Prázdniny začly v Karlovicích

Ve vedru a prachu a na nejkratší sjezdové trati pokračoval Remoex DH Cup svým třetím letošním závodem ...

Autor: Petr Bureš

Třetí závod Remoex DH Cupu zavítal první prázdninový víkend na východ Moravy do Valašska. Ve Velkých Karlovicích se pořadatelé celkem vytáhli a připravili oproti loňsku opět o něco zajímavější trať doplněnou o dva skoky a s jednou novou a druhou prodlouženou technickou pasáží. Techničtí komisaři navíc ještě v sobotu dopoledne při schvalování trati mírně upravili poslední lesní pasáž, která se tak narovnala a zrychlila. Tato úprava sice nejprve vyvolala poměrně bouřlivé ohlasy a protesty zejména místních riders, které nakonec vyústily v petici předanou Petru Markovi, nicméně trať i po dohadech zůstala tak, jak byla v sobotu dopoledne schválena. Těžko říct, zda-li kvůli změnám na trati, nebo množství najetých jízd, ale hned v sobotním tréninku odcestovala čtveřice nešťastníků včetně Rosti Štencla do vsetínské nemocnice. Žebra, zápěstí, plno odřenin a otřes mozku byla sobotní daň svahu.

Lyžařský areál Razula byl ready na nedělní finálové jízdy. Musím uznat, že ačkoliv je svah poměrně krátký, daří se z něj pořadalům rok co rok, "vysát" stále víc a víc. Jedinou skvrnou na tomhle podniku tak rok co rok zůstává bezpečnost a zabezpečení trati. I podle vyjádření několika závodníků, by si minimálně 2 další místa zasloužily obložit matracemi a co se týká množství a kvality pískačů, tak tam by byl optimální stav tak o 100% větší. Na druhou stranu ale zase Karlovice oplývají neuvěřitelnou diváckou atmosférou. Trať po obou stranách lemovaná diváky, louky plné povzbuzujících, fanoušků, plno troubítek, řechtaček a a jiných řinčidel, prostě klobouk dolů, Velké Karlovice umějí dát tu správnou kulisu všem závodníkům, kteří sem vážili cestu.

Tak trochu rozporuplnou perličkou byl fakt, že se na krajové slavnosti v rámci kterých se jel i sjezd v Karlovicích přijel údajně podívat i sám velký politik a kdysi starosta nedalekého Vsetína, Jirka Čunků. Kuloáry dokonce kolovala informace, že za jeho sestřelení je vypsána odměna, ale jelikož ke spatření dotyčného nedošlo, nedošlo nakonec ani na vyplacení zmíněné odměny.

Ale pojďme zpět k závodu. První kategorií, která se spustila ze svahu byly hardtailisté. Ti to letos nemají vůbec tak jednoznačné jako v letech minulých a potvrdil to i Michal Červenka, který na takřka domácí trati v této kategorii zvítězil.

Ženy to měly při neůčasti zahraničních star jednoduché. Čekalo se vítězství Kataríny Tóthové (FAST DH Team). Katarína to ale neměla vůbec jednoduché. Jak jsme se dozvěděli, byla před závodem trochu nervózní. Po mistrovství světa minulý týden, si odlehčila svůj bike novýmí ráfky a komponenty od Shamana a až v Karlovicích zjistila, že nemá kešeň na zpáteční cestu. Jediná šance jak z prekérky ven, byla vyhrát závod. To se jí podařilo, takže nemusela na Moravě zůstat do příštího roku. Úsměv na líci ale měla i největší kámoška Tóthovky, Tereza Votavová (Shaman Racing). Ta se totiž v Karlovicích letos poprvé postavila na stupně vítězů a to s bronzem na krku. Druhý nejlepší čas dne znamenal stříbro pro Janu Trojanovou (TJ Rumburk).

Kategorie dědků, je posledních několik let "nezajímavá". Podobně jako před lety Michael Schumacher ve formuli jedna, vyhrává jeden závod za druhým Martin Srba (FunB Scott) a tak jde psát spíš o tom, že to Martin měl do Karlovic prakticky přes celou zem, že měl s sebou celou rodinku a tak podobně. Prvda je, že občas Martinovi začíná šlapat na paty "čerstvý" vetroš "hobík" Míra Křížek (Kona Team CZ), který v Karlovicích dojel druhý, ale to je co se konkurence ve veteránech týče vše.

