Nabídne Maserati opravdu elektrokola?

Loni v létě ukázalo na veletrhu Eurobike Maserati kompletní sbírku nepřehlédnutelných elektrokol, ale budou vůbec někdy určená k prodeji?

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Nabídne Maserati opravdu elektrokola?

Ano, tento článek bude opět o elektrokolech, a ano, nebudou to kola jen tak ledajaká. Elektrobiky jsou dnes běžnou součástí nabídky většiny renomovaných značek, ale nově se začínají objevovat také jako doplněk i u prémiových firem v rámci automobilového průmyslu.

Velké automobilky si mnohokrát v minulosti domluvily kšeft s cyklistickými firmami, které pro ně vždy v určitých sériích produkovaly speciální modely, většinou na některých ze svých sériových rámů, jen se speciálním lakem v barvě automobilky.

Tuto praxi ostatně využívala mimo jiné také Škodovka, BMW, Mini,či některé další značky. Jenomže s příchodem elektrokol začíná jít do tuhého a automobilky chtějí nabídnout ještě originálnější produkty, na které však ve většině případů nemají potřebné vývojové kapacity a hledají tak, kde se dá, s tím, že ambice mají maximálně v rámci sdílení svých designérských entit.

Italské Maserati v tomto ohledu loni překvapilo hned několika různými modely elektrokol, která pro svúj pohon využívají tři zcela odlišné, byť velice známé a řekněme renomované dodavatele pohonů.

MC Corse

Hodně odvážný, a přitom realitě a praktičnosti hodně se blížící model MC Corse sází na populární kombinaci malého motoru a baterie Fazua. Tahle kombinace totiž dokáže nabídnout na elektrobike nízkou váhu a pomoci přitom výrazně zejména v kopcích, zatímco na rovině a ve sjezdech jedete za své.

MC Trofeo

Druhá zajímavá silnička pojmenovaná taktéž po stejnojmenném supersportu MC Trofeo pro změnu disponuje nejnovějším a současně i nejmenším elektropohonem od firmy Bafang s označením M 800. Zástavbou tohoto pohonu se momentálně moc značek pochlubit nemůže a Maserati je tak jednou z prvních.

MC Trail

Do třetice všeho dobrého uvedlo Maserati ještě celoodpružený hliníkový trailbike s konvenčním pohonem Bosch Performance CX. Tady jde asi o nejnormálnější produkt v nabídce s tím, že si nemůžu pomoct, ale mně prostě připomíná některými částmi ebiky Lapierre.

Ono to není asi nic zvláštního, protože ebiky Maserati má údajne na starosti firma Diavelo, které patří koncernu Accel Group, kde jsou mimo jiné právě i značky jako Ghost nebo Lapierre, takže není nic zvláštního na tom, pokud by zde docházelo k určité formě sdílení technologií.

Zajímavé na celém projektu ovšem je to, že od loňského léta, kdy byly biky poprvé představeny, se po nich téměř slehla zem a původní web, který pro ně byl připravovaný (www.maserati-ebikes.com), je momentélně mimo provoz. Těžko říct, jestli se tedy ebiky této sportovně laděné značky vůbec někdy dočkají sériové produkce.

Maserati e-bikes 2019?
Maserati e-bikes 2019?
Maserati e-bikes 2019?
Maserati e-bikes 2019?
Maserati e-bikes 2019?
Maserati e-bikes 2019?
Maserati e-bikes 2019?
Maserati e-bikes 2019?

Přečteno - 7232x Tagy: elektro maserati
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTak za tímhle fešákem se budou všichni otáčet: Orbea Diem
    Tak za tímhle fešákem se budou všichni otáčet: Orbea Diem
  2. ServisCanyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
    Canyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
  3. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  4. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  5. Tech newsSpecialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
    Specialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
  6. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.

redakční systém | ISSN 1803-5744