Cyklisti versus psi: marný boj s lidskou blbostí

Otevřená vesnická vrata cyklistu obvykle nelákají k návštěvě milých vesničanů, ale nutí k obezřetnosti, zda se z nich nevyřítí sveřepý vlkodlak toužící po krvi či alespoň po větším sebevědomí.

Autor: Martina Machová
Cyklisti versus psi: marný boj s lidskou blbostí

V případě, že se vám pod kolo připlete rozkurážená čivava, pravděpodobně se jen blahosklonně ušklíbnete a snažíte se jí s nadhledem ohleduplně vyhnout a jed dál. V jiném rytmu se vám však srdce rozbuší tehdy, potkáte-li u lehce vybydleného statku uprostřed polí dvě vlčákům podobné obludy s odhaleným chrupem, který vám naježení chlupáči rozhodně neodhalují v přátelském úsměvu. V takové situaci bývá každá rada drahá, pakliže vůbec nějaká universální rada existuje. Samozřejmě, že pokud by se majitelé psů chovali tak, jak velí nejen zákon, ale i zdravý rozum, nemuselo by k takovým adrenalinovým setkáním docházet. Ale to jsou jen „kdyby“, které bohužel pravděpodobně v nejbližších letech nenastanou.

pes versus cyklista

Většinou vás nechce posvačit
I v tomto případě platí úsloví „ Každý pes jiná ves“; ne všichni psi, kteří vás na kole vyštěkají, se vám touží zakousnout do vypracovaného lýtkového svalu.  Jsou psi zvědaví, co se chtějí zblízka podívat, co se tu tak rychle prohání, preventivně ňafnou či hafnou a tím to končí. Kurážnější chlupáči si s vámi zaběhají, někdy proto, že je to prostě baví a hrají si, jiní ve vás mohou vidět kořist, což už může být problém. Většině psů se z různých důvodů nelíbí, jak rychle se pohybujete, jak rychle kmitáte nohama, což mohou chápat jako ohrožení. Poměrně představitelná je i situace, kdy se vás pes jednoduše lekne a podle toho zareaguje. Někteří chlupáči mají s cyklisty již předchozí bolavé, negativní zkušenosti; vběhli někomu pod kolo, dostali pumpičkou po čumáku či ionťákem do očí, a tak jsou připravení si s ujíždějícím násilníkem vyřídit účty. Jiní mazaní „Žeryci“ si jen požitkářsky vychutnávají zrychlený rytmus vašich srdečních stahů a klokotající hladinu valícího se adrenalinu do krevního řečiště -  jednoduše si krátí čas strašením kolem jedoucích i jdoucích.

Samozřejmě nejpochopitelnější případy, kdy vás psisko vyštěká a má-li možnost i prožene (vyžene), nastávají tehdy, ocitnete-li se v jeho teritoriu. Z osobních zkušeností musím ale říct, že jsem si kolikrát lámala hlavu, co ho na mě vlastně tak naštvalo (nejela jsem na kole), a tak se kloním k názoru, že mnoho psů je v dnešní době prostě zkažených a nevyrovnaných; podobně jako některé děti, vyrostli bez jasných hranic, neví co chtějí, ale chtějí to hodně.

Jak vypadá útočník aneb pes který štěká, klidně i kousne

„Řeč“ psího těla nám může napovědět, co se chystá. Sice to není, podobně jako u lidí, vždy stoprocentní vodítko, ale rozhodně se nenalézáte v záviděníhodné situaci, pokud na vás pes vrčí (hluboko), klidně i štěká (!), krčí čumák, má odhalené zuby a uši u hlavy, naježený hřbet a tělo připravené ke skoku. Ocas mu kmitá ze strany na stranu. V případě, že se v potencionálním útočníkovi pere odhodlání se strachem, tak sice také vrčí apod., ale ocas mívá stažený. Nejčastějšími psími agresory jsou v ČR ovčáci (vlčák a německý ovčák), jezevčíci, kokršpaněli a kříženci.


