V Hafjellu to byl zase ten starej dobrej Kulhec

Finále SP XCO v Hafjellu vzalo za srdce nejednoho českého bikera. Mnohými zatracovaný Jaroslav Kulhavý opět předvedl, že ho souboje se Schurterem baví. Po dvou letech opět vyhrál závod SP...

Autor: Jan Němec

Podobně dramatický závod jako ten dnešní jsme viděli naposledy 12. srpna 2012. Jaroslav Kulhavý (Specialized Racing) v norském Hafjellu vyhrál finále Světového poháru 2013 v souboji se Švýcarem Nino Schurterem (Scott Swisspower). Švýcar nastupoval do závodu s vědomím, že mu celkové prvenství už nikdo nemůže vzít, přesto se do poslední chvíle rval jako lev.

"Skvělý závod, krásný souboj s Ninem. Jsem moc šťastný, že jsem zpátky ve svých starých kolejích. Byla to pěkně bláznivá sezona," řekl v cíli Jaroslav Kulhavý, který už po několikáté sváděl boj s Ninem do posledních metrů, ten dnes skončil o sedm vteřin druhý. "Věřil jsem si, v těhle soubojích mám navrch, ve vzájemnejch soubojích jsem zase navýšil náskok. Cítil jsem se dobře už na mistráku světa, škoda, že to nedopadlo tam. Do Norska jsem jel s tím, že bych chtěl vyhrát a povedlo se."

Světový pohár MTB XCO #5, Hafjell 2013: start závodu

Už od startu vypadal Jára, jak jsme ho znali ze závodů v roce 2011. Koncentrovaný, bezchybný a hlavně rychlý. Držel se na čele v první skupině, kde nechyběl ani další český biker Ondřej Cink (Multivan Merida), Marco Aurelio Fontana (ITA, Cannondale Factory) a později Mathias Flückiger (SUI, Stöckli). Jaroslav se nikam nehnal, držel se spíše za zadním kolem Schurtera.

"Šel jsem do toho s touhle taktikou. Vzít za to od začátku byl risk, na trati plné kamenů jsem nechtěl riskovat defekt. Na druhou stranu jsem nechtěl, aby jela velká skupina," popisoval závod Jára.

Nino Schurter, který jel svůj první závod světového poháru na celoodpruženém kole, nechtěl Jaroslava před sebe moc pouštět. Hlavně před technickými pasážemi s následnou BMX sekcí. Právě tu si neuvěřitelně užíval a nad ostatními soupeři získával.

Světový pohár MTB XCO #5, Hafjell 2013: Nino Schurter

"Hned v prvním kole mi trochu ufouklo zadní kolo, tak jsem to raději neskákal. Věděl jsem, že si ho potom dokážu dojet. Nejel jsem na 100 %, spíš svoje tempo," přiznal Jarda, jež poslední okruh a půl jel už sám s Ninem.

"Věřil jsem si na něj. Měl jsem k ataku vybraný dvě místa, nejdřív mi to nevyšlo, ale podruhý už jo," popisoval Jára dramatický konec, ne nepodobný tomu z Londýna.

Vítězné gesto v cíli naposledy Jára předvedl v roce 2011 ve Val di Sole. Tehdy na konci srpna přespurtoval Schurtera...

Světový pohár MTB XCO #5, Hafjell 2013: Jaroslav Kulhavý

Pěkné divadlo předvedl Ondřej Cink v polovině závodu. Ve stoupání za to vzal a nastoupil. Nino si ale nenechal od nikoho otěže závodu vzít. Záhy bylo málem po náskoku. "Chtěl jsem to jen zkusit. Jelo se mi v tu chvíli strašně dobře a zdálo se mi, že se moc nejede. Aspoň jsem se ukázal, nelituju toho," smál se Ondřej, který potom pomalu odpadl a do cíle dojel na osmém místě. "Jsem strašně spokojenej, byl to fakt těžkej závod a já zase skončil do desítky, což byl můj cíl."

Ondřej tak nakonec klesnul v celkovém pořadí na páté místo, dnešním triumfem ho totiž stačil ještě přeskočit i Jaroslav. "Nevadí mi to, co bych chtěl od první sezony. Když jsem se dozvěděl, že jde na pódium 5 lidí, tak jsem se trochu uklidnil," nechal se slyšet Ondřej, jehož čeká už jen poslední závod v letošní sezoně: Pells Kriterium v Brně.

