Pohárové novinky 2011. Zlepšení nebo krok zpět?

Jaké jsou novinky Českého poháru horských kol 2011? Co říkají na termínové kolize zainteresovaní? To vše se dozvíte zde....
Autor: český pohár, downhill, maratony 2011, malevil cup, český pohár 2011
Pohárové novinky 2011. Zlepšení nebo krok zpět?

Jakmile dojde ke zveřejnění kalendáře českého poháru, vždy se strhne velká diskuse nad jeho programem, místním rozložením a nakonec i nad úpravami či změnami. Ale i to je důkaz, že seriál má stále své příznivce a pokulhávající stařík by rozhodně ještě neměl vyklidit scénu.

Nejinak tomu bylo i letos. V době, kdy sezóna doslova začíná, přišli organizátoři s definitivní podobou kalendáře. Jistě se mnou budete souhlasit, že je to více než pozdě. Bohužel seriál českého poháru dnes není v takové pozici, aby si mohl podobné "přesčasy" dovolit. Právě naopak, kalendář Českého poháru horských kol by měl být znám jako jeden z prvních a ostatní - významově menší závody - se akcím, určeným pro elitní závodění, mohly přizpůsobit. Obrácený sled potom může vyvolávat - a vyvolává - horlivé diskuse.

"Víme, že to není ideální, rozhodně to není záměr poškodit seriál, jen jsme chtěli mít kompletní pohárovou skladbu ve všech disciplínách na 100 % vyřešenou. Není vůbec snadné vměstnat asi třicet závodů do šesti měsíců a bohužel je prakticky nemožné, abychom se vyhnuli termínovým kolizím, které budou jistě trápit některé závodníky či pořadatele. Zdůvodnit každý jednotlivý termín ve všech souvislostech by znamenalo snažit se shrnout půlroční práci a často napjaté diskuze členů komise, pracovních skupin a pořadatelů. Kalendář to rozhodně není dokonalý a vychází později, než v minulosti. Nebudeme se vymlouvat na zásadní změny, jimiž si komise v loňském roce prošla, raději jsme rovnou připravili harmonogram přípravy kalendáře 2012, na němž právě začínáme pracovat, a který uzavřeme koncem června letošního roku," říká nový šéf Komise horských kol Zdeněk Pól.

Malevil Cup - Pohled na náměstí v Jablonném z Pivovarnické věže

Kalendář Českého poháru horských kol pro rok 2011 opětovně vyvolal nářek nad výběrem lokalit, zejména pak Čechy versus Morava. Hlasy z východní části naší republiky horují nad tím, že si "Čecháčci" upekli hezky všechno za humny a že raději pojedou závodit na Slovensko. "Bohužel není z čeho vybírat, my bychom rádi dostali pohárové závody na Moravu, ale když tam není kdo by je pořádal," vysvětluje Petr Marek z pořádající firmy MTB Czech s.r.o. a bývalý předseda Komise horských kol. Ano, to je samozřejmě pádný argument, ale ukazuje to na stav českého poháru. Byl-li by ve skvělé kondici, jistě by se organizátoři našli. Na druhou stranu fenomén maratonů pro všechny má na tomto stavu také svůj podíl, cross country je discipllína pro vyvolené. Náročná po všech stránkách.

Termínové kolize se v kalendáři horských kol objevovaly a objevovat budou i nadále. Větší počet víkendů, kdy se závodit dá, si zkrátka nevyčarujeme. Musíme pracovat s tím, co máme k dispozici. Vloni to byly například Karlovy Vary, kde se na jednom místě a v jeden den sešel pohár s Kolem pro život. Letošní kolize je mezi dvěma významnými pohárovými závody - cross country v Peci pod Sněžkou s Malevil Cupem. Kdy? Sobota 18.6.

