Obrazem: Spurt Bíny a Zlámalíka

Kdo je viníkem a kdo poškozeným? Rozhodl nejlepší český rozhodčí správně?

Autor: Michal Červený
Sobotní spurt Martinů Bíny (CT Budvar Tábor) a Zlámalíka (Prodoli), kterým vyvrcholil šestý závod národního cyklokrosového poháru Toi Toi Cupu, pri němž Martin Zlámalík po kontaktu s hrazením nepříjemně ve velké rychloti spadl a Martin Bína byl posléze rozhodčími diskvalifikován pro nedodržení linie spurtu, hýbe českou cyklokrosovou scénou. Svůj obrázek o oné situaci si teď můžete udělat i vy!

"Ještě třicet metrů před cílem jel Bína uprostřed vozovky, ale v samém závěru sevřel soupeře na bariéru. Zlámalík si o ni škrtl a skončil v kotrmelcích. Nakonec měl ještě štěstí, že cílem prolétl a mohl být klasifikován," řekl po závodě ČTK hlavní rozhodčí závodu Miroslav Janout

Oba závodníci a jejich týmy mají pochopitelně své verze.
Martin Bína vydal prohlášení ve kterém po pečlivém prostudování televizních záběrů odmítá jaoukoliv zodpovědnost za tento pád a se svou diskvalifikací nesouhlasí.
Martin Zlámalík, který si ze souboje odnesl kromě 60ti bodů za pohárové vítězství také odřeniny, naraženiny a několik stehů, se ohrazuje tím, že Bína měl spurtovat rovně a ne se neustále sunout k bariéře, kde Zlámalíka nakonec "zavřel".


A jak těch posledních pár desítek metrů závodu vypadalo?

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
Martin Bína (CT Budvar Tábor) a Martin Zlámalík (Prodoli) po hodině náročného závodu přijíždějí do mírně stoupající asfaltové cílové rovinky. Bína jede z první pozice a kontroluje v háku jedoucího Zlámalíka...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... následně téměř uprostřed cesty nasazuje k cílovému spurtu ...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... Martin Zlámalík se pouští s Bínou do spurtu a vybírá si ze svého pohledu pravou stranu ...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... Bína se ale stálé mírně posouvá k pravé straně ...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... až Zlámalíka, který je o zhruba 20 - 30 centimetrů za ním, začne zavírat k železné bariéře ...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... Martin Zlámalík zavřený u bariéry několik metrů před cílem přestává spurtovat a se snaží si dělat kolenem prostor ..

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... pak už se v rychlosti nemůže vejtí mezi Bínu a bariéru a snaží se svého dál spurtujícího soupeře odstrčit rukou ...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... v tom naráží do vystrčených nožiček jedné ze zábran. Bína začíná uhýbat ...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... Zlámalík pokračuje v letu přes řídítka, Bína v cestě za vítězstvím ...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... Bína projíždí cílovou čárou. Zlámalík během nepěkně vypadajícího pádu trefuje hlavou zem a železnou zábranu. Jak by to dopadlo bez helmy raději nepomýšlet ...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... doklouzal se během pádu až za cílovou čáru ...

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt

Toi Toi Cup Mnichovo Hradiště 08 - spurt
... zůstává ležet. Pomalu, ale sám za asistence lékaře, manželky a dalších lidí vstává. Naštěstí vyvázl bez vážnějších zranění ...

Toi TOi Cup spurt
Cílový prostor ovládají emoce, oba aktéři jsou relativně v klidu. Zatímco je Zlámalík ošetřován, Bína si jde k hlavnímu rozhodčnímu Janoutovi pro vysvětlení. Byl totiž krátce po průjezdu cílem diskvalifikován. Vítězem je Zlámalík...


