Trasu nového maratonu Genesis Bike Prague mají pražští bikeři jistě najetou. Vznikla pospojováním těch nejoblíbenějších úseků Lubora Tesaře jižně od metropole...
Je zárukou trati plné nápadů a originálních úseků. Lubor Tesař sice velkou část kariéry absolvoval na silnici, ale jakmile měl chvilku času, vyrážel do terénu. Proto zná vítěz čtyř etap Závodu míru v okolí Prahy téměř každou lesní cestu. Nyní z lásky k bikům vymyslel od základu trať Genesis Bike Prague, na kterou se bikeři vydají 16. června.
Genesis Bike Prague je hned při prvním ročníku zařazen do seriálu Inter-Mountain Series, kam patří i legendární závod Salzkammergut Trophy. Jaká lákadla čekají bikery na trati?
"Nabízíme hned několik specifických věcí. Zmínil bych přejezdy přes řeku po lávce, spoustu atraktivních míst v okolí Prahy a hlavně krásnou přírodu v okolí Českého krasu. Bikeři si navíc mohou vybrat dvě trasy."
Pro koho je určena dlouhá trasa 60 km?
"Jsou na ní tři dlouhé těžké kopce a je hodně náročná i technicky i fyzicky. Je tam dokonce před Cukrákem i jen pěší výšlap dlouhý asi sto metrů. Tady by musel jít po svých i mistr světa Jaroslav Kulhavý. Dlouhý závod bych doporučil trénovaným a zkušeným cyklistům. Déle pak lidem, co mají rádi výzvy, Je to spíš trať pro technicky zdatné bikery. Jsou tam nebezpečné sjezdy i kamenité úseky."
Takže kdo hledá pohotovější zážitek, vyhoví mu kratší trasa 35 km?
"Ta je určitě pro všechny. Je atraktivní a zajímavá, začátek vede po širších cestách, na to navazují pěkné pasáže v terénu a hlavně brod, který je vždy kořením závodu. Navíc ten náš není zrovna krátký, říčka je docela široká. Před ní je navíc kamenitý sjezd. To je sice jediný těžší úsek, ale dá se zvládnout bez problémů."
Většinu kariéry ses pohyboval na silnici. Podle čeho jsi trať navrhoval?
"Mám sice specializaci jako silničář, ale na biku jsem hodně trénoval a jel jsem na konci kariéry i nějaké závody. V terénu se pohybuju velice rád a tak vznikl i tento závod. Jezdím s klukama v okolí Prahy už dlouho, máme tu své oblíbené úseky, které jsme nyní pospojovali. Myslím, že cyklistům ukážeme mnoho výjimečných a snadno zapamatovatelných úseků."
Co tě nejvíce trápilo při plánování trati?
"Hlavně počasí, protože myšlenka a zrod závodu vznikla loni na podzim. Přes zimu jsme projížděli místa a to bylo mokro. Mnoho pasáží nebylo sjízdných, dokonce jsme jednou museli ukončit jízdu na polní cestě, protože se nám kola úplně zanesla blátem. Jinak mi dala zabrat i náročnost trasy, není to žádný výlet."
Jak jsi zvládl jednání s obcemi o tom, kudy závod povede? Jsou lidé z okolí cyklomaratonu nakloněni?
"Absolvovali jsme spoustu jednání a obce byly převážně přátelské. Všeobecně jsou reakce úřadů velmi pozitivní. Najde se sem tam někdo, komu se to nelíbí, ale obvykle se nám všichni snažili vyjít vstříc. Obce hodně slyšely na to, že je závod hned při premiéře zařazen ve stejné sérii jako Salzkammergut. Nejdůležitější tak bylo nalézt finální trať, což byla práce na půl roku."