"Tenhle termín byl znám dva roky dopředu, už vloni jsme se přesunuli z původně tradičního termínu v květnu na červen," tvrdí Radek Patrák z pořádajícího Pakli Sportu. "Podpomínkou udělení pořadatelství mistrovství Evropy totiž byl i červnový termín. Takže tomu celému moc nerozumím. Hřešit na to bude ale zejména Pec. Škoda, že eliťáci, kteří by si chtěli vyzkoušet trať mistrovství Evropy v příštím roce, se budou muset rozhodovat kam vlastně jet."

Argumenty z druhé strany jsou ovšem také legitimní, a tak výběr programu na sobotu 18.6. je na každém z nás. "Bylo naší chybou, že jsme si nevšimli domácího šampionátu na silnici v původně plánované datum 25.6.," vysvětluje Petr Marek proč se termín nakonec přesunul o týden dříve.

Jan Škarnitzl nad Pecí

Jan Slavíček, který závod v Peci pod Sněžkou pořádá, v termínové kolizi ovšem velký problém nevidí, podle něj je "cílová skupina" obou závodů odlišná. "I kdybychom pohár dali na neděli, tak nebude mnoho eliťáků, kteří by absolvovali sobotní maraton a pak v neděli cross country. Navíc mám zprávy, že se na Malevil nikdo ze špičky cross country ani nechystá, protože to není mistrovství ČR," tvrdí.

Zcela zásadní informací je snaha o zapsání tohoto závodu do kalendáře UCI jako Class 1. Důvod je jasný. Loňský propadák týkající se účasti, se nesmí opakovat. "Podali jsme žádost na světovou federaci, každým dnem nám přijde vyjádření," potvrdil nám Petr Marek.

Ale pojďme se podívat, co nám předolympijský rok přinese nového. Tak zaprvé je to čtyřdílný český pohár v trialu, disciplíně, která má při minimálních nárocích obrovský potenciál osvěžit program libovolné akce. Uvidíme tak celkem 4 závody, tři z nich budou součástí cross country nebo fourcrossu.

Za druhé jsou to zcela nové pohárové lokality, které se v kalendáři 2011 objevily, jako jsou Aš (XCO, 4X, Trial) či Monínec (DHI) nebo Nové Město na Moravě s Merida Bike Vysočinou (XCM). Jiné se do kalendáře vrací (DHI Rokytnice n.J.) a některé jiné pohár pro letošek musely z různých důvodů opustit. Naší snahou bylo vybrat taková místa, kde může pořadatel nabídnout nejen kvalitní trať, ale i odpovídající zázemí.

MS MTB 2008 trial

Za třetí jsou to změny pravidel UCI a novinky ve světovém poháru, které by se měly nebo alespoň mohly odrazit i u nás. Opak je ale pravdou. I přesto, že UCI zavedla bodování štafet na mistrovství světa a přesto, že Česko získalo bronz jak na mistrovství Evropy, tak na mistrovství světa, i přesto se ruší jediný závod štafet, který jsme u nás měli. Ano, letos se po několika letech nebudou rozdávat mistrovské tituly v závodě štafet. Důvod? Komise MTB tento krok schválila. Přinejmenším zajímavý fakt, vezmeme-li v potaz to, že to byla jediná šance, kdy si mohli atmosféru, taktiku a týmového ducha čeští závodníci osahat. Ano, pravdou je, že oproti světu se v Česku staví jen trojčlenná družstva, která navíc byla poskládána ze členů různé klubové příslušnosti, ale každopádně to přinášelo domácímu šampionátu oživení a nakonec i pěkné drama. Vzpomeňte jen na loňský mohutný finiš Jana Škarnitzla….

Podobně je to i se závodem třiadvacítek v cross country. Zatímco světové poháry zavádějí samostatný start mládežnické kategorie, český pohár je ruší. Vždyť stačilo zavést stejné pravidlo jako na svěťáku - před sezonou si vyber kategorii. Chceš jezdit v Elite? OK. Usnadnit juniorům přestup do dospělé kategorie je hlavním důvodem proč se podobné počiny dějí. Cross country základna by se potom mohla udržet a lépe rozvíjet.

