Cyklomaraton Tour jako Český pohár 1/2 XCM

Půlmaratonský český pohár bude letos pod křídly Cyklomaraton Tour. Jaké novinky pro vás organizátoři připravili se dočtete právě zde....

Autor: Press News

Kromě mnoha technických inovací v pravidlech se podařilo ambiciózní sérii závodů na horských kolech Cyklomaraton Tour získat celý Český pohár v ½ maratonu včetně závěrečného mistrovství republiky. „Máme velikou radost, že se to povedlo a můžeme v roce 2009 nabídnout našim závodníkům další atraktivní výzvu navíc.“ Pochvaluje si ředitel celé série Tomáš Pavel.

Série Cyklomaraton Tour se z loňských šesti závodů rozšířila na jedenáct a každý se vztahuje k jednomu krajskému městu, výjimkou je jen závod Okolobratislavy, který se pojede 1. května z předměstí hlavního města Slovenska.

„Snažili jsme se letos zajistit nadstandardní servis pro všechny účastníky. Registrovat se mohou na všechny závody už dnes prostřednictvím webu cyklomaratontour.cz, kde najdou také veškeré informace o závodech a později i GPS mapy všech tratí. Znamená to, že majitelé GPS přístrojů si mohou kdykoliv trať projet, nebo při závodě kontrolovat v jaké části se zrovna nachází a jak daleko to ještě mají do cíle.“ Popisuje Tomáš Pavel jednu z technických novinek. „Startovné je velmi nízké, pouhých 300 Kč!“ Připomíná Pavel jedno z největších lákadel pro amatérské cyklisty.

Kromě levného startovného závodníky snad přilákají i atraktivní místa, na kterých se bude závodit. Závody se pojedou zpravidla o nedělích, takže mají závodníci dostatek času se třeba už den předem dostat ke startu. Registrace, pak začíná vždy v den závodu od 8 hodin a je velmi rychlá. Startovní čísla jsou stejně jako minulý rok opatřena jednorázovým čipem, na který se neplatí žádná záloha. Do startovní tašky pak dostanou dárky od sponzorů a upomínkový předmět s logem závodu.

Závod je jako vždy rozdělen na dvě části - dlouhou a kratší trať, na té delší se pak v sedmi městech bude bojovat o body do Českého poháru v ½ maratonu. Letos budou pohárové závody Okolobudějc, Okololiberce, Okoloplzně, Okolohradce, Okolozlína, Okoloostravy a Okoloprahy.

Díky zrušení kategorie elite mohou o tučné prize money bojovat úplně všichni, dostane je pět absolutně nejlepších jezdců na dlouhé trati. Další ceny budou stejně jako minulý rok velmi hodnotné a všichni výherci dostanou originální medaili. Po závodě si navíc každý účastník může z webu série stáhnout úplně zdarma své fotky od oficiálního fotografa Petra Hrůši.

Cyklomaraton Tour začíná na Hluboké

Kalendář Cyklomaraton Tour 2009:

18.4. Okolobudějc
1.5. Okolobratislavy
17.5. Okolopardubic
24.5. Okololiberce
7.6. Okolohradce
19.7. Okoloústí
26.7. Okoloplzně
9.8. Okoloostravy
23.8. Okolobrna
6.9. Okoloprahy
4.10. Okolozlína
Letošní sezóna začne už v sobotu 18. dubna závodem Xterra MTB Rallye Vltava, který se pojede jako Radegast Birell Okolobudějc. Start závodu se z centra Českých Budějovic odstěhuje do překrásné Hluboké nad Vltavou. Závodníci už měli možnost trať poznat v minulém roce, kdy tento okruh dlouhý 28 km poblíž pohádkového zámku Hluboká vznikl. Závod bude zároveň prvním podnikem Českého poháru v ½ maratonu i prologem triatlonové Xterra Czech Tour. Kdo pojede okruh dvakrát bude mít v nohách 56 km a bude bodovat ve stoprocentní výši do žebříčku Cyklomaraton Tour. Centrum závodu poskytne Sporthotel Barborka, kde se mohou zároveň závodníci před závodem za příznivé ceny ubytovat.

Samozřejmostí bude i na Hluboké závod pro děti do 15 let, pro které je letos poprvé připravena celá série s bodovým pořadím a maskotem v podobě opičky Pumpičky. Zároveň bude pro děti připraven doprovodný program.