Foto: Michal Červený
Přečteno - 18435x Tagy: cyklokros cx cc ceskypohar
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ZávodyFotogalerie: Mistrovství světa v cyklokrosu Tábor 2024
    Fotogalerie: Mistrovství světa v cyklokrosu Tábor 2024
  2. Mistrovství světaZdeněk Štybar: "Nemohl jsem se rozloučit na lepším místě"
    Zdeněk Štybar: "Nemohl jsem se rozloučit na lepším místě"
  3. Mistrovství světaBoroš v Táboře vyrovnal své maximum, dojel sedmý, Van der Poel pošesté mistrem
    Boroš v Táboře vyrovnal své maximum, dojel sedmý, Van der Poel pošesté mistrem
  4. Mistrovství světaStříbrná paráda Kristýny Zemanové
    Stříbrná paráda Kristýny Zemanové
  5. Mistrovství světaStřípky z Tábora aneb co se do článků nevešlo
    Střípky z Tábora aneb co se do článků nevešlo
  6. Mistrovství světaPrvní medaile pro Česko, junior Bažant bere v Táboře bronz
    První medaile pro Česko, junior Bažant bere v Táboře bronz

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 stary mlynar - vloženo: 25.11.2008 v 12:56:14

    bajker - Hlasitý smích na tvrzení, že Bína nevěděl kde je Zlámalík, to by snad musel jezdit za žáky.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 bajker - vloženo: 25.11.2008 v 11:44:11

    binič + zlama - C jednizbačně chyba na zlamalíka. rozhodl se jet z poravé strany, jel z druhé pozice a věděl dobře kam se cpe a co se může stát. Bínič měl celou dobu hlavu nahoře, nevěděl tedy kde je Zláma. postupně se navážel k pravé straně, ne však naráz! Zláma se opřel kolenem a tím dal najevo kde je, to už bylo pozdě, zvláště pak, když pustil levou rukou ridítka a odstrkoval bínu. tím se sám dostal na plot a šel na zem. nesouhlasím tedy z diskvalifikací.

    P.S. ani jednoho z té dvojce nemusím. jen tu říkám názor na ten konec závodu. navíc se jelo o kastrol nudlí, neb tam nikdo z čeké špičky nebyl!!!

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 Jouda - vloženo: 25.11.2008 v 08:11:09

    spurt - Starý mlynář má pravdu.
    Ale tak je to asi všude. V hokeji, když je "krev", tak je trest také automaticky vyšší, byť jde třeba o prkotinu.
    Nicméně, pravidla jsou pravidla a férovka je férovka. V běžeckým lyžování to ve spurtu řeší vyznačenými dráhami. V cyklistice je lajnování asi nesmyslné a tak tam přímou linii hlídají rozhodčí. To, že jednou vidí, jak jde někdo šajtrem a jindy to nevidí, to už je na jejich oku (a odvaze to vyřknout).

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 stary mlynar - vloženo: 25.11.2008 v 07:12:28

    spurt - Už jsem to viděl mockrát,málokdy to ale skončí pádem.Když se nepadne, rozhodčí neudělají nic, když se padne, tak toho udělají moc. Emoce jsou sviňa. A po bitvě je plno generálů.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 Tomáš - vloženo: 25.11.2008 v 01:17:51

    Rozhodnutí OK - Zlámalík nikdy nepatřil k mým oblíbeným jezdcům a popravdě řečeno je mi líto, že se po dopingovém dištancu znovu objevuje na závodech. Nicméně zde to od Bíny byla pěkná sviňárna a podle mne rozhodčí rozhodli zcela správně. Na druhé místo bych Bínu odsunul pouze v případě, že by Zlámalík nešel k zemi. To, že do Bíny strkal rukou, byla možná jeho blbost, ale situaci vyvolal Bína, a proto byl podle mne oprávněně potrestán.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 pegal - vloženo: 24.11.2008 v 22:49:57

    spatne.. - dle meho nazoru je diskvalifikace Martina Biny nesmyslna!! .. Nezridka se stava ze pri cilovem spurtu se ten prvni sune k nekteremu a ve vetsine pripadu k pravemu kraji .. a jak uz tady bylo nekolikrat uvedeno, po hodinovem zavode na kasi uz moc nevnimas nejakou linii.. Ba naopak bych rekl, ze si za to muze Zlama sam .. s fotek je patrne, ze se snazil odstrcit Binu nejdriv kolenem a pak i rukou, tudiz drzel kolo jenom jednou rukou a to v zadnem pripade nemohl mit v takove rychlosti a obvzlast ve spurtu pod kontrolou a tak nemohlo nasledovat nic jineho nez ze ho odstrediva sila poslala na druhou stranu do zabrany ......... upozornuji ze jsem nezavisly divak, ani jednomu nefandim