Světový pohár MTB XCO #5, Hafjell 2013: Ondřej Cink

Své nejlepší umístění v závodě světového poháru dnešním patnáctým místem vyrovnal Jan Škarnitzl (Sram Rubena Trek). Po špatném startu se prokousával stále kupředu.

"Včera jsem si nasadil starší pedály a zřejmě mám jiný kufry. V tréninku mi to nepřišlo, ale na startu jsem to nemohl nakopnout. Jel jsem konstantně, jsem spokojenej, nasadil jsem celopéro, což byla dobrá volba. Pěknej závod, těžká trať. Je na ní úplně všechno," uvedl Honza Škarnitzl, který je s výsledkem i letošní sezonou spokojený. "Patnáctý místo považuju za dobrý, vyrovnal jsem svoje maximum. Škoda května, kdy se mi svěťáky nepovedly. Ale zase jsem si to vynahradil na Evropě a mistráku světa."

Světový pohár MTB XCO #5, Hafjell 2013: Jan Škarnitzl

Foto: Michal Červený

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

1. Světový pohárUvidí Nové Město na Moravě hvězdné startovní pole? Je to velmi pravděpodobné
    Uvidí Nové Město na Moravě hvězdné startovní pole? Je to velmi pravděpodobné
  2. Světový pohárSvětový pohár MTB - Nové Město na Moravě 2024 - co je nového?
    Světový pohár MTB - Nové Město na Moravě 2024 - co je nového?
  3. Světový pohárPo XCO svěťáku je o víkendu na programu sjezd, hostí ho Fort William
    Po XCO svěťáku je o víkendu na programu sjezd, hostí ho Fort William
  4. Český pohárNa úvodní závod ČP do Města Touškov míří obhájci Terpstra i Cink
    Na úvodní závod ČP do Města Touškov míří obhájci Terpstra i Cink
  5. ZávodyFotogalerie: Světový pohár XCO #2 - Araxá
    Fotogalerie: Světový pohár XCO #2 - Araxá
  6. Světový pohárBatten dala v Araxá dabl, Andreassen vyhrál po 4 letech
    Batten dala v Araxá dabl, Andreassen vyhrál po 4 letech

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #60 DC - vloženo: 18.09.2013 v 12:59:45

odpověď na Jirinak — #58 Trocha slušnosti a oprášit si pravopis by neuškodilo. Ach jo, když už chcete urážet, tak alespoň pravopisně správně.

1. na tento komentář reaguje Jirinak — #66
  2. avatar
    #59 Jirinak - vloženo: 18.09.2013 v 12:55:26

odpověď na luly — #56 Si ocas a těmi svými příspěvky tady si moc úcty nezískáš, naopak.. ale to už si asi pochopil... To že ufouknou kolo a musí pak jet opatrně říkají všichni, nejen Jarda, uz si moc vymýšlíš, tak už toho raději nech lulane..

3. avatar
    #58 Jirinak - vloženo: 18.09.2013 v 12:49:46

komentář byl smazán

4. avatar
    #57 gomez - vloženo: 18.09.2013 v 11:08:37

odpověď na luly — #56 Nemachruju, jen konstatuju, že nebudu mít čas reagovat. A neřekl jsem "vy ostatní" ale jen že "ty" :D Když vidím, ja se držíš svého, už radši reagovat nebudu vůbec. Jen střílíš kolem sebe..;) Měj se fajn..;) HATER :P

5. avatar
    #56 luly - vloženo: 18.09.2013 v 10:40:59

odpověď na gomez — #55 Tys mě nic nenaučil, já jsem vždy choval slušně, jen říkám, že ho nemám rád, proto jak se chová jako rozmazlené dítě a ne jako profík. Proč neřekne musím zamakat na technice, ale zase se vymlouvá, že mu ufoukla guma a že to nemůže dávat jak by chtěl. To od nikoho jiného neslyšíš. Ostatní jedou, baví se tím a berou to tak jak to je. A nemusíš tady machrovat jak musíš trénovat a my ostatní jenom sedíme u televize, když nás vůbec neznáš. Taky bys měl mít trochu úcty a slušného vychování.