O Genesis Bike Prague16.6.2012, Praha - Galerie Butovice 60 km pro ty, co se s tím chtějí poprat, a 35 km pro ty, co se neradi špiní Rozhodni se až na trase, do které skupiny patříš Funkční tričko Craft a fotografie v rámci startovného |
Foto: Mather
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Kuli — #28 ... pokud by mě zajímalo triko a plný břicho, tak jdu do Kenvela a Mekáče a nemusím se kvůli tomu dřít, potit a špinit na kole. Věř mi, že trať je to hlavní, podle čeho si vybírám závody a že jsem už jich něco objel ... Stejně tak tvrdím, že jsou závody, kde je za více peněz méně muziky, jak už psal někdo dole ...
- na tento komentář reaguje Kuli — #31
odpověz na tento komentářodpověď na Kuli — #28 Ale tyhle typy závodů opravdu jsou hlavně o "občerstvovačkách a tričku". Taťka s mamkou si prostě občas o víkendu vyjedou na nějaký ten "závod na horských kolech" v pěkný přírodě. Pokud máš opravdový závodní ambice a nemůžeš rozdejchat, že se tam jde taky někdo pouze pobavit a ne závodit, tak se těmhle akcím vyhýbej velkým obloukem. Ty pro tebe nejsou určený. Radši zkus něco ze svazovýho kalendáře. Díky.
- na tento komentář reaguje spita 67 — #32
odpověz na tento komentářodpověď na richard22 — #25 Tak to máš rovnou napsat že tě nezajímá kudy jedeš ale že se tam jdeš na občerstvovačky nažrat a vyfasovat triko
- na tento komentář reaguje VencaS — #29
- na tento komentář reaguje richard22 — #30
odpověz na tento komentářNejela jsem, radši jsem jela Malevil, ale pokud se to pojede příští rok a nebude se to krýt s Malevilem, tak bych si to klidně střihla :-) Snad se příští rok nebudou opakovat níže zmíněné problémy...
odpověz na tento komentářJá jsem se jako závodník bohužel (možná bohudík kvůli vedru) neúčastnil. Zúčastnil jsem se jako divák a přijel jsem na dvě pivka do divácký zóny. Ty jsem si odpracoval dobrovolnou dvouhodinovou pomocí rozdáváním piva a vody. Lidi u jejichž domu pípa stála dali do placu lívance a spoustu kýblů s vodou. Atmosféra pohodová. Takže jsem si k maratonu čuchnul neplánovaně i z druhé strany. Příští rok se určitě zúčastním, poměr cena výkon se zdá dobrá, moc podobných závodů v Praze není a pořadatelé vychytají údajné chybky. Doufám že se nenechají odradit těmi prudiči :-)
odpověz na tento komentářNezlobte se na mně, ale celý problém vznikl v tom, že nějaký idiot schválně a úmyslně přeznačil trať. Pokud by se to nestalo, byl by to povedený závod bez chyby. I tak se mně to líbilo (kvůli pár minutám se nezblázním, na bednu stejně nemám) a já příští rok pojedu určitě znovu. Zároveň bych poprosil pana Lindose, Havrana, Mikiho a spol, aby také uspořádali nějaký podobný maratonek v okolí Prahy, abychom mohli na start dojet metrem, abychom za 3 kila startovného dostali pěknou trať, 5 občerstvovaček, funkční triko a aby první ročník jejich závodu byl lepší než tento. Moc se všichni budeme těšit, díky.
- na tento komentář reaguje Lindos — #
- na tento komentář reaguje Kuli — #28
odpověz na tento komentářKoho zajímá že Tesař nespal? Mě teda ne, ať si jde fňukat jinam. Je to začátečník a tak neměl dělat tak náročnou trasu když to nezvládne. Nebo ať nepořádá nic. Ať jde někam do kursu:) Třeba k Vénovi Hornychovi:) Ten to opravdu umí.
