Ředitel společnosti Specialiezd Eastern Europe stojí v pozadí zlatých triumfů obou českých závodníků. Tvrdí, že podpora sportu je důležitá a úspěch se odrazí v prodeji kol...
"Kluky bolí nohy, mě ramena. To od toho neustálého plácání", řekl na úvod tiskové konference dvaačtyřicetiletý Zdeněk Löffelmann, šéf Specialized Eastern Europe. I on totiž stojí v pozadí úspěchů obou českých mistrů světa. Někdejší provozovatel známého cyklo obchodu Cyklosport 69 pomáhal Jaroslavu Kulhavému při námluvách ve Specialized Factory týmu a letos znovu neváhal podepsat smlouvu s Michalem Prokopem, po deseti letech!
Zdeněk Löffelmann- CEO Specialized Eastern Europe |
Zdeněk se na své zlaté hochy přijel osobně podívat do Champéry na mistrovství světa. A jak mu jeho instinkt velel, za pět minut dvanáct....
Jak se ti líbilo na mistrovství světa?
Já byl naposledy na mistráku světa v Kaprunu, tuším šest, sedm let zpátky...
No, ono je to už devět let...
Aha, no tak vidíš, letí to rychleji. Líbilo se mi to moc, byl jsem z toho nadšenej. Třeba Jarda ale říkal, že některý věci jim tam organizačně neklapaly. Ale z mýho pohledu, kdy jsem tam v pátek přijel a hodinu potom jsem slavil titul mistra světa Michala Prokopa, se nemohl nelíbit.
Mnozí tvrdí, že máš čuch na talenty nebo snad i křišťálovou kouli. Tak jak to je?
Já nevím. Čuch samozřejmě mám, křišťálovou kouli ne. Mě oslovuje spoustu lidí s žádostí o podporu. Dá se říct, že mě během posledního roku oslovily snad všechny český týmy. A samozřejmě nejde, aby všichni jezdili na Specialized. A dokonce bych řekl, že teď už toho je až až. Ale z těch nabídek jsem si vybral správně. Byla to klika.
Evidentně více než správně, letos hned dva tituly
Přijde mi strašně důležtý ten sport podporovat. Tak se někdy zadaří :-))
Jak a proč sis vybral tyto dva bikery?
Jardu Kulhavýho mi představil Jarda Žitný a zeptal se mě, jestli bych nechtěl pomoci posunout jeho kariéru zase dál. Tehdy jezdil na Authoru a docela jsem zíral, že takový talent nemá od značky téměř žádnou podporu. Neváhal jsem skoro ani minutu, nepřišlo mi to ani moc drahý. Co se týče Michal Prokopa, tak s ním jsme spolupracovali už dávno, vlastně když s fourcrossem začínal. A protože jsem věřil, že titul stále může vyhrát, podepsal jsem s ním smlouvu i letos.
Do Champéry přijel i zakladatel značky Specialized Mike Sinyard, což se nestává běžně. Kvůli Jardovi?
Jo, přijel kvůli Jardovi a mladýmu sjezdaři Brosnanovi, u nich se očekávalo, že by měli vyhrát. Trošku doufal i v titul Sama Hilla. Ale Jarda byl hlavní důvod, očekávání bylo veliké.
Ze Švýcarska tedy odjel spokojen?
Naprosto. Specialized získal tři tituly. A stejně tak jako on, jsem i já pyšný na to, že první titul na šestadvacítkách v roce 1990 získal Ned Overend a o jedenadvacet let později ho Jarda Kulhavý vybojoval jako první na devětadvacítkách.
Je na Čechy Mike Sinyard pyšný?
Stoprocentně. V cíli mě pořád objímal a až jsem se styděl, kolikrát mi říkal, jak je to skvělý a jaký je to neuvěřitelný úspěch.
Vloni jsi byl v pozadí zákulisních jednání o vstupu Jardy do Specialized Factory, bylo to těžké ho tam protlačit?
To je pravda, začal jsem tlačit okamžitě, když začal vloni stoupat vzhůru. A těžký? To ne, vůbec ne, zájem byl i z jejich strany. Nedokázal jsem si představit, že by jezdil za jinou značku. A hlavně jsem něco podobného zažil už s Michalem, když šel nahoru, tam jsem neměl prostředky a přišel jsem tak o jeho první titul. A za žádnou cenu jsem nechtěl, aby to s Jardou dopadlo stejně. Značek, které o Jardu stály, bylo opravdu hodně. Důležité také bylo, že Jarda chtěl sám zůstat u Specializedu.
Dokážeš vyhodnotit, jaký bude mít úspěch v Champéry dopad na prodej kol?
Já stále tvrdím, že marketing je neměřitelnej. Ale od tý doby, co máme Jardu, možná změním názor. Tenkrát jsem mu řekl, okay budeš jezdit Epica. Tehdy bylo jen hodně málo lidí, kteří jezdili fulla, hlavně myslím u nás. A jen co začal Jarda na Epicu, další rok měla půlka lidí u nás na závodech celopéro. My jsme to na prodeji Epiců okamžitě poznali. A co se týká devětadvacítek, tak bylo strašně dobře, že to bylo úplně první kolo, který letos Jarda zkusil. Byla to i trochu náhoda, že mu přišlo první kolo ještě před Kyprem. Pak totiž řekl: hele to je dobrý, na tom chci jezdit furt. A letos tedy zaznamenáváme velký zájem o stejná kola, na kterých jezdí. Čili ve zkratce - dopad na prodej to mít bude. A tím nemyslím jenom nás jako firmu Specialized, ale vůbec, třeba děti, které v klukách uvídí nějaký vzor a začnou jezdit na kole. Jedno na jakém.