    a jeste pro bikerM: ty musis byt hodne velkej borec kdyz jedes 50 zavodu za sezonu, teda respekt pred tebou!! .. rok ma 52 tydnu a zavody se jezdi vesmes od dubna do rijna .. kde ty zavody jezdis?

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 Petr - vloženo: 24.11.2008 v 22:36:54

    kde to sme? - Zlama si trest odpykal,to co udelal Binic je hnusny,musel dobre vedet ze na Zlamu proste ve spurtu nema a tak tohle udelal,kdyby premyslel tak by mel aspon body za druhy mito,moh klidne i vyhrat,kdo vi,ale tohle se nedela,dobre mu tak ze ho diskvalifikoval.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 Pavel - vloženo: 24.11.2008 v 22:19:51

    Bínův slalom - Na čtvrté fotografii odshora je zřetelně vidět, jak Bína zavírá Zlámalíkovi dráhu. To vybočení musí vidět každý. Takže ano, dle mého názoru se Bína provinil, ale absolutní diskvalifikace mi přijde nefér, měl být odsunutý na druhé místo.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 Pavel Rybařík - vloženo: 24.11.2008 v 22:13:26

    hloupý Anonym - Zlámo držím palce a ať se z toho kotrmelce brzy vylížeš.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 anonym - vloženo: 24.11.2008 v 22:10:52

    Pavle,jses tady jedinej,ale ten kdo ma rozum...pri zahajeni spurtu(obvzlast 200m pred cilem!!!) musis vest kolo rovne,at chces nebo nechces...a muze byt rad,ze to odnesl jen diskvalifikaci a ne pokutou a pestnim soubojem,za coz bych se Zlamovi vubec nedivil...milujte se a mnozte se...

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 rider - vloženo: 24.11.2008 v 21:39:07

    bina ferovej jezdec zlama bobular....no nevim nevim kdo znich je vetsi bobular.jestli vam jeho navrat prijde ferovej ale to uz jsme zas nekde jinde ze tak radsi nic

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 BikerM - vloženo: 24.11.2008 v 21:38:08

    Rozhodnutí mi přijde nespravedlivé - Za rok objedu něco okolo +/- 50 závodů, dalo by se říct, že jsem na závodech každý víkend. Kdyby měli rozhodčí pokaždé diskvalifikovat každého kdo mi udělá to samé, tak by se to stalo v mém případě (disk soupeře) minimálně 15x za sezonu. A to nemluvím o závodech v Německu, kde si to závodníci mezi Juniorama dělají naschvál a ještě do sebe strkají, to už jsem také zažil a nikdy nikoho nedisknou. Podle mého názoru je to nespravedlivé, určitě bych ho nedisknul.

    1. na tento komentář reaguje slajd — #39
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 Km - vloženo: 24.11.2008 v 21:32:43

    Viděl někdo .. - Viděl někdo jak Binič shodil Zlámu v zatáčce asi 300 metrů před cílem? Bylo to tak, že do něj zezadu najel sice spadli oba ale Bina se tim dostal dopředu protože to udělal nečekaně a naschvál, když už nemá na předjetí tak toho Zlámu shodil. Po pěkném závodě konec na blití takhle jezdit všichni tak na kole po pulce sezony nemá kdo jezdit. Co bude příště pumpička do drátů? To každej kdo chce někoho předjet musí počítat se sestřelením. Rozhodčí to měli přímo před očima. Na kole se má někomu ujet ne ho zmrzačit. Dal bych mu červenou na dva závody. Ta diskvalifikace je v pořádku.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 anonym - vloženo: 24.11.2008 v 21:12:45

