Jednou z posledních amerických "klasik" je značka Ellsworth. My se dnes podíváme na její trailbike Epiphany...
Při prvním pohledu na tohle kolo se vás zmocní pocit, že máte před sebou bike s daleko větším zdvihem, než jaká je skutečnost. Může za to především typicky dlouhé, avšak precizně na CNC opracované vahadlo tohoto stroje, jehož uchycení na zadní stavbě putuje až daleko za sedlovou trubku.
Ellsworth léta tuní svůj čtyřčepový mechanismus, který dovedl až téměř k dokonalosti. Samozřejmostí jsou průmyslová ložiska na všech čepech uložená v přesně daných vzdálenostech. Technologii ICT (Instant Center Tracking), kterou Ellsworth aplikuje v různých zdvizích na všechna svá kola, charakterizuje skutečný čep zadní stavby pohybující se daleko před osou předního kola. Díky němu tak Ellsworth eliminuje téměř veškeré neblahé účinky propružování vznikající při šlapání, a přitom zůstává jeho odpružení aktivní a citlivé i na velmi malé nerovnosti.
Rám Epiphany je svařen strojovou přesností ze speciálně tvarovaných zeslabovaných duralových trubek označených SST.2. Nejen díky nim se rámy dostávají mnohdy pod hmotnost karbonových rámů konkurence a přitom si udržují nezbytnou pevnost a torzní tuhost.
Další velkou výhodou Ellsworthu je snadná možnost přizpůsobit si barevně svůj bike dle libosti. Vybírat můžete z mnoha barev rámu a volit můžete samostatně za patřičný příplatek také elox vahadla, sedlové objímky a čepů zadní stavby. K tomu Ellsworth nabízí i vlastní řadu komponentů Loaded, kterou dodává rovněž v potřebných eloxovaných provedeních, takže barevní ladiči se ocitnou v sedmém nebi.
Mezi další vychytávky, které na tomto kole naleznete, patří například karbonové žebro zadního vahadla vlepené mezi dvě krajní cnc části, precizně rovněž na cnc opracovaná tapered hlavová trubka, excentrická zadní stavba umožňující jednak lepší průchodnost žetězu, jednak zajišťující vyšší tuhost zadní stavby jako celku.
Rám disponuje 140 mm zadního zdvihu a Ellsworth pro něj doporučuje vidlice vybavené stejným zdvihem. Jde tedy o trailbike, který se nebojí občasných doteků hranice oddělující tento segment od enduro strojů.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Soudě dle kotouče ji někdo provětral? :D
odpověz na tento komentářnádhera!!!
odpověz na tento komentářBuď je čep reálný, nebo virtuální, žádné další neznám :)
Tohle kolo má čep rozhodně reálný, a je schovaný za převodníky. Horstlink je tak krátký, že na případný posun polohy nemá velký vliv. Apropo, člověk nikdy nebude svařovat tak přesně jako robot (o něklik řádů), což nepopírá fakt, že na rámu mohou být nádherné a přesné housenky jako od robota. (Já bych teda raději rám svařený robotem, ten chyby nedělá)
odpověz na tento komentářkrásná práce!
odpověz na tento komentářodpověď na Mikuláš — #5 A ty zase ňouma, který není schopen pochopit obecný smysl ani odpovědět na položenou otázku a namísto toho hnidopiší nad příspěvky ostatních. Máš pravdu, čep nemusí být bodem, ale to autorovi otázku nezodpoví.
odpověz na tento komentářodpověď na trance — #2 První jsem si přečetl komentáře než článek, jak jsem viděl -skutečný- čep, napadlo mě že je to systém s virtuálním čepem, no pak jsem se do toho začetl a řekl bych, že pro čtyřčepovej systém je charakteristickej právě ten čep co z profilu ,,protíná" plášť a proto je to charakteristický pro ten bike páč to nikdo jinej než Ellsworth asi nedělá, tak jsem to pochopil já a jestli je to blbě tak mě hned neukamenujte :). Proč je tam to skutečný nevím, rád se nechám poučit :)
odpověz na tento komentářVy jste fakt všichni inženýři včetně autora článku:) Čep nemusí být jen bodem, kolem kterého se něco otáčí
- na tento komentář reaguje PítrsPraha — #7
odpověz na tento komentářodpověď na trance — #2 Čep je bod, okolo kterého se něco otáčí. Například čepem kružítka je jeho bodec.
odpověz na tento komentářodpověď na jaczub — #1 Ne, Ellsworthy jsou svařovány ručně, ale se strojovou přesností.
odpověz na tento komentářJa moc nerozumim teto vete: "...skutečný čep zadní stavby pohybující se daleko před osou předního kola..." ale bike je to peknej.
- na tento komentář reaguje PítrsPraha — #4
- na tento komentář reaguje Ondry — #6
odpověz na tento komentářKrásný bike. Jen mám dotaz: Znamená věta "Rám Epiphany je svařen strojovou přesností...", že je rám svařen svařovacím automatem/robotem?
No a potom to označení "tapered hlavová trubka" - není lepší napsat "kónická"?
- na tento komentář reaguje PítrsPraha — #
- na tento komentář reaguje PítrsPraha — #3
odpověz na tento komentář