Tereza Huříková si rozsekla nohu a na ME v Bernu končí

Podobně trpký začátek šampionátu mělo i mistrovství světa v Champéry před dvěma roky, kdy se Tereza Huříková na prvním tréninku zranila a musela ze Švýcarska odcestovat. Stejně tak se šestnáctá žena závodu Světového poháru ve Val di Sole neukáže ani na startu evropského šampionátu v Bernu.

Švýcarské okruhy jí nesedí, zdá se, hned v prvním tréninku si totiž rozsekla pravou nohu. "Mám tam šest štychů, není to velká rána, ale je hluboká, doktoři mi doporučili, abych nezávodila, že by se to mohlo znovu rozšklebit a mohla bych třeba chytnout nějakou infekci," líčila sklesle Tereza, která při najíždění tří skoků za sebou jeden z nich neustála a poroučela se k zemi. Na okruhu strávila jen 6 minut! "Skočila jsem to hned napoprvé, ale nebylo to úplně čistě, tak jsem to chtěla dát ještě jednou a bylo vymalováno. Je mi to moc líto, byla to moje chyba."

Tereza tak zítra opustí švýcarskou metropoli a před mistrovstvím světa v maratonu bude na rady lékařů odpočívat a nechá nohu v klidu. "Jedu s mechanikem do Německa do Specializedu a pak hned v pondělí do Rakouska do dějiště mistráku světa, budu se nyní koncentrovat právě na ten závod," uzavřela Tereza.

Že není cross country okruh žádný med, potvrdil i šéftrenér českých bikerů Viktor Zapletal. "Mám pocit, že už to trochu přehnali, některé dropy jsou příliš velké a nebezpečné, zvlášť juniorky s tím mají problémy. Dneska jsem tam stál deset minut a za tu dobu ruply dvě klíční kosti," uvedl Zapletal.  

Jak vypadá část cross country trati, můžete vidět na tomto videu Kryštofa Bogára... 

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníCyklistika bude součástí multisportovního ME i v letech 2026, 2030 a 2034
    Cyklistika bude součástí multisportovního ME i v letech 2026, 2030 a 2034
  2. Mistrovství EvropyZemanová bere bronz na mistrovství Evropy, Boroš v elitě 15.
    Zemanová bere bronz na mistrovství Evropy, Boroš v elitě 15.
  3. Mistrovství EvropyME cyklokrosařů poprvé zařadilo štafety, šampionát ale ohrožuje počasí
    ME cyklokrosařů poprvé zařadilo štafety, šampionát ale ohrožuje počasí
  4. Mistrovství EvropyMistrovství Evropy v cyklokrosu hostí francouzské Pont-Chateau
    Mistrovství Evropy v cyklokrosu hostí francouzské Pont-Chateau
  5. Ostatní závodyPrvními evropskými šampiony na gravelu Stuyven a Wiebes, skvělý Vakoč šestý
    Prvními evropskými šampiony na gravelu Stuyven a Wiebes, skvělý Vakoč šestý
  6. Ostatní závodyEvropský šampionát na gravelu hostí belgické Oud Heverlee
    Evropský šampionát na gravelu hostí belgické Oud Heverlee

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #33 Filip - vloženo: 24.06.2013 v 17:26:06

    Myslím, že většina názorů zde je od lidí co jezdí KPŽ a podobné "technické závody". Když jezdím na úrovni, že se nominuju na ME tak na to mám asi i technicky (vím o čem mluvím). To, že tam někdo spadne se stavá všude i na méně technických tratí. Je to riziko, které je závodník nucen podstoupit pokud chce jezdit dobře. To je můj názor.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #32 Stanislav.Jirak - vloženo: 23.06.2013 v 20:27:40

    odpověď na skalda — #23 odpověď na skalda — #23 Díky za názory. Já si ponechám svoje, ty si nech svoje. :) Ať to jezdí! Jo a Absolon byl dneska naprosto famózní! Chcal jsem magi v kostkách.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #31 gomez - vloženo: 23.06.2013 v 19:15:26

    odpověď na BláBlá — #30 Tahle úvaha není blbá ale blbý jsi ty. Protože se v tom vůbec nevyznáš. On srovnával 90 % komplexně a né se startovkou šela maratonu. Takže ten zbytek těch 10 % to jsou ti uvedení profíci nebo hodně dobří hobíci...Takže papá hnidopichu..;) A podívej se kolik je na startku eliťáku ve svěťáku..;)

