Každý, kdo letos navštívil německý cyklistický veletrh Eurobike, musel z něj odcházet s pocitem, že si příští rok bude muset koupit e-bike, jinak bude těžce OUT...
Jelikož jak praví úsloví - cyklistika je jenom jedna, podíváme se dnes na zoubek poněkud podrobněji cyklistickým novinkám, které souvisejí s elektrickým pohonem.
Po shlédnutí a pečlivém procházení letošního Eurobiku jsme si nemohli nevšimnout obrovské expanze horských elektrokol do nabídky většiny cyklistických firem. Vlastně by se dalo konstatovat, že ten, kdo loni měl v nabídce alespon nějaké elektrokolo, tak letos přidal první celopéro a kdo měl celopéro loni, tak ten letos představil enduro, nebo výrazně rozšířil jejich nabídku.
V posledních 2 letech jsou nositeli elektrických technologií mezi široké masy jezdců především dvě firmy; KTM a Haibike. Ať se vám to líbí nebo ne, KTM s tím v podstatě před lety začalo, Haibike se posléze rychle dotáhl a do letoška platilo, že kdo chtěl sofistikovaný MTB e-bike, měl u těchto dvou značek záruku, že si vybere v podstatě z jakékoliv kategorie.
Na příští rok to mezi elektro MTBiky pořádně zabublá, protože mnoho firem se už neomezí jen na základní 27,5, nebo 29" hardtail ale nabídka elektrických celopér bude zásadně rozšířena o desítky firem, které nabídnou doslova stovky nových modelů, které umožní cestovat terénem a to i tím náročnějším fyzicky méně zdatným jedincům právě díky elektromotoru, který bude zabudován v jejich kole.
Ano, většina nových celoodpružených kol bude tak říkajíc na jedno brdo, protože přizpůsobení rámu pro montáž elektromotoru má svá specifika, která spočívají především v umístění čepu zadní stavby, resp. její větší délce, nicméně barvičky, tvary trubek a jejich profilace si výrobci velmi ochotně ochočili dle své štábní kultury.
Pakliže tvary rámů a jejich konstrukce se dají směle označit za plošně unifikované, pak volba použitých motorů doznala také téměř monopolní dominance německé firmy Bosch, která mezi e-motorizovanými horskými koly zcela převládá minimálně co do počtu vystavených exponátů napříč prezentovanými modely.
Bosch navíc hodně zapracoval nejenom na výkonech a dojezdu, ale také na novém navigačně ovládacím centru, které představil v rámci svého top modelu. Novinka tak nejenom že slouží jako sofistikované ovládání režimů pohonu, ale nabízí také barevný LCD displej s velkým rozlišením, díky kterému lze použít přístroj také jako GPS navigaci.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…