O dalších změnách či novinkách vás budeme informovat.

Foto: Michal Červený, Jan Němec

Přečteno - 9498x Tagy: český pohár
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Český pohárSouboj Boroš vs. Štybar na MČR je zbožné přání, favoritem na domácí titul je táborský rodák
    Souboj Boroš vs. Štybar na MČR je zbožné přání, favoritem na domácí titul je táborský rodák
  2. Český pohárMistrovství ČR v cyklokrosu hostí Tábor, bude to generálka na MS
    Mistrovství ČR v cyklokrosu hostí Tábor, bude to generálka na MS
  3. Český pohárSP CX Val di Sole: V u23 Zemanová vítězí, Hladíková bronzová
    SP CX Val di Sole: V u23 Zemanová vítězí, Hladíková bronzová
  4. Český pohárToi Toi Cup ovládli Konwa a Zemanová, v posledním díle vítězí Jidřich a Ungerová
    Toi Toi Cup ovládli Konwa a Zemanová, v posledním díle vítězí Jidřich a Ungerová
  5. Český pohárFinále Toi Toi Cupu a MČR mládeže hostí Veselí nad Lužnicí
    Finále Toi Toi Cupu a MČR mládeže hostí Veselí nad Lužnicí
  6. Český pohárFotoreportáž - zasněžený šestý díl Toi Toi v Hlinsku
    Fotoreportáž - zasněžený šestý díl Toi Toi v Hlinsku

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 QQ007 - vloženo: 19.03.2011 v 22:47:42

    Nooo je to škoda, kam to Český svaz cyklistiky dopracoval s Cross Country. Kdysi ČP-Cross Country byl fenomén a dnes???? Na start Eliťáku se postaví 15-20 lidí. Hobíkům dají objet 3 kola :o))),což já bych ani na takový závod nejel, abych jel např. půl republiky kvůli 0:40 minutovému závodu.

    Je to škoda XC zkomírá!!!

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 raspi - vloženo: 22.02.2011 v 20:57:09

    odpověď na Pean — #27 Nikde nepíšu o zrušení kategorií podle věku. Pouze zastávám názor, že MISTR ČR je pouze absolutní vítěz. Další jsou už "pouze" vítězové jednotlivých kategorií. A nechci tím nijak snižovat sportovní výkon kategorie 50+

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 K.K. - vloženo: 21.02.2011 v 23:15:26

    odpověď na Tifus — #26 Jenže mě je 41 a tu trapárnu jsem loni zažíval, kdy jednou jsem veterán, pak zase nejsem. Teď jsem koukal na jeden letošní mistrovský závod a na ten nemohu, protože je jen do 40 let. Když jsi tak světový, tak trvej na kategoriích po 5 letech. Oni jsou někdy pořadatelé tak trapní, že vypíší pro muže kategorii od 30 a pro ženy od 40!!! Něco jiného jsou závody konající se pod hlavičkou veteránské organizace daného sportu. Ještě poznámka k tomu slovu Masters, pořád se u nás ještě některé organizace nazývají oficiálně veteránskými a pořád podle mne v Moskvě stojí Kreml, i když někteří západní hujeři a idioti píší do novin po anglicku Kremlin, a teď nově kolonel s "K" :) Kadáfí. No jsi světový bourák s tím lpěním na masters.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 Pean - vloženo: 20.02.2011 v 12:08:44

    odpověď na raspi — #25 Zvlášť pro tebe bych udělal jednu kategorii např. zasloužilý mistr sportu ve které by se utkali všichni lidé smýšlející jako ty kdo je hloupější sportovec s nesmyslným názorem. Kategorie jsou asi proto, že těžko můžeš porovnávat 25 -letého profíka se zázemím teamu s 50 -letým amaterém a těžko budou závodit na stejné úrovni o stejný titul a tvrdit, že ten titul pro toho 50-letýho je bezcenej je urážka všech lidí, kteří se věnují sportu i mimo vrcholovou úroveň.

