Tenhle bike reprezentuje dostupné karbonové hardtaily od renomovaných výrobců, má ale i své mouchy...
Líbivé hardtaily na karbonových rámech se v současnosti dělí na dva samostatné světy. Jeden se snaží nabízet ultralevné karbonové řešení mnohdy pochybných vlastností a hmotnosti, ten druhý staví na kvalitě, za kterou je ale potřeba si připlatit. Náš dnešní adept na představení se ocitá v té druhé skupině, ačkoliv některé prvky jeho osazení konkurence používá u svých podřadnějších specifikací. Řeč bude o základním karbonovém hardtailu od Specialized, modelu Stumpjumper Carbon Comp.
Značka | Specialized |
Model | SJ Carbon Comp |
Typ | XC |
Rám | Carbon FACT 9m |
Vidlice | Fox Floar F90 RL |
Zdvih př. | 90 mm |
www | specialized.cz |
Cena kola | 66 990,- Kč |
Základ biku tvoří klasický Specialized rám postavený z karbonu označeného FACT 9m. Jeho konstrukce spoléhá na masivní středovou pasáž, která dává biku dostatečnou tuhost. Horní trubka je mírně prohnutá a plynule přechází do horních vzpěr zadní stavby. Rám je pod řetězem chráněn masivní gumovou ochranou. Nechybí rovněž stále více populární a používaná tapered hlavová trubka do které je vetknuta odpružená vidlice Fox Float F90 RL se zdvihem 9 centimetrů.
O pohon se stará vcelku zbytečně rozházený mix Sramu a Shimana. Sedmičkové X-7 řadící páčky ovládají přesmykač s přehazovačkou ze sady X-9 které manipulují se Sram řetězem PC-971 na kazetě Shimano HG61 a mimosadových klikách Shimano FC-M542 s trojicí převodníků 22/32/44z.
Brzdy jsou v režii Sramu, konkrétně modelu Avid Elixir R SL se 140mm kotoučem vzadu a 160mm vepředu. Ráfky pro Specialized dodalo DT Swiss X420SL a zapletené jsou vpředu do Specialized, vzadu pak do Shimano náboje M525 SL.
Pláště, řidítka, představec, sedlovku, sedlo i gripy si Spešl dodává z vlastní produkce opatřené logy Specialized a barevně sladěné se zbytkem.
Kolo se vyrábí v celkem pěti velikostech 15, 17, 18, 19 a 21" a stojí poměrně slušných 66 990,- Kč. Pokud tedy sháníte špičkový hardtail rám, máte závodní ambice a nebude vám vadit, že se tu a tam použily podřadnější komponenty z nichž do očí bijící jsou zejména kliky, pak by tenhle bike neměl rozhodně chybět ve vašem hledáčku. Jestli jste ochotní si připlatit za lepší specifikaci, pak máte možnost. O stupínek lepší je Stumpjumper Expert Carbon za 81 990,- nebo pak již s Brain přední vidlicí nejvyšší SJ model Marathon Carbon, za který už ale zaplatíte 106 tisíc Kč.
Kompletní sklatbu modelů Specialized najdete včetně českých textů na www.specialized.cz. Porovnávat s konkurencí pak všechny modely můžete i v našem Katalogu kol.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na McBlacky — #3 Je tam asi nějaká redukce...koukám na to ze spoda, je tam Campy Style 1.5" - 1 1/8" ....vidle má krk nekonickej, rozebírat to radši nebudu :)
odpověz na tento komentářodpověď na ElBunda — #2 takže oprava. Hlavovka je tapered, ALE je v ní hlavko na klasiku 1 1/8" a i vidle je s nekonickým krkem. A to jak u compa tak experta - ze serie.
u maratona a sworkse je už hlavko na tapered i vidle.
- na tento komentář reaguje El Bunda — #4
odpověz na tento komentář1] Hlavovka je tapered
Jinak zajímavý je, že podle fotek i popisu je rám z FACT 9M, já tohle kolo mam a mam na rámu FACT 8M, v katalogu je tak uvedeno 8M
Jinak kliky jsou naprosto v pohodě, ve srovnání s FSA V-Drive, který jsem měl dřív a stály dvojnásobek, je tuhost lepší a váha stejná. Problémy mam občas s brzdama, hodně se kroutí kotouče a výplety by mohly bejt víc tuhý. Jinak je to supr kolo.
- na tento komentář reaguje McBlacky — #3
odpověz na tento komentářHlavovka u letošních SJ carbon není tapered, ale klasika. Jen to tak vypadá :)
Zajímavostí je ladění vidlic na zdvih 90mm, zde Float RL u experta je tak naladěn SID a na maratonu a sworksu future shock.
naladěním to jsou nekompromisní závoďáky
- na tento komentář reaguje El Bunda — #
odpověz na tento komentář