Hra barev - Remerx 2011

Světovým unikátem, který nabízí firma Remerx, je možnost nechat si v podstatě na zakázku zaplést požadovanou barevnou kombinaci ráfků, nábojů, špicí a niplů...

Autor: Petr Bureš
Hra barev - Remerx 2011

Barvy, barvy a zase barvy. Valí se na vás prakticky odevšad a jejich detailní ladění již není doménou jen prémiových značek ale prakticky všech výrobců, včetně lokálních hráčů cyklobusinesu.

Zatímco japonský komponentový gigant Shimano několikabarevným alternativám téhož komponentu zatím úspěšně odolává, Sram naopak patří k průkopníkům barevného tuningu již několik posledních let. Podíváme-li se na výrobce zapletených kol, kteří nemalým způsobem dotváří celkovou image bicyklů, tak zjistíme, že Mavic kombinuje černou, bílou a červenou, Fulcrum černou, stříbrnou a červenou, American classic to samé a jen Spinergy se pouští do odvážnějších variací černých nábojů a ráfků kombinovaných s bílými, černými, žlutými, červenými a jinými barvami špicí. Tím se pomalu dostáváme k dnešnímu tématu, kterým je: Remerx a jeho superbarevná stavebnice, díky níž si můžete za bezkonkurenčních podmínek nadesignovat téměř jakoukoliv barevnou kombinaci zapletených kol.

Pojďme se na konkrétní možnosti podívat podrobněji. Remerx momentálně nabízí celkem čtyři typy výpletů postavených na bázi duralových špic. Jedná se o nejlehčí plášťovou variantu MAGIC (7 380,- Kč) určenou pro závodní X-Country, její galuskový ekvivalent TUBULAR (12 360,-) určený pro nejnovější galuskové obutí, dále pak o kmenový model VIKING (6 962,- Kč), který nabízí o něco těžší ráfek a konečně o enduro verzi ALLCROSS (7 313,- Kč) určenou pro drsnější zacházení.

To ale není zdaleka vše, co se modularity týká. Naopak. Zde to všechno teprve začíná. Remerx totiž dále v rámci své stavebnice nabízí, že vám zaplete hned několik provedení jeho vlastních nábojů. Samozřejmostí je rychloupínákový předek, alternativně si pak můžete nechat zaplést náboj určený pro 15mm osu označenou QR15 a neodmítnou vás ani s požadavkem na zapletení náboje určeného pro dvacetimilimetrovou osu QR20.

Co se nábojů týká, tak ty byly v minulých generacích občas terčem kritiky, zejména díky vůlím, které nabírala použitá ložiska japonského výrobce. Dnes Remerx používá již třetí generaci speciálně mazaných a utěsněných nábojů, uvnitř kterých rotují výhradně průmyslová ložiska SKF. Osičky, těla nábojů, špice, niple i samotné ráfky si Remerx vyrábí sám a sám si kola také ručně zaplétá, a proto je možné nabízet maximální individualizaci dle přání zákazníků.

Ta spočívá nejen v již zmiňované možnosti volit mezi různými typy ráfků a nábojů, ale především mezi širokou škálou barevných kombinací. Aktuální možnosti jsme shrnuli v následující tabulce.

ráfek niple špice náboje
černý anod. černé anod. černé anod. černé anod.
stříbrný anod. stříbrné anod. stříbrné anod. stříbrné anod.
bílý lak modré anod. modré anod. modré anod.
  červené anod červené anod červené anod
    bílé lak bílé lak

Na několika vzorcích, jejichž fotografie vás provázejí tímto článkem, ilustrujeme, jak mohou vypadat designově zajímavé barevné kombinace, které lze z výše uvedené nabídky vytvořit. Pro vaši představu jsme konkrétně nafotili set XC kol Magic osazený náboji pro klasické rychloupínáky v černočervené kombinaci, který bez rychloupínáků včetně ráfkové pásky váží přední 740 a zadní 861 gramů.

Jako druhého adepta jsme vybrali zástupce série Allcross, který byl vyspecifikován pro použití s pevnou QR20 osou vpředu v černobílém designu a hmotností kol 845 přední / 968 gramů zadní.

Pro ilustraci jsme pak ještě získali i jeden pár samotných nábojů určených pro zapletení klasickými dráty (hmotnost 188/317g) a to především kvůli modrému eloxu, který je nyní nově v nabídce barevných kombinací pro duralové špice, náboje a niple.

Rychloupínáky Remerx nakonec zvolil tyto duralové (viz foto) s CroMol osičkami. Svou hmotností 119 g nikoho nenadchnou ale ani neurazí a kdo chce, může je bez problémů zaměnit za jeho jiné, oblíbené.

Závěrem se patří ještě zmínit jednu poněkud ožehavou zkušenost, kterou udělalo mnoho majitelů výpletů Viking především v prvních fázích jejich produkce. Oním ožehavým tématem bylo poměrně časté praskání drátů zejména zadního kola, které bylo způsobeno nadměrným zakalením a tím pádem také křehkostí první generace drátů, které Remerx vyráběl. Během bezmála dvou let, kdy se Remerx snažil postupně vylepšovat jak tvar konců drátů tak přírub na nábojích, došlo také k výrazné modifikaci technologického postupu při tepelné úpravě drátů čímž se jejich praskání podařilo odstranit. Pokud jste tedy majiteli prvních verzí Vikingů produkovaných v roce 2009, neváhejte se s případnými problémy obrátit přímo na výrobce. Nové modely jsou již spolehlivější a zejména poslední verze nábojů s novým těsněním před ložisky by měly být navíc také odolnější v náročném prostředí.