    1. na tento komentář reaguje raspi — #29
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 Tifus - vloženo: 20.02.2011 v 11:59:11

    odpověď na K.KK — #24 Neříká se veteránské , ale Masters - trapárna to přijde akorát tobě , ale UCI má oficielní kategorie Masters a oficielní světový šampionát a dokonce od letošního roku world cycling tour pro amatery a ty tady tvrdíš něco o směšnosti všech těch lidí co se věnují cyklistice nad 30 let - tak až bude tobě nad 30 - můžeš si pověsit kolo do garáže a koukat se na nás trapáky jak si to rozdáváme o titul ve svých trapných kategoriích.

    1. na tento komentář reaguje K.K. — #28
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 raspi - vloženo: 19.02.2011 v 22:05:06

    No ony hlavně ženy mají často tolik kategorií, že jsou všechny na bedně. Tedy za předpokladu, že to stihnou dojet do vyhlášení :-)

    Podle mě je mistr pouze jeden a to absolutní vítěz (tedy zvlášť muži a ženy).

    1. na tento komentář reaguje Pean — #27
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 K.KK - vloženo: 19.02.2011 v 14:43:04

    odpověď na Tifus — #20 Můžeš mi říci od čeho je odvozené to "právo na titul" pro kategorii 30-40 let? Veteránské kategorie, pokud nejsou pod hlavičkou nějaké veteránské organizace, jsou v podání pořadatelů jedna velká trapárna, protože se ani nedokáží dohodnout na kategoriích - jeden závod 31-40 let, 41-50 let, další závod 30-39, 40-49 let, .... Jo a v civilizovaných zemích jsou kategorie po 5 letech. Další to dělí podle přesného data narození, což je u padesátníka asi klíčové:)

    1. na tento komentář reaguje Tifus — #26
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 Radek Patrák - vloženo: 19.02.2011 v 10:32:09

    odpověď na Bob Damek — #19 Bobe, ještě jednou, vím, že k nám na závod jezdíš, tak se divím, že nevíš, že Malavil má tři trasy 105, 65 a 40 km. Kategorie jsou vypsaný tak jak, jsou, ale 105 ani 65 km trasa není určena pro juniory. Jestli to někdo z nich jede, je jeho rozhodnutí, nemají ale vypsanou kategorii, mám se s nima prát a nedat jim na dlouhou číslo ??? V sobotu, jsou navíc i závody pro děti, to aby měli pořádnou diváckou kulisu. No a řeč se Slavíčkem. Jistě, kdybych věděl, že se přesunou ze září na červen a že tam nebude bike festival a že …. Zbytečný je, že Sláva i my děláme závod ve stejný víkend. Nic ale neřeší ani, jestli je to sobota nebo neděle. Navíc, oba závody jsou pod hlavičkou svazu resp. poháru. Každý závod si jistě najdeme ty svoje zákazníky akorát, že někdo by rád jel nebo měl jet oboje.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 Tifus - vloženo: 19.02.2011 v 08:31:43

    odpověď na Tomm — #21 Pravdu máš Tomme, když tě ale někdo tak nas..e jako Dan1 tak nějaký iy neřeším -)

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 Tomm - vloženo: 18.02.2011 v 22:31:18

    odpověď na Tifus — #20 NesmyslY, Tifusi, nesmyslY ;-)

    1. na tento komentář reaguje Tifus — #22
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 Tifus - vloženo: 18.02.2011 v 18:37:07

    odpověď na Dan1 — #8 Ty si ale DEMENT , kategorie 30-40 let je jednoznačně největší kategoríí s největším počtem startujících tak nevím pro by podle tebe jezdci těchto ročníků neměli mít právo na titul !!! to snad nemyslíš vážně!!!!To zavání totální demencí a už mě přestává bavit číst tyhle nesmysli co tady někteří z vás píšou!!!

