Dva dny před startem Cape Epic je situace nejasná, Kristián s Martinem věří, že závodit se bude, přípravě dali 100 %
Ve Stellenboschi, kde tráví Kristián Hynek s Martinem Stoškem čas před startem Cape Epic, se dnes ráno mluvilo o jediném. Pojede se závod, nebo ne? Ranní zpráva o odstoupení týmů Specialized situaci jen více znervózněla.
"Je to nepříjemná situace, od minulého pátku, co jsme tady, je Coronavirus hned po tréninku téma číslo jedna. Všichni sledujeme, co se děje v Čechách a v Evropě, nenechává nás to klidnými. Samozřejmě počítáme s variantou, že se Cape Epic zruší. Mění se to z hodiny na hodinu. Pořád ale věříme, že se závod pojede. Rozhodně nechceme nic zlehčovat, zdraví je pochopitelně nejhlavnější. Tady v JAR je to zatím velmi klidné, ale ono to může být za pár dní jinak," okomentoval situaci Kristián Hynek, těsně potom, co se s Martinem vrátili z tréninku a dozvěděli se zprávu o týmu Specialized.
"Je to hodně alarmující zpráva, může to spustit velkou lavinu. Je to pro závod velkou škodou a všichni čekají na oficiální stanovisko organizátorů. Takhle jsem si svůj poslední Epic nepředstavoval..."
Dresy speciálně připravené na Cape Epic kombinují česko-africký motiv vlajek
Český pár se představí v nových dresech Future Cycling - Northwave, který italský výrobce cyklistického oblečení navrhl speciálně pro závod Cape Epic. "Je to zajímavý design, který kombinuje česko-africký motiv vlajek," vysvětlil Kristián, jenž má v obdobném provedení i tretry.
Do Jihoafrické republiky přicestovalo duo s vysokými ambicemi. "Měli jsme super zimní přípravu, společně jsme byli na Mallorce, jednou na lyžích a pak i šestnáct dnů na Kanárech. Takovým přípravným vrcholem byl Kypr, který se nám moc povedl. Hlavně já se tam cítil oproti loňsku výborně," řekl Kristián.
"I pro mě byl Kypr super, příprava byla zase o něco lepší než minulý rok. Na Kypru jsme se otestovali, měli jsme minimální ztrátu. Zvolili jsme taktiku, že jsme jeli pořád spolu, takový trénink na Cape Epic. Osobně jsem si potvrdil, že můžu závodit s těma nejlepšíma a zase jsem nabyl trochu sebevědomí, začal jsem věřit tomu, že na Epicu můžeme bojovat o medaile. Já se cítím skvěle a na závod se fakt těším," sdělil Martin Stošek, který stojí před svou velkou premiérou.
Design z dresů byl převeden i na tretry NW Ghost Pro
Stejně jako vloni budou Kristián a Martin sedlat Canyon Lux
V Jihoafrické republice byl už vloni. Kristián ho vzal na zkušenou, zatímco sám jel s norským mladíkem Peterem Fagerhaugem. "Vloni jsem ještě neměl důvěru v to, že by Martin byl schopen Epic se mnou objet. Vloni si to tady osahal, bez závodního stresu, nahlídnul do zákulisí a letos už ví, co ho čeká. Celý rok jsme pak měli dostatek času se vzájemně “osahat”. Během léta jsem už byl přesvědčenej, že letos pojedeme spolu," ozřejmil Kristián.
"Já jsem si taky nevěřil, vůbec jsem nevěděl, jak na tom jsem. Během sezony to ale tak hezky vyplynulo, že tenhle rok jsme tady spolu," sdělil Martin.
Ve stínu negativních zpráv je dvojice, kterou od sebe dělí 14letý věkový rozdíl, připravena v neděli odstartovat. "Udělali jsme maximum v tréninku, já mám super váhu a za sebou nesrovnatelně lepší přípravu než vloni. Odjeli jsme tady na místě kvalitní tréninky, byli jsme tady už 10 dnů předem. Věřím, že na ten můj poslední Epic jsem připravenej dobře," oznámil Kristián, který spolu s Martinem absolvoval už tři etapové závody. Věří totiž, že společné nastavení je klíčové.
Kristián Hynek a Martin Stošek. Dočkají se startu Cape Epic?
"Myslím, že zásadní je nastavení tempa, rozvržení sil během etapy a v celým závodě. Jeli jsme spolu už tři etapáky dvojic - 4Island, Brasil Ride a naposledy Kypr. Je to o tom znát silný a slabý stránky jeden druhýho. Třeba prudký kopce jsou Martinova doména, ale musí se přizpůsobit. Je to o tom nejenom je znát, ale i je respektovat. Dvojice se jinak může navzájem zlikvidovat."
Co se týká technického vybavení, Kristián s Martinem letos vsází na pitný režim na svých zádech. "Z taktickýho hlediska mohou hrát důležitou roli vodní reservoáry, my vezeme batůžky Uswe, je super lehký a výborně sedne na zádech, že ani s litrem a půl pití ho na zádech necítím. Může to na Epicu usnadnit život, situace na prvních dvou feedzonách je vždycky dost hektická a my tam tak nemusíme vůbec stavět," vysvětlil Kristián.
|
||
DĚKUJEME! |
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
to se kluci přepočítali... canceled
odpověz na tento komentář