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #30 BláBlá - vloženo: 23.06.2013 v 18:27:54

    odpověď na Lustig — #28 Tak když to srovnám se startovkou na Šela maratonu, kde startuje cca 600-700 lidí na dlouhé trati, tak podle Tvé úvahy to sjede 60-70 maratonců. To je dobrý co. Tolik eliťáků snad ani není na startu XC?! :D :D

    Pěkně blbá úvaha co :D Příště to chce myslet a potom psát :D

    1. na tento komentář reaguje gomez — #31
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #29 tmax - vloženo: 23.06.2013 v 09:51:59

    odpověď na VencaS — #27 Ďakujem.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #28 Lustig - vloženo: 23.06.2013 v 08:55:32

    Zdar,sám sem si projížděl kousek trati ve Val di Sole a styděl sem se jak to jedu nebo spíš tlačim. Trenovali tam nějaký děcka kolem 13ti let a sjeli to všechno.A to si myslim že nejsem zas takovej dřevák.V závodě to jeli myslim úplně všichni-chlapi i holky.Trať je to moc hezká,klobouk dolu před všema co to dojeli celý, i Tereza si fakt hrábla. Myslim že 90 procent lidí co jezdí maratony u nás by tu trať nedala ani náhodou.

    1. na tento komentář reaguje BláBlá — #
    2. na tento komentář reaguje BláBlá — #30
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #27 VencaS - vloženo: 23.06.2013 v 08:44:51

    odpověď na tmax — #25 Jo a ještě dodám, že v 11 jsou ženský a ve 14 chlapi a vše na http://mtb.westside.ch

    1. na tento komentář reaguje tmax — #29
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #26 VencaS - vloženo: 23.06.2013 v 08:39:42

    odpověď na tmax — #25 http://mtb.westside.ch/, prave ted je tam XCO U23

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #25 tmax - vloženo: 22.06.2013 v 21:27:00

    Bude niekde online prenos zien a muzov elite?

    1. na tento komentář reaguje VencaS — #26
    2. na tento komentář reaguje VencaS — #27
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #24 kaj458 - vloženo: 22.06.2013 v 11:33:16

    1 - Musím uznat, že je zábavné se na to dívat.

    2 - Musím taky ale uznat, že i po deseti letech v sedle bych neměl chuť si některé části sjet osobně.

    Je pěkné, že to profíci dávají a že je to baví. Problém je ale v tom, že kategorie elite není jen prvních patnáct a lidi v druhé polovině startovky z toho až tak šťastní občas nejsou, zkus se jim nekdy dívat do očí.

    Další věc je ta, pouštět na nebezpečná místa juniory, nebo juniorky. Ok, mohou to objet. A ty, ty by jsi jel po nějaké chicken line? Už ten název znamená, že jsi tupec a největší nemehlo že to nedáš. A tak to zkusíš dát, i když na to nemáš a jsi na zemi v šutrech. Je to také otázka mladé ješitnosti a podobných lidských stavů mysli, prostě to zkusíš, abys nebyl za debila před ostatními.

    Taktéž jsem chtěl ještě podotknout, že XC znamená "jízda krajinou" a v krajině se moc dřevných skoků a podobných umělých vymožeností nevyskytuje.

    Mylím že tento námět, tedy zvyšující se náročnost/nebezpečnost tratí pro XC by si zasloužil samostaný článek od mtbs. Pokud by se to podařilo, rád bych v něm viděl anonymní anketu skrz celé startovní pole. Ono je pěkné, zeptat se Kulhavca jak se mu to líbí. Já bych rád slyšel někoho, kdo jezdí v polovině a ke konci a mladé děvčata a kluky.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #23 skalda - vloženo: 21.06.2013 v 16:41:07

    odpověď na Stanislav.Jirak — #19 A jeste k vyjadreni pana Zapletala. Kdyz vidim, jak to tam nasi kluci uplne na pohodu litaj, kdyz ctu na twitru a facebooku od svetovych zavodniku samou chvalu na zabavny okruh, tak nevim kde to poradatele prehnali. Pokud par jedincu neumi skocit tyhle dropy, tak maji bud jezdit po chicken way, nebo na svetaku ci mistrovstvi Evropy nemaji co delat.

