Loni v létě ukázalo na veletrhu Eurobike Maserati kompletní sbírku nepřehlédnutelných elektrokol, ale budou vůbec někdy určená k prodeji?
Ano, tento článek bude opět o elektrokolech, a ano, nebudou to kola jen tak ledajaká. Elektrobiky jsou dnes běžnou součástí nabídky většiny renomovaných značek, ale nově se začínají objevovat také jako doplněk i u prémiových firem v rámci automobilového průmyslu.
Velké automobilky si mnohokrát v minulosti domluvily kšeft s cyklistickými firmami, které pro ně vždy v určitých sériích produkovaly speciální modely, většinou na některých ze svých sériových rámů, jen se speciálním lakem v barvě automobilky.
Tuto praxi ostatně využívala mimo jiné také Škodovka, BMW, Mini,či některé další značky. Jenomže s příchodem elektrokol začíná jít do tuhého a automobilky chtějí nabídnout ještě originálnější produkty, na které však ve většině případů nemají potřebné vývojové kapacity a hledají tak, kde se dá, s tím, že ambice mají maximálně v rámci sdílení svých designérských entit.
Italské Maserati v tomto ohledu loni překvapilo hned několika různými modely elektrokol, která pro svúj pohon využívají tři zcela odlišné, byť velice známé a řekněme renomované dodavatele pohonů.
Hodně odvážný, a přitom realitě a praktičnosti hodně se blížící model MC Corse sází na populární kombinaci malého motoru a baterie Fazua. Tahle kombinace totiž dokáže nabídnout na elektrobike nízkou váhu a pomoci přitom výrazně zejména v kopcích, zatímco na rovině a ve sjezdech jedete za své.
Druhá zajímavá silnička pojmenovaná taktéž po stejnojmenném supersportu MC Trofeo pro změnu disponuje nejnovějším a současně i nejmenším elektropohonem od firmy Bafang s označením M 800. Zástavbou tohoto pohonu se momentálně moc značek pochlubit nemůže a Maserati je tak jednou z prvních.
Do třetice všeho dobrého uvedlo Maserati ještě celoodpružený hliníkový trailbike s konvenčním pohonem Bosch Performance CX. Tady jde asi o nejnormálnější produkt v nabídce s tím, že si nemůžu pomoct, ale mně prostě připomíná některými částmi ebiky Lapierre.
Ono to není asi nic zvláštního, protože ebiky Maserati má údajne na starosti firma Diavelo, které patří koncernu Accel Group, kde jsou mimo jiné právě i značky jako Ghost nebo Lapierre, takže není nic zvláštního na tom, pokud by zde docházelo k určité formě sdílení technologií.
Zajímavé na celém projektu ovšem je to, že od loňského léta, kdy byly biky poprvé představeny, se po nich téměř slehla zem a původní web, který pro ně byl připravovaný (www.maserati-ebikes.com), je momentélně mimo provoz. Těžko říct, jestli se tedy ebiky této sportovně laděné značky vůbec někdy dočkají sériové produkce.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…“Abychom byli zákazníkům co nejblíže, otevíráme další dvě Koloshop prodejny. Naše znalosti a zkušenosti z...…
Celý článek…Příjemné chvíle podzimu nebo vánoční atmosféru nám všem jistě připomíná vůně skořice. Toto aromatické koření... Příspěvek Není skořice jako skořice. Vyberte tu pravou! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…