Járo, postrádali bychom tě, ale běž a splň si sen!

V tuto chvíli by, dle všech indícií, měl mít Jaroslav Kulhavý o svém novém angažmá jasno. Bude to silnice nebo zůstane v sedle biku?

Autor: Jan Němec
Járo, postrádali bychom tě, ale běž a splň si sen!

Sportovní rubriky zpravodajských serverů v posledních dnech skloňují jméno olympijského vítěze Jaroslava Kulhavého nejen jako trojnásobného vítěze ankety Král cyklistiky, ale také ve spojení s přestupem na silnici. Tak co tedy vlastně bude?

Jaroslav nechává novináře pěkně vycukat, snad ještě více než Roman Kreuziger před ohlášením svého nového angažmá. Už několikrát vyhlásil poslední týden na rozmyšlenou s tím, že prozradí své rozhodnutí. K němu zřejmě stále ještě nedospěl, pořád ladí detaily. Jára je koneckonců znám jako obrovský ladič. I na olympiádě měl v kapse čtyřku imbus!

Některé servery Jardu na silnici rovnou lákají a vyzývají, například server Roadcycling.cz v článku "Pojď Jardo na silnici" píše: "Na jedné straně je silnice prostě královnou cyklistiky a mít tu možnost zkusit hned první ligu, tak bych neváhal. Horší je to se zkušenostmi a vlastně i s představou do čeho půjde," uvádí autor Libor Matějka a dále rozebírá Jardův potenciál a srovnává ho se Zdeňkem Štybarem, který v minulých dvou sezonách postupně přesedlal z cyklokrosu na silnici.¨

Giant Liga 2012 - Lipno, první start Jaroslava Kulhavého po olympijských hrách

"V případě Jardy Kulhavého nevím, co bych mu sám doporučil, zda zkusit silnici, nebo zůstat u horských kol. O Zdeňku Štybarovi jsem nepochyboval, on měl totiž se silnicí i s kolektivním pojetím cyklistiky bohaté zkušenosti z dorosteneckých let, z U23 i z letní přípravy cyklokrosových týmů. Tohle za sebou Jarda nemá. U Štybara jsem nepochyboval, že ho silnice pohltí a že nakonec hodně rychle odejde od cyklokrosu, i když si on sám na začátku myslel, že to půjde nějak víc kombinovat," komentuje Matějka.

Je jasné a pochopitelné, že pro bikového krále zůstává silnice snem. Pokud by zůstal u bikového týmu, byla by pro něj doplňkem.

„Chci si vyzkoušet největší silniční závody, ať už to bude třeba příští rok nebo až po olympiádě v Riu nebo i v průběhu té doby. V plánu to mám a myslím si, že to je reálné. Ale jen spekuluju, protože nic konkrétního momentálně nemůžu vyslovit,“ uvedl Jára, který by snad již měl svůj budoucí tým zveřejnit do konce týdne.

12. srpen 2012, Hadleigh Farm a vítězný okamžik Jaroslava Kulhavého

Nás bikerů se může Jaroslavovo rozhodování ješitně dotknout. "Copak je něco víc než biky? Vždyť i on je přece miluje, začínal na nich. Vyhrál olympiádu na horských kolech, tak ať na nich zůstane sakra mejdlo. Jakápak silnice, vždyť tam se ztratí, na biku může dál kralovat a být hrdina jako Absalon, Hermida nebo Frischi." Ano, souhlasím, i já bych Járu v terénu postrádal, ale rozhodnutí je jen a jen na něm. Nechme ho splnit si sen.

Otázkou je, co může českému bikingu pomoci více? Když Jára na horském kole zůstane nebo když odejde na silnici?

V prvním případě by musel jeho manažer a také Český svaz cyklistiky naplno využít devizy olympijského vítěze a prodat ji. Prodávat ji, nepřestávat Járu tlačit. Příkladem budiž slečna Sáblíková nebo pan Valenta.

Jaroslav Kulhavý - Král cyklistiky 2012 

V případě druhém by se teoreticky mohla pozornost od jediného muže obrátit na širší reprezentační skupinu horských kol, jejíž výsledky se za poslední dobu neuvěřitelně zvedly. Mohlo by se více psát o Kristiánu Hynkovi nebo Ondřeji Cinkovi a dalších bikerech a bikerkách.