    1. na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #32
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #22 skalda - vloženo: 21.06.2013 v 16:29:20

    odpověď na Stanislav.Jirak — #19 Pri zavodech se pada a padat se bude, to je na kole bezne, kdyz se podivas treba na Tour kolik tam loni bylo zlomenych a narazenych kosti a to jedou po rovnem asfaltu. Mnohem nebezpecnejsi pro zavodnika jsou hromadne starty a strkanice v baliku,kde i vytribeny technik muze jit k zemi cizi vinou. Zranit se clovek muze kdekoliv,i na treninku. To ze se trate stavi kvuli divacke atraktivite je pravda. Ale kdyby tomu tak nebylo,kde by horska kola byly? Kdo by platil profiky pri minimalni divacke ucasti? Kde se zavodnikum jede lip,na liduprazdne trati nebo tam, kde je trat lemovana tisicovkama divaku jako v NM? XC se musi vyvijet jedine tak si muze ziskat vetsi popularitu! A tohle je jeden ze smeru, vetsi technicka narocnost. Samozrejme vsechno ma sve meze,ale tyto jsou jeste snesitelne podle meho nazoru.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #21 Jirinak - vloženo: 21.06.2013 v 15:09:27

    odpověď na Stanislav.Jirak — #19 Parádní výčet a krásně ukazuje, že většina těchto pádů se stala/stává při tréninku/najíždění tratě a ne při závodech, z čehož plyne jasný důvod malé koncentrace (Jarda v NM budiž vyjímkou, ale to už stejně odpadal a zřejmě se taky už moc nekoncentroval), takže je to většinou o chybách samotných závodníků, které by při závodě v plné koncentraci neudělali. To že to Terka položila hned napoprvé tomu jenom nahrává. Ta technika je potřeba a hold každý nemá možnosti jako třeba v Mont Saint Anne, kde je nádherná náročná přírodní trať.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #20 Kurri_22 - vloženo: 21.06.2013 v 13:43:35

    Pánové, já jsem pro, aby tratě byly technické. To ale automaticky nemusí znamenat nebezpečné. Radši bych byl pro technicky náročnější výjezdy, než aby se někdo rozsekával ve sjezdech. Sjezd může být techničtější tím, že je v něm víc zatáček (jako třeba AC/DC), nemusí to být o tom, že se tam udělá metrový drop nebo se tam daj velké šutry.

    XCO je především vytrvalostní sport, tak by to mělo zůstat. Nikdo netvrdí, že se má jezdit po asfaltu nebo na louce, ale nebezpečnost musí být přiměřená. Navíc se to žene, řekl bych, pořád dál od kořenů, překážky jsou sice čím dál nebezpečnější, ale jsou taky čím dál umělejší, to už s nějakou jízdou v přírodě (což je původ bikování) nemá mnoho společného.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #19 Stanislav.Jirak - vloženo: 21.06.2013 v 12:57:18

    odpověď na skalda — #16 Posledních pár měsíců:

    * Bresset: zlomená klíční kost

    * Manuel Fumič: to samé nepletu-li se

    * Jarda Kulhavý: nepříjemný pád v Novém Městě

    * Londýn 2012: nemám chuť to hledat, ale pár závodníků se tam před samotným závodem taky vyrakvilo.

    * Ondřej Cink: tuším loni na nějakém SP v zámoří rozsekal koleno a nějakou dobu se čekalo, zda splaskne a bude to OK nebo ne.

    Takže Huříková asi až taková osamocená nešika nebude. :/ A to jsem vyjmenoval ty madiálně známé.

    Viktor Zapletal se aktuálně vyjádří "že má pocit, už to pořadatelé přehnali". Tak komu asi budu věřit?

    S tím dopováním to byl jen příklad, který souvisí právě s tím, jak se snaží pořadatelé zaujmout a urvat pozornost, mediální prostor a prachy a závodníci jsou kolikrát jen rukojmí. A to se netýká jen MTB. To je obecný trend. Další příklad: Je sice pěkný, že například v Novém městě je skvělé postavený okruh pro ČT a kameramany, ale pokud by to mělo být v budoucnu na úkor zdraví závodníků nebo třeba bezpečí diváků, tak je otázka, jestli za to ta "pochvala" ze strany UCI komisařů a ČT stojí.