Mezi juniory potvrdil momentální formu Martin Hanák (Max Cursor) když za sebou nechal jak Slováka Matěje Laktiše (Velosprint Nitra), tak Čecha Martina Slováka (Červenka Subform Team).

Experti, řádně posilněni místní kyselicou, si to rozdávali s nástrahami tratě bez jakéhokoliv respektu. A právě v této kategorii platilo, že místňáci diktujou všem ostatním. Vyhrál Jirka Svak (Remerx Grafobal) před dvojicí Smolinský - Votoupal z DH Brutal týmu. K vidění byl i hobík s elitní licencí z trade Týmu Suzuki v dresu RB, pan 720 Čárys. Ten přijel s celou svou rodinkou, to jest Petrem Hejníkem a Kamilem Tatarkovičem. Oba jmenovaní ale nastoupili narozdíl od Cheníčka ve správné kategorii. Inu když legislativa dovolí jde všechno :-)

Na výkony eliťáků se čekalo s napětím. Adam Vágner dorazil po dramatickém pádu z Itálie před týdnem sice zdravý, ale unavený. Vlasta Hynčica má ještě v blahé paměti šrouby v ruce, které si tu vyrobil loni a dalo se očekávat, že nebude chtít opakovat něco podobného letos. Mnozí tak sázeli na Matěje Charváta, který jezdil hezky celý víkend.


"Chtěl jsem jet rychlejc ale dneska to prostě nešlo. Z části únava po šesti závodních víkendech v řadě, z části těšení se na odpočinek. Asi tak"
Řekl nám po závodě vítězný Adam Vágner (Cyklomax BRS Technology 4Ever), který druhámu Matěji Charvátovi (FAST DH Team) nadělil pouze necelou sekundu. Z bronzu se nakonec radoval Kamil Tatarkovič (Suzuki RB).

Další závod se pojede na Klínovci zhruba za měsíc a to jako Mistrovství republiky.

Kompletní výsledky ZDE.

Přečteno - 19736x Tagy: dh dovnhill
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Světový pohárMont St. Anne se rozloučilo s Minnaarem, SP DHI ovládli Bruni a Höll
    Mont St. Anne se rozloučilo s Minnaarem, SP DHI ovládli Bruni a Höll
  2. Český pohárMistři ČR ve sjezdu horských kol Sehnal a Havlická
    Mistři ČR ve sjezdu horských kol Sehnal a Havlická
  3. Světový pohárPremiéru gravity svěťáku uvidí Bielsko-Biała
    Premiéru gravity svěťáku uvidí Bielsko-Biała
  4. Světový pohárPo XCO svěťáku je o víkendu na programu sjezd, hostí ho Fort William
    Po XCO svěťáku je o víkendu na programu sjezd, hostí ho Fort William
  5. TechnikaFotogalerie: GT Fury 2024
    Fotogalerie: GT Fury 2024
  6. PreviewGT Fury 2024 - sjezdařův sen
    GT Fury 2024 - sjezdařův sen

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #46 Martin "Shaman" Joza - vloženo: 07.07.2008 v 13:45:46

    Ach ta gramatika... ;o( - "s jezdcema" ;o)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #45 Martin "Shaman" Joza - vloženo: 07.07.2008 v 13:41:24

    Zástupci jezdců/schůzka s pořadatelem - Předně se omlouvám za delší odmlku, byl jsem mimo připojení k netu.

    To Radek: schůzka s pořadatelem sice je, ale v sobotu v 19:00, tedy v čase, kdy už se dají připomínky nejenom k trati velmi těžko realizovat. Trať už je totiž od soboty 10:00 oficiálně schválená pro nedělní závod!

    To Zdeněk: máš pravdu, na příštím poháru se pokusím z jezdcema promluvit a třeba se nám podaří nějaká zodpovědná jména za každou kategorii najít. Počítal bych s tím, že to stějně začne lépe funguvot až v příští sezóně. Letos bych to začal zkoušet a uvidíme?! Jinak pokud si bude více lidí z řad závodníků myslet, že jim budu umět nějak prospět při komunikaci s "pořadateli", tak to rád za Elite/pod23 zkusím.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #44 Petr Heinik - vloženo: 03.07.2008 v 12:29:03

    Klinovec - To David - Vazim si snahy pohnout s touto veci. Pokud tu je moznost, bylo by skoda ji nevyuzit. Urcity napad s umistenim mam. Pristi vikend neni problem jak sobota tak nedele, prizpusobim se. Tento vikend bych mohl pouze v nedeli.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #43 David Takač - vloženo: 03.07.2008 v 12:18:27

    Cíl u lanovky??? - Právě jsem mluvil s Petrm Markem. Za určitých okolností by to šlo. Brána, časomíra se zázemím a viditelné reklamní banery v cílovém prostoru. Pokud se nám podaří to vymyslet tak, aby se tam vše vešlo, muže být cíl u lanovky. Který den je výhodnější přijet na Klínovec, sobota x neděle???