Tipněte si, kam se podle vás Jaroslav Kulhavý uchýlí v příští sezoně. Zůstane ve Specialized Racing na horském kole nebo si vybere jeden ze silničních týmů, který používá tutéž značku – tedy Omega Pharma Quick Step, který vlastní miliardář Zdeněk Bakala, Saxo Bank nebo Astana?

Foto: Michal Červený, Tomáš Tesař - Cyclist.cz

Přečteno - 25204x Tagy: jaroslav kulhavý
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyNejdřív skolený dikobraz a pak zlomená klička. Kulhavého den blbec na Cape Epic, kde končí
    Nejdřív skolený dikobraz a pak zlomená klička. Kulhavého den blbec na Cape Epic, kde končí
  2. Ostatní závodyBylo super zase vidět Nina v háku, řekl Kulhavý po 9. místě
    Bylo super zase vidět Nina v háku, řekl Kulhavý po 9. místě
  3. Ostatní závodyFilip Adel a jeho čtvrtý Cape Epic. "Je to čest jet s Járou," říká
    Filip Adel a jeho čtvrtý Cape Epic. "Je to čest jet s Járou," říká
  4. Ostatní závodyKulhavý s Adelem zbrojí na Cape Epic
    Kulhavý s Adelem zbrojí na Cape Epic
  5. Ostatní závodySunshine Cup: Terpstra a Hudyma zvítězili v Tochni, Čábelická 3.
    Sunshine Cup: Terpstra a Hudyma zvítězili v Tochni, Čábelická 3.
  6. Týmy a klubyKulhavý se vrací na biky, stává se ambasadorem Superioru, s nímž míří na Cape Epic
    Kulhavý se vrací na biky, stává se ambasadorem Superioru, s nímž míří na Cape Epic

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #64 Pete - vloženo: 25.11.2012 v 16:28:41

    Jardo jdi na silnici,ostatní bikeři budou mít radost,že se nebudou jejich výsledky v Tvym stínu přehlížet ;-)

    hodně štěstí!!!

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #63 Vraska - vloženo: 25.11.2012 v 14:11:25

    Kacerek očividně pořád nezkousnul hliníkový kolo z minulého roku, to je smutný že tě to dodnes trápí. Tebe bych chtěl někdy na tom kole vidět.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #62 kacerek - vloženo: 25.11.2012 v 10:14:34

    odpověď na BrumTV — #61 Závisti ? Opravdu si myslíš, že jsem Štybymi záviděl jeho HLINÍKOVÝ kolo ? Jen mi to bylo líto, že pro takovou hvězdu spešl neměl stroj, ale Zdenda se naučil pár marketinkových frází a bylo vymalováno, kupodivu ty stejné použil teď když už má karbon.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #61 BrumTV - vloženo: 25.11.2012 v 09:48:51

    Taktéž zdravím všechny dementní a zamindrákované diskutéry. Kdyby jste více bikovali, možná by jste tak Specialized neřešili. Avšak když máte potřebu neustále viset na internetu, nezbývá Vám, než uboze kecat o Specialized, na nic jiného se nevzmůžete. K tomu špetka české malosti a závisti, a máme pěkný žlučový gulášek v diskuzi... Pouze strozí ubožáci, nic víc - nic míň.

    K článku: Budu rád, když JK zůstane v MTB. Avšak chápu, že možnost vstupu na silnici se už nemusí naskytnout.

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #62
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #60 VencaS - vloženo: 24.11.2012 v 22:53:46

    odpověď na Vraska — #59 ...Specialized už dopumpoval viz. Žitný a Škára a bude to pokračovat i v příštím roce. Možná se bude někdo hodně divit...

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #59 Vraska - vloženo: 24.11.2012 v 22:34:24

    Pro všechny ty chytrolíny co kritizujou marketing Specializedu, tak by si měli uvědomit že ta firma pumpuje největší prachy do naší cyklistiky stejně jako to dřív dělal např. author. Bez těch peněz by to bylo o poznání horší a to hlavně pro mladý. Řekněte jedinou firmu, která do mladejch cpe větší prachy!!! I ten král cyklistiky by možná nebyl kdyby do toho prachy nenalily. A to, že to je prostě víc vidět to je jen logické vyústění. Měli byste se chytit za nos, hlavně ty co urážej. Typická česká povaha kdy se úspěch neodpouští.