    1. na tento komentář reaguje Tomm — #21
    2. na tento komentář reaguje K.KK — #24
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 Bob Damek - vloženo: 18.02.2011 v 17:05:27

    odpověď na Radek Patrák — #18 Ta Poreč byla ke kratke XCM , stejně jako v Grazu tam juniory nepustí na dlouhou trasu, což je v pořádku, ale jsou všichni na jedné akci.

    A to XCO v sobotu a XCM v neděli dělá i Merida Vysočina, dělá to KitzAlpBike, Šela ( sprint, XCM, dětské)nebo vloni Ostravský Chachar a druhý den mistrák 1/2 XCM ( dva pořadatelé a šlo to domluvit). Je to o možnostech pořadatele. Když to nejde, tak to nejde, ale pak nemůžeš zabránit tomu aby se jel v Peci XCO , který pořádá někdo jiný. Možná stačilo dát řeč se Slavíčkem a přesunout Malevil na neděli.

    1. na tento komentář reaguje Radek Patrák — #23
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 Radek Patrák - vloženo: 18.02.2011 v 16:11:56

    odpověď na Bob Damek — #7 Bobe, tak na Mal cupu jsou tři trasy, z toho 40-tka je vypsaná hlavně pro kadety a juniory. A krom 105 km taky 65 km trasa. Jestli to bude chtít oficiálně posvětit svaz jako kategorii pro juniory, tak to není problém.

    A kde jsi vzal, že se v Poreči jelo XCO? V Grazu jestli se nepletu jeli v sobotu děti junior trophy. Jinak to mě teda fakt nenapadlo pořádat v sobotu cross-country a v neděli marathon nebo naopak. Na to nemáme kapacitu a lidskou, fyzickou a v podstatě ani místo. CHKO by se zbláznila.

    1. na tento komentář reaguje Bob Damek — #19
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 Zdeněk Pól - vloženo: 18.02.2011 v 15:01:29

    odpověď na McBlacky — #16 Kde jste v mých příspěvcích našel výmluvy nevím, ale zcela se shodujeme v tom, že ty nikam nevedou. České hvězdy doma i závodí, ale trestuhodně málo toho využíváme.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 McBlacky - vloženo: 18.02.2011 v 14:55:37

    odpověď na Zdeněk Pól — #12 je to nad rámec diskuze pod článek. Mě se primárně nelíbí hledání výmluv a přirovnání proč a jak to nejde. Co by kdyby... Chápu vaši snahu dát dohromady situaci v ČR, kdy díky dlouhodobému nezájmu svazu participovat aktivně se vyvinulo mraky individuálních závodů a několik sérií, žijících si vlastním životem. Ve spojení s tím, že velké české hvězdy doma prakticky nezávodí jsme opravdu v situaci, že není na čem to postavit = nezískáme medializace = nebudou peníze.

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #17
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 Mara - vloženo: 18.02.2011 v 14:05:01

    odpověď na Zdeněk Pól — #14 Tak v tom pripade me spatne informovali a timto se omlouvam.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 Zdeněk Pól - vloženo: 18.02.2011 v 13:07:57

    odpověď na Mára — #13 Máro, v Peci se letos ČP-DHI nejede.

    1. na tento komentář reaguje Mara — #15
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 Mára - vloženo: 18.02.2011 v 12:24:22

    Doufám, že sjezd v Peci nebude takovej průs.r jako loni. Jedna vapka pro všechny závodníky? Super. Natáhnout trať druhým rokem v korytě potoka, když si všichni stěžovali už po prvním roce, taky super. Háky jenom na půlce sedaček? Ještě lepší...

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #14
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 Zdeněk Pól - vloženo: 18.02.2011 v 11:25:06

    odpověď na McBlacky — #11 McBlacky, Vy jste ten text nepochopil, že? Vůbec nezáleží na tom, kolik běžců znám já. I kdybych měl totiž v hlavě všechna jména a rekordy, nic by to nezměnilo na faktu, jak média a sponzoři vnímají cyklistiku. Svým nepochopením jen potvrzujete, jak je pro spoustu lidí těžké podívat se na naši současnou situaci z jiné perspektivy.

