Americký Pivot se přidává mezi značky, které nabízejí reálné dva biky v jednom...
Firem, které nabízejí univerzalitu mezi 27,5 a 29" rámem, neustále přibývá. Děje se tak zejména díky velkému nástupu tak zvaných Boost rozšířených os na předním i zadním kole, které umožňují nejenom pevnější výplet u 29" kol, ale také tužší výplet využívající široké ráfky, které jsou vhodné pro 27,5+ kola.
Pivot je tak další prestižní americkou značkou, která se rozhodla, že bude nabízet specifický vysokozdvihový bike optimalizovaný pro oba průměry kol s cílovou skupinou technických jezdců až enduristů, kteří se nezastaví před žádnou alespoň trochu jetelnou skálou.
Nový Switchblade byl svými tvůrci navržen do posledního detailu s ohledem na jeho univerzálnost. Asi hlavní novinkou je nejkratší zadní stavba (428 mm) v historii, do které se vejde 29" kolo. Konstrukce rámu přitom vychází z enduro modelu Mach 6 Carbon, ovšem s mírně modifikovanou geometrií i zdvihem zadní stavby.
Systém DW-Link poslední generace byl optimalizován pro minimální odezvy pružení při šlapání a i díky tomu mohli konstuktéři posunout níže šlapací střed. Tím se zlepšila stabilita celého kola a posunulo se těžiště směrem níž. Rám je celkově hodně nízký, což umožní použít vysokozdvihové teleskopické sedlovky.
Nabídnout "hybrid" schopný fungovat na 27,5+ i 29" kolech znamenalo zvolit kompromis týkající se výšky zadního zdvihu. Pivot to udělal šalamounsky. DW link optimalizoval na 135 mm zdvihu, zatímco rám a jeho geometrii uzpůsobil až 160 mm předních vidlic. Geometrie je nastavana na 67,25°/74,25° s poměrně dlouhým rozvorem (1190 mm ve velikosti L).
Optimální funkci mohou zabezpečit pouze optimálně nastavené pružící jednotky. Ty Pivotu dodává americký Fox v custom Factory specifikaci s Kashima povrchovou úpravou a DPS Evol verzí tlumiče. Samotný rám pak umožňuje, jak již bylo řečeno, osadit různé typy vidlic podle toho, s jakými koly chcete rám primárně využívat. Uzpůsobit geometrii si ale můžete nezávisle na zdvihu vidlice použitím jiné spodní hlavové misky, která vám umožní buď snížit hlavu i střed na minimum, nebo naopak položit hlavový úhel zvýšením středu.
Oproti například Santa Cruzu nabízí Pivot stále možnost vybavit tento rám přesmykačem. Konkrétně jde o e-type systém uchycení, které je možné na rám uchytit, nebo ho z něj odmontovat, stejně tak jako případný ISCG napínák řetězu.
Celokarbonový rám, jak již bylo řečeno, disponuje Boost zadní osou. Není to ovšem klasická Boost přední osa tak jak ji používají dnes někteří výrobci v rozměru 148x12 mm, ale je to Super Boost osa, přicházející ze sjezdových kol o rozměru 157x12 mm. Nechybí pochopitelně ani plně vnitřní vedení bovdenů i zadní brzdové hadice. Jednotlivé vstupy i výstupy do rámu jsou provedeny tak, aby byla zajištěna jejich snadná výměna i těsnost s tím, že se počítalo také s verzí pro Di2 kabeláž elektronického řazení.
Pro něhoho může být pozitivní také informace, že se bez větších omezení do rámu vejde i poměrně velký bidon na vodu. V nabídce pak najdeme celkem pět velikostí (XS, S, M, L a XL), dvě barvy a šest verzí osazení, v rámci kterých si můžete vybírat mezi Shimanem i Sramem, mechanickým nebo elektronickým a u všech pak volit upgrade karbonových Reynolds ráfků.
Další info i americké cenovky najdete na webu výrobce www.pivotcycles.com. Ceny poptávejte na stránkách českého zastoupení www.bikezone.cz.
Foto: Pivot
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na K4m1k4z3 — #2 Dík za upozornění ohledně toho Boostu. našel jsem k tomu celou samostatnou PDF prezentaci a ještě se tomu zřejmě pověnuju v dalším speciálním článku, protože to bude docela už mazec pro výrobce zadních nábojů a osiček. Jinak s tím uváděním zdvihu u kol s širšími plášti je pochopitelné, že k tomu budou možná přistupovat rozdílně, protože 3" balóny nahuštěné na měkko tak, jak výrobci doporučují, přidají klidně 30 mm nad rámec standardního udávaného zdvihu. Otázka pak je, že stejný rám bude mít s pluskovými pneu více zdvihu, než s 29" pneu a komunikovat k tomu dvě rozdílné hodnoty je už dost komplikované.
odpověz na tento komentářNemá Boost 148, ale Super Boost Plus 157.
Viz http://www.pivotcycles.com/bike/switchblade/#faqs a představení+diskuze na Pinkbiku http://www.pinkbike.com/news/pivot-switchblade-first-look.html
- na tento komentář reaguje petan — #3
odpověz na tento komentářPivot Cycles má v nabídce další 3 kola umožňující přestavbu. Od prvního, specifického, modelu LES FAT (všechny dostupné rozměry) přes 429Trail až po nedávno představeného vylepšeného LES 29".
Loni představený 429Trail byl již plně zaměnitelný trail bike pro 29 i 27,5Plus kola jen se jedná o středně zdvihové (mid travel) kolo. Záměrně u toho kola přestal pivot uvádět na rámu zdvih!!
odpověz na tento komentář