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #42 jose - vloženo: 03.07.2008 v 10:06:00

    zruseni asfaltky - pokud by se povedlo a byla to predem jistojiste potvrzena vec, asi bych dal po letech bozak namisto SP v Plejsech :-)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #41 Čárys - vloženo: 03.07.2008 v 08:48:58

    Klínovec. - 4: David Takač : Také se zastávám cíle závodu u dolní stanice lanovky. Rád přijedu pomoci příští víkend také, pokud tedy k přesunu dojde.

    4: Radek : Brána by se tam myslím vešla, ne ?

    Martin Cheníček.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #40 Jan Kokeš-Hanz - vloženo: 02.07.2008 v 20:51:18

    pro p.Takače: omlouvám se sa svuj zmatek v tratových komisařích a delegátech, moje chyba.
    Dal se mi to nechce moc pitvat, jako jezdci by jsme se fakt asi měli chytit za rypák a udělat si delegáta-y....a protože ryba smrdí od hlavy měli by se nastavit nějaký standarty v jednání veškerých organizátorů s těmi delegáty. Aby se pak nešířili fámy-polopravdy-nebo dokonce pravdy o aroganci z postů organizátorů a funkcionářů.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #38 Petr Heinik - vloženo: 02.07.2008 v 18:58:15

    Klinovec - To David - logicke, je to nejblizsi misto kde divak muze videt krev. Dal se mu holt jit nechce.

    Vazne, myslim ze by to MCR prospelo. Jedna vec je, ze zmizi ona XC/RR vlozka a Klinovec zacne vic pripominat DH v pravem slova smyslu ( jak pises v trendu MS a SP ). Dale by odpadlo pro poradatele celkem slozite mlikovani spodniho useku, nemusel by se opakovat problem se sanitkou v protismeru jak loni, atd. Myslim, ze za uvahu to stoji a spousta lidi by to ocenila.

    Osobne jsem ochoten, pokud by presun byl realny, napr. pristi vikend na miste pomoci s cimkoli, co by pro to bylo potreba.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #36 Petr Heinik - vloženo: 02.07.2008 v 18:19:19

    Klinovec - To David - kdyz na to prisla rec, co treba na Klinovci zacit tim, ze by se cil presunul z parkoviste treba k spodni stanici lanovky?

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #35 Zdeněk Pól - vloženo: 02.07.2008 v 16:44:38

    Schůzka se závodníky - Martine, ještě si dobře vzpomínám, jak jsem za dob Author-RB-Škoda Auto chodil na schůzky já, Zdeněk Florián a Petr Marek. Výsledek byl, že jsme si mi tři zavolali, jestli je nějaká změna... Mám pocit, že od té doby se změnilo jen to, že jsem ubyl já:) Je to ale jen otázka načasování a pojetí. Když se tam jezdci potřetí za sebou nedozví nic podstatného, znovu už nepřijdou, leda že bys kontroloval docházku nebo vyhlásil tombolu... Na druhou stranu, ve 4X to funguje sedmým rokem a schůzek se zúčastňuje většina jezdců. Tak si říkám, nebyl ty bys tím pravým, kdo by dal dohromady zástupce jezdců?;)

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #34 David Takač - vloženo: 02.07.2008 v 16:18:19