odpověz na tento komentářTesařovy články majívždy stejného jmenovatele.Pokaždé nám tvrdí jak několik nocí nespal kolik toho musel udělat jak ho to mrzí,že to nedopadlo ale hlavně vždy za problémy se závody může někdo jiný.Když zničil Vary tak za to mohli
na ČSC,ČSTV a další organizace ale nikdy né Tesař.A proto říkém vše je jen podnikatelský záměr vy za něj od sponzorů a startujících dostáváte peníze není to žádná charita pro cyklisty.A je poznat,že na to nestačíte a není to poprve tak zde nebrečte !!
odpověz na tento komentářI z toho co pise Tesar je jasny ze zavod organizacne nezvladl.
odpověz na tento komentářodpověď na Fanda — #20 Psa tady nepřejeli, ale někdo tam povídal, že prej dokonce chytil vlka...
odpověz na tento komentářA psa tady málem nepřejeli? Na Malevilu málem jo.
- na tento komentář reaguje VencaS — #21
odpověz na tento komentářodpověď na Lubor Tesar — #18 Já byl náramně spokojený a nebyl jsem určitě sám. Tipl bych si, že těch spokojených byla naprostá většina, soudím dle reakcí na Facebook. Bohužel to na internetových diskusích obecně chodí tak, že veřejné pranýřování, pokřikování, pomlouvání, urážení a moralizování je doménou těch pár nespokojených, kteří mají zpravidla daleko větší potřebu si "zafňukat" do éteru, že nebyla naplněna jejich očekávání. Takže držím palce, příští ročník doufám bude. :)
odpověz na tento komentářOmlouvám se, že píši až nyní, ale až dosud jsem se nezastavil (úklid tratě a všech věcí spojených se závodem). Vůbec se nechci na nic vymlouvat - zajištění tratě a její bezpečnosti je povinností pořadatele a věřte, že jsme tomu věnovali spoustu času a pozornosti. Dovolte mi jen podat vysvětlení, omluvit se všem nešťastníkům ze zmíněného skoku a především poděkovat Pavlu C za nezištnou pomoc a asistenci při závodě. V tomto úseku byli brigádníci bohužel bez mapových podkladů, které mi někdo ukradl z otevřeného kufru auta při proškolování jiných na trati, před startem závodu (tím došlo i ke špatnému značení části posledního úseku tratě). Na mapkách měl každý brigádník (na trati 150) označenu číslem svoji polohu s číslem mapy (těch bylo na celou trasu 34) a na rubu všechny povinnosti a důležitá tel.čísla. Proto, že mapku zde neměli došlo k tomu, že neznali svá čísla a naše záchranka tak hledala místo zranění asi 25 min., což je samozřejmě má chyba a moc mě to mrzí. Poslední úsek musel nakonec značit někdo úplně jiný, než bylo původně v plánu (a asi zapomněli dát tam cedulku na nebezpečí), protože většina mých lidí opravovala (neplánovaně) "upravené" značení z předchozího dne na jiných místech trati. Bohužel Cukrák se podařilo někomu zvládnout ještě jednou (jen perlička,když jsme uklízeli druhý den, někdo nám tam přeznačil trať i po závodě...!) Tam je problém, že je to soukromý les a abychom tam vůbec mohli vést závod, domluvili jsme se se správcem lesa, že tam budou motorizovaní jen záchranáři. Věřte, že celý náš tým dělal pro zabezpečení a co nejlepší označení tratě a všech nebezpečných úseků maximum, ale byl to první ročník a spousta lidí trať neznala a bylo asi více pádů než obvykle-naši záchranáři se pořádně zapotili a patří jím obrovské dík za odvedenou práci. Nicméně snažili jsme se vytvořit zajímavou a atraktivní trať a to holt bohužel přináší i některá nebezpečí. Vím, že nějaké problémy byly, ale věřte, že jsem posledních 14 dní před závodem spal v průměru 2-3hod. denně (asi jen málokdo z vás si dovede představit co všechno obnáší povolení a zajištění takového závodu). Člověk pak má chuť se na všechno vykašlat
- na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #19
odpověz na tento komentářJo a ještě k té bezohlednosti - naprosto s tím souhlasím. Byl tam dokonce jeden, kterej vypadal na kole jak nějakej profík, kolo taky nebylo za pár korun, ale chování na pěst. Stojíme u zraněných jak já, tak policajti, tak záchranáři, snažíme se ty zraněné ochránit aby do nich nevletěl nikdo další, protože se ani s jedním nedalo hýbat a tenhle frajírek si to tam pěkně žene na skokánek. Řvu na něj ať to zpomalí, že to tam háže, panáček si skočí, vidí nás tam všechny včetně těch zraněných a přes záda na mě, ať se prý nepos... Ze všech co jelikolem za celou dobu než se objevila policie a záchranáři u nás zastavili myslím snad jen dva závodníci. Smutný obrázek. Asi pro ně bylo důležitější dojet 278. než někomu pomoct.
