Dnes si řekneme všechno co byste měli vědět o aktuálně hodně zajímavém modelu Meridy Ninety Six, postaveném na Shimanu a Foxu za téměř lidový peníz...
Merida se letos zjara rozhodla, že plošně zlevní většinu svých kol. Těžko říct co ji k tomu vedlo, v každém případě to byl krok, kterým výrazně zatraktivnila svá kola vůči konkurenci. Například tento kousek se posunul z původních 96 na 83 tisíc korun.
Přitom jde o čtvrtý nejvyšší bike modelové řady Ninety Six, který je sestavený z předního karbonového trojúhelníku a zadní hliníkové stavby. Merida používá k výrobě modelu Ninety Six celkem tři verze karbonu. Na týmových modelech jde o dvě nejvyšší řady, zatímco na sériovkách počínaje právě touto "devítkou" je využita základní verze karbonu Lite CFA.
Právě kombinací karbonu a hliníku se v tomto případě dosáhlo velice zajímavého poměru cena/výkon. Ano, rám samotný je o pár deka těžší než jeho týmový sourozenci, nicméně geometrie je identická a jízdní vlastnosti jsou jen mírně odlišné. Ačkoliv je tahle generace Ninety Six teprve dva roky stará, dostalo se jí celkem zásadní změny, která se týká zadní stavby. Ta je totiž nově uzpůsobena pro boost náboje, to znamená, že má širší zadní patky a současně s nimi dostala také výrazné excentricky tvarované spodní vzpěry, kde ta pravá byla posunuta výrazněji dolů, aby uvolnila více místa řetězu, zatímco ta levá jde přímo do hlavního čepu.
Tím jsme se dostali k systému zadního odpružení. Merida, jak je u ní zvykem, využívá pro své X-Country modely po několik generací přepákovaného jednočepu. Výjimkou není ani poslední generace Ninety Six, u které se oproti předchůdci přesunul tlumič ze svislé polohy před sedlovkou do vodorovné polohy pod horní rámovou trubkou. Hlavní čep je umístěn prakticky přesně v úrovni řetězové linky zatímco zadní čep je jen několik málo centimetrů nad osou zadního kola.
Kvůli výrazněji prohnuté sedlové trubce je uvnitř rámu místo jen pro jeden košík na láhev. Ten druhý si můžete dát zespoda dolní rámovky, ale musíte mít na paměti, aby něco vydržel a láhev z něj příliš snadno nevyskočila. Rám samotný disponuje novým systémem vnitřního vedení, díky kterému jsou bovdeny v rámu napevno. Nemělo by tak docházet k jejich rezonování. Vnitřkem je zde vedeno i ovládání tlumiče a přesmykače.
Závodní geometrii naznačuje jak nízká tapered hlavovka, tak relativně krátká zadní stavba, v závislosti na použitém průměru kol. Merida se rozhodla, podobně jako některé jiné značky, že nabídne zákazníkům omezenou možnost volby průměru kol. Ta spočívá v tom, že v malých velikostech S a M jsou nabízena "malá" 27,5" kola, zatímco ve vyšších velikostech M-XL najdete 29" kola. Středně vysocí lidé, kterým vyhovuje eMko si tak mohou zvolit jaký průměr jim víc vyhovuje. Všem ostatním pak Merida na výběr nedává a podle výšky přiděluje buď sedmadvacítky, nebo devětadvacítky.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Oplatí se toto kolo v hliníku?
odpověz na tento komentář