    Pro pana Gergela: - Výzva, ať si vezmeme kola a jdeme si to projet, byla směřována z Vašich i dalších úst nám oběma, tedy Jakubovi i mě. Věta :" tak si vemte kola a jděte si to projet." zní jasně. V dotyčném místě jsem stál přes hodinu a několik jezdců jsem vyzval, ať zkusí jet jinou stopu a ukázal jsem jim možnosti a ve finále tu jinou stopu někteří jeli. Co jsem říkal jiného o šířce trati? Už dva roky se snažím přesvědčit pořadatele, aby v rámci možností stavěli široké tratě s několika variantami průjezdu. To je moje filosofie stavby tratí, kterou jsem vypozoroval na tratích MS, ME a SP. Ta věta o ježdění v "okapu" je z rozhovoru s několika závodníky, kteří na rozdíl od Vás, neměli se změnou trati žádný problém. To, že se několik let na některých tratích jezdí v tvz. "okapu" je špatně, na tom se shodneme. Ale změnit to ze dne na den je velmi obtížné. Vámi několikrát zmiňovaný Špindlerův mlýn, leží bohužel v Krkonošském národním parku, kde na každých 10 cm tratě potřebujete spoustu povolení, které není snadné sehnat. A přes to se už rok snažíme přesvědčit kompetentní osoby o změně trati. Ta by z velké části měla vést mezi červenou a černou sjezdovkou. Jak dlouho to bude trvat a jestli se to vůbec povede, v tuto chvíli nedokážu říci. Jednali jsme i s provozovateli areálu na Špičáku, tam to bohužel skončilo na nedostatku financí. Přesto se díky "firmě" Fišer a syn , (nebo naopak) podařila na letošní pohár připravit nová trať na Bouřňáku, kde hlavním architektem trati je Adam Vágner. A co se týká MČR na Klínovci, tam bychom chtěli udělat také co možná nejvíce změn, uvidíme co se povede.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #33 Šulin/řiťbikez - vloženo: 02.07.2008 v 14:15:36

    Radek/etbikez - Tenhle chytrolín,kdyby nějakou chytrost nenapsal tak by nebyla "žádná diskuse"

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #32 Radek / etbikez.com - vloženo: 02.07.2008 v 12:41:50

    schůzka s pořadatelem - Martine, ta schůzka s pořadatelem je léta i v časovym harmonogramu (k nahlédnutí zde: http://etbikez.com/index.php/2008/05/13/novinky-v-dh-poharu/ ) - to, že ji nevyužíváme a patrně se tam teda ani pořadatel neobjeví, jelikož to nepoýadujeme, je spíš naše chyba.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #31 Martin "Shaman" Joza - vloženo: 02.07.2008 v 12:08:57

    Návrh k diskuzi... - Mám takový pocit, že nám na těch závodech chybí rozumný způsob komunikace. Vzájemné napadání posléze už většinou nic moc nepomůže. Možná by to opravdu vyřešil nějaký zástupce jezdců za každou kategorii, který by včas prodiskutoval případné připomínky k závodu s "pořadatelem" (všichni zodpovědní za závod) nebo třeba, podobně jako v motokrosu, předzávodní schůzka mezi "pořadatelem" a jezdci (kdo z jezdců nepříjde, má smůlu). Tato schůzka nebo setkání "zástupců" s "pořadatelem" by mohla být například v pátek navečer (stejně už je valná většina jezdců na místě) nebo v sobotu časně ráno. Tak zbyde dostatek času jak na přípanou úpravu tratě, tak i na následný trénink. Sám jsem tentokrát měl několik připomínek k trati a to hlavně k její bezpečnosti a také jsem se vesměs setkal s neporozuměním ;o( Bohužel to co jsem kritizoval se naplnilo (např. Čertův pád v cíli, apod.). Jsem přesvědčený, že kdyby tyto připomínky byly vyslyšeny, mohlo se předejít zraněním!!! Doufám, že zas bude příležitost se o těchto a podobných problémech pobavit, podobně jako v Poděbradech, protože jinak nic k lepšímu neposuneme!!!

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #30 Jirka Gergel - vloženo: 02.07.2008 v 10:25:56

    Pro pana Takače: První by ste si měl pořádně přečíst, co jsem napsal... Protože nevím, za co bych se vám měl omlouvat. Výzva o ukázání stop byla směřována na pana Nepraše, který mi na to odpovědel, že se mám zepatat Plamena, jak se mu to libí. Tudíž nechápu, proč to překrucujete... I o té šířce trati píšete jinak, něž ste to říkal.... Bych chtěl vědět, kdo vymyslel tu větu, že aspoň nebudem jezdiť v okapu. Potom na ostatních závodech se jezdí tím vašim okapem už několik let a ješte dlouho bude....

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #29 David Takač - vloženo: 02.07.2008 v 00:51:53

    Komentář k príspěvkům - Omlouvám se, ale dostal jsem se k možnosti reagovat na Vaše dotazy, připomínky a útoky až nyní. Vezmu to tedy popořadě, příspěvek po příspěvku, které se mě osobně týkají.

