Jsou nová, jsou barevná a jsou také poměrně levná a dobře vybavená. Řeč je o celoodpružených modelech Rock Machine...
Rock Machine sice svou novou generaci celoodpružených modelů představil poprvé obchodníkům již před dvěma roky, ale jejich finální podoba byla vyladěna až loni s tím, že se poprvé objevují až v katalogu 2015.
Rock Machine pro ně zvolil jednotný název Blizzard a nabízí je ve dvou variantách, a to buď jako 27,5" se 140 mm zdvihu, nebo jako devětadvacítky se 120 mm. My se dnes podíváme na nejvyšší 27,5" model označený číslovkou 90.
Samotný rám je svařený z hliníkových několikanásobně zeslabovaných trubek ze slitiny Alu 6061.T6. Rám vyniká kromě syté barvy zejména nízkým standoverem, kterého je dosaženo výrazným slopingem horní rámové trubky, na kterou navazuje vzpěra sedlové trubky tvořící s ní poměrně velký trojúhelník.
Masivní spodní rámová trubka je dvojitě prohnutá a zhruba uprostřed je k ní uchycen tlumič. Ten pak pokračuje až k modře eloxovanému vahadlu s čepem umístěným na průsečíku sedlové a horní rámové trubky. Samotná sedlová trubka je rovněž výrazně prohnutá, takže přesmykač musí být uchycen prostřednictvím direct mount návarky tak, aby zůstal v ose mezi středem a sedlem.
Zadní stavba, jak již bylo řečeno, disponuje 140 mm zdvihu. Systém odpružení přitom sází na virtuální zavěšení pevného zadního trojúhelníku prostřednictvím dvojice vahadel. To horní viditelné více jsme již zmínili, to spodní je výrazně menší a je umístěno vodorovně kousek nad středovým složením. Rock Machine má pro tento systém vlastní název - FPS (Floating Pivot Suspension).
Na rámu je sympatické, že je uzpůsoben pro vnitřní vedení bovdenu teleskopické sedlovky a nechybí aní zadní pevná osa 142x12. Pěknou vizáž mají také frézované zadní patky, na kterých nechybí postmount adaptér pro uchycení kotoučovky.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Když tak nad tím přemýšlím, tak z československých značek má vlastní vývoj pro celopéra asi jenom Author (AGLab) a RB. Všichni ostatní jedou katalogy více či méně funkčních rámů přičemž někteří, jako třeba Apache, se na celopéra raději už úplně vykašlali. Otazník tu mám jen u Pellsu, u kterýho si s tím katalogem nejsem jistej.
odpověz na tento komentářodpověď na BikerX — #2 kolo jsem testoval a musim říct, že to funguje. Otevřenej né moc nafouklej tlumič a zadní stavba se ani nehne, myšleno na rovném povrchu. Jinak to je v terénu žehlička, tomu pomáhaj Nobby Nicy, jezdil jsem s tim převážně na sněhu a hodně mi pomohly. Co se týče osazení, tak bez výhrad, možná lehčí kola a jelo by to ještě trochu rychlejc. Jedinej neduh byla teleskopka, která občas zamrzla, jinak vše bez problémů
odpověz na tento komentářRám tvarově vypadá skoro jako Stumpjumper, otázka je jak bude tuhej ten zadní virtuál a jak bude fungovat pod pedálama, ale nevypadá to vůbec špatně, ačkoliv předpokládám že to bude asi nějakej katalogovej rám.
- na tento komentář reaguje pavel.54321 — #3
odpověz na tento komentářCena vs osazení určitě super. Jen ty bovdeny na rámu trochu zamrzí. Držím palce, ať jsou recenze co nejlepší.
odpověz na tento komentář