Galfer posouvá hranice – novým brzdovým kotoučem Disc Shark EVO

Galfer představil nové kotouče Disc Shark EVO s povrchovou úpravou Kashima, vylepšeným chlazením a vyšší odolností...

Autor: Petr Bureš
Foto: Galfer
Galfer posouvá hranice – novým brzdovým kotoučem Disc Shark EVO

Španělský výrobce brzdových komponentů Galfer přináší další technologický milník v oblasti horské cyklistiky. Nový Disc Shark EVO, který byl oficiálně představen na veletrhu Eurobike 2025, navazuje na úspěch stávajícího kotouče Shark z roku 2022 a přidává několik dalších inovací, které posouvají jeho výkon i odolnost na ještě vyšší úroveň.

Největší pozornost na sebe strhává povrchová úprava Kashima, známá z vidlic a tlumičů Fox, kterou Galfer vůbec poprvé přináší i do světa brzdových kotoučů. Kashima zajišťuje vyšší odolnost vůči opotřebení a zároveň dodává kotouči výrazný vzhled.

Kromě této varianty se novinka bude prodávat i v černě eloxovaném provedení a v tzv. bezbarvé Raw úpravě, kde zůstávají viditelné decentní stopy po obrábění.

Samotná brzdná plocha je větší a optimalizovaná pro ještě lepší kontakt s destičkami, což znamená vyšší a hlavně konzistentnější brzdný výkon. Výrazně přepracovaný je také systém chlazení, kde přibylo žebrování i otvory, které mají snižovat provozní teplotu a bránit přehřátí při dlouhých sjezdech.

Novinkou je zde hliníkový střed kotouče který je vyroben z letecké slitiny hliníku 7075-T6 metodou precizního CNC obrábění. Díky tomu nabízí vysokou tuhost při nízké hmotnosti a stabilní chování i v extrémních podmínkách. Galfer uvádí, že díky pětimilimetrovému jádru se navíc kotouč lépe vyrovnává s asymetrickým tlakem pístků a přispívá k rovnoměrnému opotřebení destiček. Pevnost a odolnost spoje pak zajišťuje nýtování pomocí odlehčených dutých nerezových nýtů.

Výrobce myslel i na kompatibilitu s elektrokoly – kotouč je navržen tak, aby bez problémů spolupracoval se senzory rychlosti a magnety používanými v některých typech ebiků.

Novinka bude dostupná v průměrech 180, 203 a 223 mm, a to jak v šestiděrovém standardu, tak i v provedení pro CenterLock. Uvedení na trh je plánováno na podzim letošního roku a doporučené ceny se budou pohybovat po přepočtu podle provedení zhruba od 2 600 do 3 800 Kč.

Disc Shark EVO není revolucí, ale spíše evolucí již osvědčeného konceptu. První generace z roku 2022 nabídla až o deset procent vyšší výkon, o třetinu nižší provozní teplotu a zároveň prodloužila životnost destiček až o čtyřicet procent. Nový model na tyto základy navazuje a přidává unikátní povrchovou úpravu, ještě lepší chlazení a celkově vyšší odolnost.

Více informací a konkrétní dostupnost Galfer produktů můžete poptávat u českého zastoupení www.protocycles.cz.

Přečteno - 9126x Tagy: komponenty galfer my2026
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Moots Scrambler
    Fotogalerie: Moots Scrambler
  2. Tech newsMoots Scrambler: titanový dobrodruh na pomezí gravelu a MTB
    Moots Scrambler: titanový dobrodruh na pomezí gravelu a MTB
  3. Tech newsGiant představuje nové dětské biky STP
    Giant představuje nové dětské biky STP
  4. Tech newsNukeproof rozjíždí novou éru trailbikem Reactor
    Nukeproof rozjíždí novou éru trailbikem Reactor
  5. TechnikaFotogalerie: Giant Anthem 2026
    Fotogalerie: Giant Anthem 2026
  6. Tech newsRidley Yungstr: první opravdové dětské závodní kolo
    Ridley Yungstr: první opravdové dětské závodní kolo

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 trance28 - vloženo: 27.08.2025 v 17:29:26

    odpověď na midlander — #1 hele,pisou,ze to posouva hranice,tak to nehejtuj,protoze to musi byt pravda :-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 midlander - vloženo: 27.08.2025 v 10:36:23

    Sharky jsem si koupil (v akci, tu raketu bych za ně nedal) a snad ani tak to za ty peníze nestojí... žádný brutus výkon, u předního se nemůžu zbavit vibrací a hvízdání... a ne, nejsou mastné, různé destičky jsem zkoušel, prostě si nějak nesedí s vidlicí nebo nevím.

    1. na tento komentář reaguje trance28 — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744