    Pro Jana Kokeše: Nejsem traťový komisař ( to jsou ti ve žlutých nebo oranžových vestách s píšťalkou na krku) jsem Technický delegát, jaké jsou moje pravomoci a povinnosti je uvedeno v ročence. Ráno někdy kolem půl deváté jsem vyrazil spolu s hlavním rozhodčím Jakubem Neprašem zkontrolovat trať. První problém na který jsem narazil byl z mého i Jakubova pohledu velmi nebezpečný úsek kdy se v plné rychlosti skáče do lesní části mezi dva stromy. Bez jakéhokoliv zabezpečení, myslím tím obalení stromů matrací. Dále se kolem válely zbytky prken ze kterých čněly 20ti cm hřeby. Usoudili jsme že bohužel s tímto moc udělat nejde, tak jsem alespoň požádaly o obalení stromu a uklidili všechny nebezpečné předměty z blízkosti trati. Mimochodem zde se stalo několik úrazů. Další místem ke kterému jsme měli výhrady byl onen inkriminovaný úsek, který jsme zhruba v délce několika desítek metrů změnili. Výhrady že jsem zničily krásný technický úsek neberu. Úsek nebyl ani krásný ani technický. Esíčko mezi dvěma pařezy, kde šířka stopy je 30-50cm, a aby si náhodou někdo nehledal jinou stopu, než si stavitel vymyslel, tak do těch pařezů zarazil asi půlmetrový kolík a na něj připevnil mlíko. Kdyby ty kolíky byly ve standardní výšce, těžko by se tam vešly řidítka. A situace že, někdo upadne na půlmetrový kolík a vrazí si ho třeba do břicha? No asi nic moc představa, že? S Jakubem Neprašem jsme tedy požádaly ředitele závodu, jestli je možné tento úsek změnit. Ten se pochvíli dostavil, vyslechl si náš návrh na změnu, a společně jsme ho vymlíkovali a uklidili tak aby nebyl nebezpečný. Poslední má výtka se týkala skoku s dřevěným dopadem. Považují dopad po takovém skoku na dřevěnou lávku za nevhodný, asi jste si všimly že jeho konstrukce nebyla z nejpevnějších, tady bych preferoval hliněný dopad. Na druhou stranu musí pochválit pořadatele i stavitele zvláště za nový lesní úsek.
    To že mě občas někdo posílá do "píče" (omlouvám se za tento výraz) je bohužel součásti toho co dělám, všem se zavděčit nelze.
    Ve Špindlerově mlýně jsem já a tuším že ani Jakub nemohli do trati zasahovat, zde byl technický delegát nominován UCI.

    Pro pana Gergela: člověk se základy slušné výchovy se o ženě, ať je přítelkyní kohokoliv, nevyjadřuje tímto způsobem!!! Nevím jestli bylo v novém, údajně narovnaném úseku, kde jak se dále diskutuje, se muselo zatáčet mezi dva stromy, bylo 18 stop. Nikdy jsem toto číslo neřekl ani neslyšel. Já osobně jsem mluvil o tom, že chci široké tratě kde si každý může najít tu svou optimální stopu, a že já jich tady vidím 6-12. Kdo se šel v průběhu závodu podívat na inkriminované místo, našel jich minimálně 5, což je o 4 více než jedna. Nicméně bych se nedivil kdych se časem dočetl že těch stop bylo 36.
    Výzva ať si vezmu kolo a jdu si to zkusit, byl jen poměrně trapný pokus mě ponížit, protože víte že zranění mi už nikdy nedovolí si na sjezdové kolo sednout a svést se. (tady čekám omluvu)
    Nevím kdo se mě bojí a proč, nikdo nemá jediný důvod a přední eliťáci už vůbec ne. A našli se i takový, kteří mi řekli do očí, že jsem vymyslel blbost, stejně jako ti, kteří říkali, " aspoň ses o něco pokusil a nenechej se zblbnout partou plašilů, jinak budeme do smrti jezdit v okapu".

    Licencím se v tomto příspěvku nechci věnovat, tak že:

    Znovu pro pana Gergela
    Nevím co je nefér na tom když dle pravidel, tedy do soboty 10.00 se upraví trať. Došlo v podstatě k jediné změně v délce několika desítek metrů.
    Jsem ochoten diskutovat se všemi jezdci a vyslechnout si jejich názor, pokud se dodržují pravidla diskuse. Pokud se na mě pověsí hrozen 10-15ti převážně místních jezdců a jeden "křičí" přes druhého, tak není to diskuse ale snaha prosadit si vlastní názor za každou cenu. A prosím dejte si někdo tu práci změřte na trati kolikrát se na ni vyskytuje místo kdy se jede podobně natěsno kolem stromů jako v onom "přemlíkovaném" úseku. Počítám že jich najdete tak tři až pět a to nemluvím o jiných tratích jako je třeba Krupka, a to nikomu nevadí?

