Yeti 575 25TH preview

Limitovaná série retro provedení enduro biku Yeti 575 představená u příležitosti 25. výročí založení firmy je tu...

Autor: Petr Bureš
Yeti 575 25TH preview

Když jsme se dozvěděli, že se svitavskému Ultrasportu podařilo získat toto kolo v jediném exempláři pro Českou republiku, neváhali jsme a domluvili se na jeho ohmatání. Limitovaná retro série u příležitosti pětadvacetiletého výročí firmy Yeti se nedělá totiž zas tak často (vlastně jen jednou) a jelikož bylo celosvětově prodáno jen 249 kusů (ten s označením 001 zůstává v majetku firmy Yeti), dá se očekávat, že bude po téhle 575ce docela sháňka.

Značka Yeti
Model 575 25TH
Typ Enduro
Rám Alu 7005 / karbon
Vidlice Fox Float 150 RLC
Zdvih př./zad. 150/146mm
www ultrasport.cz

Z pohledu technického jde sice "jen" o sériový model Yeti 575 přebarvený do staré dobré žluto tyrkysové barevné kombinace, ale limitovaný počet kol a jiná barva zdaleka nejsou vším, co tenhle kousek odlišuje od sériového modelu. Yeti je totiž osazen také na zakázku tyrkysově stříkanou vidlicí Fox Float 150 RLC, taktéž custom anodizovaným hlavovým a středovým složením Chris King nebo speciálně nadesignovaným sedlem Silverado od WTB.

Ale vraťme se zpět k rámu. Ten je oproti předchozí verzi v mnohém vylepšený a předělaný. Základ tvoří hydroformované zeslabované trubky z materiálu 7005 doplněné o karbonové horní vzpěry zadní stavby. Masivní spodní ramena zadní stavby jsou uchycena v mohutém čepu na úrovni mezi malým a velkým převodníkem a zajímavostí je také vnitřní vedení řadícího bovdenu přehazovačky uvnitř pravé spodní vzpěry zadní stavby. Tlumič Fox RP 23, který je na horní karbonové vzpěry napákován prostřednictvím černého duralového vahadla dává zadní stavbě zdvih 146 mm. Pro zvýšení tuhosti je použita zadní pevná 12mm osa a 142mm náboj.

Přední část rámu obdržela efektní hydroformovaný tvar s prakticky prohnutou horní rámovou trubkou. Tapered hlavovka není také ničím překvapivým a v této kategorii uvítáte také ISCG 05 adaptér pro snadné uchycení napínáku či Hammeršmída.

Sériové provedení celého kola je postaveno na kompletním Shimanu XT doplněném komponenty Thomson. Náš exemplář je maličko více vytuněný o řazení Sram XX a karbonové kliky Race Face SIXC, ale to jsou z pohledu celého biku jen nepodstatné maličkosti. Z tohoto modelu totiž dýchá na všechny pamětníky kousek historie a ti z vás, kteří Yeti pamatují v době před dvaceti roky, mně jistě dáte za pravdu.

Český exemplář nese sériové číslo 185 a byl kompletován v květnu 2010. K vidění je ve svitavské prodejně firmy Ultrasport a pokud vás zajímá cena, musíte se tam vydat a pokusit se nějakou usmlouvat. Svitavští se totiž netváří na to, že by chtěli takovýto exponát vůbec někomu prodat, spíše uvažují časem o aukci pro znalce a sběratele, kteří by takto specifický exponát dokázali náležitě ocenit.

V každém případě sériový rám v černém laku bez vidlice u nás pořídíte zhruba za 43 000,- Kč. Více informací pak hledejte na webu výrobce www.yeticycles.com a na stránkách českého zastoupení www.ultrasport.cz.

Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. Yeti 575 25TH preview
  2. Fotogalerie
Přečteno - 20250x Tagy: tech2011 yeti
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisYeti posiluje v Evropě a očekává zklidnění trhu do konce roku 2025
    Yeti posiluje v Evropě a očekává zklidnění trhu do konce roku 2025
  2. Tech newsYeti SB165 2024 - evoluci nezastavíš
    Yeti SB165 2024 - evoluci nezastavíš
  3. TechnikaFotogalerie: Střípky ze Zookee prezentace
    Fotogalerie: Střípky ze Zookee prezentace
  4. Tech newsLetem Zookee světem 2024
    Letem Zookee světem 2024
  5. TechnikaFotogalerie: Yeti SB 120
    Fotogalerie: Yeti SB 120
  6. Tech newsYeti SB 120 - svěží vítr v Downcountry
    Yeti SB 120 - svěží vítr v Downcountry

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 BikerX - vloženo: 05.11.2010 v 13:28:44

    Tak tohle je skutečně povedená záležitost a přiznám se, že kdyby to bylo za nějakou rozumnou cenu, reálně bych o tom uvažoval. I geometrie mi přijde celkem taková jezdivá, alespoň podle fotek.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744