    1. na tento komentář reaguje McBlacky — #16
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 McBlacky - vloženo: 18.02.2011 v 10:34:24

    odpověď na Zdeněk Pól — #10 že funkcionář sportovního svazu nemá přehled o sportu je spíš smutný fakt, než argument do diskuze.

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #12
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 Zdeněk Pól - vloženo: 17.02.2011 v 22:55:58

    odpověď na Dan1 — #8 Dane, považujte mě za sportovního ignoranta, ale i na olympijské úrovni si z běžců všech distancí vybavím nejspíš jediné jméno, na domácí úrovni asi nikoho... O plavcích nemluvě. Může se nám to třeba nelíbit, ale sportovní marketing, bez kterého se neobejdeme, umí využít buď skutečné hvězdy nebo masové akce. Šampión masových akcí je v tomto ohledu protimluv. Nemluvě o tom, že "půlmaratón" nemá žádnou návaznost na mezinárodní soutěže. Upřímně, maratóny a půlmaratóny tu byly a budou, bez ohledu na to, jestli v rámci KPŽ nebo některé z dlouhé řady dalších sérií. Narozdíl od ČP-XCO, ale jejich životaschopnost přeci nijak zvlášť nesouvisí se skupinkou těch, kterým jde absolutní vítězství. MČR-XCO bez závodníků, pro které je jedním z vrcholů sezóny, by nedávalo smysl. Pointa XCM/XCP je ale přeci v něčem jiném, než v rozdávání titulů. Mimochodem, v kategoriích Expert (dříve Hobby či Open) mistrovské tituly udělovány nebudou.

    1. na tento komentář reaguje McBlacky — #11
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 Zdeněk Pól - vloženo: 17.02.2011 v 22:23:10

    odpověď na Bob Damek — #7 Pane Damku, byl bych první, kdo by byl pro sloučení ČP-XCM (pro Elite) a ČP-XCP (pro Juniory) do jedné série. Bohužel, firma držící reklamní práva až do roku 2012 má na věc jiný názor. Letos a příští rok se tedy i nová komise musí pohybovat v těchto zděděných mantinelech.

    V době vzniku kalendáře ČP byl sobotní termín Malevilu již daný. Pokud jde o Pec, byl červnový termín podmínkou místního pořadatele. Jaký nám to způsobilo problém v celém kalendáři je zřejmé, když si uvědomíte, že loni se tam v jeden víkend odjely závody tří disciplín, které jsme teď museli rozložit do tří víkendů. Komise MTB prostě nemůže jen píchnout prstem do kalendáře, jde o dohodu čtyř stran, komise, místního pořadatele, organizátora seriálu a držitele reklamních práv.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 Dan1 - vloženo: 17.02.2011 v 21:03:30

    To Zdeněk Pól-devalvace titulu. Myslím, že nemáte pravdu v tom, že titul Mistra republiky v půlmaratonu je nadbytečný a nerozlišitelný. Atleti-běžci v pohodě vyhlašují každý rok mistry na 100,200,400,800,1500,5000,10000m a maratonu (+silnice a krosy) a nikdo nemá problém s tím, že by mistr na 100m byl něco míň či víc než mistr na 200m. V plavcích a jejich distancích a stylech v dlouhých a krátkých bazénech se snad nevyznají ani oni. A bikeři mají problém z šesti tituly, či vlastně ze třemi ve vytrvalostních disciplínách. 1/2MX je nejmasovější disciplína jakou naše cyklistika má a ať se vám to líbí nebo ne, věnuje se jí 2/3naší MTB Elity. Samozřejmě cca. šestice těch absolutně TOP ne, ale zbytek ano. Tituly Mistrů ČR nedevalvuje to, jestli je 5 nebo 6 absolutních mistrů v daných disciplínách, ale nesmyslné udělování titulů v kategoriích Hobby a Masters. To máme mistrů, že laik žasne a odborník se diví... nebo snad může někdo pochopit a smysluplně těm médiím a laické veřejnosti vysvětlit co je to za mistra republiky v kat. 30-40let? A je úplně jedno, jestli jde o olympijské XC nebo o ten "pitomý" český výmysl pojmenovaný půlmaraton. Chápu, že XC je olympijská disciplína a ve finále vývěsní štít MTB pro veřejnost, ale když porovnám zázemí,publicitu a koneckonců i laickou preztiž pohárových závodů XC a KPŽ, vychází mi z toho XC jako parta ochotníků, která si po večerech vystřihuje obrázky Národního divadla. Ano, KPŽ je kšeft, ale Olympiáda je kšeft mnohem větší. Jak říká klasik: "Soudruzi z NDR udělali někde chybu..." a aby ji napravili, zrušili titul 1/2MX jako nadbytečný.