    Pro NR: onen pověstný počet stop se nepočítal v úseku mezi stromy, ale od začátku do konce nového úseku. Podle vaší teorie by ve Vámi opovrhovaném Špindlerově Mlýně bylo po celé trati minimálně 10 stop a v některých úsecích i 200 

    Pro krsa: zas taková palba s trefovačkou mezi stromy to nebyla, na trati byli horší.
    Jen tak na závěr: Kolik bylo úrazů v té údajně " nebezpečné" části trati?


    A teď můj příspěvek do diskuse: Proč jsem musel já suplovat práci pořadatele? Myslím tím že jsem během závodu pobíhal po trati opravoval její vytyčení? To je přeci práce traťových komisařů tzv. pískačů, jednomu dokonce nevadilo když jeden z jezdců srazit vytyčovací kolík a ten spadl do středu trati. Kdybych ho dostatečně "ostře" neupozornil aby ho odstranil , ležel by tam asi dodnes. Neměl by pořadatel a lidé kolem něj se místo "žabo myších válek" o 50m trati spíše věnovat tomu, aby trať na konci závodu byla stejná jako na jeho začátku. Natlučení kolíků a vytyčením tratě práce nekončí, ta končí po projetí posledního závodníka cílem.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #28 Tygr - vloženo: 01.07.2008 v 21:12:29

    ... - a já tomu nerozumím... a ten čunek by nechtěl dělat rozhodčího?...

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #27 krsa - vloženo: 01.07.2008 v 19:41:02

    rozhodčí - Nepraš: kdyby rozhodčim záleželo na zdraví závodníků, tak nedělají z pomalejšího technického úseku palbu s trefovačkou mezi stromy.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #26 Majgl - vloženo: 01.07.2008 v 18:47:26

    od. polovi - Zdendo asi jsi to co jsem napsal na 720 pochopil naopak. Já právě psal že proč by Čárys nemohl startovat v kat. Hobby i s elitní licencí. Já právě proti tomu nic nemám a zastával jsem se ho. Já mám taky elitní licenci a jezdím HT, mám ji taky kvůli tomu abych se mohl svést v cizině. Jinak co se týká ještě té jednodenní licence tak minulý rok nám ji v Karlovicích vystavili. Ale tento rok se jím nechtělo.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #25 Martin Nepraš - vloženo: 01.07.2008 v 17:43:24

    Rozhodčí - Ahoj všem, po shlédnutí článku a této peprné diskuze jsem došel k závěru, že je tady spousta lidí, co je nespokojená s prací rohodčích a asi vědí, jak na to. Pokud to nevíte, tak funkce rozhodčího je dost nevděčná práce. S bráchou jsem nemluvil, tak nevim co se dělo v Karlovicích,ale asi k tomu měl on i pan Takač důvod. Pokud se tady najde někdo, kdo nechce zůstat jen u blbých keců a stát se rozhodčím, vzít si hazard se zdravím všech závodníků na triko a všem to ukázat jak to teda dělat správně pak nemám problém s tím, aby prošel školením a příští rok jezdil jako rozhodčí. Já budu jedině rád.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #24 Zdeněk Pól - vloženo: 01.07.2008 v 15:21:58

    Licence - Michale, dnes jsem mluvil s Petrem Markem a dozvěděl jsem se, že jednodenní licence pořadatelé (= Petr Marek a spol.) už ani loni nevydávali. Narozdíl od mezinárodních licencí, jednodenní vydává pořadatel závodu, nikoli licenční pracovník ČSC. Z toho vyplývá, že je na pořadateli, zda se rozhodne jednodenní licence pro svůj závod vydávat či ne. A ještě jedna věc... Pravidla nerozlišují, jestli v ČP-DH pro kategorii Elite musíš mít licenci Elite nebo levnější Hobby, stejně tak, jako není dané zda pro Expert má být licence Hobby nebo Elite. Zatím je jediný rozdíl v tom, že pro účast v mezinárodních závodech UCI je nutné mít licenci Elite. Jinými slovy, Martin Cheníček nedělá vůbec nic špatně a kdyby Adam Vágner nechtěl jezdit SP, ME či MS, klidně může závodit mezi Experty s licencí Hobby. Díky, že jste tohle téma otevřeli, od příštího roku se tahle nejasnost nejspíš vyřeší tak, že kdo bude chtít, v ČP-DH i ČP-4X, jezdit kategorii Elite, bude muset mít licenci Elite a mezi Experty se bude možné přihlásit jen s licencí Hobby. Pak nebude docházet k tomu, že ten kdo se doma tváří jako hobík, směle vyráží na SP. To není nic proti nikomu konkrétnímu, zkrátka je třeba napravit stávající zmatek.