    1. na tento komentář reaguje VencaS — #60
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #58 Kurri_22 - vloženo: 24.11.2012 v 21:35:44

    odpověď na hsv — #57 A tak, dá nebo nedá srovnat. Hele, nohama se točí stejně. Takový špičkový biker toho natrénuje podobné hodinové množství jako silničář, takže bych to tak nedramatizoval. Štybar taky tu Vueltu přežil. Problém je v té tělesné konstituci.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #57 hsv - vloženo: 24.11.2012 v 20:36:27

    odpověď na Kurri_22 — #55 Já hlasuji pro silnici, na vrchaře by musel shodit nějaké kilo, i když, jak ukázal Wiggins, jde to, nicméně když jsem ho viděl dupat ve svěťáku ty škrpály, tak bych se o jeho vrchařské schopnosti nebál. A nepište sem, že se XC s etapákem nedá srovnávat, to vím taky. Jinak klasiky a tak:-)

    1. na tento komentář reaguje Kurri_22 — #58
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #56 hsv - vloženo: 24.11.2012 v 20:19:13

    odpověď na kacerek — #52 ??? Asi sis s mně s někým splet, letos jsem jel jenom Jihlavskou 24:-(

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #55 Kurri_22 - vloženo: 24.11.2012 v 20:12:03

    Tak tedy k článku. Doporučoval bych zůstat na biku. Ale pokud už silnice, tak bych vybral Saxo (pokud dostane WT licenci). Jára asi nebude úplně špičkový vrchař, zato je to hodně silový jezdec a dobrý tempař, takže bych to viděl tak asi na kostky a v Saxu by mohl dostat prostor. Navíc by se ty kostky mohly dát skloubit i s částí bikové sezony.

    1. na tento komentář reaguje hsv — #57
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #54 Peopo - vloženo: 24.11.2012 v 18:14:40

    odpověď na Broňa — #53 zato tvuj prispevek byl opravdu k tematu, diky za kometar :))

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #53 Broňa - vloženo: 24.11.2012 v 17:20:34

    Už je to tady opravdu k smíchu :D :D Vidím, že spousta z vás omezenců už nedokáže diskutovat o ničem jiném, než o tom, na čem kdo si vozí svou prdel. A je to opravdu jedno, skutečně. Zkrátka a dobře, je to v nohách, nic víc nic míň. Už by měla být konečně zavedena povinná registrace, aby se všichni odkryli. Pravděpodobně by pak zde různí pisálci nepsaly takové nesmysly. A konečně by se dalo diskutovat s normálními cyklisty o obsahu v danném článku. Howk.

    1. na tento komentář reaguje Peopo — #54
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #52 kacerek - vloženo: 24.11.2012 v 15:58:40

    odpověď na hsv — #49 a Oderskou Mlýnici jsi vzdal a nedojel protože jsi nechtěl ztratit vyjeté body pro startovní pořadí nebo se Ti snad Spešl polámal

    1. na tento komentář reaguje hsv — #56
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #51 Peopo - vloženo: 24.11.2012 v 15:15:14

    Muj názor k tomu marketingu Spešlu - pro mě bylo ve výběru kola rozhodující to že jsem měl možnost v Brně otestovat právě na BikeFestu venku xx ruznych kol od spešlu, jiné značky měly prakticky nulové zastoupení- prostě se neučastnili, nedali k dispozici na otestování nic, teda pokud neberu 2 kola jedne francouzke znacky a 4 kola znacky jine. Spesl mel venku snad 200 kol ruznych velikosti a cen. Prekvapilo me vstricny pristup, napr. jsem si projel nekolik tarmacu primo z tymu Saxo, vyzkousel jsem ale vsechno mozne az jsem nasel to co pro me nej a velikost, ktera me padne jako ulita (Crux). Nemam takovy nazor ze mam Spesl a to je ta nejlepsi znacka, zkousel jsem po obchodech kde se dalo (vetsinou ale nemaji ruzne velikosti, modely) i jine znacky treky, canony atd., ale musim rict me proste nejvic padl prave spesl a to jak funkci,pohodlnosti i vzhledem.