Veškeré informace najdete na novém webu www.cyklomaratontour.cz

Foto: Cyklomaraton Tour

Přečteno - 14318x Tagy: maratony marathony cyklomaraton tour
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. PozvánkyRakouská stálice: Na Salzkammergut Trophy si můžete nevídaně hrábnout
    Rakouská stálice: Na Salzkammergut Trophy si můžete nevídaně hrábnout
  2. PozvánkyKolo pro život se připravuje na oblíbené Vary
    Kolo pro život se připravuje na oblíbené Vary
  3. Ostatní závodyMitas 4 Islands podruhé: #1 Legrace na úvod
    Mitas 4 Islands podruhé: #1 Legrace na úvod
  4. PozvánkyOblíbená 24hodinovka Těžká Pohoda opět bude!
    Oblíbená 24hodinovka Těžká Pohoda opět bude!
  5. Ostatní závodyKrál Šumavy je letos z Německa, královna je hrdinka
    Král Šumavy je letos z Německa, královna je hrdinka
  6. ZávodyFotogalerie: Absa Cape Epic 2013 1/2
    Fotogalerie: Absa Cape Epic 2013 1/2

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 jose - vloženo: 10.02.2009 v 12:47:23

    to Petr - Jestli jose vychází z jan,venca atp. tak se nechám přejmenovat:-)K věci: Já nijak nejmenuji tyto závody trapnýma,jen říkám,že vysačka ČP je trošku moc. Je pravda že 90%závodů jsou 50tky a já je tím nezavrhuji a taky jezdím,ČP by měl být nejlepší výběr tratí z čr a to opravdu Okolo..není,možná u Liberce se pletu,ten vypadá zajímavě,Hlubokou jsem minulý rok jel a není to špatný závod,ale na ČP to prostě není.Nejsem ani příznivcem Kpž,já si závody vybírám,drásal,tři vrchy atp. dle atraktivnosti a u 50tek mi jako hobby stačí umístění do 30tky:-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 Dan - vloženo: 10.02.2009 v 12:37:17

    to Zdeněk - ...a nečetl jsi také někde, že plavci mají svá mistrovství v 50m a 25m bazénu? Že atleti běhají 100,200,400,800,1500,3000,5000,10000,42000m a chudák Bauer 10,15,20,50km? Jeho úspěchy na 15km jsou zřejmě naprosto zanedbatelné protože to není ani polovina lyžařského maratonu-nemám pravdu? Ti pitomci co běhají 100m pod 10s jsou taky trapní a měli by se stydět před borcema co dají 42km! Mám pokračovat?

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 Aleš Procházka - vloženo: 10.02.2009 v 12:36:46

    Shrnutí diskuse - Ahoj, taky nemám ve zvyku se přidávat do diskusí, ale teď mi to nedá. V první řadě musím napsat, že jsem pořadatel Author Šela marathonu, který se jede letos jako úvodní závod Českého poháru MTB MX. Když jsem domlouval s ČSC podmínky zařazení našeho závodu do ČP, názor komise MTB byl ten, že se půlmaraton jako disciplína zruší a nebude ani MČR. Řekl jsem si bravo, půlmaraton je vlastně prapůvod závodů MTB, XC - cross country - napříč krajinou. Vůbec by mi nevadilo, kdyby ČP XC měl i tyto typy závodů, např. Rock d Azur patří k vyhlášeným akcím. Je to XC. Je módní se tady navážet do seriálu Kola pro život - máte pravdu, že se atmosféra těchto závodů vyšponovala do prestiže, často až bezohlednosti - to ale na všech typech závodů. Díky seriálu KPŽ se závody MTB přiblížily mase amatérů, pro které se dělá nejlépe zvládnutý seriál u nás. Sice jsou si většiny závodů podobné jako vejce vejci, ale promotion, systém bodování, hodnocení, prezentace sponzorů a zájmu médií - to tu nikdo lépe v Česku nedělá. Ne každému to musí vyhovovat, "nutnost" bodovat v týmové soutěži vede často až k absurdním výrokům - my bychom rádí jeli k vám na "šelu", ale náš tým jede ve stejném termínu KPŽ.. Je na každém, aby si vybral to, co mu chutná nejvíc. Mně osobně taková stádnost vadí, ale jiným zase ne. Diplomaticky řečeno mně dost udivuje, že KPŽ nebude pořádat ČP v půlmaratonu. (když už se teda bude v roce 2009 pořádat). Sebevětší zajištění závodu Ti nepomůže, když se to lidem nebude líbit, můžeš na ně zkoušel startovné za nulu, za 100, za 300, ale stejně budou u nás nahoře jen ty závody, na které lidi rádi jezdí.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 Petr - vloženo: 10.02.2009 v 12:18:25

