Jaké budou sériové modely EPIC 09 ? REVIZE

Pokud vás zajímá, jak budou vypadat a kolik jich bude, pak tu pro vás máme kompletní přehled nových Epiců pro příští rok včetně posledních informací o zrušení některých z nich ...

Autor: Petr Bureš

POZOR POZOR !!! Od dovozce Specialized jsme se po uzávěrce vydání tohoto článku dozvěděli následující informaci. Z důvodu kapacitních problémů s výrobou tlumičů pro nové Epicy je pravděpodobné že veškeré duralové modely uvedené níže nebudou nakonec pro rok 2009 vůbec v nabídce a ta tak bude obsahovat pouze trojici karbonových Epiců. Specialized v tomto směru vede jednání, která ještě nejsou uzavřena a proto raději nepočítejte s tím, že bude možné duralové Epicy objednávat. Oproti tomu se české zastoupení snaží vyjednat lepší cenu na základní karbonový model, který se určitě bude dodávat za cenu pod 90 tisíc a je možné že se podaří ji stlačit ještě níž.

Jak jsme vám slíbili včera, v článku o biku Christopha Sausera, přinášíme vám kompletní přehled nových Epiců tak, jak budou k dispozici v séroivé produkci pro rok 2009.

Začneme karbonovými modely. Na vrchlu nabídky stojí Epic SWorks Carbon Disc. Nejlehčí z nových Epiců dal základ pro závodní speciál Christopha Sausera a v sériovém provedení by měl vážit 9,4Kg (ve velikosti M). Osazen bude odpruženou vidlicí Specialized Future shock e100 se 100mm zdvihem, resp. Specialized AFR Brain tlumičem, který zajistí 100mm "chytrého" zdvihu na zadním kole. Dalších komponentů s logem Specialized nalezneme na kole mnoho. Tak například zapletená kola Roval Controle SL s přední karbonovou nábou, karbonové kliky SWorks OS, sedlo Phenom SL Ti, či sedlovku SWorks Carbon. Řazení obstaralo Shimano XTR, brzdy pak speciální custom model Avid Ultimate SL se 185 mm předním a 160 mm zadním kotoučem.

Bike bude dostupný ve dvou barevných provedeních karbonovo-červené a červené a v celkem 4 velikostech (S,M,L,XL).

Druhým nejvyšším modelem v řadě Epic je Marathon Carbon. Ten se od SW verze liší především v rámu, který je spleten s karbonových vláken FACT 9m (oproti FACT 10m u SW) a zadní stavbou. Ta je u Marathonu duralová (M5 aluminium) oproti karbonové o modelu SW. Pružící jednotky jsou stejné, s logem Specialized a zdvihem 100mm.

Osazení je poněkud střídmější, ale stále na hodně vysoké závodní úrovni, odpovídající biku za víc jak sto tisíc. Řazení je tentokráte v režii Sramu X-O mixovaného s klikami a kazetou Shimano XT. Kola jsou zapletená od DT, pláště SWorks Fast Trak. Najdeme zde Avid Brzdy Ultimate SL (185/160mm) a Thomson Elite sedlovku společně se Specialized Phenom SL Ti sedlem.

Marathon carbon bude k dispozici pouze v jednom barevném provedení, 4 velikosti zůstávají stejné jako u SW modelu.

Posledním a současně nejdostupnějším karbonovým modelem Epicu je Expert Carbon. Ten se vyznačuje, co do materiálu, stejným rámem jako model Marathon s duralovou zadní stavbou.

Ekonomičtější osazení a posilující dolar by se mohly postarat o relativně rozumnou cenu, někde na hranici 100 tisíc. Kolo je osazeno Specialized Brain tlumičem a Rock Shox Sid Race vidlicí. Efektní karbonovo-bílo-červená kombinace je doplněná o novinku od Avidu brzdami Elixir R Carbon a Sram X9 řazením. Kola pocházejí z větší míry od DT a jsou obutá do Specialized SW Fast Trak plášťů. Barva jediná, velikosti 4.