Pes verus cyklistaCo dělat v případě střetu?
Při reakci na napadení či při setkání s nepřátelsky naladěním hafanem bez pána samozřejmě záleží na velikosti. Asi je zbytečné zabývat se detailně útokem malých plemen, které sice často mívají velké ego, ale příliš reálného nebezpečí (nejedete-li na lehokole) od nich nehrozí. Pokud je nelze velkoryse ignorovat, samozřejmě můžete většině psích trpaslíků ujet (na rovině a z kopce), někdy na ně stačí autoritativně zakřičet či jinak pustit hrůzu, na vesnicích stále funguje náznak hození kamene. Nicméně VŠEM těmto doporučením se vyhněte u větších plemen. Obecně platí, že běží-li k vám štěkající, ale i nijak se neprojevující psisko, je dobré zpomalit, nedělat prudké pohyby a v případě, že víte, že vás pes nezaregistroval, začněte si klidně povídat se společníkem (se sebou, se psem apod.), abyste psa upozornili, že se blížíte. Vyrovnaný pes se po vás ohlídne a jde si po svém, zvědavý pejsek vás očuchá a vy můžete pomalu jet dál. V případě, že jde to tuhého a „jde po vás“, tak se pokuste dát kolo mezi sebe a psa (kolo mu bude pravděpodobně připomínat ohradu, plot), psa sledujte, ale nekoukejte mu upřeně do očí. Jestliže se pes pokusí kolo oběhnout, musíte se čelem k němu točit tak, aby bylo kolo stále mezi vámi. A co dál? Nezbývá než čekat, až to psa nepřestane bavit. Všechno je lepší, než prokousnutá paže (cvičený pes vám půjde po předloktí, paži, necvičený kamkoliv).

Proč neujet? 
Menším plemenům a očividně starým psům možná ujedete, zvláště z kopce nebo po rovině, ale velká plemena vás jsou většinou schopná, pokud opravdu chtějí, bez problémů dohnat. Ti nejrychlejší dosahují rychlostí okolo 40 - 60 km/hod., a v zápalu honu to mohou vydržet pekelně dlouho. Takže pokud chcete riskovat v duchu hesla „Kdo uteče, vyhraje!“, je dobré zvážit, s jakým hafanem máte tu čest. Jestliže vás z kola sejme 20 kg pes, mohou být následky pádu a následného okusování vcelku nemilé. Pokud dojde na nejhorší a pes vás opravdu kousne a drží (většinou cvičený pes), pokuste se i vy „zatnout zuby“ a necukat se, abyste nepřišli o kus tkáně. Mnoho psů ale spíš kousne a uteče. V případě masivního útoku, kdy nejste schopní se nijak bránit (nebývá v případě dospělých zas až tak častý), nezbývá než se schoulit se do klubíčka, přilba vám chrání hlavu a vy si sepnutými rukama v zátylku chráníte krk a zápěstím uši a částečně tváře. V případě, že útok ustal, je vhodné vyčkat, až pes odejde.

Mára, Marin a Márvin

Chtějte vidět očkovací průkaz a trvejte na vyšetření psa dle zákona

V případě, že se vám nějak podaří najít majitele, je užitečné vědět: že
majitel psa, jehož pes vás poranil, je povinen zajistit dle § 4 písm. a) zákona č. 166/1999 Sb., neprodlené vyšetření veterinářem, další vyšetření se opakuje po 5 dnech. Potom lékař vystaví doklad o tom, že pes nemá vzteklinu. To vše samozřejmě „zacvaká“ majitel! Tento postup je nutný i tehdy, je-li pes řádně, tedy každý rok (!) očkován.  Pokud majitel nespolupracuje, nebo jej neznáte, můžete vše nahlásit na policii a na příslušnou veterinární správu. V případě, že majitele nenajdete, budete kromě ošetření ran léčeni také proti vzteklině.


Milý čtenáři, nedělám si iluze, že všechna doporučení jsou stoprocentní, v některých radách se rozcházejí i jednotlivý kynologové, veterináři a psí psychologové, a tak uvítám i vaše postřehy a zkušenosti.

A na závěr přidám malou perličku pro pobavení (bavila jsem se jen já… při vyprávění), kdy jednoho mého cyklistikou vyčerpaného kamaráda, toužícího po zkrácení naplánované trasy, prohnal po pastvině kůň. Možná si chtěl jen zazávodit, kdo ví. Ale jisté je, že tak rychle už prý asi nikdy nepojede.