1. na tento komentář reaguje gomez — #57
    2. na tento komentář reaguje Jirinak — #59
  6. avatar
    #55 gomez - vloženo: 18.09.2013 v 10:22:13

odpověď na Luly — #54 Ano podle ústavy je daná svoboda projevu ale má své hranice! Teď nemyslím to, že by jste nemohli někoho urážet, pomlouvat! Jinak Luly, jsem rád, že jsem tě donutil ke slušnoti. Pokud by jsi napsal(a) ( teda spíše Truhlík ) svoje příspěvky tak jako tenhle, slušně a neurážlivě. Tak je to fajn, jsem rád, že jsem tě to naučil. Je jasné, že když někdo napíše, že Jaroslav není úplně nejlepší technik a že by na tom mohl zapracovat. Tak je to to něco jiného, než když někdo napíše, že neumí jezdit na kole a , že je to hanba jak jezdí a ješte nařkne Jardu z toho, že ostatní to vypustili ( a že Jarda jel vlastně tragicky teda ) ? Jako promiň ale tohle už je za hranicí, a je to fakt hnus. A ano, řekl jsi to dobře, ty jseš ten co se dívá jen u televize a to je všechno!!. Ano, Jarda jezdil bmx úseky pomaleji ale přečti si ještě jednou prosím článek ano ? A nabavím se jen o tobě. Beru to všeobecně, ty urážky, pomluvy apodobně. Musím na trénink..;)

1. na tento komentář reaguje luly — #56
  7. avatar
    #54 Luly - vloženo: 18.09.2013 v 10:06:21

odpověď na Gomez — #52 Podle ústavy je u nás svoboda projevu a já mám právo si říct svůj názor a nikomu tím neubližím, když řeknu, že mi někdo není sympatický a radši fandím někomu jinému, at je to čech nebo němec. Nebo když někdo řekne, že na BMX pasážích mu to nejde, že jsou lepší techničtější jezdi, tak je to pravda a všichni to viděli. Tak proč by to nikdo nemohl říct. Prostě nikdo není ideální a pokaždé se všechno nepovede. My se tím bavíme, že se na ty závody díváme a můžeme si k tomu říct co chceme. Naštěstí. Tobě se to může líbit nebo ne.

1. na tento komentář reaguje gomez — #55
  8. avatar
    #53 Tereza - vloženo: 18.09.2013 v 09:52:30

odpověď na luly — #51 Díky za tento příspěvek. Jen pro redakci, idiot je z řeckého slova idiotes neboli člověk zvláštní nebo bez odborných schopností. Používá ho i světová zdravotnická organizace.

1. na tento komentář reaguje Jirinak — #58
    2. na tento komentář reaguje germano — #61
  9. avatar
    #52 Gomez - vloženo: 18.09.2013 v 09:47:59

odpověď na luly — #51 Mýlíš se, redakce má právo stahovat příspěvky a také já mám právo se zastávat člověka, který toho tolik dokázal, narozdíl od lidí jako jste vy, kteří jen "slepě" urážíte. Pokud někdo napíše, že Kulhavý neumí jezdit na kole a jěště si vyhledává v záznamu každičký moment aby mohl "zaútočit" na Jardu, tak to je slepá kritika a to je urážka, to už není prosazování slušného a vlastního názoru ! Říkáš, že slepě obdivujeme ? Zkus si vyhledat všechný mé články, i já jsem se vůči Jardovi několikrát vymezil! Ale pokud vyhraje závod Světového poháru, tak i kdybych byl sebevětší kritik a Jardův "nepřítel", tak alespoň jedno slovo chváli si najdu! Ano, Jarda je poněkud zvláštní a možná proto, jaký je a jak se cítí, vyhrál Olympiádu, je na každém jak se bude projevovat a jak se bude chovat. Mě také nesedí jak se Jarda projevuje na venek ( protože osobně a vnitře ho neznám ) ale pokud vyhraje SP, tak řeknu jediné RESPEKT A DÍKY !!!

1. na tento komentář reaguje Luly — #54
  10. avatar
    #51 luly - vloženo: 18.09.2013 v 09:26:54

Přesně tak, proč bychom měli chodit do prdele, nemáte právo diskutovat jen vy, co ho slepě obdivujete a navíc ani redakce nemá právo stahovat příspěvky, které nepochopila. Mě to přijde vtipné jak ho tady někdo přirovnal k Forestu Gumpovi. Napíšu to takhle, abyste to zase nstáhli. Chová se zvláštně, mluví zvláštně, jezdí zvláštně, má zvlášní posed na kole, je to zvláštní člověk, který vyhrál olympiádu. Pro mě je to taky Forest Gump. A vy co jste ten film neviděli nebo ho nechápete tak věřte, že to není urážka.