---- Následující text byl smazán z důvodu pravděpodobné nedostupnosti ALU modelů ---

Stejně jako doposud, budou i příští rok v nabídce čtyři duralové modely Epiců. Nejvýše postaveným je z nich model Epic Marathon. Přední rámový trojúhelník i zadní stavba jsou svařeny z duralu M5 alloy a všechny varianty mají společný zdvih 100mm.

Osazení je dalo by se říci tradiční v této cenové třídě u Specialized. Mix Sram XO a Shimana XT, doplněný o Avid Ultimate SL kotoučovky. Zajímavý je v tomto případě i barevný design rámu. Anodizovaná šedá prokládaná SID modrou a pochopitelně SID Race Carbon vidlice. Nevidí se zas tak často, že se výrobce rámů přizpůsobí barevně zvolené vidlici.

Zbylá trojice Epiců, tedy Epic Expert, Epic Comp a Epic doplňuje nabídku celoodpružených XC strujů i o cenově dostupnější modely. Rámově jde o identické stroje, které se liší pouze osazením.

To začíná u Experta na Sramu XO, mixovaným s X9 a Shimanem, doplněným o Avid karbonové Elixíry, pokračuje u modelu Comp s mixem Sramu X9 a X7 ....

... a končí u zakladního modelu Epicu opatřeném mixem Shimana LX/XT s V brzdami.

Přesné ceny zatím ještě známé nejsou, nicméně se dá předpokládat, že by díky posilující koruně měly zůstat na rozumných úrovních letošních modelů, ačkoliv bývá pravidlem, že novinky si výrobce v prvním roce nechá patříčně zaplatit.

Přečteno - 35322x Tagy: tech2009
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Výstavy a veletrhyVelo Test Fest - palec nahoru
    Velo Test Fest - palec nahoru

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 joudačouda - vloženo: 11.07.2008 v 07:53:31

    pro Petra Červeného - Vidím, že ty jsi přesně ten typ co využije toho, že na krámu jsou drahá a exkluzivní kola, přijdeš je okouknout, projet se, nechat si všechno vysvětlit a pak si to dovezeš odjinud a nakonec jim to ještě přijdeš ukázat s výsměchem. To je přesně to co dovozce platí, ty toho využiješ, ale nezaplatíš ani korunu. Dovozce i prodejce vyhodí peníze do testovacích kol, vzorků, reklamy, nájmu obchodu, ale neprodá ani kolo. Co udělá? Nakonec to přestane prodávat. Nakonec obchody dojdou k zjištění, že to nebudou prodávat, protože bez zisku se podnikat nedá. Nakonec obchody dojdou k zjištění, že budou prodávat jen Kellyse, Authory apod, protože tam se to lidem nevyplatí odnikud vozit. Takže nastane ještě větší uniformita jezdců než je. Takže si pak budeš všechny informace o nových modelech shánět na netu, na žádné si nesedneš a nikde nebude inzerováno, protože na to nikdo nebude mít. To pak bude tržní prostředí. Chci super kolo, ale podívat se na něj musím do Mnichova a tam ho nakonec i koupit a když se něco podělá, tak to tam pojedu reklamovat a tam to budu řešit. Ok. Budiž Ti to přáno. Zářným případem je Ellsworth. Kluci v Průhonicích ho nabízejí a pak zjistí, že si to tam lidi chodí zkoušet, projíždějí se, prodavač jim věnuje 2 hodiny čas s technickým vysvětlením a oni pak jedou na Slovensko, kde to dovozce má jen na image ke svému portfoliju značek a tak na tom má jen marži 20%(nemá žádné prodejce, prodává to z velkoobchodu, žádný obchod, žádné vzorky, žádná inzerce to vše je přeci v Čechách) a ještě jim to prodá bez DPH. Co udělají v Probiku, stáhnout to z prodeje a zas bude o značku na trhu míň. Slovákům to zatrhne Ellsworth USA až přijde víc stížností z Evropy, ale to už bude pozdě. A takových případů je víc.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 Maca - vloženo: 11.07.2008 v 03:18:33

    taky pro Petra - Koruna nepada, ale posiluje.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 Jirka - vloženo: 11.07.2008 v 00:01:38

    To Petr - Muzes mi vysvetlit co presne na Brainu nefunguje?? Pravdepodobne to neumis nastavit, jiny vysvetleni nemam...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 Kubas_biker - vloženo: 10.07.2008 v 20:14:24

    primitiv - Akorat se chtel udelat zajimavym. Kaslete na nej, nestoji ani za pismenko a pojdte se pokochat pohledem na ty stroje;).