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #
    2. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #
    3. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #10
    4. na tento komentář reaguje Tifus — #20
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 Bob Damek - vloženo: 17.02.2011 v 20:32:07

    odpověď na Zdeněk Pól — #2 odpověď na Zdeněk Pól — #6 Ano, nelze vše slepě přejímat. Dovedu si představit vypsání Mistrovství ČR v bikemarathonu na kratší trati pro kategorie do 23 let a juniory. Dlouhá trasa XCM pro ně není vhodná , takže 1/2 XCM (XCP) má svoji logiku. Ale ne na seriálu turistické ligy, ale na závodech Českého poháru XCM. Dovedu si to představit krásně na tom Malevilu i na mistráku v Mostě. Tam tu kratší trasu dokonce nazývají Junior. Stejný přístup viděl i Radek Pátrák když byl na závodech na Istrii nebo v Grazu.

    A k XCO, je škoda že se neinspiroval na těchto závodech a neudělal v sobotu XCO a v neděli XCM na Malevilu. Pec mohla být na podzim jako vloni, tam je zcela volno, jen jeden závod v Jablonci. Jet v sobotu XCM a v neděli XCO , to se nikde nedělá...naopak to jde.

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #9
    2. na tento komentář reaguje Radek Patrák — #18
    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 Zdeněk Pól - vloženo: 17.02.2011 v 19:32:16

    Co se týče kategorie U23, o společném startu s Elite bylo rozhodnuto dříve, než UCI oznámila, že budou tyto kategorie na SP startovat odděleně. Pokud by tím přestaly platit argumenty, které nás vedly k rozhodnutí o společném startu, asi by bylo na místě toto rozhodnutí znovu zvážit a případně revidovat. Stačí ale porovnat počty závodníků ve startovních listinách ČP a SP, aby bylo jasné, že ne vše lze jen slepě přejímat.

    1. na tento komentář reaguje Bob Damek — #7
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 Zdeněk Pól - vloženo: 17.02.2011 v 19:11:55

    odpověď na Karel11 — #4 Redakce mtbs samozřejmě dostává všechna rozhodnutí komise a i množství dalších informací. Máme zájem publikovat je, případně i s odůvodněním jednotlivých rozhodnutí, třeba ve speciální rubrice k tomu určené, o což jsem již redakci žádal. Na druhou stranu je ale pochopitelné, že text zaměřený jen na potenciální pořadatele, většinu čtenářů zajímat asi nebude. A upřímně, pokud někdo o pořádání ČP-MTB vážně uvažuje, není velký problém nalézt mou emailovou adresu a telefon 602 492 306, například na webu ČSC.

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 Karel11 - vloženo: 17.02.2011 v 18:27:07

    Tak to možná chtěla napsat na stránky MTBS článek, kde by bylo napsáno něco ve smyslu, jestli jsou zájemci o pořádání ČP2012 ... atd. U článku napat info. co musí pořadatel zvládnout a co je potřeba udělat, aby byla organizase přiděla. Možná zájemc jsou, ale nemají potřebné info.

