Kellys Swag 30

Slovenský Kellys připravil na sezonu 2014 mnoho novinek. Celoodpružené enduro Swag je jednou z nich...

Autor: Petr Bureš
Kellys Swag 30

Slovenská firma Kellys se nachází nedaleko českých hranic a nemá to tedy na český trh vůbec daleko. Její kola jsou u nás oblíbená nejen pro své barvy a design, ale především také pro velmi dobrý poměr cena/výkon. Dávno pryč jsou doby, kdy se říkalo, že když si chcete pořídit kompletní sadu Shimano XTR, nebo XT, kupte si Kellys, zbavte se rámu a ještě ušetříte.

Sezona 2014 přinesla hned tři novinkové modelové řady celoodpružených kol, Swag je jednou z nich a poznáte ho podle 26" kol a největšího zdvihu, který Kellys kdy nabízel - 150 mm.

S rozmachem endura je populární mít v nabídce alespoň jeden bike, který by splňoval vysoké nároky na funkčnost odpružení a hmotnost. Kellys nikdy podobné kolo v nabídce neměl a tak se dá říci, že jde v tomto případě o opravdu zásadní novinku.

Rám je základ

Základ rámu tvoří duralové trubky ze slitiny 7005, které jsou hydroformované do esovitě prohnuté spodní rámové trubky a směrem dolů prohnuté horní rámové trubky.

Zadní stavba je označena jako RATIO Trail Control Link. Princip jejího fungování spočívá ve virtuální konstrukci, v rámci které je pevný trojúhelník zadní stavby uložen na dvojici vahadel. Tlumič je pak uložen právě na těchto vahadlech, takže není vůbec spojen s předním rámovým trojúhelníkem a kinematika odpružení zajišťuje jak dostatečnou netečnost vůči šlapání, tak progresivitu odpružení.

Zdvih zadní stavby 150 mm je ideální hodnotou pro enduro kolo. Otázkou zůstává, zda-li zvolený průměr kol 26" odolá masivnímu nástupu 27,5". Prozatím se dá jen konstatovat, že Kellys za 38 990,- Kč nabídne hodně zajímavé enduro za velice dobrý peníz, které se v náročnějším terénu určitě neztratí a geometricky se s 67° hlavou jeví jako svižně střižená ovladatelná enduro prvotina.

Sympatické je vnitřní vedení bovdenů s přípravou pro budoucí doplnění teleskopické sedlovky. Nechybí rovněž standardní tapered hlava, postmount úchyt kotoučovky a někoho potěší také jeden úchyt pro košík v rámu.

Pokračovat na: Specifikace nezklame
Přečteno - 44339x Tagy: kellys tech2014 enduro
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyPivnička ovládl Fox Enduro Trutnov Trails 2024
    Pivnička ovládl Fox Enduro Trutnov Trails 2024
  2. PozvánkyDalší ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.
    Další ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.
  3. TechnikaFotogalerie: Kellys 2025
    Fotogalerie: Kellys 2025
  4. Tech newsKellys novinky 2025
    Kellys novinky 2025
  5. Ostatní závodyDebut MS v enduru na sněhu. Bylo to na morál, říká nejlepší Čech Sehnal
    Debut MS v enduru na sněhu. Bylo to na morál, říká nejlepší Čech Sehnal
  6. Ostatní závodyVal di Fassa hostí první UCI mistrovství světa v enduru, na startu 10 Čechů
    Val di Fassa hostí první UCI mistrovství světa v enduru, na startu 10 Čechů

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #16 Dalsi - vloženo: 06.12.2013 v 19:23:34

    odpověď na Trala la — #15 Cela zadna stavba je jeden pevny celok. Tam na tej pevnej ose az tak nezalezi ako pri horst linku alebo prepakovanom jednocape...

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #15 Trala la - vloženo: 05.12.2013 v 16:23:09

    Kto toto pustil na trh ? Am/En bike na 2014 bez pevnej osky ? Si robia srandu ?

    1. na tento komentář reaguje Dalsi — #16
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #14 Igor22 - vloženo: 27.11.2013 v 16:56:18

    odpověď na drkrvr — #13 Praveze Swagy vychadzaju cenovo velmi dobre co som pozeral. Si zober ze 50tka je za 1700€ a je to ciste SLX+XT salter, SektorGoldka,150mm zdvih, dvojplacka a teleskopka. Podla mna dost podareny stroj.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #13 drkrvr - vloženo: 27.11.2013 v 15:35:33

    ...s tym Dunajom som nepochopil, ale vyrastal som pri 3 riekach (jedna je najvacsia v Europe) a ziadny bike som nevidel nikdy lietat + milujem hory :) a ked uz, tak asi lietalo http://www.merenyi.eu/en/

    ---

    U Kellysu by bolo vsetko celkom ok, okrem ceny a hodnoty. Ak sa mozem vyjadrit uprimne, grafika mi skor inklinuje Scott spred 5 rokov, ale Scott to zvladol, subjektivne, vkusne(jsie). Hadzat brand na kazdy komponent, ok, osobne nemusim.