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 Martin K - vloženo: 10.07.2008 v 19:47:51

    To:anonym - naprostý souhlas s anonymem,co tady psal ten před tebou jsou totální žvásty
    navíc ja sám mam S-works epic a na něm deset tisíc km a je to super kolo a pokud mám problém tak mi vždy vyšli v 69co vstříc na 100%
    takže už mam novej S-works objednanej a už abych ho měl!!!

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 anonym - vloženo: 10.07.2008 v 19:34:26

    To : Petr Červený - Ty seš opravdu buď asi nejchytřejší ze všech, že tu blábolíš takovýhle hovadiny, nebo seš naprostej idot kterej akorát všechno kritizuje. Já se kloním spíš k tý druhý variantě. Když se ti nelíběj ceny, tak to sakra nekupuj nebo se přestěhuj do země, kde to budou mít levnější. U nás bude za chvíli i benzín dražší než v polovině zemí Evropy, tak si ho budeš snad nechávat posilat v barelech taky z USA ? Já bejt prodejce tak tě nepustím do svýho krámu ani kdybys stokrát chtěl něco koupit, protože dohadovat se s howadem je ztráta času. Ku..a to sem se zase rozčílil !!!

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 Petr Červený - vloženo: 10.07.2008 v 19:24:16

    Docela se bavím, - je to vážně prča číst to tady. Ty kola jsou z Taiwanu, a v přepočtu stoupne doprava kvůli dražší naftě o kolik? Z 10USD za kolo na 20USD? HAHAHA Spočítejte si kolik stojí doprava kontejneru a kolik kol do jednoho vleze. (Vozí se to přímo z Taiwanu, USA to nevidí ani omylem, takže to z USA z E-shopu musí být drahé ne? :D)
    Specialized jako inovátor, HAHAHA, FSR není tak úplně původní patent že? Ani nové rámy nejsou tak úplně košer.
    Supr poladěnej Specialized, na enduru najebaný vidlice, někdo nepochopil funkci dvojbrejle a délky krku. Kup si jinou přední nábu, oprav tlumič. Stejně si všechno nechaj nadizajnovat a koupí masovku s jiným potiskem.
    Technologický náskok, to je asi Brain že? to je teda fakt super náskok, vergl který úspěšně několik let nefunguje.
    Joudačouda, ty kecy o reklamě jsou fakt odvaz, on ten výrobce dělá jinou reklamu pro USA a jinou pro ČR? Pro tvoji informaci Hádej kdy se dal koupit letos u českého dovozce rám SX, nebo Roubaix? Jestli jsi tipoval že letos nedal tak jsi uhodl. Tak si ty kecy ušetři, kdo by rád dával za kolo o 30% víc než musí? To že koruna padá je snad jasný signál ke slevnění. Říká ti něco tržní prostředí? Stačí nedávat do katalogu cenu a je po problému. Ono je to fuk, stejně se sem zase kola nedovezou. No a český servis, to je snad kapitola sama pro sebe...

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 Slavo - vloženo: 10.07.2008 v 18:34:02

    Čo Spešlovi bráni vyrábať duralové rámy s tlmičmi od Foxu? Nerozumiem.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 Petr Bureš - vloženo: 10.07.2008 v 16:48:06

    Re : Muflon - Od vcerejska resime co s temi novymi informacemi udělat, protoze to vypada, ze cca vic nez polovina modelu puvodne annoncovanych se nestihne vyrobit a tudis se ani nebude moct objednavat. Pravdepodobne se clanek bude muset zeditovat, resp doplnit o toto info.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 Muflon - vloženo: 10.07.2008 v 14:29:08

    epicy - Jinak k autorovi clanku, ktery se mi celkem libil. Zkuste jeste jednou brnknout do Speslu a zeptat se jich na par aktualit ohledne epicu na pristi sezonu a trochu pak poupravit clanek ;)) At se nekteri z ctenaru zbytecne moc netesi..