1. na tento komentář reaguje Gomez — #52
    2. na tento komentář reaguje Tereza — #53
  11. avatar
    #50 Ráďa - vloženo: 18.09.2013 v 08:08:10

Truhlík a ostatní "punkeři" diskuzí, nechoďte do prdele. Kdyby vás nebylo, tak by nebyla žádná zábava. Kontroverzní příspěvky jsou žádoucí, diskuze se potom svižně rozvíjí, nezůstane jen u obdivných a prázdných frází a člověk se občas i něco doví :-).

12. avatar
    #49 gomez - vloženo: 18.09.2013 v 06:01:33

odpověď na truhlik — #41 Když si tak pročítám diskuzi. Musím si opět postesknout nad tím jací my češi potažmo slováci jsme. Do těch co prohrají kopeme a do těch co jsou úspešní ještě víc. Truhlík nazývá Kulhavého hanbou a člověkěm, který neumí sedět na kole. Bohužel, největší hanba jsme my diskutující. Jarda vyhraje světový pohár a my hledáme jak by jsme ho pošpinili. Nechápu jak si vůbec dovolí někdo říct, že Olympijský vítěz neumí jezdit na kole. Truhlík tady hledá ve videu každičký záběr, kde by něco na Jardu našel. Ale aby si přečetl článek ( viz bmx ) na to je asi moc lenivej. Bohužel, je to o každém z nás, o charakteru, morálce, kultuře ( jak zde už někdo psal ). Truhlík nemá ani jedno, takže je zbytečné na něj reagovat, zvlášť člověku který Jardovi a všem ostatním slušným lidem nesahá ani po kolena. Takže truhlíku a všichni ostatní BĚŽTE DOPRDELE, NIKOHO TO NEZAJÍMÁ !!!!

1. na tento komentář reaguje Luly — #
  13. avatar
    #48 Luboš Oubrecht - vloženo: 17.09.2013 v 23:48:52

Asi bych nedělal závěry o kvalitách XC závodníka podle toho, jestli skáče a předvádí se na BMX sekci, nebo jestli ji jede na jistotu s tím, že si pak dotytčného sjede na pár metrech zpátky. Jarda je prostě jinej typ závodníka. V jednom vydání německýho Bike magazínu ( myslím, že to bylo na přelomu 2011/12 ) byl pěknej článek o Jardovi, kde jsem se mimo jiné dozveděl plno zajímavých věcí z jeho osobního života. Tam jeho styl závodění přirovnávali ke hře R. Federera. Nenápadná a čistá jízda, bez zbytečnejch nástupů a parádiček, která v případě dobré formy vedla téměř vždy k vítězství. Mě osobně je tento styl závodění blízkej a i kdyby nebyl, tak ho tady nebudu nazývat " idiotem kterej nic neumí "

14. avatar
    #47 xegiie - vloženo: 17.09.2013 v 23:29:43

odpověď na truhlik — #46 a v cíli se bavil Jarda a Nino sebou málem šlehnul na zem

15. avatar
    #46 truhlik - vloženo: 17.09.2013 v 22:41:58

odpověď na Revo — #42 w/kg v důsledku váhového rozdílu :D

Shurter sa bavi a Jarda trpi

1. na tento komentář reaguje xegiie — #47
  16. avatar
    #45 Xegiie - vloženo: 17.09.2013 v 22:09:23

Přesně tak, řekl proč to neskákal. A i kdyby, hodnotí se estetika, nebo bodují se skoky? nebo vyhraje ten co dojede první do cíle? o to větší borec, že ho tady to předjetí Schurterem při skoku nerozhodilo a vklídku si ho dojel :) a opravdu nevím co by měl Jarda zlepšit na výjezdech? Jestli tím je myšlen výjezd kopců, tak v tom je Jarda bezkonkurenčně nejlepší

17. avatar
    #44 matejoffhands - vloženo: 17.09.2013 v 20:56:32

odpověď na truhlik — #41 jesus.."vytaza"...:(????btw. chcete na Jaroslava tel.číslo?

18. avatar
    #43 Leto - vloženo: 17.09.2013 v 20:55:38

odpověď na truhlik — #41 odpověď na Revo — #42

"Hned v prvním kole mi trochu ufouklo zadní kolo, tak jsem to raději neskákal. Věděl jsem, že si ho potom dokážu dojet."

rekl Jaro.

