TEST: Scott Genius 920

Scott Genius je stálicí na trhu allmountain biků, a tak jsme do redakce na test tentokráte vzali jeho emkovou velikost, aby si na něm zařádila naše nová posila...

Autor: Petr Bureš & Kristián Zvěřina
Foto: Petr Bureš & Pavel Zvěřina
TEST: Scott Genius 920

Nejdřív ale pár slov o tom, jaký Genius se ukrývá pod touto světle modrou barvou a v čem se liší od svých předchůdců. Tedy 920 znamená že jede o 29" model, který využívá plně kontrolovaného 150mm odpružení na obou kolech. A když říkám plně kontrolovaného, tak tím myslím dálkově páčkou kontrolovaného nejenom útlumu, ale také zdvihu.

Genius totiž podobně jako Spark nebo Ransom a další modely umožňuje díky speciálnímu tlumiči měnit za jízdy jeho zdvih. V plně otevřeném režimu ponechává v akci 150 mm, v prostřední poloze nabízí redukovaných 100 mm a třetí poloha odpružení lockoutuje, což znamená, že se ve výsledku pracuje tak maximálně s 50 mm, protože lockout není úplně stoprocentní.

Vyšší karbonové modely Geniusu vynikají jednak skvělou geometrií, která si v ničem nezadá s enduro modely, současně ale nabízí až nečekaně příznivou hmotnost. High Modulus HMF karbon je tady kombinovaný s hliníkovou zadní stavbou. Karbonový zadek mají bohužel až dražší modely a to je vlastně asi jediná nevýhoda Scottu, třeba oproti konkurenčnímu Treku, který nabízí karbonové zadní stavby u všech svých karbonových modelů.

Mimochodem, když už jsem zmínil zadní stavbu, tak ta je tady v rámci poslední generace v provedení klasického Horstlink čtyřčepu, který kombinuje citlivost zadního odpružení s nezávislostí na šlapání i brždění. A co víc? Scott přidal do vahadla možnost nastavovat dvě polohy tlumiče a tím upravovat mírně geometrii kola. Předělat si tak můžete bike buď na 65, nebo 65,6° hlavu.

Středové složení tady najdeme lisované v PressFit standardu v šířce 92 mm. Obě osy kol pak nabídnou boostové rozteče, to znamená 110x15 mm vpředu a 148x12 mm vzadu. Bovdeny jsou vedeny kompletně uvnitř rámu i zadní stavby kromě hadice zadní kotoučovky, která je tažena vně spodní vzpěry zadní stavby. Vnitřkem je pak vedeno jak ovládání teleskopické sedlovky, tak tlumiče, který je kvůli tomu v rámu také otočen.

Přečteno - 45505x Tagy: testy 29 scott karbon trail enduro
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
    TEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  4. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  5. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  6. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 lukedu - vloženo: 15.05.2020 v 23:19:15

    To konkurencne srovnani by ste si mohli po sebe skontrolovat. Nazvy nesedia s obrazkami a popismi.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744