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 Muflon - vloženo: 10.07.2008 v 14:23:05

    souhlas - Naprosto souhlasim s "joudocoudou" :) Vzdy mne u nas pobavi, jak nejaky Ultra Mega Profi Hobik chce sehnat kolo (div ne stejne, ktere sedla zavodnik svetaku), ale nejlepe za hubicku. Ono se mu to vetsinou i povede: hodiny stravi na ruznych zahranicnich eshopech, vyslechne si nazory vsech prodejcu a pak si ho necha poslat treba z Holandska nebo sezene od Lojzy od vedle, jez dela v cyklu, ovsem vydynda na nem maximalni moznou slevu, za kterou chce pote nadstandartni sluzby ("Vzdyt jsem si u Vas prece koupil tak drahe kolo ... "). Takto se ovsem nikdy nedostaneme na vyssi uroven. Kazdy rok nove pekne modely kol (ve vsech velikostech), kvalitni personal, krasna prodejna (kazdorocne vymalovana), kvalitni servis, velky vyber obleceni, plastu, sporttesteru a ja nevim ceho jeste. To vse se plati z marzi, ktere by tak vsichni chteli NE-platit. Je to skoda, ponevadz takto ziskavaji silu retezce, ktere si samozrejme pri svych odberech mohou rict o vetsi slevy, tedy nasledne mohou prodavat zbozi za mene. Osobne se toho obavam, protoze si nechci kupovat kolo mezi regaly se zeleninou a drogerii.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 joudačouda - vloženo: 10.07.2008 v 13:32:30

    To jsou věci - Tak to tu tak pročítám jak horujete na ceny. Vážení, že je u nás většinou něco dražší než v USA je normální. Stačí se podívat na auta, džíny... Porovnejte tyto trhy a porovnejte kupní sílu. Dále porovnejte co pro vás dělá dovozce. Dělá reklamu, dělá testy, servis a dělá podporu a vy místo toho , aby jste ho podpořili v jeho úsilí, tak radši podpoříte Němce, Slováky, Maďary jen proto, že jsou levnější. Logicky tak nikdy nedocílíme prodejů jako v Německu a nebo v USA, ale když se vám na kole něco podělá, tak je vám dovozce dobrý. Prosím patku, prosím opravu tlumiče, mezinárodní záruky apod. Sami svých cen strůjcem, dalo by se říct. Koruna padá dolů, ale ceny se stanovují dříve, katalogy se připravují dříve, ale i když koruna popadne, tak stoupne např. nafta, což znamená dražší dopravu. Ne všechno se vozí na kontejnery. Uvědomte si to. Většina lidí u nás chce, aby se o všem dozvěděli první, aby mohli využívat servisy apod a vše něco stojí. Zkuste se nad tím zamyslet. To neplatí jen pro Spešla, ale i Santa Cruz, Ellsworth, Titus, Pinarello, Yeti, Litespeed....

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 Muflon - vloženo: 10.07.2008 v 12:58:16

    ceny - Jeste jedna poznamka k cenam. Pocet prodanych celoper v cenove hladine 1.500 dolaru a vyse v CR a napr. ve Velke Britanii - rozdil je ohromujici a je hlavnim duvodem, proc jsou u nas ceny vyssi. Tedy ne pouze jednoduchy prepocet. Pokud se mrknete na Slovensko, urcite jejich distributori nakupuji kola od vyrobcu draz nez my, proto jsou tam kola drazsi (nehodnotim eshopy).