    Cena - som dost lokalpatriot, ale ked vidim, ze je to iba o obchode, nevidim tam ziadne srdce, tak kupim si napr. Canyon. Za tu istu cenu dostanem aj vlastny vyvoj a nie hociaky, a dizajn a progresivita su niekde inde. Komponentove vybavenie detto. To uz nespominam Radon a dokonca Cube. Paradoxne je to tak. Cim to je? Ale kazdy nech si do vyberu biku premieta to svoje.

    1. na tento komentář reaguje Igor22 — #14
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #12 Miso - vloženo: 27.11.2013 v 14:28:27

    Všetci čo tu mudrujete ste šupáci, je voľný trh, nikto Vás nenutí to kupovať... Ehmmm...jasné, každý z Vás jazdí na topmodeloch svetových značiek.... ešteže prišiel praotec na horu....hehhe

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #11 johnym - vloženo: 27.11.2013 v 13:30:09

    S tou madarskou opicou hozenou pres Dunaj jen souhlasim. OEM tuctovka, tak jako asi u vsech Kellysu. Snad jen ten design je OK:-)

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #10 Mike - vloženo: 27.11.2013 v 09:11:59

    odpověď na Petr.Cerny — #8 Asi vi ze virtual sam o sobe do kopce filtruje pohupovani takze davat semilockout by byla uplna zbytecnost. Ale mozna prijmou tve rady jako fundovaneho odbornika:)

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #9 gigolo - vloženo: 26.11.2013 v 22:37:10

    Tak co vy kluci slovenský. Kdo pak z vás, co tu popisujete co je na tom kole špatného je od konkurence? :-)

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #8 Petr.Cerny - vloženo: 26.11.2013 v 21:22:03

    Uff tlumic s tvrdym lockoutem na tento typ kola? To jako mysli v Kellysu vazne? S nize uvedenyma pripominkama jen a jen souhlasim. Pokud chtel Kellys uvest na trh kolo/kola pro tuto kategorii, tak se mel inspirovat u zavedenych znacek v tomhle segmentu, takhle udelal hoodne velky preslap jak v speckach, tak 26" kolach.

    1. na tento komentář reaguje Mike — #10
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #7 Igor22 - vloženo: 26.11.2013 v 20:04:53

    odpověď na xtr — #6 Ten svet je tak cerny :) az sa ti divim ze sa ti chce vobec este zit :)

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #6 xtr - vloženo: 26.11.2013 v 18:16:28

    Ram je to katalogovej Kinesis - http://www.kinesis.com.tw/frames/a636-2014.php

    Zarazejici je absence zadni 12mm osi pri zdvihu 150mm, coz povazuji za hodne velky preslap pri uvedeni novinky "enduro" 2014 podobne jako trojtac kliky. 26" kola tento celek uz jen podtrhuji.

    Proste "drevokocur z Piestan"

    1. na tento komentář reaguje Igor22 — #7
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #5 Igor22 - vloženo: 26.11.2013 v 12:46:48

    Inak zda sa to len mne, alebo by mali biky fotit normalne aj z lavej strany? ved to vyzera super

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #4 Igor22 - vloženo: 26.11.2013 v 12:45:11

    neuskodila by, ale zadna stavba je v celku, bez capov, takze tam to velky rozdiel nebude

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #3 judge.omniscient - vloženo: 26.11.2013 v 12:15:21

    absencia pevnej osi vzadu...

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #2 Český Honza zalezlý za pecí - vloženo: 26.11.2013 v 11:12:42

    Design vcelku solidní, rám je už staršího data, ale zřejmě se u jiných značek (Corratec, Whistle atd.) osvědčil, takže v pohodě. A komu se nebudou chtít čistit čepy a tlumič, ten si může koupit hardtaila, že jo :-)

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #1 Madarska opica hodena cez Dunaj - vloženo: 26.11.2013 v 10:41:25

    1. cistenie tlmica a capov bude radost.

    2. kto prvy da link na OEM vyrobcu s identickym ramom v ponuke?

    3. pozitivne je, ze nevidno na prvy pohlad, ze je to Kellys (napis je dostatocne nenapadny).

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744