Giant - střípky z novinek 2017

Na hlavní prezentaci Giantu 2017 se sice teprve chystáme, nicméně první zprávy o tom, co Giant chystá na příští rok, jsou již venku a my vás s nimi nyní krátce seznámíme...

Autor: Petr Bureš
Foto: Giant
Giant - střípky z novinek 2017

Giant měl v minulosti roky, ve kterých uváděl novinky buď převážně silniční, nebo naopak jen bikové, nebo plošně konsolidoval nabídku a vybavení svých modelů. Sezóna 2017 ale bude v tomto poměrně zásadně jiná, protože se dočkáme velkých premiér jak u horských kol, tak u silniček a na své si přijdou také dámy i příznivci elektrokol.

Anthem a Trance na novém Maestru

Asi největší novinkou je inovovaná generace systému odpružení Maestro, kterou Giant představuje hned na dvou modelových platformách. V obou případech jde o 27,5" verze známých modelů Anthem a Trance.

Se změnou Maestra přicházejí také zcela nové rámy, a to jak v karbonovém, tak hliníkovém provedení. Nové Maestro je charakteristické především novou kinematikou na celkovém napákování tlumiče. Vahadlo je v rámu uchyceno níže než dosud, ovšem použity jsou nově delší tlumiče. Jde o metrické Rock Shoxy, ale také Foxy a SR Suntour tlumiče s bočním uchycením, díky kterým se snižuje poměr přepákování a tím logicky i potřebné provozní tlaky.

Giant Anthem Advanced 1

Geometrie se pouze mírně upravuje jak u Anthemů, tak u Tranců. Nové Anthemy dostávají vyšší zdvihy, které oproti stávajícím 100/100 (př./zad.) rostou na 120/110 mm. Trance pak bude disponovat nově předními vidlicemi se 150mm zdvihem oproti stávajícím 140 mm. Samozřejmostí jsou pak Boost osy na obou kolech.


Giant Trance Advanced 1

XTC se vrací k 29"

Komplet nový je rám u pevných karbonových 29" hardtailů XTC. Jeho tvar vychází ze změn, představených v nedávné minulosti Giantem u 27,5" modelu.


Giant XTC Advanced 3 29ER

Na rok 2017 pak Giant navíc přidává novinku v podobě tak zvaně pluskových 27,5" modelů osazených 3" plášti Schwalbe a vidlicemi se 100mm zdvihem.


Giant XTC 27,5+1

Fathom

A u hardtailů ještě chvilku zůstaneme, protože pro sportovní jezdce připravil Giant nově dražší hliníkové modely postavené výhradně na 29" kolech, které v sobě kombinují sportovní a závodní geometrii tak, aby byly nové biky pohodlnější, ale přesto snesly závodní ambice svých majitelů.

 

Elektricky už i na silnici a v terénu s Maestrem

Krátkou zmínku musím věnovat také elektrokolům, protože do těch Giant v poslední době investuje opravdu mnoho úsilí a peněz. Výsledky jsou jasně viditelné v podobě velké expanze jak počtu modelů, tak konstrukčních řešení a modelových řad. Nově se představí v nabídce elektrická silnička Road E+, nicméně hlavní novinkou jsou celoodpružené elektrobiky Full-E+ se zcela novými rámy, ve kterých najdete jednak virtuální systém odpružení Maestro, jednak integrované baterie a motory Yamaha, a to bez výjimky u všech modelů.

LIV

Na závěr se krátce zmíním ještě o nových kolech pro dámy, které tentokráte míří do hodně náročných terénů. Giant si totiž připravil obdobu nového Anthemu také pro zástupkyně něžného pohlaví, a to pod označením Pique.


LIV Pique

Jde však o malinko trailověji pojatý bike postavený na zdvizích 120/120 mm. Druhá novinka nese označení Hail a ta naopak naznačuje, jak by mohl vypadat inovovaný Reign, protože Hail je stošedesátkový enduro dámský bike osazený vidlicí se stavitelným zdvihem 130-160 mm. Obé bude k dispozici výhradně ve 27,5" provedení s novým Maestrem.


LIV Hail

Podrobněji vám všechno představíme co nevidět po oficiálních prezentacích, na kterých by měly být známé také nové ceny všech kol, které, jak je u Giantu zvykem, nebudou rozhodně nijak extrémně vysoké.

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisCanyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
    Canyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
  2. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  3. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  4. Tech newsSpecialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
    Specialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
  5. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
  6. Tech newsMerida představila zbrusu nové modely e180 a e160 SL s motory Bosch
    Merida představila zbrusu nové modely e180 a e160 SL s motory Bosch

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #5 jenda85 - vloženo: 11.08.2016 v 14:05:10

    odpověď na PanTau — #4 Jedno je jasný, cena nebude extrémně vysoká, kvalita taky nebude extrémně vysoká.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #4 PanTau - vloženo: 11.08.2016 v 13:59:45

    odpověď na jenda85 — #3 Asi chyba v desetinné čárce :/

    1. na tento komentář reaguje jenda85 — #5
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #3 jenda85 - vloženo: 11.08.2016 v 13:56:53

    odpověď na PanTau — #1 Já slyším zvuk praskajícího karbonu, který pro Giant tak typický!

    1. na tento komentář reaguje PanTau — #4
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #2 PanTau - vloženo: 11.08.2016 v 13:54:27

    Autor hraje online hru o nejdelší nesmyslnou větu bez čárek nebo to za něj psal jeho pes?

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #1 PanTau - vloženo: 11.08.2016 v 13:36:04

    Slyšíte to?

    1. na tento komentář reaguje jenda85 — #3
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744