odpověz na tento komentářTen kdo závod jel, tak mě mohl vidět dost často u zmíněného skoku, kam jsem každou chvíli běhal pomoct závodníkům alespoň vstát.Počítám, že tak v druhé půlce závodu jsem už byl jen u skoku a čekal jsem na záchranku (byl jsem asi jediný v cyklistických kalhotách bez trička). Na fůru závodníků jsem křičel, že ten skok hází a stejně jich tam pár najelo jako magoři a pár jich sebou taky fláklo. Teprve po několika minutách to nahoře u Klausovy zastavili a pár jezdců to vzalo cestou o něco nad námi. Najaté záchranáře jsem viděl až na konci kdy přijeli k uvedeným nehodám, jinak jsem nepotkal třeba čtyřkolku ani jednou, pouze dvě nebo tři motorky, které jeli před těmi nejrychlejšími. Přesně jak napsal David Rubens, skok šlo označit, jelikož fakt vypadal hodně nenápadně. Neskákali akorát amatéři a ti co věděli, ale netroufli si na něj nebo přeci jen poslechli holky pořadatelky a zpomalili. zofre111: ne každý evidentně odhadl, že to bude tak vyhazovat a všichni kdo sebou sekli, šli na hlavu a kolo na ně.Stál jsem tam od začátku a viděl jsem všechny kdo tamtudy jeli. Profíci buď neskákali nebo ano, ale přizvedli si přední kolo a tak dopadli v pohodě.
Já jen doufám, že všichni co sebou někde na trati sekli jsou ok.
odpověz na tento komentářodpověď na Libor — #10 Libore v pohodě. Jen říkám, že pokud trasu nemám předem najetou tak nejedu bezhlavě...tzn. radši si příbrzdím, když nevím co je za zatáčkou nebo horizontem a nebo třeba že je před mostem sloupek (bohužel to tam taky do něj někdo napral)a nejedu tam jak bezmozek! Fakt to za to nestojí...
odpověz na tento komentářrád bych taky něco přidal. Závod jsem jel, 60km, úplný amatér (dojel jsem těsně před limitem). Trať pro mne celkem náročná, ale vše, kde mohl být problém označeno plus pořadatel. Viděl jsem několik pádů, ale bylo to spíš tím, že tam ti lidi letěli jako blázni - rozhodně ne chyba v označení trati. stran najatých záchranářů nemám výhrad - potkal jsem je snad 5 krát jak průběžně projížděli na těch čtařkolkách trať a vždycky se mě ptali, jestli jsem ok, stejně tak po dojetí do cíle. co mě spíš zarazilo bylo jak už tu někdo psal naprostá bezohlednost ostatních - to jsem fakt dlouho neviděl.
odpověz na tento komentářodpověď na David Rubens — #11 podle toho, co píšete, jste určitě nejel, takže jen pro info - sjezd v závěru rozhodně nebyl nebezpečný (jako např. ten označený před brodem na cca 40 km), nejednalo se o skok za horizontem, ale o jasně viditelný hrb, který byl vidět. Šlo to zkočit, ztlumit, nebo přibrzdit a přejet. Aby pořadatelé označovali každý hrbolek, kořínek, kamínek aby někdo něco nepřehlíd, to je jak psát na kafe upozornění, že je horký ...