    1. na tento komentář reaguje Jirinak — #21
    2. na tento komentář reaguje skalda — #22
    3. na tento komentář reaguje skalda — #23
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #18 bagr - vloženo: 21.06.2013 v 12:21:39

    odpověď na wlastan — #17 Tohle rekni Hurikovi.Ta se rozsekava pravidelne i na podstane min narocny trati.Ale tam je asi problem nekde jinde.Pro ni je idealni Kolo pro zivot.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #17 wlastan - vloženo: 21.06.2013 v 12:15:58

    Koukněte se na naše borce na videu. Myslíte že s tím mají nějaký problém? Že se toho bojí? Že by chtěli podávat protest pro vysokou náročnost? Mně spíš přijde, že se tím baví. A o tom to je :-)

    1. na tento komentář reaguje bagr — #18
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #16 skalda - vloženo: 21.06.2013 v 12:01:01

    odpověď na Stanislav.Jirak — #15 Ja si myslim ze je to presne naopak,nebojim se rozsireni dopingu do bajku, ale i kdyby tak si myslim, ze se bude vic sypat pokud budou trate na rovne louce a bude to jen o vykonnosti, v tezkym sjezdu ti zadnej doping nepomuze! Jo,mozna ti odstrani zabrany, ale pokud nejses technicky zdatnej a nemas to najety, tak to stejne nedas. Ze to divaci chtej,to je pravda, ale co zavodnici? Myslis ze by je bavilo jezdit na trati bez techniky? Me jako zavodnika teda rozhodne ne,to muzou prejit rovnou na silnici nebo na krosy.

    1. na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #19
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #15 Stanislav.Jirak - vloženo: 21.06.2013 v 11:32:57

    odpověď na skalda — #14 Přesně tyhle "tendence a názory" vedou také mimo jiné k masivnějšímu dopování. Pokud pořadatelé, aby v rámci "atraktivnosti" (rozuměj mediální prestiž a sponzoři = prachy) ženou jakékoliv sportovní odvětví do extrému, tak se zvyšuje pochopitelně počet uživatelů nepovolených látek/technik, aby tu zátěž dali. To že to dá Schurter nebo dalších 10 není argument, pokud je třeba trať pro dalších 50 zúčastněných nebezpečná viz. letos Albstadt za deště! A pak se vždycky najde nějaký chytrák, který to vysvětlí, že to lidé/fanoušci chtějí. Leda hovno. Že za to nemůže pořadatel (nebo bulvární deník), ale vlastně čtenáři, diváci apod. Prachy a nenažranost pořadatelů a sportovních asociací za to můžou.

    1. na tento komentář reaguje skalda — #
    2. na tento komentář reaguje skalda — #
    3. na tento komentář reaguje skalda — #
    4. na tento komentář reaguje skalda — #16
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #14 skalda - vloženo: 21.06.2013 v 10:44:54

    Vyvoj XC trati jde urcite spravnym smerem narozdil od maratonu,u kterych vetsina jde objet na krosovem kole,viz KPZ! XC neni jen o vykonosti ale i o technice!!!, pokud chce nekdo vyhravat,musi se smirit s tim,ze mu jen najizdeni na silnici stacit nebude! Zavodnik ma navic u vsech tezkych useku,pokud si neveri nebo je prositej, moznost zvolit objizdnou trasu(i v tomhle pripade i v Novem Meste), takze se na obtiznost nikdo nemuze vymlouvat! Pokud ovsem chce vyhrat,musi jezdit nejrychlejsi a vetsinou i nejtezsi stopu! A ti nejlepsi napr. Schurter nebo Fontana jsou schopni i na takovychto useci jeste delat triky a paradicky pro divaky! A ze to je moc tezke pro juniorky a zeny? V Novem Meste jsem videl juniorku, ktera davala Rubena Choice lip jak vetsina elitaku! Diky cau :-)

    1. na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #15
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #13 mp - vloženo: 21.06.2013 v 10:22:02

    Jeden malej dropik co udela parady! Chvalim stavitele! Jen tak dal!

