Specialized 2012

Týdenní pobyt v Monterey nedaleko San Francisca je minulostí a my vás teď seznámíme s novinkami, které jsme tam viděli...

Autor: Petr Bureš
Specialized 2012

Období, ve kterém se představují novinářům modely na další sezónu, je v plném proudu a my vám dnes ukážeme to nejzajímvější z našeho týdenního tripu do Kalifornie, kde jsme byli svědky prezentací sortimentu Specialized 2012.

Mimochodem v rámci tohoto výletu jsme dostali možnost se podívat také přímo do sídla firmy Specialized v Morgan Hill, kde jsme absolvovali malou exkurzi po reprezentativních prostorách a vývojových pracovištích firmy. Z této exkurze pro vás připravujeme speciální reportáž.

Jinak celá prezentace novinek se nesla tak trochu také ve znamení Jardy Kulhavého. Specialized jeho rychle rostoucí popularitu využil na maximum a fotka jeho historického prvenství na 29" kole z "pera" Michala Červeného, kterou pořídil na světovém poháru v Dalby Forrest zdobila nejenom recepci hotelu Marriott, ve kterém se prezentace konaly, ale také obálku tištěného dealer booku který sloužil všem novinářům jako základní informační manuál.

Přečteno - 76725x Tagy: specialized 29 karbon tech2012
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. PreviewVítězný Cape Epic Bikecheck: Ghost Anne Terpstry & Specialized Howie Grottse
    Vítězný Cape Epic Bikecheck: Ghost Anne Terpstry & Specialized Howie Grottse
  2. TechnikaFotogalerie: Specialized Epic 8
    Fotogalerie: Specialized Epic 8
  3. Tech newsSpecialized Epic 8 - ve znamení 120
    Specialized Epic 8 - ve znamení 120
  4. Týmy a klubyRouvy Specialized 2024
    Rouvy Specialized 2024
  5. Testy - RecenzeSpecialized uvádí nové Propero
    Specialized uvádí nové Propero
  6. Tech newsSpecialized posílil své Turbo Kenevo SL 2
    Specialized posílil své Turbo Kenevo SL 2

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #20 Slava - vloženo: 12.10.2011 v 12:05:14

    Ajajaj... Samej chytrák tady... Chlypci zlatí, kdyby byl 29er jen a jen marketingovej tah,jak chcete vysvětlit, že spousta lidí, co na kole závodí (tím myslim světovou špičku) přesedlává na 29ky? Např. letos na Dolomitenmanu dojelo v prvních deseti závodnících osmu ma 29er. To kvůli marketingu..? A nebo to bylo prostě kvůli tomu, že 29 kola začínaj být v terénu prostě lepší... To chcete říct, že tyhle lidi, co na tom seděj pomalu 5 hodin denně tomu nerozuměj..? Proberte se... Jestli jde o design, jestli vám ty velký kola vaděj, tak si je prostě nekupujte, ale neodsuzujte něco, o čem evidentně nemáte ani páru... A možná si nastudujte trochu historie - ten, kdo s 29kama přišel byl Gary Fisher, ne Specialized, a to je pan kKonstruktér a ví co dělá... A taky se mu to povedlo...

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #19 mark - vloženo: 11.08.2011 v 00:00:07

    naprosto se mi nelibi nic!!!! tolik jsem doufal v dalsi sezonu, ze si vyberu...bida, bida, bida! Design maji tolik, tolik chaby!

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #18 patry - vloženo: 30.07.2011 v 00:01:33

    odpověď na Ludek — #12 Samozřejmě s tím přišel výrobce, otestoval reakci trhu a podle toho se zařídil. Reakce byl zájem ze strany zákazníků a proto se nabídka rozšiřuje. Stejný princip, ale opačným směrem zafungoval u Dualů od Shimana. Zákazníci o to neměli zájem a proto jsou zpět klasické páčky. Jinak zcela souhlas s příspěvkem #16. Článek o technice, ale něco o vlastní zkušenosti nula.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #17 Jarmil99999 - vloženo: 26.07.2011 v 18:13:09

    odpověď na patry — #11 Je to stejný případ, jako kdysi Shimano začalo hlava nehlava tlačit lidem Dualy - nikdo to nechtěl ani nepotřeboval, jen bylo potřeba za každou cenu přijít s něčím novým - a kde jsou dualy dnes? Zpátky u páček. Výrobci by se měli dle mého názoru hlavně zaměřit na pohon a řazení. Místo toho řeší něco, co nikoho nepálilo a nepotřeboval ...