    Kdyby meli i jine znacky tak promakany marketing a vychazeli lidem vstric na testovackach atd. jako spesl byl bych jedine rad.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #50 hsv - vloženo: 24.11.2012 v 11:08:44

    odpověď na santa — #46 A ještě něco : obecně platí, čím delší historie (=zkušenosti) + peníze, tím víc možností vývoje a tím lepší produkty (a dražší). Proto v dohledné době nebude Hyundai stejně dobrý jako Mercedes, byť mají peněz dost (a jejich otravná reklama je všude), protože jim chybí léta vlastního vývoje a jenom kopírují ostatní. A stejné je to se Specializedem, může se ti to nelibit, můžeš o tom diskutovat, ale to je asi tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

    1. na tento komentář reaguje santa — #
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #49 hsv - vloženo: 24.11.2012 v 10:20:12

    odpověď na santa — #46 V něčem s tebou souhlasím a v něčem ne. Do muzea si ho dali proto, že je to první 29, co vyhrála MS a OH, ne proto, že na ní jezdí nejaký "Kůlhejvy". Navíc myslím, že bajkeři ovce nejsou, protože ten, co se v tom trochu orientuje, tak si vybere kolo podle svého gusta (a peněženky), a začínající bajkeři většinou po spešlu nesáhnou, protože (musím souhlasit) jsou drahý. Nicméně kdo si kolo vybírá tak, že jich několik otestuje, tak si vybere např. epica proto, že mu nejvíc vyhovoval, ne kvůli reklamě. Švára začal s Meridou, pak si koupil Scotta geniuse, aby skončil u epica, byť je s přehledem nejdražší. Prostě mu nejvíc vyhovoval. Já jsem začal u Treka, měl jsem dva po sobě, ale pak jsem si koupil stumpjumpra a nakonec taky epica. Ale na silnici jezdím na Colnagu, protože se mě víc líbí italské žiletky, přesto, že je spešl vyrábí (a propaguje) taky. A to že jsou auta měřítkem úspěchu, platí, ale na západ od našich hranic to nikdo neřeší, stejně, jako to, co máš za bajka.

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #52
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #48 +++ - vloženo: 24.11.2012 v 08:31:28

    odpověď na bagr — #41 Ty seš to fakt kus VOLA.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #47 Kurri_22 - vloženo: 24.11.2012 v 01:02:05

    Hoši, moc to prožíváte. Tyhle nekonečné debaty o kolech jsou nudné. Raději jezděme, místo tlachání.

    Nicméně taky musím říct, že už mě ten agresivní marketing Spešlu hodně štve. Naposled při vyhlášení Krále cyklistiky, tam už to snad dosáhlo vrcholu.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #46 santa - vloženo: 23.11.2012 v 23:46:39

    odpověď na hsv — #45 jasně, že tě řekne, že si ho koupil kvůli tomu, že to je skvělý kolo, ale pro toho člověka je stejně skvělý Canondale, Scott,Canyon nebo Coratec, ale ty nemají tak promakaný marketing jak píšeš, takže si koupí spešla, sice ho přeplatí, ale myslí si, že má to nej kolo na světě. Nikdy tě nikdo nepřizná, že si ho koupil kvůli reklamě, neřekne, že je jen ovce a že dělá co mu ukážou. A jestli jich prodají 100 nebo 200 jim sakra jedno není. A Járovo spešla z Londýna si dají do muzea spešlu v Californii, takže i tam je to lákadlo i když amerika je jiná, je tam spoustu kol, která tady u nás ani neznáme a jezdí se tam taky úplně jinak i německý, italský, francouzský trh je jiný, nikde ale spešl nedominuje jako u nás, je to dáno naší mentalitou spíš debilitou, že každej chceme co vidíme u toho druhého a neuděláme si vlastní úsudek o tom co je pro nás vhodnější. Stejně jako auto je pro každého čecha měřitkem úspěchu tak spešl je pro každého českého bikera měřítkem jeho bikerských kvalit, ti co ho kupují jsou ti "co o kolech něco znají". Ale tak to není.