Kompletní nabídku a ceny jednotlivých modelů najdete na stránkách výrobce www.remerx.cz. Nebo v reálu na pultech dobrých obchodníků. Objednávku specifických barevných variací a konkrétní dodací lhůty je pak třeba individuálně konzultovat.

Přečteno - 23096x Tagy: remerx tech2011
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisVlastnosti zapletených kol a jejich účinnost
    Vlastnosti zapletených kol a jejich účinnost
  2. ServisJaké jsou typy zapletených kol?
    Jaké jsou typy zapletených kol?
  3. DoplňkyVýsledky závodníků versus efektivita výpletu
    Výsledky závodníků versus efektivita výpletu
  4. ServisJaká zapletená kola pro Enduro?
    Jaká zapletená kola pro Enduro?
  5. ServisZnáte skutečné vlastnosti zapletených kol?
    Znáte skutečné vlastnosti zapletených kol?
  6. ServisInovační prvky zapletených kol Remerx
    Inovační prvky zapletených kol Remerx

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #11 majian - vloženo: 30.01.2011 v 16:22:36

    Jezdil jsem letos na kolech viking, bez problémů se to neobešlo, ale ty byly pomocí reklamace vždy rychle vyřešeny k mé spokojenosti. Věřím že nové verze budou mít vychytané mouchy a špice praskly opravdu díky nedokonalosti prvních kol. Po reklamaci problémy přestaly, ložisko si občas utáhnu, to mě nebolí. Určitě neproběhlo u remerxu vše jak mělo, ale klobouk dolů za statečnou snahu. Letos do nich půjdu asi taky a uvidím. Sám jsem zvědav :)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #10 lukas2222 - vloženo: 16.12.2010 v 19:34:37

    petan-este si by som povedal, ze nebudu take tuhe ako s Al spicami a podla mna su skaredsie.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #9 petan - vloženo: 15.12.2010 v 07:11:15

    odpověď na kubiczech — #6 odpověď na zvědavec — #8 Myslím, že samotné ráfky ALLCROSS v nabídce nejsou z toho důvodu, že jsou připraveny pro duralové oversize niple a tím pádem je nelze zaplést klasickými dráty. Jako náhradní díl určitě k dispozici budou, ale doporučuji kontaktovat přímo výrobce s tímto dotazem. Co se týká Sapim drátů tak u nich jsou v případě MAGIC kol čtyři rozdíly oproti verzi s duralovými dráty. 1) Jsou lehčí, 2) Jsou dražší, 3) je to ověřená kvalita Sapim, 4) nelze je dodat v jiné barevné verzi.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #8 zvědavec - vloženo: 15.12.2010 v 00:21:17

    A jak to je s těmi dráty Sapim? to už je lepší? Nevíte? Díky

    1. na tento komentář reaguje petan — #9
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #7 Mirra - vloženo: 14.12.2010 v 22:17:50

    Praskaly stary praskaji i novy! Kde je pak ten vyvoj? Barva neni vsechno.

    Osobne mam Mavic kola z 97myho a jen jednou jsem pritahoval draty a dvakrat loziska nic vic!

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #6 Jakub Svoboda - vloženo: 14.12.2010 v 18:26:01

    Nevíte, zda jsou v nabídce i Allcross ráfky? S ráfky od Remerxu mám jen ty nejlepší zkušenosti. Kolům nevěřím.

    1. na tento komentář reaguje petan — #9
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #5 krykra81 - vloženo: 14.12.2010 v 16:34:57

    Krásné kola, jen maličká chyba ve vývoji- praskání drátu, možná že ani tím vývojem neprošly. Kvalita drátu se neposuzuje přužností drátu v tahu, ale působí na něj i spousta jiných aspektů.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #4 Miroslav Volek - vloženo: 14.12.2010 v 16:24:40

    Vikingy jsou již na solidní technické úrovni. Navíc má výrobce zájem je dotáhnout k dokonalosti, což je veliké plus oproti určité "pomalosti" větších firem. Barevné mutace jsou parádní. To je veliké plus, to je budoucnost, :-). Dříve všichni toužili po top modelech, dneska už má top modely kde kdo, tak nastává doba odlišení se barevným podáním, :-). Těším se na ně, už vybírám barevné mutace, ;-).

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #3 Jenda_T - vloženo: 14.12.2010 v 16:11:13

    Remerx, ráfky ano, ostatní ne (viking), vl. zkušenosti, jak kdysi tu byla recenze a myslim i test, tak by mne zajimalo jak dlouho to kdo testoval (hmotnost),,,, ale nebudu to tu bouřit, diskuzní fóra jsou remerxama přecpané.

    Barvičky moc pěkné, ostatně i kvůli tomu jsem do nich šel.

    Zase se musí uznat, že když jely ty výplety tak jely hafo dobře,

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #2 Bob - vloženo: 14.12.2010 v 14:16:39

    Hotové neštěstí tyto kola. Po zkušenostech vám radim tyto kola tak jedině použít na kárku. Nebrat !!!!

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #1 Kuba - Meganik - vloženo: 14.12.2010 v 11:41:41

    Nepraskaly jen dráty, ale i náboje .... a o povolování ložisek, a problémech s maticemi, kterými se dotahují ložiska a ořech ani nemluvě.

    Unikátem jsou opravdu jen ty barvy :-/

    Jako obchodník je rozhodně nemůžu doporučit!

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744