O důležité díly pro výrobu jízdních kol za čtvrt miliardy korun totiž přišel největší český výrobce kol, kopřivnický BIKE FUN International...
Zdá se, že organizovaný zločin našel novou obchodní komoditu. O důležité díly pro výrobu jízdních kol za čtvrt miliardy korun totiž přišel největší český výrobce kol, kopřivnický BIKE FUN International (BFI). Při přepravě komponent neznámí pachatelé na odstavném parkovišti uspali řidiče kamionu a odcizili důležité komponenty Shimano, které jsou klíčové pro stavbu téměř desítky tisíc kol. Zákazníci si tak na některé modely značek Superior, Rock Machine a dalších budou muset počkat o něco déle.
Celá loupež se odehrála v noci na 21. ledna na dálničním odpočívadle v Německu během pauzy řidiče kamionu. Incident provedla dobře organizovaná skupina, která, podle všech ukazatelů, musela mít celou akci dobře naplánovanou. S největší pravděpodobností totiž kamion sledovala již od nakládky, zloději počkali na nucenou odpočinkovou pauzu řidiče a poté jej pachatelé uspali plynem vpuštěným do kabiny. Nakonec zamaskovali důkazy v nákladním prostoru hasicím přístrojem, aby znemožnili zajištění stop.
V již tak složitém období, kdy dodávky jednotlivých komponent stagnují, je výpadek dodávky pro firmu BIKE FUN International výraznou komplikaci. I když je aktuálně schopna část komponent nahradit ze skladových zásob či od alternativních výrobců, je dopad na budoucí výrobu obrovský. „Situace výrobců kol je na celém světě opravdu složitá. Vypořádáváme se na jedné straně s obrovskou poptávkou, ale na straně druhé s ještě větším nedostatkem komponent, způsobeným mnoha faktory. Z kamionu naloženého drahými díly pro výrobu kol a elektrokol nám zbylo devět krabic s komponentami nižších tříd. Výroba některých modelů se tak zpozdí takřka o rok, jelikož pro mnoho dílů z této zásilky neexistuje na trhu jiná alternativa,“ uvádí ředitel dodavatelského řetězce BFI Petr Krkoška.
„Tuto situaci jsme opravdu ještě nezažili. Dokonce i Shimano se s cíleným vykradením zásilky v podobném rozsahu nesetkalo. Doufáme, že vzhledem k nedostatku dílů se tyto případy nebudou opakovat, protože i přes veškerá opatření, která máme nastavena, nám ztrátu a hlavně reputaci za pozdě dodaná kola žádné pojistné krytí nevyrovná,“ dodává Petr Krkoška.
Během pandemie rapidně vzrostl zájem o jízdní kola. Dodací lhůty nových kol ke koncovým zákazníkům se však díky nedostatku komponent posunuly v některých případech až na dva roky. Svou roli sehrála kromě celosvětové pandemie i zdánlivě krátká krize způsobena uvíznutím kontejnerové lodi v Suezském průplavu, na které měla řada výrobců svůj materiál. Firma BIKE FUN International se nyní kromě problémů na trhu s díly musí vypořádat také s jejich krádeží.
BFI tak přišlo o komponenty, které jsou klíčové pro produkci cca 10 000 kol a elektrokol, která mají na trhu hodnotu přibližně 250 milionů korun, samotné díly mají hodnotu podstatně menší, nicméně bez nich není společnost zmíněná kola za 250 milionů v doporučených cenách schopna vyrobit.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Tam nebyly dily za 250 mega... To by firma vyinkasovala, az by prodala kola, na kterejch to melo bejt
odpověz na tento komentářKdyby celý návěs byl vyskládaný přehazovačkami XTR, tak by to 250 milionů dalo jen v ceně nákladu. Pravda vzal jsem asi nejdražší běžnou komponentu poměr cena/objem.
odpověz na tento komentářTo je tak, když o dopravě rozhoduje extraspořivý manager. Možností ochrany nákladu je v dnešní době spousta. I tak je to smutné a zloděje ať doběhne karma. :-(
odpověz na tento komentář