    1. na tento komentář reaguje hsv — #49
    2. na tento komentář reaguje hsv — #50
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #45 hsv - vloženo: 23.11.2012 v 23:01:27

    odpověď na coco — #42 Tak za prvé, jestli se na silnici chytne, ukáže čas (tedy pokud tam půjde), můj názor je, že ano, protože to má v hlavě srovnané (na rozdíl od satana, ďábla, flase, a pod.), a co se týká prodeje epiců, tak hlavní trh je pro Spešl v Americe, a tam se obávám, že Jára zas takové marketingové lákadlo není, a jestli jich u nás prodají 100 nebo 200, je asi tolik nebere. No a schválně, až někoho na něm potkáš, zeptej se ho, jestli si ho koupil kvůli Járovi, nebo proto, že je to dobré kolo.

    1. na tento komentář reaguje santa — #
    2. na tento komentář reaguje santa — #46
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #44 hsv - vloženo: 23.11.2012 v 22:45:51

    odpověď na koky — #35 Omlouvám se, o něco níž jsem ti změkčil y:-)

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #43 hsv - vloženo: 23.11.2012 v 22:42:36

    odpověď na koky — #35 odpověď na satan — #31 Pro Kokiho: jtq jenom reagoval na toho blba satana, když neumí normálně diskutovat, tak ať si jde tyhle kecy blábolit někam do hospy. Já např. na silnici jezdím na Colnagu, a taky nehaním kámošům Meridu a Authora, ať si každý jezdí, na čem chce, to že má Spešl promakaný marketing, je věc jiná. Zrovna dneska jsem otevřel poslední Velo, Spešl jedna reklama, jinak Merida, Cannondale, a v testech ani jeden Spešl. Takže to s tou propagací nebude tak horké.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #42 coco - vloženo: 23.11.2012 v 14:14:25

    odpověď na A.Procházka — #38 promiň, přehlédl jsem tvůj příspěvek a mám stejný názor, že nikoho lepšího momentálně nemají a že ty jejich epicy by bez něj neprodali a že na silnici by zmizel a po dvou sezónách by o něm nikdo nevěděl

    1. na tento komentář reaguje hsv — #45
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #41 bagr - vloženo: 23.11.2012 v 14:09:56

    odpověď na A.Procházka — #38 Se radsi zamysli jestli startovny na Sele za 550kc neni zlodejna.90% veci co sou ve startovnym sou naprosto zbytecny + ten zbytecnej cirkus okolo.A to vsechno zvysuje startovny.Nebejt to tam tak je to za pulku.Ale to je problem vetsiny bajkovech zavodu kdy jde spis o byznys nez o sport.

    1. na tento komentář reaguje +++ — #48
    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #40 boban - vloženo: 23.11.2012 v 14:05:18

    odpověď na Bulda — #37 to on už poznal v Londýně a asi se mu to zalíbilo

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #39 coco - vloženo: 23.11.2012 v 13:58:33

    odpověď na A.Procházka — #38 hlavně, že ty jsi inteligent, povyšuješ se tady nad ostatní a svůj názor jsi nám nesdělil, tak nejdřív řekni co si o tom myslíš ty a pak můžeš kritizovat, chytráku

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #38 A.Procházka - vloženo: 23.11.2012 v 12:33:39

    Zdravím všechny dementní a zamindrákované diskutéry, přimlouvám se za možnost diskutovat až po registraci s plným jménem. Debilové, udělejte si svůj prostor pro žumpu, kde si můžete plkat a nezasírejte tyhle stránky. Nazdar!

    1. na tento komentář reaguje coco — #39
    2. na tento komentář reaguje bagr — #41
    3. na tento komentář reaguje coco — #42
    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #37 Bulda - vloženo: 23.11.2012 v 12:26:14

    odpověď na McBlacky — #19 jojo, jiný penízky i jiný sypáníčko :))

    1. na tento komentář reaguje boban — #40
    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #36 bagr - vloženo: 23.11.2012 v 11:59:14

    odpověď na klaban — #32 Faktem je se uz me ta vseobjimajici a do riti lezouci reklama kdy nam tvrdi ze bez Specializédu neni mozne zit uz taky pekne sere.

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #35 koky - vloženo: 23.11.2012 v 11:56:45

    odpověď na jtq — #33 a co si tady dokazuješ ty? urážíš lidi, který ani neznáš, jsi fakt borec

    1. na tento komentář reaguje hsv — #43
    2. na tento komentář reaguje hsv — #44
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744