Eurobike 2015 v číslech, trendech a tak celkově

Co bylo nejvíc a co se naopak opakovalo? Kam se ubírá cyklistický průmysl a kolik to letos zajímalo lidí? Odpovědi hledejte v následujícím článku...

Autor: Petr Bureš
Eurobike 2015 v číslech, trendech a tak celkově

Konec prázdnin je spojený s Eurobikem a s rozsáhlým odtajňováním veškerých i do té doby tajených novinek. Po jeho absolvování se vždy snažíme zformulovat nějaké hlavní body, které by charaktelizovaly nově se objevující trendy v cyklistice, a ani letošek neměl být výjimkou.

Ono se ale bohužel cosi pokazilo, protože po třídenním martiriu mezi třinácti halami friedrichshafenského výstaviště, jsme dospěli k názoru, že ačkoliv novinek všichni ukázali opravdu hodně, tak těch zásadních, díky kterým by se daly definovat opravdové trendy, bylo oproti loňskému roku vlasně minimum.

Opakování je sice, jak se říká, matkou moudrosti, ale po přečtení a připomenutí si loňského shrnutí z Eurobiku: Trendy Eurobike 2014 jsem musel konstatovat, že rok stará zjištění jsou na 99 % použitelná úplně stejně i dnes. Samozřejmě, pár rozdílů a nuancí by se našlo. Fatbiky stále jedou, ale již z nich nejsou hlavní taháky stánků, mezi elektrokoly přibyly další kategorie včetně těch opravdu úplně zbytečných jako ukázal např. Haibike na své premiéře sjezdového monstra, a expanze 27,5" kol pokračuje další fází, kterou charakterizuje slůvko plus a o pár desetinek palce širší gumy.

Jediným opravdu viditelným rozdílem oproti loňsku byl ještě masivnější nástup sytých až svítivých barev do kolekcí většiny výrobců, přičemž u kombinací jednotlivých odstínů, před kterými bychom ještě před dvěma lety kroutili hlavami, dnes souhlasně pokyvujeme. U mnoha značek tak kdysi odvážně barevně pojaté dámské kolekce dnes patří spíše k těm konzervativnějším a tyrkysová, béžová, žlutá nebo fialová ovládají zcela běžně pánský segment.

Mírné zklamání, které však nikdo příliš nekomentoval, spočívá v pokračujícím trendu v odlivu některých velkých značek. Letos jste tak na Eurobiku nenašli např. Felt, ani Intense, na které jsem se v posledních letech určitě nejenom já rád díval. Využila toho např. Merida, která se posunula ze středu haly na prestižní pozici přímo u hlavního koridoru a svůj nový stánek pak daleko více provzdušnila s tím, že ukázala sice méně kol, ale výrazněji lépe než loni a to včetně svých největších hitů jako 96, nebo 120.

Podíváme-li se na čísla, tak ta jsou velice podobná jako loni. Veletrh letos během tří dnů (středa-pátek) navštívilo celkem 45 870 návštěvníků z řad odborníků, obchodníků a novinářů. V sobotu pak dorazilo 20 730 návštěvníků z řad běžné veřejnosti. Reportovalo o něm pak celkem 1766 akreditovaných novinářů do 39 zemí světa.

Z vystavovatelského hlediska veletrh oslovil celkem 1 350 vystavovatelů z 53 zemí, kteří ve 13 halách a dalších krytých i otevřených prostorách po dobu čtyř dnů prezentovali své produkty. Jsme pochopitelně hrdí také na to, že malá část z nich pochází z Čech i Slovenska.

My jsme si z Friedrichshafenu přivezli množství informací, fotek i dalších materiálů, se kterými vás budeme postupně seznamovat a věříme, že pro vás budou stejně zajímavé, jako pro nás. No a pokud už se nemůžete dočkat, pak vězte, že Eurobike 2016 se uskuteční tentokráte o týden později a to od 31. srpna do 4. září.

Foto: Petr Bureš

Přečteno - 5940x Tagy: eurobike
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Eurobike 2024
    Fotogalerie: Eurobike 2024
  2. Výstavy a veletrhyEurobike 2024 perličky
    Eurobike 2024 perličky
  3. Výstavy a veletrhyTop Ten Eurobiku 2024
    Top Ten Eurobiku 2024
  4. Výstavy a veletrhyEurobike 2024 - Československý
    Eurobike 2024 - Československý
  5. Výstavy a veletrhyJaký byl Eurobike 2024?
    Jaký byl Eurobike 2024?
  6. TechnikaFotogalerie: Eurobike 2023
    Fotogalerie: Eurobike 2023

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.

redakční systém | ISSN 1803-5744