Shimano představilo novou Ultegru s kotoučovkami 2014

Japonský gigant Shimano se rozhodl nabízet hydraulickou diskovou alternativu všem silničářům...

Autor: Petr Bureš
Shimano představilo novou Ultegru s kotoučovkami 2014

Ačkoliv první reakce na zavádění kotoučových brzd jsou spíše chladné, nic to nemění na tom, že se s kotoučovými brzdami začínáme pomalu setkávat na silničních kolech u všech známých výrobců. Doposud bylo toto spojení vidět výhradně s mechanickými brzdovými třmeny, ovšem ode dneška je vše jinak a nástup hydrauliky mezi kotoučovými silničními brzdami by měl znamenat revoluci.

Pojďme ale na chvilku zpět a nejprve si představme novou generaci druhé nejvyšší silniční sady Shimano Ultegra. Ta totiž dostala na sezonu 2014 zcela nový design, a to jak ve své mechanické (6800), tak elektrické (6870) verzi.

Sloganů, které novou sadu provázejí, je mnoho. Ty nejdůležitější zmiňují, že se nová Ultegra spoléhá na 11 pastorků, Pro Tour osvědčenou technologii a rychlé, přesné a snadné řazení. Nic nového pro Shimano, které je precizností chodu svých produktů známé již velmi dlouhou dobu.

Nová generace druhé nejvyšší závodní sady nabídne výrazně přepracovaný design postavený na nových oblých tvarech inspirujících se u Dura-Ace.

Nové Ultegra kliky přebírají design z dražší sady Dura-Ace a k dispozici budou celkem ve čtveřici provedení: 53x39, 52x36, 50x34 a 46x36 z. Ultegra je velmi univerzální sadou, a proto nepřekvapí také nasazení velkého rozsahu kazet počínaje 11-23 a konče 11-32z. Nová Ultegra po vzoru Dura-Ace přechází nově na 11 pastorků, a to jak v mechanickém tak elektrickém provedení.

Seznam stránek článku:

  1. Shimano představilo novou Ultegru s kotoučovkami 2014
  2. "Hydrodiskovat" budeme i na silničkách
  3. Fotogalerie
Přečteno - 22463x Tagy: shimano tech2014
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsShimano si patentovalo vlastní uchycení přehazovačky pro UDH
    Shimano si patentovalo vlastní uchycení přehazovačky pro UDH
  2. ServisShimano potvrzuje mírný růst tržeb
    Shimano potvrzuje mírný růst tržeb
  3. ServisSRAM předběžným vítězem nad UCI ve sporu o převody
    SRAM předběžným vítězem nad UCI ve sporu o převody
  4. ServisShimano čelí pokutě kvůli opožděným platbám subdodavatelům
    Shimano čelí pokutě kvůli opožděným platbám subdodavatelům
  5. Tech newsORBEA Rise 2026 – Jemné úpravy, velký posun v detailech
    ORBEA Rise 2026 – Jemné úpravy, velký posun v detailech
  6. DoplňkyShimano posouvá nášlapný systém SPD na nový level
    Shimano posouvá nášlapný systém SPD na nový level

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #6 J76 - vloženo: 03.07.2013 v 10:19:22

    Tak kotoučovky na silnici nedávám, včera jsem viděl Lapierre CX na kotoučích a to ještě pochopím, ale na silnici se mi to nelíbí.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #5 jsc - vloženo: 02.07.2013 v 12:15:34

    odpověď na Martin Bali-Jenčík — #2Já jsem taky stará škola, ale zase se mám rád, nevím kde jezdíš, ale absolvoval jsem na sjezd z Passo Gavia na silničce a ze Stelvia na biku, ta druhá jízda byla o poznání jistější a pohodovější a jenom posedem a držením to nebylo:-)

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #4 Zdenda - vloženo: 02.07.2013 v 08:44:41

    Chtěl jsem si dát kotoučovky na zimáka/crossku, ale těla brzd zavazejí vzpěrám blatníků, takže taky nanic :-(

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #3 depresy - vloženo: 02.07.2013 v 08:15:25

    odpověď na Martin Bali-Jenčík — #2 Mezi hobíky, co si pořídili krosku jako silnici, treka, zimáka v jednom, jsou nářky na cantíky časté, takže to bude asi hlavní cílovka...

    1. na tento komentář reaguje Zdenda — #
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #2 Martin Bali-Jenčík - vloženo: 01.07.2013 v 23:05:34

    Mezi cyklokrosaři se kotoučovky zatím moc neprosadily (přestože na rozdíl od silnice jsou povolené v UCI a svazových závodech), tedy nepočítám-li pár amerických plašanů a jednoho italského klauna. Těm ale stejně v ničem nepomohly, v brzdách to není...

    Zatímco na MTB jiné brzdy než hydraulické kotoučovky (alespoň pro mě) nepřipadají v úvahu, na silničce si je neumím představit, respektive nevím, co by oproti klasice navíc přinesly. Jsem asi trochu old school a tohle mi připadá akorát extravagantní. :-)

    1. na tento komentář reaguje depresy — #3
    2. na tento komentář reaguje hsv — #
    3. na tento komentář reaguje hsv — #
    4. na tento komentář reaguje jsc — #5
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #1 avmZ - vloženo: 01.07.2013 v 18:06:54

    Žeby DURA-ACE?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744