odpověz na tento komentářZávod hezký, zázemí super, co mě trochu mrzí je bezohlednost některých bikerů na trati a co vúbec nechápu, je že závod ve skutečnosti sice vyhrál asi papírově nejlepší závodník, ale rozhodně ne závodník, který byl první v cíli..! To si kluci příště můžou dohodout pořadí už před startem a nemusí se zbytečně špinit od bahna...
odpověz na tento komentářodpověď na zofre11 — #8 To, že jste se krásně projel neříká nic o tom, jak byl ten závod pořadateli zvládnutý. Krásně projet se můžete třeba i ve Stromovce. Co to ale říká o úrovni závodu?
Nejde o samotnou rychlost poskytnutí pomoci, ale daleko více o schopnost pořadatele předvídat problémová a nebezpečná místa a schopnost zajistit nad nimi dohled. Když pořadatel nezvládne takovou základní věc, jsou mu tříkolky, čtyřkolky, nebo třeba pětikolky akorát tak na velké h...
V závěru maratonské trati může nechat zcela neoznačený a nezajištěný nebezpečný sjezd jedině úplný amatér, nebo opravdový ignorant. Nebezpečný proto, že jezdci kteří se na tom místě neprojíždějí pravidleně jako Lubor Tesař, nemají možnost podle ničeho rozpoznat jeho nebezpečnost. Skok ukrytý za horizontem?!! "Sorry, my to tu známe a že si přespolní rozbijou hubu, to je jejich problém..." takhle přece může uvažovat jenom naprosté hovado.
pokusy přeznačit trať jsou ewergeenem pořádání závodů v okolí Prahy. Stačilo se zeptat někoho se zkušenostmi a pořadatele sobotního závodu by možná napadlo, že značení bude nutné kontrolovat a opravit těsně před závodem.
Poměr cena/ výkon? Raději nehodnotit. Nezvládnutý závod, velká ostuda pro pořadatele.
- na tento komentář reaguje zofre111 — #13
odpověz na tento komentářodpověď na VencaS — #9 Ty si úplně mimo, si to budu projíždět, když jsem 200km odtud.
- na tento komentář reaguje VencaS — #15
odpověz na tento komentářTaky jsem to aktivně jel a převažují pozitiva. Úmyslné přeznačení trasy je určitě průser a docela mě "pobavilo", když jsem se hrabal na Cukrák, jak za občerstvovačkou byl větší hlouček cyklistů s nima čtyřkolka a padala tam ostrá a nepublikovatelná slova ;-) Organizace v pohodě, občerstvovaček hodně, těžký úseky byly dobře značený a pořadatelé na více místech měli signální píšťalku, což s povděkem kvituju. A to, že někdo jezdí bezhlavě po trase, aniž by se to před tím projel, je bohužel fakt.
- na tento komentář reaguje Libor — #10
odpověz na tento komentář.. osobně jsem se zúčastnil, takže můj pohled.
1) Poměr startovné / co za to byl podle mně hodně slušný, ve srovnání např. s Pražskou 50 docela výrazně.
2) že nějaký idiot schválně přeznačí trať není vina pořadatele, ačkoli motorka před první skupinou jet měla.
3) za pád nemůže kopeček ale vždy pouze jezdec. Předvídat, používat hlavu a jet na co mám a ne to z kopce hulit co to jde a pak se divit.
