TEST: Bell Drifter MIPS

Bell je stálice v oblasti přileb a dnes se podíváme na jeden škopek s velmi dobrým poměrem cena vs. výkon...

Autor: Tomáš Růžička
Foto: Petr Bureš
TEST: Bell Drifter MIPS

Drifter nepatří k top modelům „přilbařů“ z Bellu, ale je na ní patrné prorůstání, nebo chcete-li sestupování top technologií do nižších cenových pater nabídky. Tou technologií mám především na mysli systém MIPS. K tomu později.

Drifter se jeví na první pohled, ale i všechny další pohledy jako moderně střižená přilba pro široké vrstvy cyklistů. Nebudu o ní tvrdit, že je závodní, nebo turistická, ona je to zkrátka univerzální přilba (pokud se to dá takto říci) a odnímatelný štítek zajistí, že ani na silnici se nemusí hlava esteticky založeného silničáře stydět. Za sebe musím říci, že ačkoli nejsem často estetický a vůbec už ne silničář, tak bez štítku se mi Drifter líbí možná ještě více než s ním.

Největší pochvalu zaslouží zpracování přilby, které je na prvotřídní úrovni, a když si představím, kam se posunul vývoj i v tomto segmentu cyklistiky, je to neuvěřitelné.

Upínacím systémem je Float Fit. Z mého pohledu klasické utahovací kolečko, které dobře padne do ruky a díky po obvodu měkčenému materiálu neklouže a utahuje, co mu síly stačí. Float Fit se dá také celkem jednoduše upravit výškově. Což je ale záležitost, kterou budete řešit asi pouze jednou, po pořízení přilby. Důležité je pochopitelně správně zvolit velikost a ty jsou v nabídce hned tři.

Co je třeba pochválit, jsou dvě bohatě strukturované výstelky, díky kterým na hlavě sedí helma perfektně a opravdu nic netlačí, k tomu mi dopomáhej MIPS. Výstélky jsou jednoduše odnímatelné a na mnoha místech přichyceny klasicky sucháči. Praní nebo případná výměna po delším používání bude hračkou.

Odvětrání je, řekl bych, standardní a 19 větracích otvorů odvádí svou práci bez připomínek. Někomu může scházet síťka proti hmyzu. Ale je to jako s blatníky, praktické, ale nehezké.

Na závěr bych se dostal k systému MIPS. Bell popisuje MIPS takto: Cílem nové technologie MIPS je eliminovat rotační síly, které působí na hlavu v případě pádu. Při nárazu pod jakýmkoliv úhlem systém MIPS umožní, aby se EPS skořepina přilby pootočila nezávisle okolo hlavy jezdce. Přestože je tento pohyb pouze v řádu několika milimetrů, věříme, že technologie MIPS výrazně snižuje množství rotační síly, která by jinak mohla být přenesena až na mozek.

Co Je Mips?

(Multidirectional Impact Protection System) a jak funguje? MIPS je kluzká vložka mezi EPS skořepinou (tělem přilby) a vnitřními výstelkami. V případě nárazu pod úhlem (například když zachytíte hlavou o větev) se EPS skořepina přilby protočí o několik milimetrů po MIPS vrstvě, a uchrání tak hlavu a mozek před prudkým rotačním trhnutím.

Sám nemám vyhraněný názor na tuto technologii. V přilbách na kolo jsem ji nikdy neměl, ale mám ji v přilbě na lyže a nutno podotknout, že ji tam mám, protože v tomto konkrétním modelu zkrátka je, a byl jsem rád, že na mou klenutou šišku konečně nějaká přilba pasovala. Ono slibované pootočení na hlavě do značné míry zajistí i přilba bez MIPS. Kdo chce věřit v MIPS, může, kdo ne, tak může ušetřit pár stokorun, více bych nad tím nerozumoval.

Ale zpět k přilbě Bell Drifter. Ta se nabízí ve čtyřech barevných variantách s tím, že dvě mohou a nemusí být vybaveny systémem MIPS. Jde o dnes testovanou žlutou a černou variantu.

Cena přilby s MIPS je stanovena na 2 499,- Kč, bez MIPSu vychází na 1 999,- Kč. Bell tak dává svým zákazníkům na výběr a není to pouze o malém logu a pocitu větší nebo menší technologické vytuněnosti. Obě verze se od sebe liší také v tom, jak padnou na vaši hlavu. Verze s mipsem je totiž o trošku mělčí, ale díky další mezivrstvě se může v některých případech lépe přizpůsobit tvaru vaší hlavy, proto doporučuji vyzkoušet si obě verze a následně zvolit tu, která vám padne lépe.

Vlastnosti:

  • Váha testovaného modelu s MIPS ve velikosti L (včetně štítku) je celkem rozumných 340 g.
  • Upínací systém Float Fit (integrace s MIPS u varianty se systémem MIPS)
  • Konstrukce In-mold Polycarbonate Shell
  • Ventilace 19 otvorů
  • Velikosti S (52–56 cm), M (55–59 cm), L (58–62 cm)

Co se mi líbilo:

  • atraktivní design
  • zpracování přilby jako takové včetně vnitřku
  • upevňovací mechanismus
  • cena ve variantě bez MIPS

Co se mi nelíbilo:

  • nic jsem nenašel

 

Více informaci o obou verzích Bell Drifter najdete na www.progresscycle.cz.

Přečteno - 9957x Tagy: testy bell komponenty doplňky
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. DoplňkyNová éra pro Extreme Racing Shox
    Nová éra pro Extreme Racing Shox
  2. DoplňkyFidlock rošiřuje sortiment trojicí novinek
    Fidlock rošiřuje sortiment trojicí novinek
  3. TechnikaFotogalerie: Merida Mission 6000
    Fotogalerie: Merida Mission 6000
  4. Testy - RecenzeTEST: Pirelli Scorpion XC RC a Scorpion M
    TEST: Pirelli Scorpion XC RC a Scorpion M
  5. TechnikaFotogalerie: zimní rukavice KLS Cape orange
    Fotogalerie: zimní rukavice KLS Cape orange
  6. DoplňkyTEST: zimní rukavice KLS Cape orange
    TEST: zimní rukavice KLS Cape orange

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.

redakční systém | ISSN 1803-5744