    Vážení přátelé, asi 70% MTB závodů u nás jsou "padesátky" tedy 1/2MX a na nich startuje 95% závodníků,kteří se během roku na různých závodech účastní. Žádná jiná MTB disciplína nemá větší nárok na Český pohár než 1/2MX! Pro Josého: až vyhrajete pár těch "trapných" pohárů v 1/2MX dejte vědět - do té doby prosím nehodnotit něco, o čem nemáte ani potuchy.
    PS.Omlouván se, pokud se pod pseudonymem "José" skrývá Jan Hruška, Venca Ježek či dokonce Kristian Hynek... :-).

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 Zdenek - vloženo: 10.02.2009 v 12:10:05

    Někde jsem četl, že od příští sezony se bude hrát liga v půlhokeji a 3/4 fotbalu, tak jsem zvědav

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 biker - vloženo: 10.02.2009 v 11:51:04

    závody - Okolopardubic je supr závod, akorát pořadateli dělají problémy průjezdy kol - dva okruhy a celé to nějak nevyšlo. A to nemluvim o značení trasy, kdy zaváděcí čtyřkolka nás vedoucí skupinu zavedla mimo značenou trať.
    Abych neházel jen špínu, tak každý ať si jezdí co chce já pojedu tam kde se mi to líbí a na nějáký pohár ČSC se mohu vy....Souhlasím s Bobem. Pane Fořt KPŽ je normálně fungující firma a duch mountainbikingu se opravdu na těchto závodech nějak
    vypařil.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 :-D - vloženo: 10.02.2009 v 11:39:26

    kolopro X cyklomaraton a jiné - docela by mě zajímalo jak je možný, že především závody série kolopro mají tak nesmyslně předražené startovné ??!! oproti ostatním závodům, a rozhodně to není kvalitou tratí :-D :-D nebo nějakým extra výjmečným zázemím !! zkrátka se za ty prachy nemají čím chlubit, a pak, že to nedělají pro prachy :-D :-D
    ps.: jezdí se u nás 10sítky hezčích závodů za i poloviční startovné !!!

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 jose - vloženo: 10.02.2009 v 11:29:03

    ala pohár - Ať se na mě nikdo nezlobí,ale aby měl pohárový závod převýšení 700m,70%zpevněné cesty,30%terén,10ostatní,to je k ničemu.Pořadatelům fándím,že chcou dělat závody,ale dát tomu nálepku ČP,to je k smíchu. Pro juniory souhlasím,to by mělo smysl. V KPŽ tadle změna prospěje závodům jako je Drásal,kde bylo dost vidět,že plno lidí jelo radší krátkýcho kvůly bodům,což je škoda...

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 Martin Lukeš - vloženo: 10.02.2009 v 11:10:18

    to Svatopluk Fořt KPŽ - Tady totiž někteří jedinci píší, jak kdyby nějakou takovou Tour pořádali. Přitom vůbec neví co to obnáší, tak by mě zajímalo jak by to dělali oni. Pokud s CMT nesoupeříte, tak je to jen dobře. Myslím , že 2 takovéto velké Tour se v Čr uživí. M.L.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 Svatopluk Fořt KPŽ - vloženo: 10.02.2009 v 10:43:53

    KPŽ - Dobrý den pane Lukeš. Čtu tuto diskuzi a nechápu, proč se do nás opíráte. Za všechny od KPŽ mohu v klidu říci, že pokud přispíváme do diskuze, což děláme jen výjimečně tak se vždy podepíšeme. Pokud nás tady obviňujete z naschválu, měl byste být konkrétní a ne vařit z vody a vaší fantazie, která zřejmě vychází k vaší antipatie ke KPŽ na kterou samozřejmě máte právo.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 Víťa - vloženo: 10.02.2009 v 10:15:49

    to Bob - souhlasím s Tebou, jezdit tam i tam není možné, navíc jsou i další důležité podniky nezařazené do žádného poháru nebo závody v zahraničí, etapáky, apod....

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 Víťa - vloženo: 10.02.2009 v 10:10:37

    to beny - zapomněl jsem tam jen napsat své jméno...

