Ondra Cink se v Novém Městě rozhodl bojovat o vítězství za každou cenu a dlouhou dobu se mu to skvěle dařilo. Pak ale přišlo zákonité zúčtování...
Vítězný typ závodníka jako Ondřej Cink jednoduše neřeší jak předvést co nejtaktičtější výkon, jeho mindset je nastavený pouze jedním směrem. Pojedu s nejlepšími a poperu se o vítězství. Nic dalšího nepřipadá v úvahu. Žádné ale ani kdyby.
Všetečná otázka zní: Může bojovné srdce zhatit plány bojovníka na medaili? Watty z Ondrovy jízdy nám jako vždy napoví, zkusme se na ně podívat podrobněji.
Start do závodu měl Ondra v o něco větší pohodě než před týdnem v Albstadtu. Dvě vteřiny od prvního záběru do pedálů dává 968 W a celou startovní rovinku pak průměrem 887 W/12s. Nicméně už minutu po startu jeho srdce tepe 180 úderů/min. První stoupání zaváděcího kola včetně startu půměrem 641 W (!!!) a po minutě a půl, před prvním dropem je tam, kde měl být. Mimochodem, stejně skvěle jako Ondra odstartoval i Honza Škarnitzl. Na první kopec mu to trvalo na vteřinu stejně jako Ondrovi, 1:34 minuty.
Krátký čtvrtminutový sjezd, během kterého Ondrova tepovka stačí opadnout ze 180 na přijatelných 166, aby se v zápětí v dalším kratším stoupání (500 W) vyšplhala opět na 183 tepů. Následuje pasáž AC/DC a Rock and Roll, kde sice watty poklesnou na 250 W, ale tepy rozhodně padat nehodlají jak celé tělo maká na hladkém průjezdu touto technickou pasáží.
Normované watty sedmiminutového zaváděcího kola dávají úctyhodných 413 W a startovní pole najíždí na okruh.
Ondra maká. Celý zaváděcí okruh a první dvě kola se drží skvěle. Jeho průměrný tep během této jízdy o bednu byl 179, maximálka v prvním i druhém okruhu 188 tepů (!) jak se snažil zuby nehty udržet se resp. doskočit si vedoucí dvojici Schurter - Van der Poel.
Průběh závodu asi znáte, pokud ne tak mrkněte na reportáž na MTBS nebo rovnou celý záznam na ČT SPORT.
1. 355W / 9:15
2. 371W / 9:12
3. 342W / 9:26
4. 332W / 9:34
5. 330W / 9:31
6. 316W / 9:42
7. 328W / 9:33
Nešlo to. Tohle tempo (asi o 20 W vyšší než byl schopen v dané chvíli zvládat) ho uvařilo, musel si zvolnit a od třetího kola už mu výkon i tepy výrazně padají. Druhé kolo výkonem 371 W bylo pro něj smrtelnou dávkou. A zbytek závodu musel splácet dluh. Výkonový rozdíl druhého a předposledního kola, kde byl dojet dvojicí pronásledovatelů, byl plných 55 W! Ondra navíc strávil dlouhé desítky minut osamocenou jízdou mezi vedoucí dvojicí a stíhající trojicí a to se samozřejmě také podepsalo. Před koncem závodu se na Ondru začínají dotahovat další tři jezdci v čele s Flückigerem a Avancinim, oba ho nakonec bez větších potíží udolají.
Na výše uvedeném záznamu je skvěle vidět, že být rychlejší o 10 vteřin na jedno kolo stojí osamoceného jezdce dalších 10 W navíc. Pokud ale jede ve skupině, naopak 10-15 W ušetří. To je pro jezdce samozřejmě významná pomoc a tahle taktika se vyplácí. Aniž bychom znali čísla Flückigera s Avancinim, dá se předpokládat, že jim stačilo udržovat 330 W, aby původně půlminutový Ondrův náskok stáhli.
Na základě výše uvedených wattových záznamů lze vyslovit hypotézu, že kdyby se Ondra nesnažil první dvě kola o stupně vítězů, rezignoval na ujetou vítěznou dvojici a „v klidu“ spolupracoval ve skupince, která jela pouze půlminutku za ním, s velkou pravděpodobností by bral medaili. Ale to je právě to ale a kdyby, které šampióni neřeší.
P.S. Ondro, tenhle návod rozhodně nechápej jako pobídku jak zpacifikovat Tvoje bojovné srdce! I přesto, že to tentokrát na medaili nedalo, bylo to skvělé představení. Díky za něj - osobně jsem moc rád, že takového závodníka zase máme.
A fenomém MVDP? Jeho pověstné vsazení je to co rozhoduje závody na silnici i v terénu. Svoje soupeře jednoduše utrhne z háku, jak to v Novém Městě předvedl v pátek i v neděli. Ostatně interval vsazený výrazně nad 1000 W navíc v závěru těžkého závodu, to je to čím drtí mnohem zkušenější soupeře na silničních závodech Word Tour. Skvělá podívaná. Tohle přesně XC potřebovalo.
Připraveno ve spolupráci se SPEEDweaponry
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na capo — #1 ad.Nino druhé kolo známe, NP reálně cca 370W dále potom NP 350W.(odhad) ad. MVDP - netroufám si odhadnout :) ad.Ondrův Waťák - ano stále proměřuje, ověřeno, Ondra o tom ví.
odpověz na tento komentářBylo by zajímavé dát opět srovnání s watty Nina, jako v předchozím článku. O MVDP nemluvě :). Třeba už jen proto abychom zjistili jestli Ondrův waťák stále podměřuje o 5% :).
- na tento komentář reaguje RobKle — #2
odpověz na tento komentář