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #16 jan.vitek - vloženo: 26.07.2011 v 17:07:59

    Samozřejmě, že za 29ers je i marketing, ale úplně stejný, jako za 26ers. Každý rok nabízejí (vnucují, chcete-li) firmy něco nového, co "musíme" mít, od já nevím bílý sedlovky přes lehčí a tužší rámy (kdyby se ten "nárůst tuhosti a pokles váhy" spočítal za posledních 10 let, musely bejt v roce 2001 asi z olova) po superextramegahustý kola. Tak nechápu, proč se odpůrci 29ers najednou tak čílej, že jde jen o marketing - jak kdyby o něj nešlo vždycky. A jejich další argumenty proti 29´ jsou taky trochu primitivní, ještě jsem tu nečetl ani jeden příspěvek, který by nebyl jen 100x opakovanou frází, kterou si můžu všude přečíst, ale vlastním poznatkem (opačně - pro 29´ - jsem tu taky žádný rozumný nový argument, natož vlastní zkušenost, nečetl).

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #15 bmarcel - vloženo: 25.07.2011 v 13:53:27

    odpověď na norm — #14 Vtipnou poznámkou "Tak to byly hlavní novinky odprezentované na devětadvacítkách, ale v nabídce máme i šestadvacítky", která jen dokládá skutečnost, že na prezentacích v podstatě až na výjimky nebyla k vidění vůbec žádná 26" kola.

    Toto v článku a asi aj na prezentácii odznelo viac krát. Môžeš na to vravieť čo chceš a útočiť ako chceš ale mne (a určite aj viacerým) sa tento prístup Spešlu nepáčil.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #14 norm - vloženo: 23.07.2011 v 00:28:48

    odpověď na bmarcel — #6 Povedat, ze v niecom je "marketing, kšefty, peniaze..." z teba jasnozriveho hrdinu neurobi. V danom odvetvi je nejaka forma marketingu skor ci neskor spojena s kazdym produktom. Vieme to vsetci, neni to ziadna novinka, tak uz prestante chytracit na tuto temu. A mal by si vediet, ze to plati uplne rovnako pre skutocne inovacie, aj pre pseudo-inovacie. Ale ktovie, mozno si dodnes aj zaprisahly odporca full-suspension, pretoze ho niekto niekedy davno zacal podlo a zakerne marketovat a vsetci na FS-kach sme preto naivne slepe konzumne stado...

    Suhlasim, ze doba je do znacnej miery taka ako ju popisujes (spotreba, spotreba, spotreba, atd.). Ale prave preto potrebujes poctivy usudok o tom, co je len nafuknuty mega-hype a co je prirodzeny vyvoj/inovacia. A na taky usudok treba bud prakticku skusenost alebo aspon hladat logicke, vecne argumenty. Ty akosi neponukas ani jedno, ani druhe, takze vlastne aku cenu ma tvoja urputna snaha informovat nas o tom, co je alebo nie je "cisty marketing"?

    1. na tento komentář reaguje bmarcel — #15
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #13 norm - vloženo: 23.07.2011 v 00:20:12

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #12 Ludek - vloženo: 22.07.2011 v 18:35:31

    odpověď na patry — #11 No podle me me je to naopak. Marketing a vyrobci s pomoci zavodniku vytvari zajem o tyto kola, vyrabi a snazi se nam je natlacit do hlavy. Pro poradek, proti 29 nic nemam a par jsem jich uz se zajmem otestoval. Vyse uvedene se mi ale zda jako nejlogictejsi vysvetleni "zajmu" o tyto kola.

    1. na tento komentář reaguje patry — #18
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #11 patry - vloženo: 22.07.2011 v 16:51:09

    Proboha, nehledejte za vším nějaké spiknutí nadnárodních korporací. Boom 29" biků je hnán poptávkou lidí po těchto kolech. Kdyby je zákazníci nechtěli, nikdo je nevyrábí.

    1. na tento komentář reaguje Ludek — #12
    2. na tento komentář reaguje Jarmil99999 — #17
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #10 lukas.burda - vloženo: 22.07.2011 v 16:00:11

    odpověď na Hasák — #8 29'' si musí koupit člověk co kupuje 3 kola ročně jo? :)

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #9 Marian - vloženo: 20.07.2011 v 23:57:00

    odpověď na Hasák — #8 Biznis je o peniazoch, to je pravda. Avsak, co sa tyka zakaznickej podpory, aspon tu v Anglicku, tak Specialized je u mna na prvom mieste. A to ja ich bicykle nevlastnim.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #8 Hasák - vloženo: 20.07.2011 v 18:01:43

    všem jde o peníze a spešlu předevšim.-.z něčeho musí živit svoje týmy a marketing..... nemam rád tenhle přístup a podle mě je spešl na 70% marketing a na zbytek kvalita kol...všechno je taiwan ať základní či S-Works prostě loj..zlatá stará klasika....lidi jsou ovce a zobou z ruky všem co je dokážou ovlivnit reklamou nic víc!!! 29 je dobrá na hoby ježdění, ale pro lidi co bikujou a nemají peníze na 3 kola ročně a spoustu materiálu je 29 k h...u!!!! bohužel mě to nenadchlo jakožto si myslím hodně zkušeného jezdce...