Foto: Michal Červený, Canpages

Přečteno - 42077x Tagy: trenink vyziva pes
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Trénink a fitnessLidé se přestávají hýbat, velké sportovní značky bijí na poplach
    Lidé se přestávají hýbat, velké sportovní značky bijí na poplach
  2. Trénink a fitnessOdpočinek od jízdy na kole - nordic walking. Co stojí za to vědět?
    Odpočinek od jízdy na kole - nordic walking. Co stojí za to vědět?
  3. Trénink a fitnessZačni cyklistickou sezonu na Gran Canaria
    Začni cyklistickou sezonu na Gran Canaria
  4. PozvánkyStrava report 2023: gravel na vzestupu, nejpoužívanější značkou kola je Trek
    Strava report 2023: gravel na vzestupu, nejpoužívanější značkou kola je Trek
  5. OstatníMírův PitStop odhalil, jak na tom jsou čeští cyklisté s alkoholem
    Mírův PitStop odhalil, jak na tom jsou čeští cyklisté s alkoholem
  6. Trénink a fitnessJaké vitamíny je vhodné užívat při intenzivním tréninku?
    Jaké vitamíny je vhodné užívat při intenzivním tréninku?

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #45 Joe - vloženo: 20.08.2012 v 15:20:49

    Nevím co koho přimělo komentovat 2 roky starý článek, ale vždycky když někde vidím tolik nenávisti, omezenosti a lidské blbosti, tak se pak skoro bojím sednout na kolo, abych se s někým z těch lidí nepotkal. Třeba pan Gutbayer, to musí být pěkný chudák.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #44 psi za to nemůžou, čoklaři ano - vloženo: 18.08.2012 v 08:45:14

    odpověď na ZEN — #39 na psa s nožem je docela dobrodružné. Nejlepší je střelná zbraň. Ideálně perkusní bez ZP.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #43 juju - vloženo: 17.08.2012 v 07:17:27

    to "sedlotlacinakoule" / tobě asi spíš čepice tlačí na mozek chlape - prober se! Za takový názory by se mělo zavírat do lochu. Zodpovědný majitele velkýho plemene jsem za svůj život potkal asi dva. Zbytek jsou idioti, co si svým pitbulem léčí tak leda vlastní komplexy. Přitom kolem sebe rozsévají jenom hovna a ohrožujou úplně nevinný a neznámý lidi - pravidlo je bez náhubku a často i bez vodítka. Přitom jsou ti psi časovaný bomby. Hrůza! Ale s takovými názory, jaký máš ty, není divu...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #42 BUD - vloženo: 16.08.2012 v 18:09:29

    odpověď na ZEN — #39 chces rict, ze kdyz na tebe zautoci pes, stihnes vytahnout rybicku (predpokladam, ze z batohu), otevrit ji a jeste psa zpucovat? to jezdis kolem domova pro odlozeny psi seniory?

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #41 algheroteam - vloženo: 16.08.2012 v 17:56:52

    odpověď na ZEN — #39 Podle "zbraně" bych Vás tipoval spíš na MacGyvera :-)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #40 landaska - vloženo: 16.08.2012 v 07:49:13

    to ZEN: máš pravdu, pes pozná pitomce i na sto metrů, také cítí problém a jde po něm.:) Stává se ti to často? :)

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #39 ZEN - vloženo: 16.08.2012 v 00:31:21

    Pokud vidím volně pobíhajícího čokla, nejčastěji na vesnicích, tak už cítím problém. Psa míjím obloukem a pokud už zaútočí, tak zásadně neujíždím, ale zastavím a aktivně se BRÁNÍM - Victorinox s pilkou udělá své. Zatím to vždy docela krutě odnesl čokl, který je nebezpečný pro své okolí, např. pro děti. Dle zákona o policii je možné takového psa usmrtit. Takže pejskaři, hlídejte si ty zvířata!

    P.S. Očekávám teď emoční výlevy vůči mé osobě, ale klidně si poslušte - nechá mě to v klidu a rád se pobavím. Reagovat nebudu :-))

    1. na tento komentář reaguje algheroteam — #41
    2. na tento komentář reaguje BUD — #
    3. na tento komentář reaguje BUD — #
    4. na tento komentář reaguje BUD — #42
    5. na tento komentář reaguje psi za to nemůžou, čoklaři ano — #44
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #38 Kurri22 - vloženo: 15.08.2012 v 21:11:06

    Někteří tady nadávají na cyklisty, ale já za sebe jsem si stoprocentně jistý, že jsem na kole nikdy neudělal nic, co by mohlo někoho nedejbože zranit. Zato denně potkávám desítky nezodpovědných a bezohledných lidí. Proto už se snažím cyklostezkám vyhýbat, protože se tam už snad ani nedá jezdit. To jsou samé matky s kočárky, bruslaři, pejskaři, rodiče s volně pobíhajícími dětmi, hůlkaři a podobní.