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #23 Majgl - vloženo: 01.07.2008 v 14:58:58

    jednodenní licence - Ahoj Zdendo, jo na registraci bylo klukům kteří chtěli jet pod mojim názvem teamu řečeno že jednodenní licence jsou zrušeny a tak v žádném případě nebudou připuštěni na start. Bohužel je hlavně smutné to že fakt utratili peníze za lanovkzu, benzín a měli zamluvené ubytko v hotelu.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #22 Zdeněk Pól - vloženo: 01.07.2008 v 09:31:34

    Zástupce jezdců - DeSperade, zástupci jezdců s podporou většiny startovního pole by určitě byli přínosným partnerem do diskuze a paradoxně sama Komise MTB a pořadatelé několikrát vyzývali k tomu, aby si závodníci své zástupce vybrali! Bohužel, realita je taková, že snad za celou historii Českých pohárů k tomu nikdy nedošlo. Ve fourcrossovém poháru jsem na to svého času upozorňoval při každé schůzce s jezdci. Nestalo se nic a výsledkem bylo, že jsme do propozic museli dát toto ustanovení... "Promotér akceptuje jen takové zástupce závodníků, jejichž jména obdrží písemně do uzávěrky registrace k prvnímu závodu daného ročníku ČP-4X společně s podpisem alespoň 20 jezdců, kteří se zúčastnili předchozího ročníku ČP-4X. Pokud závodníci neoznámí v termínu jména svých zástupců, promotér bude akceptovat pro jednání pouze jezdce, kteří se umístili na 1.-5. místě celkového pořadí obou kategorií předchozího ročníku. Jednání s promotérem se účastní vždy max. 2 zástupci kategorie Elite a 2 zástupci Expert. Zástupce závodníků nesmí být rovněž pořadatelem daného závodu."

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #21 Zdeněk Pól - vloženo: 01.07.2008 v 09:21:16

    Technický delegát - Pane Gergele, aby byla šance problém vyřešit, je třeba nejprve nazývat věci pravými jmény. Nejdřív tvrdíte, že pan Takač nemá pravomoc měnit trať a když se vzápětí ukáže, že nemáte pravdu, tak aniž byste se opravil, začnete tvrdit, že je cosi nefér... Vůbec vás nechci napadat a ani se nesnažím rozsoudit spor, u jehož vzniku jsem nebyl, jen prostě nevěřím, že takováto střelba od boku něčemu pomůže. Jedna věc je, že technický delegát a hlavní rozhodčí jsou oprávněni trať změnit, cituji Rozpis ČP-DH: "V sobotu nejpozději v 10:00 bude hlavní rozhodčí, a "technický delegát" jednotlivých závodů, a Komise MTB společně schvalovat regulérnost a bezpečnost tratě závodu. Celá trať závodu musí být označena (tj. označena PVC páskou) nejpozději v sobotu do 10:00. Trať závodu musí být označena páskou tak, aby nedocházelo k nejasnostem ve vedení tratě závodu. Úpravy tratě lze provádět pouze se souhlasem hlavního rozhodčího..." Druhá věc je, zda jde o změnu ke prospěchu závodu a jeho bezpečnosti, což posoudit nemohu.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #20 deSperad - vloženo: 01.07.2008 v 09:08:34

    ... a co stím? - Dokud riders za sebe nenominují osobu s autoritou, nemohou s výmysly pánů Takače a spol. nic dělat! Řešením by bylo založit asociaci jezdců, která by už autoritu mohla mít. Pak by zástupce jezdců už konečně museli brát vážně.