19. avatar
    #42 Revo - vloženo: 17.09.2013 v 19:51:23

odpověď na truhlik — #41 Nevím jestli jsem četl správně ale po závodě řekl že od prvního kola měl ufouknutý zadní a proto neskákal.. tímto pro mě debata na tema jara a bmx končí.. jinak jiná liga schurter a jara... to je vas nazor ja si myslím pravý opak aji v důsledku váhového rozdílu :D

1. na tento komentář reaguje Leto — #43
    2. na tento komentář reaguje truhlik — #46
  20. avatar
    #41 truhlik - vloženo: 17.09.2013 v 19:29:16

odpověď na Xegiie — #36 Jasne Kulhavy je super bajker, spicka na planete. V tom kopci parada 1:45:40. Ale 1:59:11 to je dost hamba, na olymp vytaza, ked nema techniku. BMX ani nahodou nejazdil. To znamena ze sa ma co ucit. Shurter je v zjazde a BMX ina liga. Aj v stupani. Majstra sveta vo fourcrosse, Tomáša Slavíka, keby pekne poprosil o trening tak to bude parada.

1. na tento komentář reaguje Revo — #42
    2. na tento komentář reaguje Leto — #43
    3. na tento komentář reaguje matejoffhands — #44
    4. na tento komentář reaguje gomez — #
    5. na tento komentář reaguje gomez — #49
  21. avatar
    #40 Michael Šimek - vloženo: 17.09.2013 v 18:01:09

Jeste stoji za zminku ze po Hafjellu mame v UCI rankingu celkem slusny cisla, Cink 3. Jaro 4. Skara 11. Nash 8. Vastl 2. a Bara Prudkova 11. ( http://mtbcrosscountry.com/ranking/ )

22. avatar
    #39 Xegiie - vloženo: 17.09.2013 v 10:19:04

odpověď na Tereza — #37 asi jsme si nerozuměli, mě to vžene úsměv do tváře, protože takle prostě nikdo jinej nejezdí, ne že bych si myslel, že neví jak si nastavit kolo. Očividně ví a moc dobře.

Ale asi jsi vyhrál/a olympiádu také, že si ho dovoluješ jmenovat idiotem.

1. na tento komentář reaguje Tereza — #
  23. avatar
    #38 zbynek.taborsky - vloženo: 17.09.2013 v 09:38:39

odpověď na Tereza — #37 Promluvil NIKDO z hloubi internetu, fakt gratuluju...

24. avatar

1. na tento komentář reaguje truhlik — #41
  26. avatar
    #35 truhlik - vloženo: 16.09.2013 v 23:04:11

odpověď na troll — #34 BMX bude jazdit celu zimu aby buduci rok nerobil hambu. ;-) ;-)

27. avatar
    #34 troll - vloženo: 16.09.2013 v 22:52:08

truhlik, ty sa vies bacovat len hoj;-)

1. na tento komentář reaguje truhlik — #35
  28. avatar
    #33 truhlik - vloženo: 16.09.2013 v 22:41:10

Kulhavy sa nevie bicyklovat, ako moze vyhravat?

1:59:11 cas

1. na tento komentář reaguje Xegiie — #36
  29. avatar
    #32 Xegiie - vloženo: 16.09.2013 v 22:09:47

ehm :D tak takhle bych si sedátko fakt asi nedal:D, jak na tom může sakra jezdit?, ale už chápu proč tolik chodí ze sedla :))

30. avatar
    #31 Xegiie - vloženo: 16.09.2013 v 22:00:21

odpověď na terka — #30 vidíš sedla jsem si ani nevšiml, však on je největší drak:)

během závodu Jardovo nastavení probírali komentátoři redbullu, že kašle na nějaký kofort, prostě to odladil na výjezd kopců.

Abych řekl pravdu dost mě to láká, si alespoň ten představec takhle vyzkoušet :D

1. na tento komentář reaguje Tereza — #37
    2. na tento komentář reaguje Starý Buchys — #
  31. avatar
    #30 terka - vloženo: 16.09.2013 v 21:10:22

odpověď na Xegiie — #25 A co sedlo? To zase vhání úsměv do tváře mě. Je vidět, že je odborník na nastavení posedu. Takhle by si to nedal ani největší drak.