    1. na tento komentář reaguje Marian — #9
    2. na tento komentář reaguje lukas.burda — #10
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #7 Jakub Svoboda - vloženo: 20.07.2011 v 15:57:44

    odpověď na bmarcel — #6 Zcela zásadní v tvém příspěvku je přiznání, že jsi na 29" nikdy neseděl. Marketing nemarketing - proklamované klady tato kola vážně mají, zápory též. Sedni na to a možná uvidíš, že se v lecčems mýlíš.

    Možná by nebylo od věci se kola nedívat stylem 26"/29", ale dobrá/špatná. Mě třeba přijde nejvyšší neSWorks Stumpujmper v 26" jako jedno z nejlepších kol Spešlu. Naproti tomu mezi pevňáky mě uchvátil Stumpjumper v 29".

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #6 bmarcel - vloženo: 20.07.2011 v 13:37:47

    Je to podľa mňa choré. Doslova odpísali 26". Pritom dva roky dozadu to boli tie najbombovejšie biky od Spešlu. Troška im prajem aby sa im to vypomstilo, nech si ľudia kupujú 26" u iných firiem. No proste zdá sa mi že to troška prepískli. A ide hlavne o čistý marketing, kšefty, peniaze .... presne tak došli nápady a treba ľuďom nakecať niečo nové tip top super mega ... toto musíte mať. Ja som na 29" MTB nikdy nejazdil ... ale podľa mňa pre bežného jazdca ktorý jazdí pre potešenie to môže byť úplne jedno ... ale mozgy treba vymývať. .... Mám pocit že na tomto svete je teraz taká doba že akákoľvek spotrebná vec, ktorá by vydržala aj 5 rokov sa musí po 2 rokoch vymeniť ... spotreba, spotreba, spotreba ... či už ide o biky, mobily, notebooky, LCD, autá atď atď .... a tak treba nutne vždy prísť s niečím novým. Som zvedavý čo príde o pár rokov.

    1. na tento komentář reaguje kubiczech — #7
    2. na tento komentář reaguje norm — #14
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #5 em - vloženo: 20.07.2011 v 12:40:58

    odpověď na Hynas — #3 ono uz na tych 26 pomaly neni co zlepsit, su uz pri sucastnych materialoch hmotnostne na hranici (pri zachovani adekvatnej tuhosti, odolnosti, zivotnosti a cene), kolesa taktiez, geometria a system zadnej stavby spolu s tlmenim a pruzenim je uz tiez dotiahnute takmer k dokonalosti (o com svedci s akymi uzasnymi novinkami v oblasti tlmicov prichada na trh jak fox tak "fox-specialized" -vid. clanok a taktiez to ze pri troche stastia sa da uz kupit slusny full aj z cinskeho katalogu nehovoriac o ht). a co by bolo treba riesit do toho sa nikomu velmi nechce (pohon a radenie). tak aby ksefty nestali bolo treba nieco vymysliet, tak sa vymyslelo 29 a patricne natlacil chrobak jake je to uzasne. mne je jedno co kto jazdi ale pripada mi dost chore ze novy model sa v tom vybave predstavi len ako 29 a ked chces 26 musis zostat pri middle classe (pricom zamer je zrejmy). velmi triezvy nazor p. denka na cele 29 bol vo vele par ciel dozadu. ososbne s nim na 100% suhlasim a to sa este vyjadroval velmi diplomaticky.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #4 Karlos - vloženo: 20.07.2011 v 12:37:59

    A co Epici ty na testu nebyli?? Na ty se těšim nejvíc...

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #3 Hynas - vloženo: 20.07.2011 v 11:53:43

    29 NEBRAT!

    1. na tento komentář reaguje em — #
    2. na tento komentář reaguje em — #5
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #2 em - vloženo: 20.07.2011 v 10:11:10

    sa s tymi 29 asi nacisto zblaznili.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #1 Joe - vloženo: 20.07.2011 v 08:32:32

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744