4) v případě zranění by určitě měla být pomoc bez debat rychlejší
5) já jsem se krásně projel
- na tento komentář reaguje David Rubens — #11
odpověz na tento komentářKam Tesař přišel to posral !!Jenom vždy mnoho keců a MTBS mu to jako vždy žere.
odpověz na tento komentářPořadatelé opravdu zklamali, naprosto neregulérní závod. Na 40km prvnich 30 závodníků pěkně 5minut pokecalo v lese u Cukráku kam dál no a jedna skupina jela tam a druhá jinam. Hlavně že schrábli prachy..........za tohle? Ať jdou do prdele.
odpověz na tento komentářTak sem na závodu byl i když ne jako závodník a pořadatelé docela zklamali. Aspoň na úseku, kde jsem byl s přítelkyní. Sjezd a pak malý nenápadný kopeček 2 km před cílem, který ale vyhazoval tak, že se tam natáhlo docela dost závodníků. Bohužel dva tak, že jeden asi v háji klíční kost a druhej 30min v bezvědomí, probral se až po příjezdu lékařů, kteří byli na místě dřív, než zdravotnická služba zajištěná pořadateli. Ti měli k dispozici jak terénní motorky, tak čtyřkolky a stejně tam nedorazil ani jeden z těhle prostředků. Navíc ani pořádně nevěděli kudy má jít trať, protože dle všeho byla špatně vedena ulicí Klausova, kde se jet vůbec nemělo. Mělo se jet po hliněné cestě o něco níž. Když se tam rozčiluje i starosta, který tam bydlí, že o ničem neví a jakto, že je zavřená silnice, tak asi není vše ok. Jelikož jsem asistoval skoro u všech pádů na zmíněném úseku a pořadatelé tam začli aspoň něco málo dělat až potom, co jsem jim to poradil, si myslím, že prestižní závod by měl být pojat trochu profesionálněji. Navíc tam zůstala dvě kola závodníků, které odvezla sanitka a nikdo moc nevěděl co s nima.Jelikož jsem jednomu z odvážených závodníků slíbil,že mu kolo nezmizí, tak sme tam s přítelkyní čekali snad hodinu, než se objevil hlavní pořadatel a kola odvezl.2 km od startu/cíle a trvalo to hodinu než vůbec někdo začal něco řešit?Sanitka po půl hodině od nehody,kdy došlo k otřesu mozku,že závodník nereagoval vůbec na nic?Volání sanitky až potom, co jsem jim to poradil?Zpomalování ostatních jezdců,aby do nás nevlítli,když jsme čekali na zdravotníky a pak když jsme tam stáli všichni? Tohle je práce pořadatelů a ti ji bohužel v tomto místě nezvládli. Byl jsem tam pouze jako divák a za ty dvě hodiny jsem stihl několika závodníkům pomoct jak s rychlou opravou kola,tak zapůjčením pumpičky,dal jsem jim napít od sebe a zabránil jsem hodně dalším pádům. Jakmile najdu na netu místo, kam to dát, tak videa budou k dispozici všem a uvidí každý sám.Stejně tak od startu po Jeremiášově, kde podle policistů,se kterýma jsem taky mluvil, jezdili ještě 5 min před startem auta i autobusy?Proč neposlali závodníky nějakým bezpečnějším a ne tak frekventovaným místem? No sloh dobrej, ale kratší se to napsat nedalo. Přeji pořadatelům do dalších ročníků více štěstí a poučení z chyb z tohoto 1. ročníku.
- na tento komentář reaguje David — #
- na tento komentář reaguje DR — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesař — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesař — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesař — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesar — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesar — #
- na tento komentář reaguje PH — #35
odpověz na tento komentářMě se závod prezentace závodu fakt líbí, určite jedu!
odpověz na tento komentářodpověď na marco — #2 protože to není rozhovor, ale obyčejnej PR článek toho maratonu
odpověz na tento komentářJak je možné tento rozhovor jsem už někde četl a to doslova. No trať si vyzkouším o víkendu a potom se rozhodnu. Nemám techniku tak snad to bude na Cross kole schůdné.
- na tento komentář reaguje michal — #
- na tento komentář reaguje michal2 — #
- na tento komentář reaguje xyz — #3
odpověz na tento komentářMoc pěkná trasa, taková klasika a nechybí pár výživných úseků :) Koukám, že jede i hokejová Sparta.
odpověz na tento komentář