    Jeden pán tady níže už předem vyhrožuje, co komu udělá, až mu někdo srazí dítě nebo co. Tak snad to děcko taky nenecháváte volně pobíhat po cestě, ne?

    Nedávno jedu, vidím před sebou chlapa, který stojí na boku, tak jedu normálně dál a najednou se z poza něj vyřítí jeho dítě přímo pod moje kola. Co s tím asi mám dělat?

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #37 aaa - vloženo: 15.08.2012 v 20:55:33

    Jo a na obranu cyklistu bych aspon uvedl, ze valna vetsina jich nenecha valet svoje vykaly na ceste, aby do nich jiny cyklista, turista, dite, chodec, matka s kocarkem,... mohl vesele hnapnout a prinest si tuto "radost" az na zaprazi. Nic proti psum, sam jsem mel dlouha leta boxera, ale lide si neuvedomuji ze pes je porad jen pes. Muze se zabehnout, leknout, znenadani zautocit. Neni mozne s nim chodit jen tak na volno, aniz by mel nahubek. Obzvlast je-li to plemeno, ktere svou velikosti muze ublizit. Dalsi vec je ta, ze ve zpravach a novinach prevazne ctu o tom, ze pes nekoho pokousal, ale nevzpominam si, ze by nekde bezohledny cyklista nekoho prejel, nebo nekomu ublizil. Ono i ve velke rychlosti je kolo pomerne dobre ovladatelne a da se na posledni chvili vyhnout pripadne prekazce. Panu spravci detskeho domova bych doporucil, aby si na zahradu dal zavoru, pokud je to opravdu soukroma zahrada a bude mit klid a po nutkani nekoho dobijet. Cyklisti jsou kolikrat taky kreteni, nechapu, jak nekdo muze do lesa svihnout dusi, nebo obal od gelu, ale nestkal jsem se za tech 20 let co jezdim, aby nekde cyklista-biker nekoho ohrozoval. Je pravda, ze chodci casto jdou v hloucku, hulakaji, a nevnimaji okoli. Nelze se divit tomu, ze se leknou i cyklisty, ktery jede v jejich blizkosti relativne malou rychlosti. Sorry, zvonek si na svyho bajka davat nebudu, ale vzdy se snazim dopredu "houknout" nebo zavolat. Pokud nikdo nereaguje, zpomalim, pripadne zastavim. Pokud zareaguje a vzajemne si dame najevo kdo kudy ma jet, usmeju se a podekuju. Takhle je to jednoduche vazeni.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #36 sedlotlacinakoule - vloženo: 15.08.2012 v 19:46:30

    Díky autorovi, že se projevil jako totální demagog a asociál, který samozřejmě nikdy psa neměl, ale ví o něm všechno. Neopodstatněné fóbie se dají léčit.

    Já se mnohem více bojím cyklistických psychopatů, kteří například u mě na chatě sjíždějí po lesní stezce (není to cyklostezka) odhadem 65 km/h. To že je během toho nutné dát několikrát přednost zprava ani to, že stezka vede skrz zahradu dětského domova je nedonutí zpomalit, jedou přece na rekord! Až mi nějaký takový steroiďák srazí dítě (nebo psa), půjdu ho dobít (ne to dítě/psa).

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #35 fanda - vloženo: 15.08.2012 v 17:31:16

    Ovčák ovce pase a vlčák je žere. To jsem někde slyšel. Tak snad je to pravda.

    Jinak klasická slušná a tolerantní diskuze okurkové sezony. Je zajímavé jak si pejskaři oblíbili tyto stránky a pak, že reagujou na článek starý dva roky.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #34 Rafan - vloženo: 15.08.2012 v 16:15:49

    Myslím si, že tady to není kynologický kroužek, aby bylo potřeba vysvětlovat podrobně plemena a rozdíly mezi Německým ovčákem a Československým vlčákem. Proto asi autorka píše ovčák, vlčák, protože obecně lidi říkají vlčák nebo ovčák a všichni ví a jakého asi psa se jedná, jak takový pes asi vypadá. Rozhodně si pod oběma názvy nepředstavuje pudla:) Jinak podobný článek jsem četl někde na jiných stránkách, kde jsou takřka shodné formulace. Takže autorka asi opisovala někde jinde a přidala k tomu dostatek gramatických chyb aby se její text dostatečně lišil:):)

    Jestliže někomu vadí nepřesné označení plemene, asi by měl chodit na jiné stránky, kde je o psech uvedeno vše a necpat se na stránky o cyklistice,kde je každému článek srozumitelný:)

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #33 ** - vloženo: 15.08.2012 v 15:14:18

    Ad1 nejčastějšími agresory (když pominu cyklisty) jsou jezevčík a malý knírač.

