CTM Scroll Expert

Slovenská firma CTM se nebojí celoodpružených kol. Důkazem je například Enduro modelová řada Scroll, ze které vám představíme prostřední model Expert ...

Autor: Petr Bureš
CTM Scroll Expert

To, že většina československých firem není nikterak silná v celoodpruženém enduro segmentu, je dlouhodobě známá skutečnost. Výjimky byste spočítali snadno na prstech jedné ruky a CTM by bylo jednou z nich. My se dnes proto zaměříme na hodně zajímavý model této slovenské značky, který nese označení Scroll Expert a jde o plnohodnotné enduro postavené na 27,5" kolech se zdvihem 160 mm.

Rámová platforma, kterou CTM využívá pro tento a dva další modely Scroll, pochází od známé tajvanské rámařské firmy Astro. Jde o rám, který je svařený z typicky ostře tvarovaných trubek ALU 6061 opatřených černým matným lakem se žlutošedými pruhy.

Moderní enduro geometrie sází na delší rozvor a položenou hlavovou trubku pod úhlem 66,5°. Sedlová trubka má v horní části kruhový průřez, který je zakončen rozdvojenou masivní částí procházející až ke středovému složení. Skrz tento otvor pak prochází plovoucí tlumič, který spojuje horní a spodní vahadlo zadního odpružení.

Zadní stavba je svařena z poměrně subtilních trubek do pevného trojúhelníku, který je s rámem spojen prostřednictvím dvou vahadel. Jde tedy o virtuální odpružení disponující 160 mm zdvihu.

Jako správnému enduru ani zde nechybí pevné osy jak na předním (QR15), tak na zadním (142x12mm) kole a hodně zajímavým detailem je odnímatelný direct mount úchyt přesmykače, který je k rámu v zadní části sedlové trubky přišroubován dvojicí šroubů, takže v případě osazení převodů 1x11 nehyzdí toto místo nevzhledný zbytečný čtvereček.

Bovdeny a hadice jsou taženy po spodní rámové trubce, jedinou výjimkou je ovládací hadice vedoucí k teleskopické sedlovce, která našla své místo ve spodní části horní rámové trubky.

Pokračovat na: Specifikace

Seznam stránek článku:

  1. CTM Scroll Expert
  2. Specifikace
  3. Fotogalerie
Přečteno - 45116x Tagy: enduro tech2015 27.5. 650b ctm
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyHistoricky první Blinduro Zima vyhráli Trefilová a Maxa
    Historicky první Blinduro Zima vyhráli Trefilová a Maxa
  2. Ostatní závodySP v enduru je v cíli. Češi mají top ten, Slováci se radují z vítězství
    SP v enduru je v cíli. Češi mají top ten, Slováci se radují z vítězství
  3. Tech newsTrek Slash 2024 - nová éra high pivotu
    Trek Slash 2024 - nová éra high pivotu
  4. DoplňkyRock Shox vylepšil gravity tlumič Vivid
    Rock Shox vylepšil gravity tlumič Vivid
  5. TechnikaFotogalerie: UNNO Burn Barči Vojta Průdkové
    Fotogalerie: UNNO Burn Barči Vojta Průdkové
  6. PreviewBikecheck: UNNO Burn Barbory Průdkové - Vojty
    Bikecheck: UNNO Burn Barbory Průdkové - Vojty

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #3 BikerX - vloženo: 11.03.2015 v 06:07:08

    Pravda, pravda, všechno bláto bude lítat na to spodní vahadlo a tlumič. Nějakej blatníček by to chtělo, ale otázka je kam.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #2 JanOndrej - vloženo: 05.03.2015 v 19:03:32

    odpověď na hosoj — #1 Myslím že ty dva šrouby na directmount přesmykače skýtají hodně prostoru pro blatníkovou invenci :-) Osobně by mě hodně zajímalo se na tomhle kole svézt, protože vypadá fakt zajímavě.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 hosoj - vloženo: 05.03.2015 v 18:33:40

    Zajímavý bike. Jen si říkám, že všechno bláto ze zadního kola půjde přímo bez zábran do čepů zadní stavby a hlavně na pístnici tlumiče, o přesmykači a přímo nabízenému lanku nemluvě. Zvláštní řešení...

    1. na tento komentář reaguje JanOndrej — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744