Norco představuje nový XC full Revolver

Kompletně přepracovaný a modernizovaný Revolver přichází s vyššími zdvihy, novou geometrií a také systémem odpružení...

Autor: Petr Bureš
Foto: Norco
Norco představuje nový XC full Revolver

Norco naposledy inovovalo svůj XC model Revolver v roce 2019. Tehdy to bylo především s cílem připravit továrním závodníkům moderní nástroj pro olympijské boje v Tokiu, nicméně čas neúprosně běží, inovace v segmentu XC kol také a tak byl již nejvyšší čas posunout i tuto závodní XC variantu zase o krok dál.

Norco nabíjí zcela nový Revolver

Novinka, která patří systémově již do modelového roku 2026, dostala zcela přepracovaný rám, inovativní systém odpružení Flex-Pivot, moderní geometrii a celkově na první pohled opticky odlehčený rám, který však nabídne více zdvihu i trailových genů, jak je to dnes u nízkozdvihových XC modelů běžné.

Rám a odpružení

Nový Revolver využívá v tuto chvíli výhradně karbonový rám, který je nejlehčím plně odpruženým modelem, jaký Norco kdy vyrobilo. Oproti předchozí generaci je lehčí o plných 450 gramů, což je opravdu velká úspora. Klíčem k tomu je především přechod na bezčepový systém odpružení Flex-Pivot, neboli flex-stay řešení, které kombinuje nízkou hmotnost s vysokou citlivostí a účinností. Předchozí model přitom nabízel celkově robustnější klasické čtyřčepové zavěšení s poměrně velkým vahadlem, kvůli kterému byl značně omezený prostor uvnitř rámu, který tak dovoloval vozit s sebou pouze jeden bidon.

Novinka je v tomto ohledu zajímavá nejenom v tom, že už počítá se dvěma bidony (u velikostí S2–S5), ale především v tom, že je pro ně místo výhradně na spodní rámové trubce, protože je tlumič více přilepený pod horní rámovkou a díky prodlouženému rámu je nyní uvnitř předního rámového trojúhelníku daleko více místa.

Za povšimnutí stojí, že se Norco v tomto případě nedalo zvyklat a ponechalo klasické vstupy pro kabeláž po stranách hlavové pasáže. Vnitřní trubičky zde zjednodušují celkovou montáž i případný servis kabeláže, a to jak co se týká řazení a zadní brzdy, tak i možnosti dálkového ovládání lockoutu tlumiče.

Více zdvihu, více zábavy

Norco nabízí v rámci globální nabídky tento model se dvěma variantami zdvihů, buď v rámci kombinace 120/115, nebo 130/120 mm, nicméně k nám se bude dovážet trailovější provedení C130, které nabídne kombinaci 130mm zdvihu vidlice a 120mm zdvihu tlumiče a s tím související volnější geometrii s úhlem hlavy položeným na 66°. Díky pěti nabízeným velikostem od S1 po S5 je pokryta výška jezdců od 155 do 195 centimetrů, s tím, že rámy se soustředí primárně na nízké těžiště a možnost volit optimální velikost rámu spíše podle jízdních preferencí než podle faktické délky sedlovky, potažmo výšky rámu.

Mezigeneračně se dá potom mluvit o tom, že se prodlužuje reach, o cca 1,5° se pokládá hlavovka a o cca půl stupně se naklonila sedlovka. A zůstává také Ride Aligned koncepce geometrie, která spočívá mimo jiné v tom, že má každá velikost specifickou délku zadní stavby, a to počínaje 422 mm u nejmenší velikosti S1 až po 438 mm u největší (nejdelší) velikosti S5.

Jelikož se zde hrálo hodně na váhovou úsporu, tak zde bohužel nenajdete integrovaný vnitřní úložný prostor ve spodní rámovce, nicméně samozřejmostí je zde již UDH zadní patka, která umožní montáž Sram T-Type přehazovaček a rám nabídne díky rovné sedlové trubce montáž i teleskopických sedlovek s poměrně vysokými zdvihy.

Pokračovat na: Výbava a ceny

Seznam stránek článku:

  1. Norco představuje nový XC full Revolver
  2. Výbava a ceny
  3. Fotogalerie
Přečteno - 13617x Tagy: xc norco my2026 revolver
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Moots Scrambler
    Fotogalerie: Moots Scrambler
  2. Tech newsMoots Scrambler: titanový dobrodruh na pomezí gravelu a MTB
    Moots Scrambler: titanový dobrodruh na pomezí gravelu a MTB
  3. Tech newsGiant představuje nové dětské biky STP
    Giant představuje nové dětské biky STP
  4. Tech newsNukeproof rozjíždí novou éru trailbikem Reactor
    Nukeproof rozjíždí novou éru trailbikem Reactor
  5. TechnikaFotogalerie: Giant Anthem 2026
    Fotogalerie: Giant Anthem 2026
  6. Tech newsRidley Yungstr: první opravdové dětské závodní kolo
    Ridley Yungstr: první opravdové dětské závodní kolo

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 zunigaclemmie - vloženo: 11.11.2025 v 10:20:49

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744