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #19 NR - vloženo: 01.07.2008 v 07:26:21

    18 stop:-) - Jirko už sem to tam jednou počítal, když vezmes vzdálenost mezi stromy a vydělíš jí šířkou pneumatiky dostanes opravdu oněch 18 utajených stop!...smůlu měl ten kdo měl širší gumu...to pak měl na výběr třeba už jen 15 stop..chudák...to už asi bylo nebezpečné:(..více než debata s nimi to byla jednostrana ignorace a užívání si pomyslné moci..nešlo o to kdo to měl najeté ale o to že se z technické pasáže se super šikanou udělala rovná stupidita do dvou stromů..+ řeči některých borečků co byly sděleny byly fakt síla...a vezmu li v úvahu že přišel kvůli trati i Vlasta a Adam chtěl organizovat hromadnou stížnost je taky k zamyšlení...co to přímo jet po louce dolů pod lanovkou příště?

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #18 Jirka Gergel - vloženo: 01.07.2008 v 06:58:23

    Myslím, že je nefér, kdyř přijde ráno na trať, přepáskuje ji (na horší variantu: ochudil jezdce o techniku a přidal další dosti nebezpečné místo na trať)a když za ním chodí nepospočet jezdců s žádostí o vrácení na původní varinatu, není vůbec nechotný se s někým bavit. A argument, že je úsek, kde se jede 10cm řídítkama mezi stromy na každé straně v hodně velké rychlosti, o přemýšlení a že je tam 18 možných stop, mi přijde docela zmatený. Jen bych uvítal, kdyby se alespoň trochu zajímal o to, co si myslí jezdci...

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #17 Zdeněk Pól - vloženo: 01.07.2008 v 00:55:34

    Technický delegát - Pane Gergele, David Takač je technickým delegátem pro ČP a MČR DH, delegovaným komisí MTB při ČSC a jak sám citujete, je zodpovědný právě především za podobu tratě... V čem tedy vidíte problém?

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #16 Zdeněk Pól - vloženo: 01.07.2008 v 00:48:47

    Jednodenní licence - Michale, kdo vám řekl, že ČSC zrušil jednodenní licence? Někdo u registrace? Pro mne, jako spolupořadatele ČP-4X platí jen to co je psáno a dokud ČSC nevydá jiný Licenční řád, budu se řídit tím, který je ke stažení na webu ČSC. The Skreth, na Klínovci bys stejně s jednodenní licencí startovat nemohl, stejně jako to nešlo ve Špindlu. Jednodenní licence totiž neplatí pro závody zařazené v kalendáři UCI (Špindl) a pro MČR (Klínovec).

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #15 Jirka Gergel - vloženo: 01.07.2008 v 00:44:38

    Tak jsem si teď pročítal podbrobně pravidla cyklistyky a zjistli jsem, že hlavní rozhodčí a už vůbec ne Takač nemá pravomoce ke změnění tratě.

    Úryvek zde:
    1.4.1. Ředitel závodu - Koordinuje organizaci závodu, kontroluje dostatečný počet personálu na jednotlivých stanovištích potřebný pro zdárný průbIh závodu. Je povinen se přesvědčit, že tréninky a soutěž proběhnou v souladu s bezpečnostními předpisy (t.j. bez překážek či jiných závad). Poskytuje potřebné materiály a vybavení nutné pro zdárný průběh závodu.

    1.4.2. Předseda sboru rozhodčích ("hlavní rozhodčí" HR) - Zodpovídá za vše, co se týká vlastního závodu na dané trati. Sleduje rozhodčího na startovní čáře, pomocné rozhodčí rozmístIné na trati, cílové rozhodčí, sekretáře závodu a pracovníky, kteří zpracovávají výsledky závodu. Hlavním úkolem předsedy sboru rozhodčích je dohlížet na striktní dodržování platných pravidel v kterémkoli okamižku závodu. Zejména pak v průbIhu neobvyklých situací, při kterých by mohlo dojít k porušení platných pravidel a předpisů. Spolupracuje s ředitelem závodu z pohledu realizace jemu svěřeného mandátu. Při udílení trestů diskutuje s rozhodčími rozmístInými po trati a v případě potřeby i s
    cílovými rozhodčími. Přijímá protesty a reklamace závodníků.

    1.4.3.Technický delegát Komise MTB ČSC - předseda Jury d'appel - Pro závody Českého poháru a mistrovství ČR lze delegovat Komisí MTB ČS technického delegáta, který musí provést předběžnou inspekci tratě, startu a cíle, před prvním tréninkem závodníků, poté podá hlášení hlavnímu rozhodčímu, zda je trau v přípustném stavu.
    Spolupracuje s ředitelem závodu a s předsedou sboru rozhodčích. V případě, že technický delegát není, plní jeho funkci hlavní rozhodčí.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744