnou informací je, že rámy jsou svařeny ze speciální slitiny leteckého hliníku, kterou Mongoose označuje jako Tectonic T2 aluminium s tím, že pro jejich tvarování byl použit hydroforming a to hned na několika místech. A to není stále vše. Mongoose si na samotných rámech a zejména jejich zpracování dal opravdu hodně záležet. Nejenom že jejich tvar a celková koncepce působí velice schopně, ale také zpracování detailů v lecčems předčí konkurenční značky. Tapered hlavová trubka a napojení na horní a dolní rámovou trubku je provedeno precizně zabroušenými sváry, které byste sotva rozeznali od tvarů karbonových rámů.
Podobně vymazleným detailem je taktéž malé zpevnění u sedlové trubky v podobě rozdvojky horní rámovky, které je hydroformingem taktéž dotaženo do detailu, který na rámech podobných cenových kategorií nikde jinde nespatříte.
Zadní odpružení je koncipováno jako klasický čtyřčep s hlavním čepem situovaným do sedlové trubky těsně nad středovým složením. Tlumič je zde ale navržen jako plovoucí, to znamená že jeho spodní uchycení se nachází na prodloužených řetězových vzpěrách zadní stavby.
Sympatické je rovněž vnitřní vedení kabeláže a to včetně přípravy pro osazení teleskopické sedlovky. Rám je jinak vybaven úchytem direct mount pro přesmykač, klasickým závitovým středovým složením a postmount uchycením zadní kotoučovky.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…