    1. na tento komentář reaguje Zdeněk Pól — #5
    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 Zdeněk Pól - vloženo: 17.02.2011 v 16:09:42

    Pracujeme na kalendáři 2012, cituji Rozhodnutí 2011-02-09:

    Komise MTB bere na vědomí předběžný kalendář UCI MTB 2012 a ukládá vedoucím pracovních skupin pro jednotlivé disciplíny, aby v termínu do 28.2.2011 dodali předsedovi komise návrhy termínů pro České poháry a mistrovství ČR všech disciplín v roce 2012.

    Komise MTB stanovuje termín uzávěrky pro žádosti o přidělení jednotlivých závodů Českého poháru a mistrovství ČR všech disciplín v roce 2012 na 31.5.2011. Žádost musí obsahovat: disciplínu, místo konání, dva preferované termíny, parametry a popis trati, popis zázemí, foto/video dokumentaci trati a zázemí, kontaktní údaje pořadatele, souhlas příslušných úřadů, souhlas majitelů pozemků a reference na předchozí projekty pořadatele. Žádosti přijímá předseda komise elektronickou poštou na info@polis.cz

    Komise MTB stanovuje termín uzávěrky pro žádosti o zapsání závodů všech disciplín do kalendáře UCI 2012 na 31.5.2011. Žádosti na příslušných formulářích UCI přijímá předseda komise elektronickou poštou na info@polis.cz

    Komise MTB stanovuje termín 8. června 2011 pro pracovní schůzku členů komise, pracovních skupin, zájemců o přidělení Českého poháru a/nebo mistrovství ČR a zájemců o zápis do kalendáře UCI 2012. Schůzka se uskuteční v Poděbradech.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 Zdeněk Pól - vloženo: 17.02.2011 v 15:52:29

    Hlavním důvodem nevypsání MČR štafet, stejně jako MČR v tzv. půlmaratónu, je snaha o přibrzdění devalvace hodnoty titulů a medailí rozdělovaných v domácích soutěžích. Pro média a laickou veřejnost je velmi obtížné zorientovat se v tom množství mistrů a medailistů všemožných disciplin. Tito jsou schopni rozlišit mistra "horských kol" od mistra ČR na silnici, dokážeme vysvětlit, že je tu několik snadno odlišitelných disciplín, takže asi rozeznají cross country, sjezd, fourcross a trial, ale možná bychom se divili, kolik lidí nevidí rozdíl mezi XCO a maratonem, natož půlmaratonem... Dělit toto ještě dál na štafety a jednotlivce, a ty dále dle věkových kategorií, znamená, že z určitého pohledu jsou všichni mistři republiky, přes které není vidět skutečný šampión, kterého každý sport potřebuje!

    Dovolil bych si uvést údajný zájem o MČR štafet na pravou míru, tak jak ve skutečnosti vypadal v roce 2010… z deseti štafet na startu bylo pět(!) z KC Kooperativa, dvě ze Scott Cycling a celý „zbytek světa“ reprezentovaly pouhé tři štafety. Stejně tak kulhá i argument o specifické přípravě závodníků na ME a MS. Z šesti medailistů na ME a MS (Cink, Paprstka, Huříková, Škarnitzl, Kulhavý, Nash) se loňského mistrovství republiky zúčastnili dva (Paprstka a Škarnitzl).

    1. na tento komentář reaguje Bob Damek — #7
    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 Bob Damek - vloženo: 17.02.2011 v 14:48:18

    Jsem z Moravy a máme to blízko na Slovensko. Myslím si , že nikdy nebyla snaha ze Slovenska o termínový střet s Českým pohárem. Právě naopak, vždy vyčkávali na termíny Českého poháru a závody jsou často v neděli. Takže ta poznámka, že někdo bude raději jezdit na Slovensko není na místě. Naopak slováci jezdí i na Český pohár.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744