Zajímavá akvizice v rámci mediálního trhu, která se možná dotkne i budoucnosti přenosů horských kol...

Po měsících spekulací Netflix konečně oznámil, že skutečně přistupuje k akvizici společnosti Warner Bros. Discovery, jež v roce 2021 koupila kompletní produkci Světového poháru horských kol. O tomto kroku se v mediálním světě hovořilo již nějakou dobu, nicméně teprve nyní to Netflix definitivně potvrdil včetně podrobností a také toho, že ho tato akvizice stála celkem 72 miliard dolarů.
Po různých zprávách o tom, že o kontrolu nad Warner Bros. Discovery (WBD) usiluje několik společností, kromě Netflix také Paramount nebo Comcast, potvrdil nyní právě Netflix, že převezme filmové studio i streamovací část WBD.
Dohodnutá cena za akcii činí 27,75 USD (asi 575 korun) a představuje prémii proti ceně 24,54 dolaru (asi 508 korun), na níž akcie Warner Bros. Discovery uzavřely své poslední obchodování na burze. Nabídka Netflixu je zároveň vyšší než ta konkurenční od společnosti Paramount. Ta nabízela 24 dolarů (přibližně 497 korun) na akcii při převzetí celé skupiny.
Transakci jednomyslně schválila představenstva obou společností, dodal Netflix. Kromě dokončení chystaného vyčlenění přebíraných aktiv do samostatné společnosti podléhá dokončení transakce také schválení příslušných regulačních orgánů a valné hromady akcionářů Warner Bros. Discovery. Dokončení transakce firmy odhadují v horizontu dvanácti až osmnácti měsíců.
Dohoda počítá s tím, že Netflix převezme studia a streamovací služby WBD poté, co WBD dokončí plánované rozdělení firmy na dvě samostatně obchodované části. Netflix má převzít filmovou a streamovací divizi, zatímco druhá část společnosti – do níž spadá sportovní vysílání – ponese název Discovery Global.
Plánovaný spin-off Discovery Global má zahrnovat „zábavní, sportovní a zpravodajské televizní značky po celém světě, včetně zpravodajské televize CNN, TNT Sports v USA, Discovery a předních volně šířených kanálů napříč Evropou, stejně jako digitální produkty typu streamovací služby Discovery+“.
Není zatím jasné, jak a zda vůbec rozdělení WBD či následná akvizice Netflixem ovlivní budoucnost propagace a vysílání Světového poháru, na které má WBD Sports vysílací práva až do roku 2030. Předpokládá se, že by platné vysílací smlouvy napříč všemi kanály měly zůstat v platnosti.

Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…
Ještě před deseti lety stačilo, aby dětské kolo bylo lehké, spolehlivé a vydrželo několik sezón....…
Celý článek…
Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Sranda je, že tady tyhle "novinky" uvádějí s takovým zpožděním, že než se dozvíme, že do celé zde popisované plánované akvizice hodil vidle jiný mediální korporát Paramount, tak bude zas všechno úplně jinak...
odpověz na tento komentářKdo koho přebírá? Z nadpisu to nejde poznat. Novinařina a ten češtin jak poleno.
odpověz na tento komentářKdyž to vysílal RedBull, bylo to zdarma na celém světě. Pak Cyclněco za rozumné peníze, pak Eurosport za dost, WB to zdražili úplně do nesmyslna (musíte mít HBO a k tomu si dokoupit Eurosport jako příplatek) a Netflix to rozhodně nekoupil proto, aby to dal levněji. :-( Rozumím tomu, že když do toho streameři sypou, chtějí to divákům prodat s patřičným ziskem. Ale co sponzoři a značky, které do toho taky sypou šílené peníze. Je opravdu v jejich zájmu, aby ty přenosy vidělo stále méně a méně diváků?
odpověz na tento komentář