    Ad2 ...ovčáci (vlčák a německý ovčák)...

    Mohl by mi někdo přeložit výše uvedené? Dělám se psy teprve 20 let tak nemůžu vědět všechno... Co je to vlčák? Pochybuji, že by autor myslel Československého vlčáka, jednak proto, že ho asi nezná a jednak proto, že už procentuální zastoupení ČV v psí populaci jaksi vylučuje, aby byl častým agresorem... Tak copak to vlastně je?

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #32 noname - vloženo: 15.08.2012 v 11:32:03

    Kdyz pominu tu zaplavu gramatickych chyb hranicici s demenci tak je to prevazne nesmysl, nerikam ze by panove nemeli prebirat odpovednost za sve psy ale to co tady dle textu patrne autorka, je ukazkou hlouposti a patrne i casteho nerespektovani soukromeho vlastnictvi ... jak typicke pro nesnasenlive cykloposuky

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #31 žiži - vloženo: 15.08.2012 v 10:56:54

    Vypadá to tu na jednoho a toho samýho pisálka.

    Lidi jsou blbý. Jdou tři vedle sebe po cyklostezce a potom se lekají, že kolem nich projede kolo. Ještě chtějí abych na ně snad volal nebo zvonil. To bych si vyřval plíce.

    Psi mají být uvázaní, děcka se mají hlídat a o řidičích nemluvě. To jsou šu**** na enTou u nás v čr.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #30 algheroteam - vloženo: 14.08.2012 v 21:27:53

    odpověď na Kozousch — #29 Tak nevím zda je toto správná cesta. Jezdit po centru Prahy na kole bez přilby mi příjde hazard. Je tu velmi vysoká pravděpodobnost střetu s autem. Ale zas by nevypadal tak cool...

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #29 Kozousch - vloženo: 14.08.2012 v 14:45:15

    Jako první krok by možná neškodilo zvolit si alespoň trošku slušného duchovního vůdce:

    http://www.metro.cz/video-zbesila-jizda-metropoli-na-kole-vytocit-ridice-je-snadne-pbz-/co-se-deje.aspx?c=A120417_142816_co-se-deje_ava

    1. na tento komentář reaguje algheroteam — #30
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #28 aaa - vloženo: 13.08.2012 v 19:05:16

    odpověď na pirat — #27 A to je nějaká hierarchie? Nejprve musí být slušný cyklista, a teprve potom si svýho psa uvážu, anebo mu dám náhubek? A jak to budeš posuzovat? Případ od případu? Nejsi o nic lepší než ten "pumpičkář", který s tvým oslovením nebyl zřejmě daleko od pravdy...

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #27 pirat - vloženo: 13.08.2012 v 10:50:01

    odpověď na Červ-LR — #7 A nebo tě taky sundá z kola a dá ti přes tlamu, pumpičkáři pitomej! Takový de ily, co jezděj po cestách jak mprasata, ohrožujou děti, mmaminky s kočárky, bruslaře a všechny okolo, ty mám moc rád....a ještě, když lidem sprostě nadávaj, že jim neuhejbaj, když chtějí jet tři vedle sebe...jak se do lesa volá....až budou pumpičkáři slušný a ohleduplný, pak budou slušný i ohleduplný i ti ostatní včetně majitelů psů. Když mi pumpičkář vynadá do de ilů a č ráků, nevadí mi, že ho můj pes pak sundá z kola...

    1. na tento komentář reaguje aaa — #28
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #26 sadlo - vloženo: 13.08.2012 v 10:30:23

    Wow, tolik nenavisti mezi lidma. Necin jinym to, co bys nechtel aby cinili tobe. Srazet cyklistu zrcatkem auta?!? To je temer pokus o vrazdu. Nestavim se ani na jednu stranu, ale je opet videt, jaky intolerantni a sobecky narod jsme. Vsichni.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #25 bb - vloženo: 13.08.2012 v 09:21:44

    Shledávám velmi úsměvným, když se "cyklista" dovolává dodržování zákonů a aplikace zdravého rozumu. Sáhni si do svědomí zda vždycky a za všech okolností dodržujes všechny zákony a zdravý rozum, obzvláště při jízdě na kole. Jinak jsi totiž sobecký zmrd, co káze vodu, ale pije víno