A co další talent?
Chodí za mnou spousta lidí, celé týmy. Ale už jsem to říkal, nemůžeme sponzorovat všechny. Zatím tedy žádného dalšího talenta nemám a navíc moje práce je úplně jinde. Musím přiznat, že jsem měl i velkou kliku.
Foto: Michal Červený
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na Scrub — #8 Konečně někdo, kdo má rozumnej názor.
odpověz na tento komentářodpověď na Radekk — #7 Měl jsem tedy tehdy zřejmě štěstí na dobrého prodejce. Naštěstí mám jinou značku kola a navíc "svého" prodejce kde mě vítají s otevřenou náručí. Zrovna dnes jsem tam byl a diskutovali jsme mou úvahu o prodeji 29" kol. Prodej šel nahoru o cca 10% oproti loňsku, ale vlivem Jardy Kulháveho prý to rozhodně není. Tedy moje úvaha byla chybná.
odpověz na tento komentář4 Radekk: za prvé zaměstnanci Cyklo69 concept storu nejsou zaměstnanci pana Loff. ale uplně někoho jiného, je to samostatný subjekt, tak než něco plácneš tak si zjisti skutečnosti prosím tebe. To že to ti pánové z Dejvic dělají poměrně dobře, mají hezký obchod, kvalitní sortiment a co si budeme povídat každej kdo podniká tak to dělá proto aby si vydělal peníze ne? Nebo ty bys dělal byznys z nějaký dobročinnosti? Asi tomu nerozumím :-)
- na tento komentář reaguje Matěj Kučera — #10
odpověz na tento komentářodpověď na marco — #4 odpověď na Josef — #6 marco má naprostou pravdu. Machírci z concept storů (především toho dejvického) mají asi pocit, že jsou něco víc než ostatní, obyčejný člověk, který si zrovna nejde koupit kolo nad 100 tis. se tam cítí jak obtížný hmyz, mimoto jejich odborné znalosti, přehled v technice a cyklo problematice jsou na úrovni předlistopadových prodavčů prodejen Kola-Zbraně (už jim jen chybí modré pláště). Tihle pánové to očividně nedělají z lásky ke kolu ale k penězům. Pan Löffelmann by si měl asi své zaměstnance lépe vybírat (zvláště jestli míní vážne filosofii, kterou zde prezentuje), protože takový přístup moc dobrou vizitku firmě nedělá. Dobrý pocit zákazníka a lidský přístup udělá mnohem víc než deset titulů mistra světa, přecijen závodníci přicházejí a odcházejí a značka (někdy) zůstává. Upřímě, i kdyby se mi Specialized líbil sebevíc takový přístup dost odrazuje a konkurence je dnes tak veliká ... I když nad čím se vlastně pozastavuji, jsme přece v Čechách.
- na tento komentář reaguje Josef — #9
odpověz na tento komentářodpověď na marco — #4 Už jsem psal, že Specialized moc nemusim, ale to co píšeš mi příjde přehnané. Obchody mají pěkné a prodejci jsou v pohodě. Naposledy jsem tam byl sice tak před půl rokem, když jsem sháněl boty pro ženu, ale všichni se k nám chovali vstřícně. A to že to podpoří prodej devětadvacítek vítám jako fanda značky Trek,který převzal značku Garryho Fishera kde tato koncepce vznikla.
- na tento komentář reaguje Radekk — #7
odpověz na tento komentářodpověď na marco — #4 Hmmm, tak s takovou češtinou,kterou jsi předvedl (jak sy nepochopily ...) se tomu, že se s tebou nikdo nebaví nelze divit.
odpověz na tento komentářVěta ve článku se mi líbí: "Čili ve zkratce - dopad na prodej to mít bude. A tím nemyslím jenom nás jako firmu Specialized, ale vůbec, třeba děti, které v klukách uvídí nějaký vzor a začnou jezdit na kole. Jedno na jakém." Pan Löffelmann by si měl pokecat s chlapci z Cocept storů. Protože to JEDNO NA JAKÉM jak sy nepochopily. Jsou to militantní hovada uznávající jen svou značku a urážky typu "Cože tak vy jezdíte ten čínskej kšunt tak to pro vás nic nemáme to jste si spletl dveře tady prodáváme jen kvalitní kola a asi z Vás koupě Carbon Epica za 100 litrů nekouká moc nezaclánějte dejte si čelem vzad" mě už nebaví myslel jsem si to že je to ojedinělá záležitost ale oni jsou tím nakažení všichni zaměstnanci concept storů v Praze což je smutné.
- na tento komentář reaguje Jarek — #5
- na tento komentář reaguje Josef — #6
- na tento komentář reaguje Radekk — #7
odpověz na tento komentářno nevim, mě to zas tak skromný nepřipadá, jak za ním chodí všichni na světě a čuch na talenty to on samozřejmě má ... :) prdlajs. víc štěstí než rozumu.
odpověz na tento komentářFakt peknej clanek diky,
souhlas s josef - fakt je videt skromnost i na takovy urovni v mtb....
respekt!
odpověz na tento komentářJe až k nevíře jaká pokora jde z článku. Jiný by se mlátil do prsou jak je dobrý a tady "Musím přiznat, že jsem měl i velkou kliku". I u Jardy vidím obrovský respekt k fanouškům, jak jim vychází vstříc, při podepisování komunikuje (narozdíl od RK), rád se vyfotí. Na to jakou má tato formace převahu stojí pevně na zemi a za to mají můj obdiv a to i přesto že si Specialized z důvodu vlastního přesvědčení nikdy nekoupím. I když nikdy neříkej nikdy ....
odpověz na tento komentář