Netflix přebírá Warner Bros Discovery

Zajímavá akvizice v rámci mediálního trhu, která se možná dotkne i budoucnosti přenosů horských kol...

Autor: Petr Bureš
Netflix přebírá Warner Bros Discovery

Po měsících spekulací Netflix konečně oznámil, že skutečně přistupuje k akvizici společnosti Warner Bros. Discovery, jež v roce 2021 koupila kompletní produkci Světového poháru horských kol. O tomto kroku se v mediálním světě hovořilo již nějakou dobu, nicméně teprve nyní to Netflix definitivně potvrdil včetně podrobností a také toho, že ho tato akvizice stála celkem 72 miliard dolarů.

Po různých zprávách o tom, že o kontrolu nad Warner Bros. Discovery (WBD) usiluje několik společností, kromě Netflix také Paramount nebo Comcast, potvrdil nyní právě Netflix, že převezme filmové studio i streamovací část WBD.

Dohodnutá cena za akcii činí 27,75 USD (asi 575 korun) a představuje prémii proti ceně 24,54 dolaru (asi 508 korun), na níž akcie Warner Bros. Discovery uzavřely své poslední obchodování na burze. Nabídka Netflixu je zároveň vyšší než ta konkurenční od společnosti Paramount. Ta nabízela 24 dolarů (přibližně 497 korun) na akcii při převzetí celé skupiny.

Světový pohár MTB 2025 čekají největší změny od roku 1991

Transakci jednomyslně schválila představenstva obou společností, dodal Netflix. Kromě dokončení chystaného vyčlenění přebíraných aktiv do samostatné společnosti podléhá dokončení transakce také schválení příslušných regulačních orgánů a valné hromady akcionářů Warner Bros. Discovery. Dokončení transakce firmy odhadují v horizontu dvanácti až osmnácti měsíců.

Dohoda počítá s tím, že Netflix převezme studia a streamovací služby WBD poté, co WBD dokončí plánované rozdělení firmy na dvě samostatně obchodované části. Netflix má převzít filmovou a streamovací divizi, zatímco druhá část společnosti – do níž spadá sportovní vysílání – ponese název Discovery Global.

Plánovaný spin-off Discovery Global má zahrnovat „zábavní, sportovní a zpravodajské televizní značky po celém světě, včetně zpravodajské televize CNN, TNT Sports v USA, Discovery a předních volně šířených kanálů napříč Evropou, stejně jako digitální produkty typu streamovací služby Discovery+“.

Světový pohár XCO #1 2025 - Araxá

Není zatím jasné, jak a zda vůbec rozdělení WBD či následná akvizice Netflixem ovlivní budoucnost propagace a vysílání Světového poháru, na které má WBD Sports vysílací práva až do roku 2030. Předpokládá se, že by platné vysílací smlouvy napříč všemi kanály měly zůstat v platnosti.

Přečteno - 2379x Tagy: český pohár
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Český pohárFotoreportáž: Závěrečný díl Českého poháru v cyklokrosu
    Fotoreportáž: Závěrečný díl Českého poháru v cyklokrosu
  2. Český pohárZávěrečný díl Českého poháru v cyklokrosu se jede na Holých Vrších
    Závěrečný díl Českého poháru v cyklokrosu se jede na Holých Vrších
  3. Český pohárBažant si v Kolíně doletěl pro svůj první triumf, Zemanová suverénní
    Bažant si v Kolíně doletěl pro svůj první triumf, Zemanová suverénní
  4. Český pohárZ Tábora do Kolína. Domácí cyklokros čeká pravděpodobně sníh
    Z Tábora do Kolína. Domácí cyklokros čeká pravděpodobně sníh
  5. Světový pohárBarbora Bukovská rozehřála mrazivý Tábor! Česko po pěti letech slaví zlato na domácím SP
    Barbora Bukovská rozehřála mrazivý Tábor! Česko po pěti letech slaví zlato na domácím SP
  6. Český pohárSváteční HSF System Cup ve Veselí nad Lužnicí opět kořistí Ježka a Zemanové
    Sváteční HSF System Cup ve Veselí nad Lužnicí opět kořistí Ježka a Zemanové

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #3 Střapec - vloženo: 10.12.2025 v 20:32:13

    Sranda je, že tady tyhle "novinky" uvádějí s takovým zpožděním, že než se dozvíme, že do celé zde popisované plánované akvizice hodil vidle jiný mediální korporát Paramount, tak bude zas všechno úplně jinak...

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #2 herozero - vloženo: 09.12.2025 v 08:04:34

    Kdo koho přebírá? Z nadpisu to nejde poznat. Novinařina a ten češtin jak poleno.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 karel.neugebauer.7 - vloženo: 08.12.2025 v 16:37:56

    Když to vysílal RedBull, bylo to zdarma na celém světě. Pak Cyclněco za rozumné peníze, pak Eurosport za dost, WB to zdražili úplně do nesmyslna (musíte mít HBO a k tomu si dokoupit Eurosport jako příplatek) a Netflix to rozhodně nekoupil proto, aby to dal levněji. :-( Rozumím tomu, že když do toho streameři sypou, chtějí to divákům prodat s patřičným ziskem. Ale co sponzoři a značky, které do toho taky sypou šílené peníze. Je opravdu v jejich zájmu, aby ty přenosy vidělo stále méně a méně diváků?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744