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #24 Viro - vloženo: 13.08.2012 v 09:19:56

    A co zrušit kolom rdy i pejskaře? Dvě mouchy jednou anou :-)

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #23 sorrow - vloženo: 13.08.2012 v 09:10:46

    Na motorce jsem měl se psem problém jednou (a naštěstí se beaglovi ani mně nic nestalo), ale s cyklistama a jejich (ne)dodržováním pravidel pořád. Všude jsou jelita, mezi řidičema aut, motorkářema, ale může mi někdo vysvětlit, proč mezi cyklistama je jich trojnásobek?

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #22 tomsth - vloženo: 13.08.2012 v 08:34:17

    Souhlasím s panem Gutbayerem - také jsem na straně psů, ač žádného nemám a nikdy jsem neměl. Mě a mé blízké totiž na turistických trasách neohrožují psi, ale bezohlední cyklisté prasící hlava nehlava a míjející pěší v těsné blízkosti, aniž by o sobě dali vědět. Jen velmi zřídka se za mnou ozve zvonek případně zdvořilé "s dovolením, rád bych projel" - s obojím nemám problém a rád cestu uvolním; ovšem 99% cyklodobytků mě omete bez upozornění a dříve či později zákonitě dojde ke střetu..

    Se psy jsem neměl výraznější problém - zpravidla se jim stačí postavit čelem a nechají toho. Vzkaz pro neukázněné majitele psů a bezohledné cyklouny: nosím v při sobě železo a v případě nutnosti jej nebudu váhat použít.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #21 Jan Gutbayer - vloženo: 13.08.2012 v 01:57:29

    Já zas nesnáším cyklisty, co mi ohrožujou děti, protože je jim zatěžko přibrzdit - dítě - vy kreténi - udělá krok stranou nečekaně a co bude pak? Teda pokud přežijete, což se nestane, budu-li poblíž? A neříkejte, že zrovna vy jo... 99 % z vás nepřibrzdí. Takže já jsem jednoznačně na straně psů.

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #20 moje jméno - vloženo: 12.08.2012 v 23:25:06

    Nazdar jelita pumpičkářský! Navlečení v těch teplých trikotech alá Harapes! Moc rád vás srážím zpětným zrcátkem do škarpy, kam ostatně vy upocenci patříte! Zduř

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #19 josef - vloženo: 13.09.2010 v 09:56:36

    jedno je jisté, za tyto útoky můžou primitivní majitelé psů, kteří vždy tvrdí, ten pes je hodnej, nic nedělá a proto ho nemají na vodítku. Pes je samozřejmě neposlouchá a dělá si co chce. Je to obraz společnosti, bezohlednost a ignorance nyní kvete.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #18 zdenek - vloženo: 01.09.2010 v 11:59:47

    Já potkal jelena.. přeskočil mi přes cestu pak na mě nervozně koukal a naštěstí odběhl. potkat ho ale nasr..... tak je to asi horší než pes

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #17 Shane_ - vloženo: 25.07.2010 v 11:11:22

    odpověď na čibrut — #12 Co já vnímám, tak pro cyklistiku je okurková sezona spíš v zimě :-) Mě prohnal kůň teď o prázdninách, možná by mi nic neudělal, ale nečekal jsem a hurá pryč. Proti psům jsem vozil pepřák a kdykoliv jsem ho měl, žádnej neútočil, kdykoliv jsem ho nechal doma, hned se nějakej objevil :-):-) ale prohnat dovede i labuť, třeba na sázavě u zbořenýho kostelce je jeden "proslavenej" labuťák. Kolegyně se ráda chlubí, že její dobrmani rádi proháněj cyklisty, tak jíi řikám, že cyklisti si po závodě rádi dají dobrmaní guláš :-)

    Zdar a léto bez kousanců!

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #16 jenyho ukousla koule - vloženo: 24.07.2010 v 21:42:18

    odpověď na Jeny — #13 no zrejme se nesmeji ti, kteri maji vlastni zazitek, a jiste pri bolestne vzpomince v koutku upi, vid Jeny :-P. me se vtip c.11 libil, aspon to tady neni tak nudny. A je mi lito lidi kteri jsou negativni a umi jen hanet. lepsi clanek o psech, ktery navic vyvolal ruzne emoce a prilakal pozornost, nez aby tady nepribylo nic ne?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744