TEST: Giant Trance 27.5 2 LTD

Giant přichází s novými modely LTD. Jeden z nich - trailový hliníkový bike Trance jsme si vzali do našeho redakčního testu...

Autor: Pavel Čábelický
TEST: Giant Trance 27.5 2 LTD

"Trance 27,5 je přesně ten bike, se kterým si užijete náročné technické sjezdy i hravé traily, a když se vám pak do cesty postaví prudký výjezd, tak to pro vás nebude utrpení, nebo důvod slézt z kola, ale výzva, kterou přijmete. Zkrátka univerzální trail bike, který díky zdvihu 140 mm přesahuje do kategorie enduro."
Slova, kterými prezentuje Giant své dítko. Pěkně popsáno, ale je tomu skutečně tak?



Rám? Bravo, Maestro!

Do ruky se mi dostal kousek postavený na hliníkovém základu nové geometrie a koncepce 27,5", jak jinak velikosti M, když jsem tak malý pivo. Rám je vyroben ze slitiny pod označením ALUXX SL a je opravdu pečlivě zpracovaný. Nová geometrie je už od pohledu střižena více do endura, čemuž odpovídá i položení vidlice na 67°, což je o 2,5° méně, než u bývalého brášky Trance 29" (69°).

Zmenšila se kola i úhel hlavové trubky, ale zase nám přibyl zdvih, a to o celých 15 mm, takže jsem čím dál víc nedočkavý, jaké nakonec bude svezení. Vůbec se nehýbalo se systémem zadní kyvky, tedy Maestro zůstal tam, kde měl, což je dobře! Tento systém "virtuálního čepu" je prostě skvělý! Plně aktivní bez ohledu na zatížení, minimální odezva do pedálů při šlapání, zachování funkce při brzdění, zkrátka Maestro! Ve srovnání např. s legendárním DWLinkem je Maestro míň tuhé v oblasti středu, ale to bych u této kategorie kol neřešil.

Mínus tohoto provedení je umístění tlumiče, a to vzhledem k jeho špatné dostupnosti přepínání poloh. Pokaždé, když chcete s tlumičem něco udělat, jistí to hluboký předklon.



Vybavení rámu držákem vodítka ISCG-05, vnitřní vedení - standard dobré značky. Provedení uchycení zadního náboje je dost "nestandardní". Hodně mě překvapilo už táhlo upínáku, které jsem vytáhl ze zadní stavby. Ano, čtete dobře. V zadní stavbě , tedy v patkách zadní stavby, je umístěna redukce pro uchycení náby 135 mm se šroubovacím upínákem. Je to hodně podivné řešení, které nepřispívá příliš k tuhosti zadní stavby, ale spíše nutí klást otázku, proč toto řešení Giant použil. Že by měl na skladě příliš starých rychloupínákových náb a snažil se jich takto zbavit?

Naštěstí je to jen na šroub a samotné patky jsou připraveny na 142x12mm osu, takže to jde vyhodit a dát tam alespoň nábu, kterou si dříve či později stejně pořídíte, pokud vám stroj nebude postávat doma u krbu.

Přečteno - 74290x Tagy: testy giant 27.5 650b
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  2. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  3. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  4. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  5. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  6. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
    Fotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 Honza79 - vloženo: 01.03.2016 v 18:14:26

    To by mě zajímalo, jak menší kola a položenější vidlice zpomalujou jízdu při přesunech. Jestli to spíš nebude tím, že Giant v MY 2016 dává na kola nejhorší verze Nobby Niců "které zná snad každý biker a jen těžko najdete někoho, kdo by o nich hezky nemluvil"

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744