Sunn Kern S2 TEST

Francouzský Allmountain bike jsme otestovali v trailovém srdci Anglie. Tady je náš pohled na tento entry level model od Sunnu...

Autor: Petr Bureš, Jan Němec
Sunn Kern S2 TEST

Když se řekne Sunn, vždycky si vybavím klasický pradávný ocelový sjezďák Radical s nízkou zadní stavbou na kterém v devadesátých letech řádil Francois Gachet. Francouzský výrobce poté ještě nějakou dobu vozil na svých kolech další světová sjezdová esa, jako Vouilloze, Garciu nebo Chaussona, ale poté se jeho věhlas kamsi vytratil, aby se po letech mohl opět vrátit v plné síle postavený na základech dávných dob ale využívající dnešních materiálů a technologií.

Náš dnešní redakční test tedy bude pojednávat o novém All mountain biku Sunn Kern S2, který jsme dostali v jeho základní, to jest nejlevnější verzi.

Ty tam jsou doby, kdy Sunn používal pro své rámy ocelové trubky. Dnes by produkce kol bez duralu neobstála a tak se asi nebudete podivovat nad tím, že testovaný Kern staví na duralových trubkách Alpha Tubing. Mohutná spodní rámová trubka, na které je přišroubován frézovaný úchyt tlumiče, je doplněna o poněkud subtilnější sedlovou a horní rámovou trubku. Ty nejsou ani nikterak zásadně zprohýbané, jak to bývá dnes zvykem.

Zajímavou pasáží na rámu je však střed. Ten je totiž opatřen hned dvěma čepy. Větší z nich, situovaný před a nad středem, zhruba na úrovni velkého převodníku, nese hlavní rameno zadní stavby. Menší z nich, umístěný dole za středem, pak nese malé vahadlo spojující spodní vzpěry zadní stavby s tlumičem. Jak to celé funguje nejlépe pochopíte z tohoto krátkého videa.

Jedná se tedy o poměrně složitější systém přepákovaného jednočepu, který jakkoliv je optimalizován pro správný chod a progresi tlumiče, nese si s sebou bohužel i klasické nedostatky, spočívající v tuhnutí zadní stavby při brzdění a mírném tahání řetězu při šlapání. Sympatické je použití plastového krytu spodní pasáže, který zabraňuje dramatickému znečištění pákového mechanismu blátem.

Přečteno - 48565x Tagy: testy sunn
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  5. Testy - RecenzeTEST: Merida Big.Nine TR 5000
    TEST: Merida Big.Nine TR 5000
  6. TechnikaFotogalerie: Whyte eLyte 150 Works
    Fotogalerie: Whyte eLyte 150 Works

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #5 Vegan - vloženo: 22.08.2010 v 20:25:34

    OK jen jsem se ptal, ale asi mate pravdu :)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #4 Mirra - vloženo: 21.08.2010 v 23:06:50

    Je to rozhodne prepakovanej jednocep. Stejne bylo reseno i RTSko v 94,95 roce?

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #3 Radek - vloženo: 21.08.2010 v 22:03:58

    Chlapci, to by z Vás Anne Caroline Chausson neměla radost, že jste z ní udělali chlapa.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #2 petan - vloženo: 21.08.2010 v 15:48:34

    odpověď na Vegan — #1 Samozřejmě, že jsme si jistí, že jde o jednočep. Důvod je jednoduchý. Mezi hlavním čepem a osou zadního náboje není stavba přerušena čepem.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #1 Vegan - vloženo: 21.08.2010 v 11:21:09

    Jste si tim prepakovanym jednocepem jisti ? Podle me je to totiz tezko presne rici co je to za system, ale asi je pravdou, ze k prepakovanemu jednocepu to ma nejblize.

    1. na tento komentář reaguje petan — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744