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 Bob damek - vloženo: 10.02.2009 v 10:10:27

    Nikdo se nás neptal... - Mám na starosti v malém amatérském týmu Baník Ostrava výběr závodů pro rok 2009. Bohužel na ČSC nikdo nevyslyšel nás dole ( psal jsem do diskusí na Mtbs) a nikdo se nás nezeptal jestli 1/2MX vůbec chceme.
    Moje stanovisko je 1/2MX ma význam pro kategorii junior. Má význam jedině pokud bude společně ve stejný den jako dlouhý MX. Nemáme při dnešní krizi peníze na to , aby jsme jezdili 3 české poháry. Baník bude jezdit tradiční XC a XCM.
    Vážíme si každého pořadatele závodů a každý závod si jistě najde své příznivce. Možná se zůčastníme i závodu tohoto seriálu, ale určitě né jako českého poháru.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 Martin Lukeš - vloženo: 10.02.2009 v 10:06:38

    KPZ - Nebylo by od věci aby KPŽ popsalo co to obnáší když se tím tady tak honosí. Mnozí lidé si to tady třeba nedokáží představit. A ještě můžete dodat jaké naschvály děláte sérii Cyklomaratontour, aby lidé věděli co jste zač.
    Mysleli jste, že ČP dostanete automaticky, ale tvrdě jste narazili a ted tu nadáváte. Dobře Vám tak.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 Beny - vloženo: 10.02.2009 v 10:05:51

    omluva - Sory to bylo pro Anonyma ne pro Vitu... Ale zrejme je to jedna a táž osoba:-)

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 Beny - vloženo: 10.02.2009 v 10:04:02

    to vita - Rozhodne XC je narocnejsi nez maraton, skusil jsi to nekdy, tady nejde vubec o delku trate nebo cas, ale o intenzitu. Myslim ze i 1/2 maraton a maraton jsou jine discipliny a kazda si svuj pohar zaslouzi, stejne tak jako ho bude už brzo mít sprint MTB. Podivej se třeba na triatlon, kde je ČP v dlouhém triatlonu, ve středním, v olympijském a ve sprintu a dalo by se říct že to je stejná disciplína, ale rozhodně to tak není... Lidi co jezdi pulmaraton by si treba na start maratonu nikdy nestoupli a maji pravo si taky zabojovat v nejakem tom oficialnim poharu ne? Nevim proc proti tomu tak bojujete, jezdit to nikdo nikoho nenutí. JSEM PRO AT KAŽDÝ ZÁVOD JEDOU JEN BIKEŘI, KTEŘÍ MAJI CHUT!!!

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 anonym - vloženo: 10.02.2009 v 09:48:46

    to Beny - netvrď něco, co jsem nenapsal. Zpochybnil jsem snad někde ostatní poháry? Ne, protože ty jsou plnohodnotné a mají cenu, např. XC a MX jsou úplně odlišné disciplíny. Ale jakou cenu má tedy 1/2 MX, když pominu, že je to XC jen ne na okruzích a vůči MX se liší jen v délcé. Kdo chce jezdí krátké závody tak jezdí pohár v XC, kdo je maratonec jezdí maraton a ne 1/2 maraton, ne? NAvíc jde o to, že konkurence je tady v tom státě už tak malá a ještě to tříštit do dvou pohárů, které ve finále oba budou stát na nic, ať se maratonci snad poměřují v jednom poháru, ne??

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 pavel Beny - vloženo: 10.02.2009 v 09:39:53

    To Vita - Pokud se podivas na web cyklomaraton tour, tak uvidis, ze tam je sekce cyklomaraton, pulmaraton a maraton. Vse pod jednou hlavickou. Jo a je to jako bys rek ze pohar v XC je nic, DH je nic, 4X je nic a ze jen ten MX je ten pravej pohar?

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 biker Petr - vloženo: 10.02.2009 v 09:35:23

    pohar pojedu - Znam zavody Cyklomaraton tour, byl jsem skoro na vsech a s jejich tratí i organizací jsem dost spokojenej. Myslim ze pan Tomáš je velmi dobrý pořadatel. Zavody Kola pro cokoliv jsem nikdy nejel, ale z doslechu vim ze jde vetsinou opravdu o boj o zivot, musite davat bacha aby vas nekdo neposlal na zbytek sezony do nemocnice a k zavodeni se tam skoro ani nedostanete. Nechapu řeči tady tech joudů, kteří kdyby přijeli na Cyklomaraton, tak by byli stejne nekde 365. O co vam jde? Ja budu pohary v pulmaratonu jezdit, jsou to zavody primo pro me a konecne trochu dostupné a s moznosti si pekne zazavodit. Doufam ze budou startovat jen kamaradsti cyklisté.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 Ota Zima - vloženo: 10.02.2009 v 09:32:04