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #12 Broňa - vloženo: 21.06.2013 v 09:36:58

    odpověď na čumil — #11 Tak oni ti profíci to sjedou většinou vždy, co si budeme říkat, mají na to. Jde však o to, za jakou cenu. Jestli má smysl dělat čím dál více náročnější tratě aby přilákali pozornost lidí na úkor zdraví závodníků. Já myslím, že ne. Pořád jsou to taky jen lidi. A když se jen při trénincích lámou klíční kosti a rozsekávají kolena, pak už to není tak atraktivní.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #11 čumil - vloženo: 21.06.2013 v 09:07:12

    Já bych to neviděl tak tragicky,,,, podívejte na trať xc v České Kamenici, tam to nemělo chybu, no a kolik lidí projelo celou( když nebudu počítat výlez na nejvyšším bodě trasy )? Bylo tam vždy spousta pádů.Ale většina závodníků to tam milovala. Nakonec když vezmeme pasáže v Novém Městě, tak to i juniorky daly. Nebylo tam nic, kde by člověk neměl šanci, prostě šlo jen o to jak rychle to kdo prolítl. Terka napsala, že její chyba,,, počkal bych na hodnocení tratí po závodě.

    1. na tento komentář reaguje Broňa — #12
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #10 bagr - vloženo: 21.06.2013 v 08:05:09

    odpověď na Broňa — #9 Naprosto souhlasim.Vono je neco uplne jinyho kdyz si to projedes jednou a nebo nekolikrat v zavode skoro dve hodiny a kde jses pak uz prositej a unavenej.

    Taky nechapu jakyho debila napadlo aby ty trate stavel nejakej pomatenej sjezdar nebo 4krosar.Co jako to ma spolecnyho.Asi ze je to jako vtipny nebo co.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #9 Broňa - vloženo: 21.06.2013 v 06:06:11

    Je to nesmysl, tvořit takové tratě. Stavitelé těchto dropů a překážek by kolikrát nebyli schopni už ve druhém kole závodu tyto překážky zvládnout, protože na to nemají výkon. Závodníci XC to však musí projet cca 6x a to je jiná káva, než jet jeden závod z kopce. Stejné to je i v tom Novém Městě. Toho Gaspiho bych nechal objet celý okruh tratě a pak by se vidělo, jakým způsobem by projel svou Rubena Choice. Tito lidé si zkrátka neuvědomují odlišnost svých závodů od XC.

    1. na tento komentář reaguje bagr — #10
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #8 Stanislav.Jirak - vloženo: 21.06.2013 v 01:45:34

    Tak ono by asi nebylo od věci, kdyby se třeba na nějakém problematickém okruhu (třeba teď na ME) týmy domluvily a odpískaly to všichni, že do takové trati jejich jezdci nepůjdou. To by se asi UCI a pořadatelé museli dost chytnout za rypák.

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #7 Kaj458 - vloženo: 21.06.2013 v 00:36:23

    Kvůli televizi, kvůli divákům.. ale vypadá to že XC se začíná slučovat s 4crossem a sjezdovými disciplínami. Otázka je, kdy bude potřeba vozit na XC integrálku a chrániče holení a kolen, ta doba asi není daleko.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #6 truhlik - vloženo: 20.06.2013 v 23:32:29

    Toto xc uz s mtb nema nic spolocne. Tie skoky su ako v materskej skolke. Sama umelina a igelitove dioxinove pasky. Ale prosim, komu sa to paci, ok.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #5 Kurri_22 - vloženo: 20.06.2013 v 21:44:44

    Já souhlasím, že se to zbytečně moc hrotí. Ty okruhy jsou zbytečně nebezpečné většinou. Nevím, proč v Novém Městě projektuje část trati Gaspi, v Německu zas nějaký bývalý fourcrossař .....

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #4 midlander - vloženo: 20.06.2013 v 21:21:36

    Tak to zamrzí. Na druhou stranu, lepší těch 6 stehů než klíční kost, snad se zas rozjede.

    BTW jestli se tou chicken line myslí ty točky vpravo, tak to vypadá výrazně pomalejší. Pokud tam nechce být jen do počtu, tak nezbývá než skákat.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744