Rozhovor s prvním mužem Jaroslava Kulhavého...
Reprezentační a také osobní trenér Járy Kulhavého Viktor Zapletal byl u obou olympijských medailí. Šťastný, že se brazilská mise vydařila, odpovídal novinářům...
Jak je po těle kouči?
Mám obrovskou radost.
Co jste si stačili s Járou říct hned po dojezdu?
Akorát, že dobrý. Doslova: Járo, ty vole, dobrý. :)
Start nebyl ideální, co jsi na to říkal?
To byl problém, dobrá otázka. To mi dost zatrnulo a říkal jsem si: Ježíšmarjá! Hlavně jsem doufal, že to nebude řešit a půjde dopředu. Trvalo to skoro jedno celé kolo, ale dobrý. Pak se mi ulevilo.
V posledním kole bylo rozhodnuto, co jsi tady na něj křičel?
Řval jsem na něj, ať jede na jistotu a neudělá chybu. Říkali jsme mu odstup, ale on to tušil. Stejně je v cílové rovince špatně slyšet, ale ta dvojice za ním taktizovala. Jel si sám.
Ve zlato jsi v průběhu závodu nevěřil?
Nino byl dneska opravdu lepší, to bylo jednoznačné, ten nástup. Druhé místo je naprosto realistické. On jel opravdu dobře, jedině nějaká velká chyba nebo defekt…
Nebýt zlomeniny ruky, mohlo by být lépe?
Nedokážu moc posoudit. Každý rok v tom cyklu od Londýna měl nějaký problém. Ta ruka byla asi nejvážnější, zlomenina byla komplikovaná a já bych moc chtěl poděkovat lékařům z Motola v čele profesorem Štulíkem, který je naším reprezentačním lékařem. Odvedli vynikající práci a Jára se rychle vrátil nazpátek. Strašně mu pomohla spolupráce s doktorem Bolkem, což se mu velice osvědčilo, protože od určité chvíle se Járův trénink musí měnit v závislosti na věku i vzhledem k jeho zraněním. To je pro nás velký přínos.
Takže stříbro je vynikající úspěch po takové sezoně?
My sem jeli s tím, že bychom určitě chtěli medaili. Všechny tréninkové indicie odpovídaly tomu, že by Jára na medaili měl být. Trochu mě zarazilo složení kluků za ním, to mě překvapilo. Bylo tam hodně defektů, taky Jára jel hodně na jistotu druhé a třetí kolo, kdy jezdil za tím vláčkem a spíš si hledal stopu, to bylo velice šikovný. Z mého pohledu je druhé místo vynikající.
Na vrcholné akce se Jára vždy dokáže 100% připravit...
On je jediný z těch horských kol, který vyhrál úplně všechno. Nino je specialista na cross country, ale Jára je mistr světa v maratonu, vyhrál Cape Epic, to se nikomu nepodařilo krom něj, tím je to cennější, jak je multifunkční. Je to pro nás dobré i z pohledu tréninku, že můžeme měnit tréninkové formy v závislosti na podmínkách. Po té zlomené ruce jsme si říkali, že bychom zkusili tři velké akce a tři medaile. Bohužel Jára jel na titul mistra světa v maratonu, ale v posledních dvaceti kilometrech měl někde v lese defekt, který nešel opravit. To ho připravilo o třetí medaili, ale jinak z mistrovství světa v Novém Městě a tady odsud má medaili, to je dobrý.
Jak vidíš jeho šance na start v Tokiu? Mohl by tam přidat další medaili?
Jára určitě pojede čtyři roky naprosto koncentrovaně přípravu na Tokio. A medaili? Já myslím, že ji může získat, dneska se potvrdilo, že olympijský závod je zvláštní. Ale určitě může, bude v ideálním věku, je dlouhověký, nemá problémy s únavou, je tréninkový typ. Na tom kole stejně sedí a sedět bude. Jedině upravíme trochu trénink, bude absence rychlosti, musíme to dát do vytrvalosti.
Někteří ho označují za rebela...
On měl vždycky nálepku rebela, když se mu nedaří, pořád dokola se říká: To je Kulhavý, my to říkali. Teď bych řekl, že je vzor všem našim juniorům, ty tréninkové dávky, co absolvuje, jsou neskutečné a z toho jsou ty medaile. To je jediná cesta. On je samozřejmě fyziologicky nastavený, že to vydrží tělo i hlava.
Kolik letos najel kilometrů?
Hrozně moc. Ty tréninkové dávky v hrubém ročním objemu se pohybují kolem 25 000. Pak tam jsou různé další tréninkové hodiny, tak se to přibližuje ke 30 000, což je na bikera hodně.
Jára je o 4 roky starší než v Londýně, co se změnilo?
Zásadní změna v tréninku je, že se posouvá v těch tréninkových hodnotách. Rozjíždění trvá daleko dýl, dostává se do provozní teploty po dvou hodinách. Dřív sedl na kolo, objel kolečko a šel na start, to už není možné. Musíme hodně dbát na to, aby měl vše připravené před startem a počítat s tím, což byl dneska problém, protože on je zvyklý jezdit ven, což tady moc nešlo, navíc pořadatelé zavřeli všechny ty cesty, ale povedlo se to nějak vyřešit, tak dobrý.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Bikerce a bikerum mooc gratuluji. Jste opravdu vyjimecni svými vykony. Saganovi jsem obvzlast drzel pesti a veril, ze to zvladne, ale bohuzel. Mira.
odpověz na tento komentář