    Bína byl vždy férový jezdec.. Zlámalík je bobulář jsem zvědavej kdy ho zas chytěj a bude si zvedat sebevědoní na maratonech pro amatery

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 rider - vloženo: 24.11.2008 v 20:54:39

    kdyby zlama jel z leva myslite si ze by binic jel stale do prava.....tak tady nepiste ze o nem nevedel.jediny co tak asi nechtel aby to takhle dopadlo

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 u6e - vloženo: 24.11.2008 v 20:41:03

    ?? - jestli ho můžou diskvalifikovat za to že mu zavřel cestu, tak rovnou můžou jezdit v oddělených pruzích, nebo na spinningu...

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 David Ko. - vloženo: 24.11.2008 v 20:39:41

    Bínu i Zlámalíka znám od kadetu kdy jsem s nima závodil..byla to nerozlučná dvojka! jsem zvedavej jak se k sobě budou chovat teď?
    Jinak k tomu problámu ve špurtu.. v TV jsem to neviděl, ale podle fotek bych Bíňáka nediskvalifikoval!
    na první fotce je vidět že Zlámalík najíždí na nástup z levé ruky, to Bíňák viděl a začal spurtovat...malokdo ve spurtu po hodině jízdy ,, na kaší,, dokáže jet rovně! na dalších fotkách je vidět, jak se Zlámalík pokouší dostat z pravé strany...Bíňák se drží za spodky řidítek a jede naplno..Zlámalík se drží za páky a dělá chybu že do Bíny strká rukou nějakých cca 15 až 20m před cílem.. odstrkává Bínu, na kterém je vidět že o něm vubec nevědě a jede dále od hrazení, ale Zlámalík se odstrkáva od Bíny směrem do hrazení a s jednou rukou na páce kolo neudrzí!!! a padá!!!
    Podle fotek měl vyhrát Bína.. rad bych to viděl i v TV kde je vidět jesli si Bína kontroloval soupeře i v průběhu spurtu nebo se koukl jen jednou než začal spurtovat a pak čekal kde se Zlámalík objeví... Ale spurt za spoky řídítek je lepší než za páky! To by Zlámalík mohl už vědět:)

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 Pavel - vloženo: 24.11.2008 v 19:59:36

    správně - Koukám, budu tady jediný, kdo výrok rozhodčího schválí. Viděl jsem to a Bína dobře věděl, že soupeř jde zprava a zavřel ho, tady není co řešit. Takže narozdíl od vzpomínaného Sausera, kde bylo dsq velkou chybou, tady s resultátem souhlasím.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 Trojci - vloženo: 24.11.2008 v 19:08:06

    Precedens - Myslím, že rozhodčí to posuzují tak proto, aby to "zavírání" pak někdo nedělal úmyslně. Protože pak by byly všechny spurty o život a na pěsti.

    To ale nic neměni na tom, že to v podstatě bezohledně trestá závodníka jdoucího do spurtu z prvního místa. V případě Sausera a Paulissena je dokonce vidět, že tohoto vzorce rozhodování může slabší spurter i efektivně zneužít.

    Otázka je, co je horší. Zavření k mantinelu, nebo kamikadze zezadu.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 u6e - vloženo: 24.11.2008 v 17:00:25

    ouje! - tomu se říká jít do toho po hlavě!!

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 Čárys - 720.cz - vloženo: 24.11.2008 v 16:45:08

    čistota půl zdraví - Taky se přikláním k názoru Kuby, a Radka. To zavírání, mám ještě jednu drobounkou poznámku. Protože už jsem takhle spadnul taky.

    On když tě ten vzadu, strčí zezadu do lokte, vyvine tlak, ta ti řídítka udělaj co ? a těžiště těla ? Začneš na něj padat. Stalo semi to, a ne při závodě, jen s kamarádem když jsme blbnuli, a prostě uplně stejně jsme se vymleli. Prostě mě to na něj stáhlo.

    Dle mě je v tom naprosto nevině, a diskvalifikován být neměl. Divím se, že to sám nezalomil. Respect, a dobrá práce s foťákem, Meesho !