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 PIPO - vloženo: 10.07.2008 v 12:30:30

    GIANT ale aj tak xcem ironhorsa :-)))))

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 Muflon - vloženo: 10.07.2008 v 12:22:36

    vymyslel (to Vena) - Zcela urcite patri Spesl mezi hlavni na trhu, ale ze by vse vymysleli ?? To rozhodne ne. Prikladem muze byt samotne ulozeni zadniho tlumice, ktere zazije na kolech pristi sezony obrovsky rozmach. Malinko se bude lisit pouze prepakovani,ale jinak takto ulozeny tlumic mela uz snad pred 10-ti lety Rocky Mountain. Dnes se k tomu (ve "vylepsene" podobe) vraci, krome Speslu, i Scott, Merida atd. atd. Na druhou stranu, proc ne. Pokud vse funguje jak ma, at oprasujou stare vynalezy ;))

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 Vena - vloženo: 10.07.2008 v 09:51:14

    Kokam ze Spesl zase inovoval - Kola jsou proste super , myslim ze specialized to vzdy vymysli a tak 3 roky po tom to teprv ostatni zkopiruji.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 em - vloženo: 10.07.2008 v 09:11:52

    to Kubas_biker - mam podobny nazor az na "mnozstvi doplnku boty, rukavice, dresy, atd. taky ve spickove kvalite" - tak zrovna co sa tyka kvality doplnkov specialized tak by sa dalo hovorit skor o nekvalite, povedal by som velmi podpriemerne a ak zoberiem k tomu cenu tak je to poriadne na zvazenie. a ze ich zopar mam resp. mal som.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 Aja - vloženo: 09.07.2008 v 22:58:40

    Nejlepší je spešl - Hezká reklama :-D)) Kolečko je to hezký, ale za ty prašule ... Žádný zázrak se prostě nekoná, samo to nepojede a kdyby dali Krišpínovi Burčákovi pod zadek cokoliv, stejně by vyhrál. Nedávno jsem vybíral fula v téhle kategorii a nakonec to byl jiný, o desítku levnější, s lépe vyladěným pružením než zázrak s mozkem, dokonce o pár deka lehčí. A je mi to co platné? Na marathonu mě stejně přítulka veme v prvním kopci jako spoustu jiných frajerů na spešlech a canonech a jiných špercích, i když jede na krámu o dvě kila těžším. No není na zabití? Jak poznamenal kamarád z blízkého týmu "to je mašina". :)))

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 Kubas_biker - vloženo: 09.07.2008 v 22:48:21

    to NOOOO - Mozna tim ztraci na exotice:D, ale technologicky a kvalitativni naskok ma porad, je to jeden z nejvetsich inovatoru z vyrobcu kol ...geometrie ramu, sladene komponenty v ohledu kvality i vzhledu a mnozstvi doplnku: boty, rukavice, dresy, atd. taky ve spickove kvalite a desingu. Nohy potrebujes (kolo te rychlym neudela pokud nejsy rychly ty sam), ale je fajn k tomu navic i dobre vypadat ne?:):)

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 NOOOO - vloženo: 09.07.2008 v 21:10:35

    ?????? - Myslim, že je to jen kolo a jestli stojí tolik nebo tolik je jedno, stejně pokud chceš nebo ne potřebuješ nohy, aby jsi ho rozpohyboval.... takže bych to neřešil, ať si prostě každej koupí co se mu líbí a řiká si co chce. NE ???? Nic neni nejlepší, všechno má svý.... a rozhodně ani Spešl není nejlepší, stal se totiž kolem, který si teď kupuje každej právě jako Meridu nebo Kellyse!!!!! Tím ho nehanim a ani nechci protože to beru obecně a stejný názor mám i na jiný značky !

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 Patrik - vloženo: 09.07.2008 v 20:36:44

    to Slavco - Tak až se na nějakém kole svezeš, tak dej vědět, já netvrdím, že Spešl je nejlepší a světě, ale určitě je to to nejlepší, na čem jsem kdy jezdil a taky pořád jezdím. A taky si mohu dovolit tvrdit, že Dema a Kellys sou opravdu jedny z největších sraček

