Doba je zlá, ale Kolo pro život nepolevuje v tempu. Třináctý díl se tuto sobotu odehraje na pozoruhodném letišti v Hradčanech u Mimoně...
Když se už cyklističtí nadšenci nemohou přijít podívat na vrcholovou cyklistiku do Nového Města na Moravě, pořád mají možnost si příjemně zazávodit. V sobotu 3. října se koná dost možná poslední díl Kola pro život, neboť se zdá, že finálový závod ve Vrchlabí už nebude povolen.
Na úvod si vyjasněme to nejméně příjemné – nová speciální pravidla. Pelotony všech tras neodletí z betonové letištní plochy, již zbudovali nacisté, najednou, ale po částech. Startovní koridor se rozdělí na oddíly po 50 závodnících, mezi nimiž bude na startu vždy minutová přestávka. U závodníků samozřejmě bude brán zřetel, kdo v jakém koridoru startoval. Čas každému začne ubíhat až při průjezdu startovní bránou.
Občerstvení zůstane zachováno, jen bude potřeba mít případně ve frontě do jídelního stanu nasazenou roušku. Organizátoři prosí účastníky o dvě věci: aby dodržovali všude omílané pravidlo o čistých rukách, roušce na obličeji a rozestupech mezi lidmi, ale také aby se dostavili na závodiště bez doprovodu. Zamezí se tak shlukování osob.
Na obrovské letiště u Hradčan se dostanete docela pohodlně, pokud pojedete po silnici spojující Mnichovo Hradiště a Mimoň. Když pojedete směrem od jihu, stačí pár kilometrů před Mimoní odbočit doleva.
Odměnou vám bude velmi netradiční prostředí v podobě jehličnatých lesů a pískového podkladu, který tuto oblast odlišuje od zbytku země.
Trasa B (54 km, 500 metrů převýšení, start první vlny v 11:00)
Jedna z nejrychlejších tratí v seriálu, ale rozhodně ne nejnudnější. Převýšení pouhých 500 metrů ukazuje, že se jede po rovině, ale najde se tu jeden kopeček v podobě výjezdu do sedla mezi kopečky Malá a Velká Buková po nějakých 30 kilometrech.
Závodníci po startu doslova vylétnou skrz vísku Hradčany po zpevněných cestách kolem říčky Ploučnice. Závod tak rozhodně není technicky náročný, nicméně organizátoři dokázali během předchozích dvou ročníků najít i kořenité pasáže, které ani letos nebudou chybět.
Trasa C startuje od 12 hodin a měří 34 km, na druhou stranu má téměř totožné převýšení jako hlavní trať, neboť nevynechává výjezd pod Velkou Bukovou. Naopak rodinná jízda měřící 23 km vede úplně po rovině.
Kdo jede?
Zatím ve startovní listině v elitní kategorii figurují dva elitní celky. Česká Spořitelna Accolade ve složení Matouš Ulman a Filip Rydval. Na paty jim budou šlapat borci z Ethic Sport Cycling Teamu Marek Rauchfuss, Jan Strož a možná i Jan Rajchart. Mezi ženami ve startovce dosud chybějí hlavní favoritky, nejznámější závodnicí je velezkušená cyklokrosařka Pavla Havlíková (KC Kooperativa Jablonec) pro niž začala hlavní sezona minulý týden.
Předpověď počasí na sobotu nevypadá vůbec zle. Přes poledne by mělo být v Podralsku, jak se někdy nazývá oblast, kde se bude závodit, kolem 20 stupňů a polojasno. Využijte toho a přijeďte za zážitky, na které budeme muset opět na několik měsíců zapomenout.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Děkuji za upřesnění. Vzhledem ke charatkeru zprávy jsem si nedohledával podrobnosti a použil známý narativ o tom, že letiště je "nacistické". Uznávám, že je to trochu přehnané, neboť ho nacisté používali jen krátce a ve té době vypadalo jinak.
odpověz na tento komentářhttps://www.youtube.com/watch?v=TZfRZ0CmbSE&t=380s&ab_channel=JakubBou%C4%8Dek
odpověz na tento komentářmám letiště za barákem a dost se zajímám o historii okolí. Že by betonovou letišná plochu zbudovali nacisti, slyším poprvé. Možná tak posekali trávu a ušlapali hlínu.
odpověz na tento komentář