Giant přichází s novými modely LTD. Jeden z nich - trailový hliníkový bike Trance jsme si vzali do našeho redakčního testu...
"Trance 27,5 je přesně ten bike, se kterým si užijete náročné technické sjezdy i hravé traily, a když se vám pak do cesty postaví prudký výjezd, tak to pro vás nebude utrpení, nebo důvod slézt z kola, ale výzva, kterou přijmete. Zkrátka univerzální trail bike, který díky zdvihu 140 mm přesahuje do kategorie enduro."
Slova, kterými prezentuje Giant své dítko. Pěkně popsáno, ale je tomu skutečně tak?
Rám? Bravo, Maestro!
Do ruky se mi dostal kousek postavený na hliníkovém základu nové geometrie a koncepce 27,5", jak jinak velikosti M, když jsem tak malý pivo. Rám je vyroben ze slitiny pod označením ALUXX SL a je opravdu pečlivě zpracovaný. Nová geometrie je už od pohledu střižena více do endura, čemuž odpovídá i položení vidlice na 67°, což je o 2,5° méně, než u bývalého brášky Trance 29" (69°).
Zmenšila se kola i úhel hlavové trubky, ale zase nám přibyl zdvih, a to o celých 15 mm, takže jsem čím dál víc nedočkavý, jaké nakonec bude svezení. Vůbec se nehýbalo se systémem zadní kyvky, tedy Maestro zůstal tam, kde měl, což je dobře! Tento systém "virtuálního čepu" je prostě skvělý! Plně aktivní bez ohledu na zatížení, minimální odezva do pedálů při šlapání, zachování funkce při brzdění, zkrátka Maestro! Ve srovnání např. s legendárním DWLinkem je Maestro míň tuhé v oblasti středu, ale to bych u této kategorie kol neřešil.
Mínus tohoto provedení je umístění tlumiče, a to vzhledem k jeho špatné dostupnosti přepínání poloh. Pokaždé, když chcete s tlumičem něco udělat, jistí to hluboký předklon.
Vybavení rámu držákem vodítka ISCG-05, vnitřní vedení - standard dobré značky. Provedení uchycení zadního náboje je dost "nestandardní". Hodně mě překvapilo už táhlo upínáku, které jsem vytáhl ze zadní stavby. Ano, čtete dobře. V zadní stavbě , tedy v patkách zadní stavby, je umístěna redukce pro uchycení náby 135 mm se šroubovacím upínákem. Je to hodně podivné řešení, které nepřispívá příliš k tuhosti zadní stavby, ale spíše nutí klást otázku, proč toto řešení Giant použil. Že by měl na skladě příliš starých rychloupínákových náb a snažil se jich takto zbavit?
Naštěstí je to jen na šroub a samotné patky jsou připraveny na 142x12mm osu, takže to jde vyhodit a dát tam alespoň nábu, kterou si dříve či později stejně pořídíte, pokud vám stroj nebude postávat doma u krbu.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
To by mě zajímalo, jak menší kola a položenější vidlice zpomalujou jízdu při přesunech. Jestli to spíš nebude tím, že Giant v MY 2016 dává na kola nejhorší verze Nobby Niců "které zná snad každý biker a jen těžko najdete někoho, kdo by o nich hezky nemluvil"
odpověz na tento komentář