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 Honza - vloženo: 24.11.2008 v 16:01:30

    nechtel bych tohle rozhodovat - z tech fotek se neda udelat uplne jasnej zaver, chtelo by to videt z nekolik kamer, ale je neco jinyho rozhodovat na miste a neco jinyho s odstupem nekolika dnu z kresla, s fotkama, ktery asi nikdo pred tim nemel. taky se me to ted zda spis na zlamalikovu chybu, a disk bych nedal, ale co uz...

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 Mity - vloženo: 24.11.2008 v 15:56:42

    Sauser Bína - Jak v případě letošního ms mx tak i v tomto, si myslím, že rozhodčí nerozhodl správně. Odvolávání se na "linii spurtu" mi přijde jako blbost. Na druhou stranu jsem tam nebyl a neviděl jsem jak to bylo...nevím, jestli Bína věděl, že se ho Zlámalík snažil předjet zprava...pokud to veděl a takto ho zavřel, bylo by to nesportovní ovšem ne na diskvalifikaci. Faktem je, že cílem první projel Bína.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 Jarda - vloženo: 24.11.2008 v 15:47:51

    re v MTB... - Ono by to Bínovi prošlo v každé disciplíně, kde by byli normální rozhodčí. Bína držel řídítka, zatímco Zlámalík sahal na soupeře. Místo napomenutí Zlámy byl Bína diskvalifikován! Nehodil vlnu, jen jako nějaký dorostenec nenechal dost místa mezi sebou a plůtkama, kudy by soupeř projel. To je všechno. Že se tam Zláma chtěl nacpat byl jeho risk, který prostě nevyšel. Svět se zbláznil, nejen 13:0, ale teď i tohle!

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 honzin - vloženo: 24.11.2008 v 15:45:15

    ...... - Praš, nepraš... Ne omlouvám se Kubovi, Jen mě to tak napadlo:-D A vzpomněl jsem si na slova jednoho nejmenovaného komentátora a zároveň pořadatele, funkcionáře a trenéra, působícího už léta v České cyklistice. Myslím, že to nemá cenu řešit, stalo se stalo a už to nikdo z nás nezmění... Tak už to bejvá...

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 Mattej - vloženo: 24.11.2008 v 15:01:58

    Bína měl vyhrát - Už celou dobu jeli mirne vpravo a to ze se nachal Zlamalik zavrit je jeho problem... A souhlas s Kubou....

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 Petr Bureš - vloženo: 24.11.2008 v 14:54:59

    rozhodovani - No, já bych to viděl trochu jinak. Z těch fotek se to jednoznačně poznat nedá a pouštět se tu do spekulací nemá moc smysl. Ale je fakt, že pokud se nepletu k podobnému incidentu došlo i na letošním MS v MX a tam rozhodčí také diskvalifikovali prvního v cíli.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 Radek / etbikez.com - vloženo: 24.11.2008 v 14:53:07

    BTW: Ač en bike, vyjímečně zajímavej článek - hezky jsi to zachytil, meesho!

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 Radek / etbikez.com - vloženo: 24.11.2008 v 14:52:05

    tohle mi přijde naprosto OK - Viděl jsem to ve zprávách a musím říct, že když jim tohle vadí, ať startujou po jednom a měřej si časy - všechny závody jsou snad i o tom, kde jak koho předjet, ať jde o F1 nebo cykloros. Nebo by se pak dala změřit výkonost někde na trenažéru v laboratorních podmínkách. Jediný náznakem nečistý je možná tak to loktování toho vzadu - proč by první nemohl (navíc takhle lehce) zavírat?

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 kuba nepraš - vloženo: 24.11.2008 v 14:28:47

    v MTB ....... - přileji trochu oleje do ohně..... Z mého pohledu rozhodčího MTB by to "Bíničovi" na bikách "prošlo".... Zlámalík si sám škrtnul o hrazení, nikdo do něj nestrkal apod. Měl holt smůlu že vyjel na rovinku jako druhý v pořadí. A za tím si stojím!!!!!!!!!!!!!
    Kuba Nepraš

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744