Teleskopická sedlovka se stává naprosto běžnou součástí trailových kol a své místo si hledá i v XCO. Dnes si představíme nový XCO model KS a ukážeme, jak na montáž...
Značku KS - Kind Shock a její dá se říci již legendární teleskopickou sedlovku LEV snad ani není třeba nijak dlouze představovat. Snad jen ve zkratce, KS Suspension patří mezi průkopníky v segmentu teleskopických sedlovek a její vlajková loď v podobě modelu LEV založená na hydraulicko-vzduchové cartridge patroně s lankovým ovládáním z řídítek je v současnosti mimo enduro segment čím dál častěji k vidění i na XC strojích předních jezdců ve světovém poháru v čele s čerstvou mistryní světa Jolandou Neff nebo její stájovou kolegyní a velkou kamarádkou Majou Wloszczowskou. A právě do tohoto segmentu výrobce cílil, zareagoval tak na stále těžší a těžší terény na cross country okruzích, kde už teleskopy nejsou žádnou výjimkou. Nejde jen o to, že vám sedlo nepřekáží v pohybech "za sedlo", ale těžiště kola se citelně změní a ovladatelnost je lepší. A co teprve vaše sebevědomí! Tak se na to pojďme podívat.
Top model LEV CI v karbonovém provedení Integra - rozuměj vnitřním vedením - si dnes detailně představíme a projdeme si i samotnou montáž na kolo.
Naše sedlovka je se zdvihem 65 mm v průměru 31,6 mm a v celkové délce 410 mm - měřeno od středu zámku po spodní část. V nabídce jsou dále provedení se zdvihem 100, 125, 150 a 175 mm a tomu přizpůsobenými délkami od 350 po 500 mm.
Součástí balení je i Southpaw páčka na řídítka, která je určena výhradně pro kola s jednopřevodníkem, páčka se totiž montuje na pozici levé řadící páčky a ovládá se tahem palce.
Takto vypadá rozebraná objímka na řídítka složená ze dou dílů.
Utažení objímky na řídítkách nepodceňujte, díky dělené konstrukci má páčka při nedostatečném utažení tendenci se při použití protáčet.
V dalším kroku je třeba si pohrát s vedením bowdenu, což může být u některých rámů zábava na delší dobu, většina výrobců kol však již na toto myslí a nové modely mají vstupy pro vnitřní vedení celkem přístupné.
Při určování délky bowdenu myslete na to, aby ze sedlové trubky koukal dostatek pro montáž lanka do mechanismu sedlovky. Je dobré za lanko po protažení dostatečně zatáhnout, aby si bowden sedl do koncovek, ušetříte si tím přenastavování popsané v dalším kroku.
Samotné uchycení lanka již není nijak složité, je jen třeba se trefit do válečku, jenž zapadne do táhla ovládacího mechanismu. K utažení si připravte imbus klíče 3 a 2 mm, které utahujete proti sobě.
Lanko je třeba zakrátit tak, aby bylo schované pod úroveň sedlovky a nepřekáželo při zasunutí do rámu. Pokud je vše na svém místě, nebrání již nic k uchycení sedlovky do rámu a nastavení správného posedu.
Zámek pro uchycení sedla je ze třech dílů a vrchní část sedlovky skrývá ještě ventilek pro vzduchovou komoru cartridge. Maximální doporučený tlak vzduchu je 250 PSi.
Pozice sedla se ladí poměrně hladce pomocí dvou titanových šroubů a přesně padnoucí kolébky zámku s podrobnou stupnicí. A máte hotovo, nyní jen otestovat, zda sedlovka funguje, jak má. Tah páčky jde v případě správné montáže příjemně hladce a teleskop reaguje ihned po zatlačení. Samozřejmostí je, že se sedlovka zastaví v jakékoliv pozici, podle toho, kdy pustíte páčku.
Páčka na řídítkách působí velmi elegantně a subtilně, zároveň je však dost dlouhá na to, aby se na ni pohodlně dosáhlo během jízdy. Pro případné doladění správného chodu je možné podobně, jako třeba u přehazovačky, lanko přitáhnout pomocí aretačního šroubu.
Ti, kdo mají na kole i přesmykač, se nemusí bát, Kind Shock má také remote páčku se svislým ovládáním, která se vejde i mezi objímku řadící páčky a grip.
Závěrem doplníme, že samotná sedlovka bez páčky váží 413 g a katalogová cena je 15.990 Kč. Pokud byste ale chtěli sáhnout po konkurentovi, asi budete hledat hodně dlouho, teleskopů určených na XCO s tak malým zdvihem je na trhu jako šafránu. Například Specialized Command Post IRcc nabízí 75 mm zdvihu. Dá se také porovnávat se 100 mm, které nabízí sedlovka Fox Transfer Factory nebo pak se 125 mm, jež nabízí už více značek jako Rock Shock, Race Face nebo Crankbrothers.
Jak nám to s novou sedlovkou šlo v terénu, jak šlapala "up&down", se dozvíte později v recenzi.
Dovozcem značky Kind Shock pro Českou republiku je Katmar.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Už popáté se vracíme na ostrov Mallorca, do ráje cyklistů. Oblast přenádherné Alcúdie i hotel,... Příspěvek MALLORCA 2025 – DNK kemp #5. Pojeď s námi na ostrov cyklistů pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…„Uf, to nejhorší máme za sebou“. To jsem si říkala, po ukončení prvního trimestru, ale ... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 3. díl. Hlavně si nic neplánovat pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
komentář byl smazán
odpověz na tento komentář