    to Mistr - Ty jsi teda mistr... Asi nevíš jakou práci obnáší sestavení celého seriálu KPŽ na jeden rok. To že nemají ČP 1/2 je snad i dobře. ČP se musí ještě platit aby pánové z ČSC měli přeci na chleba.
    A jestli si myslíš, že KPŽ je děláno pro peníze?? A řekni mi, který závod není? Mimo jiné, KPŽ má nejlépe organizované závody (trať, zázemí, parkování atd.) srovnatelné se zahraničím.
    Příště se podepiš aspoň celým jménem, ať víme o koho jde...

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 Víťa - vloženo: 10.02.2009 v 09:29:01

    proč musí být ČP v půlmaratonu za každou cenu??? Tady je vidět, jak moc organizátoři seriálu OKOLO..... lobbovali, aby získali ČP pro sebe, tím si samozřejmě slibují větší počet účastníků, a tím větší tržby. Ale takhle přesně vypadá postupná cesta zániku, a příští rok, to už nebude vůbec. Jakou to má prestiž oproti ČP v MX??? To jako máme 2 poháry stejně lukrativní??? Doufám, že závodníci a sponzoři, kteří to myslí se závoděním vážně, dají konečně jasně najevo, a budou jezdit normální (klasický), pořádný ČP a ten je jenom jeden...

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 Mistr - vloženo: 10.02.2009 v 09:06:14

    reakce - Je vidět jak to Koloproživot sere, že ČP letos nemají. Dokáží tady napsat X příspěvků a samý kecy. Jen aby uškodili Cyklomaratontour. Gratuluji Tomáši Pavlovi k získání ČP a věřím, že udělá větší parádu než "kolo o život" které to dělá jen pro peníze a ne pro lidi.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 Vena - vloženo: 10.02.2009 v 09:02:42

    Pozor v clanku je chyba - V clanku je chyba nejedna se o 1/2 marathon ale tak maximalne1/4 marathon. Pristi rok by bude novika 1/12 maraton ktery se bude jezdit pouze po asfaltovich cestach a do prudkych zatacek budou povini cykliste sesednouz kola :-D to same do kopcu . Tak aby to objel kazdy bez treninku a necitil se handicapovan tim ze oni jedou a on jde :-D

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 Jan Němec - vloženo: 10.02.2009 v 08:37:33

    ?? - Pohar v pulmaratonu je podle me stejne ptakovina, nicmene tento krok z KPZ k Cyklomaraton Tour je hrebicek do rakve. Nechapu uz vubec nic. Je videt o co tem nahore jde. Cyklistika to bohuzel neni. Vysvetli nam tady nekdo, proc neporada pohar i nadale KPZ?

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 jose - vloženo: 10.02.2009 v 07:56:47

    čp okolo hnoje:-) - Ač většina nadávala,že když to bylo v KPŽ a některé závody se jezdili kvůli poháru krátké trasy,tak to bylo si myslím lepší než toto.Teda alespoň co jsem slyšel na minulý ročník, ale třeba se organizátoři pochlapí jak s organizací, tak tratěma:-)A jak to chtěj udělat s těma Elite,sice možná zrušili kategorii,ale přihlásit se jim nemůžou zakázat,nebo jo?

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 Dzum - vloženo: 10.02.2009 v 07:55:15

    ? - Hlavně je to všechno okolohnoje

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 Zdeněk - vloženo: 10.02.2009 v 07:45:40

    Organizace - Musim rict, ze zavody Okolo... jsou dle meho nazoru daleko nejhure organizovane ze vsech zavodu, kterych jsem se ucastnil, obzvlaste zabezpeceni trati byva zoufale...

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 Biker Pavel - vloženo: 10.02.2009 v 07:17:45

    papírové originální medaile - jsou opravdu originální po roce mne nalepená papírová samolepka vybkedla.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 Kamil - vloženo: 10.02.2009 v 07:13:37

    pořadatel s velkým P - tak už vím co nepojedu. Pan Tomáš Pavel mne jako organizátor již několikrát opravdu přakvapil.

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 destr - vloženo: 10.02.2009 v 07:12:12

    Tomu říkám rozdělení ČP, 5 v čechách, 2 na moravě.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744