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 ICE - vloženo: 09.07.2008 v 17:53:06

    dovoz - myslim ze se skutecne vyplati si nechat kolo poslat z emeru nebo evropy, cena servisu kola se asi nikdy nevysplha natolik aby se to vyplatilo koupit od 69co.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 Petr Červený - vloženo: 09.07.2008 v 17:38:30

    cena-výkon - Nadpis článku mohl rovnou znít placená reklama. Opravdu je to hnus velebnosti. NA tomhle servru se už opravdu nedá nic číst. Sem tam blábol z překladu, a vypovídající hodnota, tu snad nebudu ani komentovat. Chudák Tinktink se obrací v hrobě :)Apropo s cenou je to pravda, za takovou šunku(dokud tam bude ten vergl u zadního kola, tak si to jiné pojmenování nezaslouží)bych nedal víc než polovičku. Víc se k ceně vyjadřovat nebudu, kola jsou u nás daleko dražší než je oněch 19% DPH. 69 si mne ruce, tedy pokud má občas nějaká kola, nebo rámy. Osobně tuto (placenou) reklamu nechápu, stejně budou mít zase celý rok ve skladě hov...

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 Slavco - vloženo: 09.07.2008 v 17:09:32

    Ceny - To su trochu silne slova "kdo prodává nejlepší kola na světě si může dovolit diktovat cenu". Ja osobne si nedovolim o ziadnej znacke na svete povedat, ze vyraba najlepsie biky na svete.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 Petr - vloženo: 09.07.2008 v 15:40:09

    Ceny - Myslím,že ten kdo prodává nejlepší kola na světě si může dovolit diktovat cenu.Když se ti to nelíbí kup si Demu nebo Kellyse.

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 Tef - vloženo: 09.07.2008 v 13:51:33

    Ceny pujdou obecne nahoru, uz jen kvuli zvysujicim se nakladum na energie a dopravu. Otazkou je, jak moc to dokaze eliminovat posilujici koruna. Faktem je ze oproti jinym zemim jsou v CR ceny (nejen) Specializedu ponekud premrstene. Letosni Epic Comp se v CR prodava za tusim 69kkc, ja ho koupil mimo CR za neco mezi 50 a 55kkc...

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 ja.paja - vloženo: 09.07.2008 v 13:51:24

    OBCHODNICI? NE!! Problem je u dovozcu a velkoobchodu!! - Obchodnici ceny nestanovuji ty většinou jen přeprodavají. A jsou tu takový dovozci co kola nakupují za aktuální kurz např z Německa a stejně berou cyny co stanovili v srpnu! Za obchodníky můžu říct, že jsem na tento problém upozorňoval a dovozce neměl nejmenší zájem a snahu s tím cokoliv dělat!!! Jinak pozor na ty přepočty. Přepočitávat se dá ceny z EURO zony a to pokud mají stejnou DPH. Nikoliv např z USej pač tam je potřeba započítat clo dále pak DPH a hlavně amici jsou zvyklí pracovat dle odběru a nikoliv dle distributoru a v tom je problem s naší malou zemi. A v poslední řadě kolik z bikerů by bylo ochotno zaplatit cenu za servis přepočtenou z třeba z německa ?

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 Lukasbiker - vloženo: 09.07.2008 v 12:59:45

    ceny?!?! - citace z textu
    ..Posledním a současně nejdostupnějším karbonovým modelem Epicu je Expert Carbon. Ten se vyznačuje, co do materiálu, stejným rámem jako model Marathon s duralovou zadní stavbou. Ekonomičtější osazení a posilující dolar by se mohly postarat o relativně rozumnou cenu, někde na hranici 100 tisíc...

    komentar: to by musel stat cca 6600$ (pri dolaru za 15Kc)!!!.. to by americany svihlo! :-)

    skutecnost bude takova, ze bude stat cca 3500$ a u nas 100kKc :-)))

    :-((((((((((((((

    uz si delaji aliby pro mistni premrstene ceny... hnus velebnosti..jdu blejt...

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 dufs - vloženo: 09.07.2008 v 12:44:08

    re ceny - Jo dolar stále klesá a na cenách kol to nic neudělá, škoda spešla mám a můžu jen doporučit

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 Morek - vloženo: 09.07.2008 v 11:47:38

    Ceny - Jo ty ceny.
    Prý rozumná úroveň cen. Pěkná blbost. Správně by měly klesat. Ceny spousty výrobků u nás jsou šíleně nadsazené. Mrchy obchodnické.
    Kola fakt super( abych k nim aspoň něco teda řekl).

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744